Spalare motor, ... ce pasi trebuie de urmat ...
![]() ![]() ![]() |
Spalare motor, ... ce pasi trebuie de urmat ...
raptordivx |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Scoti fisele, tragi o punga peste delco si bobina, si o prinzi la baza cu o sfoara/elastic, poti acoperii preventiv si alternatorul/releul, desi nu au nimic daca se uda..sau nu ar trebui sa aiba nimic...pe urma indesi o carpa in fereastra de vizitare de pe carcasa ambreajului, cumperi din comert un tub de spray de curatare special pentru motor(80 000 ROL cam asa), aplici peste toate zonele murdare, lasi sa se inmoaie, si bagi furtunul pe motor, cu incredere..sa se duca mizeria, freci putin, dar daca sprayul isi face treaba murdaria se dizolva...clatesti bine pe urma, iei pungile, si carpa de la ambreaj, pui fisele, pornesti motorul..o sa porneasca cum trebuie...si cam asta ar fi...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
jaf |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cu 100 000 si ceva ROL il speli la spalatorie
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(jaf @ 2 Apr 2006, 20:49) Cu 100 000 si ceva ROL il speli la spalatorie ![]() Si unde-i satisfactia de a face singur o treaba la masina? eu de exemplu sambata am program de spalat masina..as face-o pe gratis ca am un preten patron de spalatorie, dar atunci unde e satisfactia? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Exact asta vreau si eu sa spun .. asta vreau sa o fac cu mana mea ..si de aia am intrebat sa stiu exact ce trebuie sa fac.
|
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
DeXteR_G |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 6 January 06 From: Baile-Felix ![]() |
Scoti toate fisele si pui un alt capac de delco si era mai demult acuma nu mai stiu o solutie de degresat ziceau ei "Motorsolv" si era vreo 40 de mii 2 l si dai cu aia si lasi 8-10 min si dai cu presiune.
Si jegul jegului mere cu aia,si nu ai nici probleme la pornire. Idea cu capacul de delco e sa nu crape si dupa ce ai terminat stergi bujiile cu o carpa uscata dar fara sa le scoti afara si capatul si interiorul bobinei si cheie frate si pleci. |
--------------------
DACIA
1310
- BH-03-LPX
|
|
andutzu_84 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 January 06 ![]() |
Nu o sa faci treaba mai buna ca la spalatorie, poti sa te pui si-n cap si sa dai cu mama solutiilor.Am luat si eu un detergent special pt motor si mi-a patat tot ce era din aluminiu.(nici nu a mai iesit) Asta a fost acum 6 ani... asa ca nu te risca.Mai bine dai 7ron decat 10-20 pe tot felu de solutii care nu isi fac treaba.
Oricum voi decideti... daca va place lucru`-manual... This post has been edited by moderatorul: 2 Apr 2006, 22:10 |
--------------------
Dacia
1310
- ph-XX-xxx Pestele care lupta impotriva curentului moare electrocutat. :P
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu stiu cu ce dracie ai dat tu acum 6 ani, dar eu am spalat motorul de nenumarate ori, cu spary special, luat din Hypermarket...atat numai sa nu fie expirat sau narca dubioasa....nu lasa nici o urma, dizolva murdaria perfect.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
logic |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 32 Joined: 11 April 05 From: Medias.Sibiu ![]() |
Eu spal motorul cam o data la doua luni, dau cu solutie ,las 10 minute si clatesc cu jet de la pompa (am la serviciu). Ideea e ca nu scot nici o fisa, nu schimb capac delco, nimic...si-mi porneste perfect de fiecare data! Cu ce gresesc?
![]() |
--------------------
Skoda Superb
BMW X5
2010 The fact that nobody understands you doesn’t make you an artist.
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Nu stiu daca gresesti cu ceva insa se poate sa intre apa cred pe la delco .. si atunci nu mai porneste decat dupa ce se usuca .. ma gandesc eu .. Daca la tine nu a intrat inseamna ca e bine. Eu de aia am intrebat ca mie frica sa nu o stric si sa nu mai pornesca ...abia am facut-o
|
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca uzi capacul si prin gaurica aia intra apa si in el, la prima cheie "impusca", crapa.
Vei simti consecinta prin trepidatii si mers neregulat al motorului. Mai bine pune ceva pe delco. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
logic |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 32 Joined: 11 April 05 From: Medias.Sibiu ![]() |
Spunea cineva ca motoarele se spala cu ele in stare de functionare. Ce credeti?
|
--------------------
Skoda Superb
BMW X5
2010 The fact that nobody understands you doesn’t make you an artist.
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#13
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
poate diesel ... ca altfel ...
