Schimbare ambreiaj
Schimbare ambreiaj
Marius Adrian |
6 May 2005, 05:27
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Dacia 1300 Traieste clipa!
|
|||
mewtwo |
6 May 2005, 07:09
Post
#2
|
LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti |
Se da cutia jos, dar este indicat sa te duci la cineva care se pricepe la chestii d'astea...sunt multe chestii la care trebuie sa fii atent...daca uiti de bucsa care intra pe axul cutiei de viteza rupi axul etc . Mergi pe la cineva care stie !!! Bafta !
|
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
Al Cap0nE |
6 May 2005, 07:41
Post
#3
|
Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti |
Cum ti se pare tie mai usor, asa faci Eu personal prefer sa dau jos cutia.
PS mewtwo, ai dreptate e o operatie mai delicata, dar dao-ncolo de bucsa ca se sparge in mod regulat si nu are bietul ax nimic |
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
rtulea |
6 May 2005, 08:15
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
QUOTE(Marius Adrian @ 6 May 2005, 04:27) Salutare, vreau sa schimb discul de ambreiaj si vreau sa va intreb cum este mai simplu: sa dau motorul jos sau cutia. Daca raspunsul este cutia cum scot planetarele fara a ma chinui? Multumesc anticipat! Ridici masina cu cricul si apoi amplasezi sub masina un butuc cau orice altceva ptr sustinere caci vei avea nevoie de cric ulterior.Dai jos roata,virezi maxim inspre interior si te apuci sa desfaci piulitele de la bieleta de directie si de la pivoti dar doar le slabesti putin. Amplasezi cricul sub bratul inferior al rotii si ridici putin suspensia ca sa nu fie impinsa in jos. Cu un dispozitiv special blochezi spirele arcului ca sa nu impinga ansamblul in jos. Chestia asta o poti face si cu o cheie de 24-27 pe care o introduci intre surubul cel lung care fixeaza bratul inferior si piulita de la cel superior. Desfaci piulita de la planetara, virezi maxim catre interior, iei o presa de extras/tras planetare, pe care o fixezi pe axul planetarei prin insurubare, si bati in presa sa dai afara partea canelata a planetarei. ATENTIE, nu lovi direct in partea filetata a planetarei nici macar cu un ciocan de bronz ptr ca strici filetul (am patit-o). Apoi desfaci complet piulitele de la bieleta si pivoti si cu atentie si un ciocan de 3 Kg bati in brate pana ies de pe pivoti. Dupa ce a iesit fuzeta de pe pivoti scoti complet planetara din ea. Apoi te deplasezi la cutia de viteze unde planetara este fixata cu un stift.Cauti gaura in care este stiftul (ESTE UNA SINGURA, STRAPUNSA) iar daca nu ajungi la ea poti roti de planetara chiar daca masina este in viteza, se va invarti diferentialul din cutie. Cu un dorn de 4mm diametru bati usor ca sa scoti stiftul (ATENTIE stiftul este compus din doua bucati care intra una in alta asa ca asigura-te ca le-ai scos pe amandoua). Dupa ce ai scos si stiftul tragi de planetara ca iese sigur. Pentru montaj efectuezi operatiile invers, pornind de la fixarea planetarei in cutie. Stiu ca pare mult de lucru dar daca citesti cu atentie si inveti ce trebuie facut nu o sa fie chiar asa de greu. Mie mai mult de 15 minute nu imi ia demontatul unei planetare. Daca crezi ca nu te descurci mai bine cheama pe cineva care a mai facut chestia asta ca sa fii sigur ca nu ramai cu masina in intersectie. Rog moderatorii sa scuze dimensiunile letopisetului dar am vrut ca explicatiile sa fie cat mai clare. Bafta si spor la lucru. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
AC |
6 May 2005, 12:06
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
Auzisem la un mecanic ca el poate da jos cutia fara sa scoata planetarele din roata, prin balansarea cutiei de viteze...ati mai auzit de asa ceva??
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
mewtwo |
6 May 2005, 12:12
Post
#6
|
LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti |
|
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
rtulea |
6 May 2005, 14:14
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
QUOTE(AC @ 6 May 2005, 11:06) Auzisem la un mecanic ca el poate da jos cutia fara sa scoata planetarele din roata, prin balansarea cutiei de viteze...ati mai auzit de asa ceva?? Eventual face cate o decupare in stanga si in dreapta masinii ca sa poata scoate cutia Daca nu scoti planetarele din roti nu le poti scoate din cutie oricad de mult ai balansa cutia si eventual ai vira rotile. Dar, romanul fiind inventiv, musculos si dispunand de o serie vasta de ciocane, nu ma mir ca ar fi in stare sa scoata cutia si fara sa o desfaca din suruburi. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
gattoman |
6 May 2005, 14:42
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- |
nu e mai simplu de dat motorul jos? in 45minute, maxim o ora l-ai dat jos in doi oameni, si umbli si mai usor la disc si placa, nu tre sa stai sub masina. astfel ai putea sa cureti si circuitu de apa si sa schimbi si lichidul de racire (oricum poti sa-l recuperezi pe ala vechi). o data am dat motoru jos, am umblat la discu de ambreiaj, si am pus motoru sus in 2h jumate .
