Solenza mananca ulei, Recomandari !
Solenza mananca ulei, Recomandari !
halogen |
25 Jun 2012, 10:13
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 15 July 06 |
|
||
--------------------
dacia solenza 1.4mpi
dacia solenza
2004
|
|||
corbex |
28 Jun 2012, 09:02
Post
#2
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
Cumpara motor. Il gasesti la 1000 de lei. te mai costa montajul. Altfel ajungi la acelasi pret, cu mai multa bataie de cap si alergatura.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
halogen |
2 Jul 2012, 11:06
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 15 July 06 |
1000ron! la ce km crezi ca il gasesc la pretul asta? eu unu nu am gasit asa ieftin.
|
--------------------
dacia solenza 1.4mpi
dacia solenza
2004
|
|
romanvs |
5 Jul 2012, 07:59
Post
#4
|
membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA |
La cat ulei zici ca iti consuma e imposibil sa nu iti scoata fum.
Daca spui ca pierzi compresie e aproape sigur ca motorul este uzat ,dar se poate intapla sa ai probleme cu supapele de la respectivele pistoane sau axa cu came. Daca ai uzate pistoanele ,se poate rezolva cu segmentare,dar cel mai sigur este sa desfaci mai intai motorul sa vezi ce este pe acolo uzat.Nu este obligatoriu sa fie uzat si blocul motor(daca este monobloc). Referitor la faptul ca ti se stinge mai tarziu martorul de la presiunea de ulei ,se datoreaza faptului ca se pierde compresie.Pot fi mai multe cauze:pierderea compresiei in cilindri,cuzineti uzati,pompa uzata,dar asta se vede doar dupa ce se desface motorul. Asa ca ai putea sa cauti un mecanic bun sa iti desfaca motorul. Mai exista si varianta de rezerva,motor SH daca costurile de reparatie ale motorului tau sunt prea mari.Daca optezi pt aceasta varianta ar fi bine sa inlocuiesti si kitul de ambreiaj si kitul de distributie. This post has been edited by romanvs: 5 Jul 2012, 08:00 |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
halogen |
5 Jul 2012, 13:50
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 15 July 06 |
toate accesoriile motorului sunt noi-noute si cand spun accesorii ma refer la tot ce se regaseste sub capota in ansamblul motor(set ambreiaj,pompa apa,servo,,etc),motorul oricat de tare la s tura nu scoate gram de fum,doar la pornire cam 10 secunde dar insezizabil,inainte foloseam 10W40 de cand folosesc 15/w40 nu mai mananca asa mult,consumul a mai revenit la normal adica estimez cam 50-100ml/1000-1500 Km ,am desfacut capacul pe unde pui ulei in timpul functionarii si am observat ca ies gaze la greu prin gaura respectiva ,uzura la supape? oare aici pierd compresia?
|
--------------------
dacia solenza 1.4mpi
dacia solenza
2004
|
|
neacsugabrie |
5 Jul 2012, 14:32
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 |
QUOTE(halogen @ 25 Jun 2012, 10:13) ,am fost la service si m au informat ca pierd compresie pe 2 din pistoane nu stiu date exacte asa ca sa ne abtinem de la comenturi ,cauzele fiind uzura segmenti si blocmotor(am inteles ca e monobloc nu?!) Solutiile lor: 1.alezare cu schimbare segmenti si (semeringuri supape) 2.doar schimbare segmenti si (semeringuri supape) riscul sa fie usor deformat blocul-motor exista si segmentarea = cu 0 3.bloc motor nou si segmenti noi 2300 ron 4.motor SH. pina in 100.000 km ,eu am gasit cam la 50-70.000 km cu acte si carte service intre 400-600 Euro Informeaza-i pe tipii aia de service ,ca motorele j7 nu sunt monobloc,ci au camasi ca la vechea berlina.Un set motor (pistoane,camasi,segmenti si garnituri) costa cam 700 ron.Cauta de net la Bonmarc sau la Mioveni direct la un producator ,Setcar parca. (rog, scuze daca se considera reclama) Daca ai compresia slaba clar ai setul uzat(sau ,daca ai noroc, doar segmentii), becul de la ulei care se stinge greu daca ai uzura la cuzineti sau poate ceva care optureaza sorbul pompei de ulei. Cauta un mecanic bun si desfa motorul s-apoi vezi ce ai de facut. Dupa pararea mea varianta cu motor sh pica,doar daca gasesti un motor de pe o masina care a fost lovita si are relativ putini km. Bafta! This post has been edited by neacsugabrie: 5 Jul 2012, 14:33 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
halogen |
5 Jul 2012, 15:36
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 15 July 06 |
imi poti spune exact ce trebuie sa cumpar pentru un set motor,ca sa ma interesez sa imi fac un pret total,garnituri,semeringuri etc. merci
|
--------------------
dacia solenza 1.4mpi
dacia solenza
2004
|
|
neacsugabrie |
5 Jul 2012, 15:44
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 |
QUOTE(halogen @ 5 Jul 2012, 15:36) imi poti spune exact ce trebuie sa cumpar pentru un set motor,ca sa ma interesez sa imi fac un pret total,garnituri,semeringuri etc. merci Setul motor vine,de regula si cu garniturile de chiuloasa,baie si inele de cauciuc. Mai ai nevoie de cuzineti de biela cel putin (dar trebuie verificat si palierul)cam 150 ron setul,simeringuri supape ,cred ca nu sar de 40 lei,silicon etansare si cam atat. Sfatul meu este sa desfaci motorul inainte de cumpararea pieselor pentru ca nu poti stii exact daca ai si camasile uzate( poate scapi doar cu segmenti )si trebuie verificat arborele cotit inainte de achizitionarea cuzinetilor. |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
halogen |
5 Jul 2012, 17:12
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 15 July 06 |
pai daca il desfac pt verificare,nu trebuiesc inlocuite garniturile la chiuloasa si la baie?
