Scurgeri Ulei, Sub masina, nu pare de motor
![]() ![]() ![]() |
Scurgeri Ulei, Sub masina, nu pare de motor
Executron |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Attached thumbnail(s) 07_02_08_1610.jpg ( Size: 63.73k ) Number of downloads: 668 07_02_08_1611.jpg ( Size: 72.19k ) Number of downloads: 711 |
||
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Prin care parte ai localizat "scurgerea"? Daca este stanga(fereastra pentru busonul de golire ulei CV) posibil sa fie ulei CV + mizerie. Daca este mai pe mijlocul scutului(fereastra pentru busonul de golire ulei motor) posibil sa fie ulei de motor + mizerie.
Baga-te sub masina(sau ridic-o) si uita-te sub ea. Eventual,da scutul jos, curata-l bine, pune-l la loc....si urmareste pe unde curge. Adevarul este ca poate fi de oriunde(dupa cum bine ai zis, forma scutului "aduna" scurgerile. Unele dintre cele mai frecvente locuri: busoane golire(motor si CV), simering priza de putere(CV) simeringuri transmisie(CV - unde intra planetarele) simering distributie(in dreapta, pe la capacul distributiei insa se prelinge si pe baia de ulei), grup comanda CV(una dintre tijele de comanda, fiindca doar una are canal "gresat") Daca am zis prostii,scuzoaiele mele in avans(oboseala). Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Executron |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru ajutor, urmeaza sa-i fac revizia asa c-o sa le da "de lucru" lor dar vreau sa am orice informatie disponibile.
Scurgerea provine din partea DREAPTA cum te uiti din fata, adica STANGA cum stai in masina ("SUB" sofer, cum ar veni". Uleiul de la cutia de viteze ce fel de vascozitate are, pentru ca ma indoiesc ca e de la motor pentru ca 1. miroase total altfel 2. uleiul din motor nu a scazut in mod special |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Este ulei din cutie, și preferabil ar fi să curgă doar pe la tija de comandă.
Oricum verifică nivelul uleiului din cutie, să nu cumva să mergi fără ulei suficient... În tinerețea mașinii mele, cu mult înainte să o pot eu conduce, a rămas fără ulei în zona pinioanelor pentru treapta a 5-a, și acestea s-au blocat în mers, la o viteză apreciabilă... Rezultatul a fost destul de costisitor... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Executron |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Err.... Nu stiu cum verific nivelul uleiului din cutie...
![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Take a look here! Acel bușon nu arată chiar ca în desen totuși... Are cap pătrat
![]() ![]() This post has been edited by MAERSK: 7 Feb 2008, 20:12 Attached thumbnail(s) 37.jpg ( Size: 167k ) Number of downloads: 807 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
paulica |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Auzi dom'le ia fa matale o treba ca lumea. Suie-o sus pe ceva, da-i scutul jos si ia la inspectat urmatoarele: simering distributie, simeringuri CV, tija comanda CV, busoane.
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 7 Feb 2008, 18:29) Este ulei din cutie, și preferabil ar fi să curgă doar pe la tija de comandă. Oricum verifică nivelul uleiului din cutie, să nu cumva să mergi fără ulei suficient... În tinerețea mașinii mele, cu mult înainte să o pot eu conduce, a rămas fără ulei în zona pinioanelor pentru treapta a 5-a, și acestea s-au blocat în mers, la o viteză apreciabilă... Rezultatul a fost destul de costisitor... de ce? se pot schimba mai usor , sau ce ? si la mine curge |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cam da...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
ma rog...
|
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Roagă-te...
Dacă pierde ulei doar pe la acea tijă, pierde relativ încet, și nici nu va pierde foarte mul, nu te vei trezi fără ulei în cutie. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
MIHAI8888 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 ![]() |
pe acolo curge m-am uitat
mi-a spus cineva sa umplu burduful ala cu vaselina stabila la temperatura ca nu mai curge totusi exista vreun simering sau o bucsa(garnitura) ceva ce poate fi inlocuita fara demontarea cutiei |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#13
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Există semering, dar dacă doar pe acolo curge, eu zic că nu are rost schimbarea. (implică reglarea ulterioară a timoneriei) Verificarea și completarea uleiului o dată la 3 luni cred că e suficient de rezonabilă.
Umplerea acelor burdufuri cu vasilină e recomandată chiar de producător. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Nu prea ajuta...
Si eu o "tarai" pana la sosirea timpului cald (mie imi pierde pe la priza) Ii adaug cate 1 litru pe la 500-700km (destul de mult, dar si asa o tin cu 2-3 litri in cutie...) Cum se incalzeste (probabil prin mai) am planificate lucrari serioase (reparatii de tabla, anticorozive, o vopsea pe fata) dar si ceva mecanice (motorul mai "plange" pe la unele garnituri, dar cutia va trebui re-demontata si rezolvat cumva cu simeringul prizei!) Imbucurator e ca, spre deosebire de berlina la care ambreiajul patina in draci, la Nova tine destul de bine (mai miroase a ulei ars daca o solicit la o pornire in panta) Oricum, interventia e destul de ampla (se demonteaza motorul jos, apoi se scoate si cutia, care se demonteaza COMPLET, ca nu se ajunge altfel la nenorocitul de simering de priza)... Bafta!!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Totuși îmi permit să spun că la pierderile pe la tija de comandă ajută, și nu se pierde nici atât de mult ulei, datorită nivelului mai ridicat la care se află...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Executron |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Si verdictul.
