Schimbare garnituri etrier, Cum se face
![]() ![]() ![]() |
Schimbare garnituri etrier, Cum se face
nelu_1985 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|||
argon |
![]()
Post
#32
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Rolast.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#33
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu de unde sa am, asa mi-a dat la magazin. Mi-au trebuit doar alea exterioare(burduful)...era set de 2.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#35
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai lichidu de frana de cat timp il ai?
baga unu bun dot 4-textar sau lifrom. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#36
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
cine a incercat DOT 4 TRW? o fi bun?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#37
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai TRW e o firma mare si buna...
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 12 Dec 2008, 17:45) [...] intrebarea e daca se da cu vaselina pe pistonaj cand se introduce in etrier, nu sa intre mai usor, ca intra, dar pe viitor sa nu se mai colmateze pe acolo....deci il pun asa sau il ung putin cu vaselina? Nu se unge cu vaselina ci cu putin lichid de frina pentru a-l reintroduce in etrier. Dupa ce l-ai introdus COMPLET in etrier (pina la fund) poti pune putina vaselina in spatiul ramas intre el si etrier (nu in canalul burdufului) dupa care pui burduful. Asta evita ruginire dar, la orice interventie la etrier vei schimba burduful pt ca se produce "gonflarea". Oricum nu e scump un set burduf+garnitura, mult mai ieftin decit un pistonas. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
popasan |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 17 September 06 ![]() |
Buna ziua, ma confrunt cu urmatoarea problema: am luat de pe o nova 2 etriere ca sa le pot pune la discurile ventilate d epe berlina, pana aici toate bune, am scos pistonasele din etrier sa pot curata si schimba garniturile, bun, dar cand m-am intors de la magazin cu garniturile pt etrier ce sa vezi SURPRIZA, nu se potrivesc burdufele alea de protectie, is diferite cu toate ca pe hartia aia din punga scria Nova.
Ma poate ajuta cineva cu niste garnituri pe care sa le pot pune? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1410 Sport
1984 - No.281
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Si eu am aceeasi problema. Rotile din fata sunt infranate si am demontat etrierii sa vad ce-i cu ei. Am scos si pistoanele. Cel drept e bun dar o sa-i schimb garnitura. La stanga pistonul are o mica spartura in stratul de crom, chiar in dreptul garniturii. Cred ca pe acolo, de-a lungul timpului (anilor) s-a scurs putin lichid de frana, care impreuna cu praful a format o mizerie care a provocat ceva coroziune in jur.
Bineinteles ca voi schimba acest piston si garnitura. Am cumparat deja un piston nou cu 15 lei, fabricat de firma Vulcan din Ocna Sugatag + un set de garnituri ArmComp. Or fi bune piesele astea? Spre deosebire de pistonul vechi, care e lucios si cromat, asta nou nu e cromat si e cam rugos. Sa am incredere sa pun asa ceva? |
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Asa cum spuneam, am luat un piston de etrier nou, dar necromat si rugos. M-am gandit ce m-am gandit si nu l-am montat in etrier. M-am dus la magazine de piese auto din dezmembrari si am gasit acolo, dupa multe cautari, un piston vechi, dar cu stratul de crom intreg.
Problema cea mai mare este acum montarea pistoanelor in etrier. Am luat garnituri ArmComp. Le-am pus in canal, le-am uns cu lichid de frana si am incercat sa introduc pistonul. N-a mers. Foarte greu am reusit sa-l introduc, dar cu lovituri f puternice, nu de ciocan, ci cu niste cilindri grei de fier. Am montat etrierele, am introdus lichid in circuit si dupa un timp vad ca langa roata corespunzatoare s-a facut balta de lichid. Curgea din etrier. L-am demontat iar si am constatat ca garnitura s-a taiat la introducerea pistonului. Am luat alta garnitura, am curatat f bine canalul (oricum n-avea nimic), am incercat iar sa introduc pistonul, de data asta rasucindu-l cu un patent, dar nu intra nicicum. Dintr-o bucata de tabla de 5mm cu o gaura filetata am confectionat o presa, dar se indoia presa si tot nu intra. Bineinteles ca am tot uns toate piesele. Intr-un tarziu am reusit pana la urma sa bag pistonul. Am pus si lichid in etrier si m-am uitat sa vad daca curge. Nu mai curgea nimic, deci am crezut ca de data asta nu s-a mai taiat garnitura. Iar am montat etrierul, rotile, iar probe la frane, aerisire,... Ma uitam atent sa vad daca mai curge, nu mai curgea. Bun. Vad mai departe de instalatie, nu reuseam nicicum sa fac sa functioneze frane. Tot felul de aerisiri am facut, dar degeaba. Dupa multe ore de munca fara rost vad ca la roata cu acel etrier iar s-a facut balta de lichid. Cum naiba? Iar demontez etrierul si vad ca si de data asta s-a taiat garnitura, desi mult mai putin decat data trecuta. Sunt disperat. Cum naiba sa pun garnitura si pistonul? N-or fi potrivite garniturile? This post has been edited by ViorelX: 31 Mar 2010, 19:48 |
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
pavel_daniel |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Garniturile sunt bune.Sfaturile pe care le-ai primit in legatura cu modul de introducere a pistonului in etrier sunt gresite.Nu se bate in piston.Tocmai acesta este motivul pentru care se taie garniturile.Asezi pistonul in etrier dupa care bati etrierul de o bucata de lemn pana cand pistonul intra complet .Succes.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
BZN |
![]()
Post
#43
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Corect. Ramai surprins cand vezi ca intra "la mana". Eu am reusit asta, (dupa ce vazusem inainte la un mecanic "batran"), rotindu-l cu un patent.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Da de unde. Am incercat in toate felurile sa le introduc usor, dar nu merge nici de-al naibii.