Merci |
--------------------
dacia solenza 1.4mpi
dacia solenza
2004
|
|
neacsugabrie |
5 Jul 2012, 17:41
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 |
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
marius80_eugen |
6 Jul 2012, 10:07
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti |
QUOTE(halogen @ 25 Jun 2012, 10:13) Am o solenza cumparata de noua in 2004, acum are 280.000 km si incepe sa dea semne de oboseala ,mananca foarte mult ulei si anume la o distanta parcursa de 400km cu ulei 10w40 maninca cam 800ml in regim de mers 90-120 km/h enorm de mult si asta se intampla de vreo 2.000 km si a inceput brusc,la sfatul unui prieten am trecut pe ulei cu vascozitate mai mare si acum folosesc 15w40 ,astfel nu mai haleste decat 50-100 ml la 400 km parcursi ,specific ca masina nu are scurgeri si nu scoate gram de fum pur si simplu se evapora uleiul ,am fost la service si m au informat ca pierd compresie pe 2 din pistoane nu stiu date exacte asa ca sa ne abtinem de la comenturi ,cauzele fiind uzura segmenti si blocmotor(am inteles ca e monobloc nu?!) Solutiile lor: 1.alezare cu schimbare segmenti si (semeringuri supape) 2.doar schimbare segmenti si (semeringuri supape) riscul sa fie usor deformat blocul-motor exista si segmentarea = cu 0 3.bloc motor nou si segmenti noi 2300 ron 4.motor SH. pina in 100.000 km ,eu am gasit cam la 50-70.000 km cu acte si carte service intre 400-600 Euro De ce imi este f.greu sa ma decid? pt ca am bagat bani in ea de i am triplat valoarea vara trecuta si in afara de roti caroserie amortizoare nu mai am ce sa schimb,toate accesoriile motorului,caroserie,directie sunt noi-noute si cand am vazut ca ma lasa motorul m a luat capu. Toata povestea pentru o simpla intrebare,ce varianta de remediere a problemei credeti ca ar trebui sa aleg ? s au poate mai exista o varianta ,sunt deschis la orice sfat,rematul nu intra in descutie ca am bagat prea mult in ea inca o problema: -pun contactul astept sa se stinga martorii din bord ,actionez cheia sa o pornesc martorul de la ulei ramane aprins 2-3 secunde pana se amorseaza ,cat sta aprins 2-3 secunde e insotit de zgomotul puternic al culbutorilor de parca ar merge fara ulei motorul,ceva idei ? e pe duca pompa de ulei cumva? din ce am inteles nu prea cedeaza pompele de ulei. Tu ai mai multe probleme : 1. setul motor e dus ( adica trebuie sa schimbi segmentii ) 2. trebuie rectificata chiuloasa pt ca 2 pistoane pe ai duse din cauza scaunelor supapelor . 3. cuzinetii trebuiesc schimbati si pompa de ulei verificata . - daca s-ar fi pus ulei de calitate si ceva aditivi de-a lungul timpului nu se ajungea la situatia asta . Din cate observi , cam totul se "invarte" pe langa ulei ( segmentii , cuzinetii , fumul ... ) Rezolvare : set motor nou , set cuzuineti ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Cristi1980 |
6 Jul 2012, 12:00
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 |
QUOTE(marius80_eugen @ 6 Jul 2012, 10:07) 3. cuzinetii trebuiesc schimbati si pompa de ulei verificata . - daca s-ar fi pus ulei de calitate si ceva aditivi de-a lungul timpului nu se ajungea la situatia asta . Din cate observi , cam totul se "invarte" pe langa ulei ( segmentii , cuzinetii , fumul ... ) Rezolvare : set motor nou , set cuzuineti ... rezolvare: se verifica intai uzura arborelui, daca e cazu se duce la rectificat dupa care se iau cuzineti la cota care trebuie |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
hrs |
10 Jul 2012, 16:34
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 23 July 08 From: Iasi |
Salut. In mai anul trecut am facut si eu o segmentare la motor... Cel mai bine e sa te pregatesti cu niste banuti si mergi la mecanic sa vada ce trebue exact, multi vad ca te sfatuiesc sa cumperi set motor nou, eu zic sa nu cumperi decat daca e necesar. A mea de exemplu manca cam 1l la 2000km iar cand am mers cu ea sa o segmentez daca o lasam in frana de motor la coborarea unui deal scotea foarte mult fum, si aveam si pierdere de compresie.