Sambata mecanicul a operat revizia si bineinteles i-am cerut sa vada de unde imi curge ulei. Concluzia a fost ca uleiul scapa de la simeringul de la planetara stanga (cum te uiti din fata). Eu venisum pregatit cu 4 litrii de ulei Castrol de cutie de viteza, dar a zis ca nu merita sa-i bag bun daca tot il pierde. A zis ca nu e grav si ca pot sa merg asa pana mi-l schimba (nu stiu cand voi aveam timp. probabil 1 luna...). Atunci voi schimba si uleiul. Uleiul vechi din cutie este auriu si arata bine. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
georgecpr |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 14 November 07 From: Targoviste / Bucuresti ![]() |
Salut! Am si eu o problema asemanatoare cu nova mea(pierde peste 1L la 1000km). Week-endul acesta am desfacut scutul motorului sa vad exact pe unde pierde ulei si am constatat urmatoarele:
- curge ulei pe la semeringul dintre cutie si motor - mai pierde si pe la semeringul de la planetara de pe partea soferului(unde intra planetara in cutie/diferential) - si mai curge putin si pe la tija de comanda de la cutie Intrebarea mea este daca pot sa schimb eu aceste piese sau trebuie sa ma duc la un service? Costa mult o asemenea operatie? multumesc This post has been edited by georgecpr: 24 Mar 2008, 21:17 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
- DB 79 KIS
|
|
refuz |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 19 March 08 From: Focsani ![]() |
QUOTE(gti98 @ 11 Feb 2008, 22:38) Oricum, interventia e destul de ampla (se demonteaza motorul jos, apoi se scoate si cutia, care se demonteaza COMPLET, ca nu se ajunge altfel la nenorocitul de simering de priza)... Bafta!!! am fost cu masina in servis, si nu mi-a dat motorul jos, a disfacut puntea a scos etrierul dupa roata din stanga, ca statea intins furtunulm si a fost destul de usor sa scoata cutia.... am avut si eu probleme cu cutia de viteze, pierdeal ulei de peste tot:D, am mers fara ulei si mi s-au calit pinioanele, imi sarea din a5a, nu imi iesea din R decat cu lovituri, m-a costat 7 mil, si acum merge "brici" ![]() |
--------------------
Dacia
Nova 1.6 GTi
2000 If I have only one life to live, let me live it as a jerk!!!
|
|
Executron |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Hello!
Am noi intrebari referitoare la "scapari de ulei" Partea inferioara a blocului motor (pe la joja, de la joja in jos) MAI ALES in partea dreapta cum te uiti din fata e acoperita de un strat destul de gros (1/2 cm) de mizerie, ulei amestecat cu toate cele... Motorul nu a fost niciodata curatat. Partea superioara a blocului motor e OK. O sa fac poze.Pareri? ![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Pareri? ![]() Etansarea baii de ulei(imbinarea baie de ulei-carter cilindri)."Garnitura" de etansare este de pluta(la modelele mai vechi) sau silicon rezistent la temperatura(la modelele mai noi). Oricum, ca sa nu mai presupunem, revino cu poze. QUOTE Partea superioara a blocului motor e OK. Prin partea superioara a motorului sper ca te referi la carter cilindri+chiulasa,da? Revino cu poze. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
gti98 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Revin cu oarece experiente:
Cica se poate schimba simeringul de priza fara demontarea cutiei (nici macar de pe masina) E necesar un extractor care sa traga afara piesa tubulara peste arborele prizei de putere. Problema e ca locasul acelei piese e un pic uzat, (poate si din cauza unei componente radiale la miscarea rulmentului de presiune), ceea ce, sustine mecanicul face sa curga ulei (si) prin spatiul astfel format. In afara de faptul ca piesele de cauciuc sunt fabricate de diverse SRL-uri, si au calitate proasta, sunt stocate si manipulate necorespunzator de majoritatea comerciantilor si sunt destul de sensibile la montare. Ceea ce face ca probabilitatea ca simeringurile sa curga foarte repede dupa schimbare sa fie neplacut de mare! Mai mult, simeringul pentru priza nu l-am gasit in forma originala (care avea o grosime axiala de 8) ci doar mai mare (grosime axiala de 12). Singura posibilitate de montaj e invers; fie suprafata de asezare nu e corespunzatoare, fie tubul de tabla se mai misca, tot curge din cutie pe acolo... Nu mai prea am nici un chef sa ma bag (iar) in ea, iar parale sa platesc pe altul, nici atita... Daca as sti unde pot gasi niste entuziasm tineresc, la cutie, sticla sau punga... Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Executron |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
N-am apucat sa fac poze, dar am gasit o poza cu al unui coleg cu Nova, de pe forum foarte probabil, care aparent are aceleasi scurgeri ca si mie. Mi-am permis sa pun poza aici
![]() Attached thumbnail(s) Picturedd_006.JPG ( Size: 427.79k ) Number of downloads: 662 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 05:47 |