e mult mai simplu fata de cutie la care tre sa ridici masina pe capre, sa scoti rotile si sa desfaci aproape tot. daca insa vrei sa mai schimbi ceva de acolo (pivoti, biele, bucse) mai bine dai cutia jos. This post has been edited by gattoman: 6 May 2005, 15:33 |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
rtulea |
9 May 2005, 08:13
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
QUOTE(gattoman @ 6 May 2005, 13:42) Posibil sa fie mai usor. Dar gandeste-te la toate furtunele, firele si legaturile pe care le ai de desfacut si apoi de refacut. Ori nu cred ca a-l complica mai mult pe om ii rezolva problema mai repede. Daca el nu stie cum se dau jos planetarele crezi ca stie cum sa refaca toate legaturile la motor? Plus reglajele ulterioare la motor. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
driverx |
9 May 2005, 08:25
Post
#10
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
gattoman
Ai chef de: - scos apa - desfacut fire - desfacut o gramada de chestii ca sa poti desface motorul de pe caroserie ?? Da, se poate scoate cutia fara a umbla la roti. Am vazut asta la un mecanic...cca.30-40 minute (si asta ca a avut probleme cu niste suruburi). Dar ma bucur ca nu mi-a facut monostratia pe masina mea. A luat un levier imens si a tot miscat din cutie pana a picat fiecare planetara. Intr-un cuvand....sadic. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tunderbird |
9 May 2005, 12:30
Post
#11
|
tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(AC @ 6 May 2005, 12:06) Auzisem la un mecanic ca el poate da jos cutia fara sa scoata planetarele din roata, prin balansarea cutiei de viteze...ati mai auzit de asa ceva?? Se poate... chiar manualul Dacia o recomanda. Se procedeaza in felul urmator: Se depreseaza numai pivotul superior si pivotul bieletei si se lasa port-fuzeta sa cada in jos fiind prinsa numai in pivotul inferior. Deplasarea port fuzetei in jos ofera spatiu suficient pentru extragerea planetarei din cutie. Nu inteleg ce vrei sa spui cu balansarea cutiei de viteze. Attached thumbnail(s) demontare_planetara_de_pe_cutie.JPG ( Size: 129.99k ) Number of downloads: 132 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
rtulea |
9 May 2005, 13:32
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
[quote=tunderbird,9 May 2005, 11:30]
Se poate... chiar manualul Dacia o recomanda. Corect "tunderbird". Ete ca omul invata cat traieste. Nu ma gandisem niciodata la metoda asta. Dar nu or sa te incurce planetarele cand dai jos cutia? Adica balangane pe acolo pe langa cutie si ocupa si din spatiul de manevra. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
AC |
9 May 2005, 14:09
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi |
Gata fratilor, nu va mai certati, sambata am vazut "pe viu" cum un mecanic priceput a dat jos cutia de viteza a masinii mele pentru ca am schimbat semeringul. Pot sa va spun ca a lucrat foarte fin, n-a fortat nimic, a economisit f mult timp prin evitarea scoaterii planetarelor! Metada e simpla, am urmarit cu atentie: se scot splinturile planetarelor,se desfac suruburile care prind cutia de motor, se scoate suportul de cablu al ambreiajului, se slabeste traversa cutiei iar cu un cric montat intre cutie si lonjeron se impinge cutia in stanga scotandu-se planetara dreata si invers. Operatiunea a durat cam trei sferturi de ora!! Evident ca e buna metoda!
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
rtulea |
10 May 2005, 08:06
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) |
QUOTE(AC @ 9 May 2005, 13:09) Gata fratilor, nu va mai certati, Stai linistit "AC" ca nu ne certam, doar divagam (mama ce termen am scos). Dar fiecare face exact cum stie el mai bine si cum s-a obisnuit. Nu contest ca ar fi mai rapid asa sau nu, dar este vorba doar de obisnuinta. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
tunderbird |
10 May 2005, 11:04
Post
#15
|
tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(AC @ 9 May 2005, 14:09) cu un cric montat intre cutie si lonjeron se impinge cutia in stanga scotandu-se planetara dreata si invers. Operatiunea a durat cam trei sferturi de ora!! Evident ca e buna metoda! Evident ca nu este buna metoda. Fortand cu cricul plasat intre lonjeron si cutie risca sa deterioreze fie articulatia planetarei dinspre roata, fie tripoda dinspre cutie fie anumite elemente ale diferentialului (pinioane planetare, sateliti, rulmenti) fie toate deodata. Poate chiar sa-ti fisureze carcasa cutiei de viteze. Metoda corecta este cea recomandata de Dacia cu demontarea pivotului superior si a pivotului biletei de directie pentru fiecare roata in parte. rtulea stai linistit ca este loc suficient chiar daca planetarele balangane. Credeti-ma, nu vorbesc numai din carti, am desfacut destule dacii si nu numai. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
TheSaiLor |
10 May 2005, 19:46
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta |
Cel mai simplu pentru mine e sa dau motoru jos. Fire nu sunt decat de la sonda de ulei si apa, restul ramanand pe alternator care se scoate de pe motor. Furtune iar nu sunt multe. La ultima schimbare a discului am dat jos motoru, schimbat discul, montat la loc motorul in o ora si 45 de minute. Si in timpul asta am spalat si motoru cu motorina sa arate si el a nou
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
tunderbird |
12 May 2005, 17:39
Post
#17
|
tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(TheSaiLor @ 10 May 2005, 19:46) Cel mai simplu pentru mine e sa dau motoru jos. Fire nu sunt decat de la sonda de ulei si apa, restul ramanand pe alternator care se scoate de pe motor. Furtune iar nu sunt multe. La ultima schimbare a discului am dat jos motoru, schimbat discul, montat la loc motorul in o ora si 45 de minute. Si in timpul asta am spalat si motoru cu motorina sa arate si el a nou Personal, as opta la fel, tocmai pentru spalarea motorului si a compartimentului motor. Dar eu am o mini-macara cu care pot sa fac lucrarea singurel... ca daca ar fi sa mai aduc doua persoane sa traga (unul in hais si celalalt in cea) de ranga ca sa scot afara motorul, prefer sa demontez cutia de viteze. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th June 2024 - 15:18 |