Schimbare parbriz, si unelte necesare
![]() ![]() ![]() |
Schimbare parbriz, si unelte necesare
RIon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
HPIM1390.JPG ( Size: 756.78k )
Number of downloads: 693
HPIM1391.JPG ( Size: 572.38k ) Number of downloads: 612 |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
urduban |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 21 April 03 From: Bucuresti-Sebastian ![]() |
la fix ai facut tutorialul asta!!
in bucuresti nu gasesc si eu o firma asa de specialziata (am vazut ca lucreaza curat) ptr. solenza /dsn este un cheder special decat cel din fabrica??? au dat cu vaselina pe rama geamului inainte de montaj??sau nu este indicat?? cat te-a costat toata operatia?? eu parbrizul crapat intr-un colt :e poate face ceva cu asigurarea?? |
--------------------
Dacia
Supernova ,Matiz
- B-28-xxx
|
|
RIon |
![]()
Post
#4
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Nu au dat cu vaselina, parbriz+montaj+etansare = 1964000, din care cate 150 000 montaj, 150 000 etansare.
Se poate face pe Casco, da. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Atentie ca nu e asa simplu precum pare, mai bine nu va bagati la asa ceva. In primul rand daca se vrea doar etansarea, schimbarea chederului si doriti demontarea in intregime a parbrizului puteti avea probleme in sensul sa se crape parbrizul si atunci trebuie pus unul nou. La demonatare la dsn se demonteaza garnisajele de plastic de langa parbriz din stg dreapta (au 2 suruburi fiecare), la slz se declipseaza cele doua garnisaje. Demontarea se incepe din partea de sus a parbrizului. La montare aveti grija ca chederul sa fie de origine, sa aiba gauri de scurgere in partea de jos. Dupa ce ati pus chederul pe parbriz si parbrizul in pozitie aveti grija ca acesta sa fie centrat pe cadru. De aici incepeti sa trageti de sfoara pe care trebuie sa o bagati in cheder, capetele sforii trebuie sa fie in partea de jos a parbrizului pe mijloc. Inca o data nu va bagati daca nu stiti, faceti ca Rion, mergeti la un centru de parbrize.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
driver |
![]()
Post
#6
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
ehehe, mesterii aia aia fac in fiecare zi, mie mi-a luat peste o ora sa montez un parbriz, si etansarea se face dupa montare si numai in partea de sus si pe lateral, iar pt un montaj mai usor puteti folosi apa cu sapun care se usuca in cateva ore, vaselina se usuca cam greu...
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
SYL |
![]()
Post
#7
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(urduban @ 6 Aug 2005, 09:56) la fix ai facut tutorialul asta!! in bucuresti nu gasesc si eu o firma asa de specialziata (am vazut ca lucreaza curat) Cei de la GIP (firma care se ocupa cu fumurizarea geamurilor), printre altele schimba si geamuri cam la orice model de masina. Lucreaza f bine, ti recomand ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
urduban |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 21 April 03 From: Bucuresti-Sebastian ![]() |
mersi SYL
mie mia- plouat de la inceput in DSN sa-u aplicat de mai multe ori straturi de mastic si a rezultat o "varza" in momentul de fata:( vreau sa schimb chederul si cu vaselina ma-m referit sa pun pe rama parbrizului ca sa nu rugineasca in viitor deoarece intrand apa in masina o parte din apa a ramas pe acolo .. este vreo diferenta intre chederul de dsn si solenza?? ca am vazut multe solenze in care nu intra nici picatura de apa!! |
--------------------
Dacia
Supernova ,Matiz
- B-28-xxx
|
|
SYL |
![]()
Post
#9
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Nu stiu daca e vreo dif intre chedere la Nova, DSN, SLZ...
Eu la Nova mea am dat cu mastic la parbriz si la luneta intre cheder si geam si intre cheder si tabla si nu imi intra picatura de apa. E putin inestetic, dar macar nu am pb cu apa. Bafta ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
marianrec |
![]()
Post
#10
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
Etansarea aia se face si la berline? Ca eu a trebulit sa schimb parbrizul si cei care l-au montat nici macar n-au pomenit de asa ceva..