Nu a fost nevoie de nici o rectificare, doar segmentare, garnituri noi, distributie( fara pompa de apa) si am schimbat kitul de ambreiaj. Toata treaba ma ajuns aproape 1300 ron cu tot cu manopera(600 ron). Acum dupa un an si ceva de la segmentare (25000km) masina merge ireprosabil, nu mananca ulei totul e ok. Spor. |
--------------------
dacia
solenta
2003/ confort
|
|
Kr@veN |
19 Jul 2012, 19:17
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 8 May 08 |
segmenti Gheotze -140 lei
garnituri centrare camasi 20 lei 4 buc garnitura baie -50 lei originala garnitura chiuloasa 190 lei originala - 50 lei made in romania semeringuri supape -37 lei ulei +filtru 120 lei ELF 10w40 si filtru original rectificat chiuloasa 200 lei antigel 21 lei manopera 500lei. optional- set motor (pistoane-camasi-bolturi-segmenti) 750lei cred ca tot gheotze numai tin minte ca nu am avut nevoie de ele. set motor original am inteles ca nu se gaseste dar nu bag mana in foc. de 1 an jumate am facut motoru si merge perfect, mie imi manca 1l la 300 km si scotea un fum albastru infernal, mai ales la turatii mari iar biela de la pistonu 3 era stramba daca va vine sa credeti, o tin in raft ca amintire. Piesele le-am cumparat de pe Pantelimon, magazinul unde lucreaza 2 fete gemene , intre spitalul pantelimon si intersectia Morarilor( cel mai ieftin din Bucuresti). Sopr la treaba, eu recomand sa faci motoru si sper ca ti-am fost de ajutor. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|
Club12TRS |
19 Jul 2012, 22:33
Post
#15
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
280.000 km... A mers ceva jucaria.
Nu iti pot spune preturi, pt ca nu le stiu, dar iti pot spune, ca mecanic auto, ce trebuie facut si ce nu. In primul rand, segmentarea nu e intotdeauna posibila. Trebuie verificat gradul de uzura al cilindrilor, nu cu segmentul, ci cu un comparator micrometric. Adica mergi la un meserias rectificator. Tot la acel meserias rectificator, cu micrometrul, verifici si arborele cotit. Daca demontezi motorul si nu pui cuzineti noi, n-ai facut nimic. Iar cuzinetii nu-i cumperi dupa ureche, intai verifici arborele si, daca e nevoie, il rectifici. Chiulasa o duci la rectificat obligatoriu, impreuna cu un set de simeringuri de supapa. Rectificarea nu consta doar in planat suprafata care calca pe bloc, ci si in pasuirea supapelor, eventual inlocuirea celor care sunt defecte (personal, sunt adeptul inlocuirii tuturor supapelor, pt a elimina o posibila uzura a cozii supapelor). Pompa de ulei dispare obligatoriu, se monteaza pompa noua. Garnituri si simeringuri se monteaza numai originale, cele romanesti nu merita aduse in discutie. Spala radiatorul cu Coca Cola. Nu e o gluma. N-ar strica sa montezi furtune noi la sistemul de racire. Si, in ultimul rand, nu te zgarci la ulei in rodaj. Pune-i ulei bun, exclus mineral, chiar daca-l schimbi dupa 1000 km. Spor la treaba. |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
halogen |
27 Jul 2012, 10:39
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 15 July 06 |
multumesc tuturor pentru sfaturi,referitor la uleiul folosit pot spune ca am folosit doar Castrol magnatec 10w40 de cand am cumparat masina mai putin primele 6 luni cand cei din service ma obligau sa pun ulei Dacia sau Aral nu mai stiu exact,schimbul a fost facut intotdeauna la 9-10.000 km,deci uleiul de proasta calitate il excludem,kilometrii isi spun cuvantul e clara treaba, am observat si eu pentru prima oara in farurile celui din spatele meu ca scoate putin fum insezizabil dar pe zi ce trece pierde putere motorul ,o sa merg sa desfac motorul cam intr o luna,doua si o sa revin cu detalii cu ce am gasit "inside".
|
--------------------
dacia solenza 1.4mpi
dacia solenza
2004
|
|
corbex |
3 Aug 2012, 11:20
Post
#17
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
Cred ca ai scapa mai ieftin cu un motor gata echipat, cu kilometri putini, de la dezmembrari.Si ar dura mai putin operatia.
Ce a spus Club12TRS e perfect adevarat dar te va duce cam sus cu factura. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
jcdenton |
3 Aug 2012, 12:09
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti |
Daca ai in plan sa dai masina transplant de motor; daca o tii atunci reparatie ca la carte.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2010
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 16:59 |