|
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
ghitza |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
si garnitura de presiune se puna intr-un anumit mod nu oricum ea este cam asa / si asa se si pune cu partea ingusta sus si cu cea mai lunga caci e tesita in jos
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Stiu si asta, desi garnitura pare sa aiba profil perfect dreptunghiular. Am luat sublerul sa vad care parte e mai ingusta. Zau ca e insesizabila diferenta. Pana la urma am pus-o cu partea care mi se parea mai ingusta in sus.
|
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
ghitza |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
asa este nu se prea vede clar caci e diferenta mica.si ai rezolvat problema pana la urma?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ViorelX |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 March 10 From: Brasov ![]() |
Da, pana la urma am rezolvat. Dar uite cum:
Dupa ce am stricat 4 garnituri tot incercand sa introduc pistonul, m-am lasat pagubas si am pus la loc garniturile vechi, care de fapt sunt bune. Si imediat am reusit sa pun pistoanele, asa usor cum ziceti voi ca trebuie sa mearga. |
--------------------
Dacia
1310
1983
- BV 73 VNV
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Cred ca trebuie sa schimb si eu un pistonas de la etrier. O singura intrebare am. Cu ce obturez furtunul ca sa nu curga lichidul de frana? Daca ar exista un dop cum se pune la tevile de apa ar fi bine.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#50
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pui pe pedaua de frana ceva sa stea putin apasata sau cu ceva intre peda si scaunu de la sofer si nu va mai curge lichid,pentru ca se inchid supapele de umplere din pompa
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ghitza |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sau daca nu ai pe cine pune la pedala(poti sa pui o caramida pe pedala) iei un capac de ventil si astupi furtunusi il spriini sa stea in sus
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Va multumesc mult de explicatii. Bine ca merge capacul de ventil.Cred ca o sa trebuiasca sa iau doi etrieri ( 100 ron bun de Pulsor). Vad ca la cel vechi s-a deformat buza pe unde culiseaza pana. Ca si cum ar strapunge rugina din interior. Deci a oxidat aluminiul si a facut denivelari pe care nu le-am putut indrepta cu smirghelul...Plus ca s-ar putea sa nu gasesc garnitura buna. Vad ca e si destul de complicat de bagat pistonasul....N-am incercat niciodata...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
ghitza |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pistonasu il bagi ff usor,intorci etrieru cu pistonu in sus montezi garnitura de etansare CORECT ,bagi pistonu putin cu mana DREPT dupa care bati cu fundu etrierului de un butuc de lemn usor si se duce singur,ca si cum bati coada de la lopata cand iese de pe coada
![]() treaba cu capacu de ventil am incercat si la mine a mers ,ptin fortat sa inchida bine ![]() This post has been edited by ghitza: 9 Feb 2013, 16:58 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Multumesc. Inseamna ca nu e asa greu cum se plangeau altii. Ma gandesc ca etrierul are un guler in care intra garnitura de etansare. Corect?
A baga corect garnitura de etansare inseamna sa vad care e partea cu diametru mai mic pentru ca pe acolo trebuie sa iasa pistonul? |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#55
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
ghitza pistonasu se impinge cu mana,ne sa va bate cu nimic sau sa bati cu etrieru in ceva,daca nu este pozitionat bine pistonasu risca sa rupa garnitura de etansare,asa la mana se simte daca,,,agata,,pe undeva si se gaseste vaselina pentru pistonase etrieri,facuta de TRW,protejeaza foarte bine pistonasele chiar daca se rupe protectia de cauciuc
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ghitza |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am zis sa bata asta nu inseamna ca innecatu ci usor si intra ff usor asta dupa ce am zs sa il bage cu mana putin si DREPT in etrier,acuma lichidu de frana este la indemana oricui ,vaselina TRW nu e,si nu cred ca da omu bani pe vaselina aia sa o foloseasca de 2 ori,de banii aia isi ia garnituri bune,si merge si cu lichid de frana ff bine sau vaselina normala
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Am inteles. Nu am obiceiul sa fortez lucrurile...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
b 45 bwy |
![]()
Post
#58
|
![]() Van driver Group: Members Posts: 1.135 Joined: 27 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Va salut,am schimbat si eu garniturile si lichidul de frana insa acum dupa cam o luna ,m-am uitat si lichidul e murdar(negru),de la ce ar putea fi?
|
--------------------
Renault
Laguna
2003
- Florin&bwy Nova GT 1999
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#59
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
b 45 bwy ori nu ai inlocuit tot lichidu de frana,sau mai grav lichidu folosit de tine descompune cauciucu/garniturile de la pompa de frana,el se inegreste dar dupa cativa ani de folosinta nu dupa 2 luni
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
b 45 bwy |
![]()
Post
#60
|
![]() Van driver Group: Members Posts: 1.135 Joined: 27 November 10 From: Bucuresti ![]() |
nu l-am inlocuit pe tot si probabil de aceea,borcanul era gol dar ai dreptate poate mizeria era pe conducta,ms mult
|
--------------------
Renault
Laguna
2003
- Florin&bwy Nova GT 1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 09:40 |