|
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(urduban @ 6 Aug 2005, 17:42) este vreo diferenta intre chederul de dsn si solenza?? Nu este nici o diferenta, doar parbrizul este altul (alt furnizor, adica unul turc nu girom buzau). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
RIon |
![]()
Post
#12
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
azi: ploaie, spalatorie auto automata...nu intra apa...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#13
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Din experienta mea NeVoita, in schimbat parbrize si lunete (cred ca a avut unu boala pe mine si mi-am gasit luneta sparta de 3 ori de cate o sticla sau cate un borcan, ba am luat nenumarate pietricele in parbriz la diferite viteze si s-au extins crapaturile si a trebuit inlocuit, ba am mai spart la un papuc luneta aia prost protejata cu un sul de linoleum, plus de asta au auzit prietenii ca am capatat experienta si au dat buluc peste mine
![]() Daca parbrizul (luneta) e prost din fabrica (este mai mare, sau prost indoit) nu se va aseza in veci sau chiar nu va intra unde trebuie. Daca se da cu cine stie ce smacuri in garnitura, acolo unde vine geamul, garnitura nu va mai putea fi refolosita la o eventuala reinlocuire (raman cioburi in interiorul ei). Daca se pune vaselina intre garnitura si caroserie, tapiseria se va imbiba cu vaselina si va arata ca dracu, plus ca dupa montare parbrizul cu tot cu garnitura va avea tendinta sa iasa. Recomand ca dupa montare sa nu se etanseze imediat, sa se mearga cateva zile, parbrizul se va aseza singur in pozitia optima si ar fi bine sa nu fie impiedicat sa faca acest lucru. E bine sa fie ajutat apoi putin, impingand in parbriz pe la colturi. Eu am scos in felul urmator parbrizul: -am luat o surubelnita mai lata in bot. -am bagat prin interior, la partea superioara (de sus) garnitura, pe sub tabla. -am bagat toata latura si colturile de sus -apoi am impins. E bine sa mai fie o persoana care sa stea afara si sa tina de parbriz ca sa nu il impingeti prea tare si sa se loveasca de capota si apoi sa curga pe jos ![]() La faza de repunere la loc: -am infipt in caroserie partea de jos a parbrizului, bagat in garnitura. -am pus o sfoara de jur imprejur si am prelungit capetele pana la colturile de jos. -am tras de sfoara, gradat, cand dintr-o parte, cand din alta (rabdare mare pe la colturi, sa se aseze bine) -am impins in parbriz pe la colturi si am lovit cu pumnul strans, foarte aproape de garnitura, ca sa se aseze. Operatia de montare nu ar trebui sa dureze mai mult de 5 min. idem cea de demontare. E important ca adanciturile care sunt pentru scurgere sa fie curatate inainte de montare si sa inaltata putin garnitura in zona pt a circula apa infiltrata in zona. (uneori sunt mici bucatele de plastic sau cauciuc in zona care ies cam urat de sub garnitura si unii le cam scot de acolo, ca da urat ![]() Personal n-am facut nici o alta etansare, cu silicon sau altceva. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
AIX |
![]()
Post
#14
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
De vreo 2 saptamani, la ploi mai.. puternice, doar cu masina oprita (stationare), am observat ca incepe sa se prelinga cate o picatura de apa prin partea stanga jos (sofer) a parbrizului, destinatia mocheta. Dupa un pic de cercetare, am vazut ca langa fiecare scurgere (dreapta/stanga jos parbriz/luneta) exista o bucatica de cauciuc bagata sub cheder (dupa cum amintea si vis-a-vis mai sus) - exceptie facand scurgerea stanga parbriz (probabil am pierdut-o pe undeva..). Am pus eu acum un cauciuc dintr-ala, astept ploaia, sper sa rezolve problema
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
RIon |
![]()
Post
#15
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Acest subiect s-a dorit a fi un tutorial, nu o problema tehnica...
![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Un tutorial se vrea cu explicatii, cum se procedeaza, de unde se incepe demontajul, cum se monteaza, dificultati aparute,unde si cum se depasesc, nu poze de la gimarom, teoretic stim cum se face, practica ne omoara. vis-a-vis a facut defapt ce era necesar.
This post has been edited by Tudor B: 7 Aug 2005, 20:34 |
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
clr |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Siliconul ala este Dinitrol? Ca mie mi s - a etansat parbrizul cu asa ceva si dupa cateva luni a cedat. "Meseriasul" mi l - a recomandat cu tarie (spunea ca nu se intareste in timp). Numai ca se pare ca pe langa faptul ca nu s - a intarit nu a avut nici consistenta. Dupa cateva luni apa si - a facut loc pe langa el. Sper ca tu sa nu ai probleme.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 19:37 |