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
george_slz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Nu mai spalati mai motorul, nu are rost, mai bine il stergeti cu apa si ce mai aveti voi pe acolo si atat, altfel ramai cu ea in drum pe drumul dinspre spalatorie, plus ca aia iti iau si bani pt tampenia asta. Nu mai credeti in balivernele alora de la spalatorii cum ca va izoleaza ei partea electrica....pt ca nu o pot face.
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
logic |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 32 Joined: 11 April 05 From: Medias.Sibiu ![]() |
QUOTE(george_slz @ 5 Apr 2006, 07:10) Nu mai spalati mai motorul, nu are rost, mai bine il stergeti cu apa si ce mai aveti voi pe acolo si atat, altfel ramai cu ea in drum pe drumul dinspre spalatorie, plus ca aia iti iau si bani pt tampenia asta. Nu mai credeti in balivernele alora de la spalatorii cum ca va izoleaza ei partea electrica....pt ca nu o pot face. Tu citesti topicul inainte de a da sfaturi? ![]() |
--------------------
Skoda Superb
BMW X5
2010 The fact that nobody understands you doesn’t make you an artist.
|
|
gti98 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salutare la baietii harnici si spalati!
E foarte bine ca aveti elan sa-i spalati motorul; pe linga faptul ca arata frumos, daca incepe sa borasca ulei se vede imediat si se poate interveni repede. Ma bag si eu un pic in discutie, cu unele intrebari: Nu inteleg de ce ar trebui spalat motorul in mers? Doar daca vreti sa vedeti unde trebuie sa turnati apa ca sa se opreasca. Va spun eu, sa nu mai cautati: incercati pe circuitul de inalta tensiune (borna bobina, capac distribuitor, fise, bujii) Dar si acolo, o instalatie noua, ma rog in stare buna, nu ar trebui sa lase apa sa "fure" curentul. Ganditi-va ca mergeti pe ploaie torentiala si treceti prin balti "urbane"; sa nu-mi spuneti ca nu ajunge apa si pe motor si totusi merge mai departe. La temperaturi normale de functionare nu crapa nimic. Blocul crapa atunci cand s-a uscat pe undeva (a pierdut lichidul, printr-o ruptura de furtun, de exemplu sau prin fierbere neobservata) si se toarna apa in el; fiind uscat s-a incins mult peste 100 de grade si contractia inegala il plesneste (credeti-ma, am facut tampenia asta personal!!!) Recomandarea de a proteja capacul distribuitorului poate nu e fff necesara, dar nu are ce sa-i strice. In manualul Daciei se recomanda acoperirea si a alternatorului, desi acesta e o constructie deschisa (pentru racire) si nu cred ca-l emotioneaza prea mult apa care ar putea patrunde (tensiunile aici sunt scazute) Cred ca socul termic si riscul penetrarii apei in rulmenti sunt mai importante. Personal nu spal motorul prea des, in primul rand se murdareste de la vizitele saptaminale la tara, ca socru-miu s-a mutat in afara orasului de cand s-a pensionat. In al doilea rand, ar trebui sa-i inlocuiesc mai des unele garnituri pe la care mai pierde un pic de ulei. Eu consider ca pierderea nu e suficient de mare ca sa merite interventia. Si mai am si experienta trista a fostei berline, la care am schimbat nenumarate simeringuri la distributie si la care simeringul palier (ala de dupa volanta), mi-a curs mai abitir dupa schimbare decat inainte!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
4star |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 August 05 ![]() |
Incepator fiind am spalat motorul masinii (la spalatorie) si cei de acolo, au pus ei pungi pe la delco, si in alte parti asa ca no problem am plecat cu masina acasa si am lasat-o parcata.
A doua zi - baterie moarta. Eu incepator .. Noroc cu un vecin care a venit si s-a uitat putin inauntru gasind "defectul". Presiunea apei a scos firul ala care intra sub alternator si asa ca nu a mai incarcat bateria. Deci daca aveti ceva probleme dupa spalarea motorului sa cautati si firele de la alternator sa fie in regula. |
--------------------
dacia
break
- b-32-pfp
|
|
byte |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Si eu mi-am spalat motorul la spalatorie acum vre-o 6 luni dar nu am avut nici o surpriza. Totul a fost ok, a pornit la prima cheie. Intradevar am lasat-o cam o ora acolo si banuiesc ca s-a uscat bine
![]() Eu zic ca daca cei de la spalatorie fac o treaba ok atunci nu are ce sa se intample. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
raptordivx |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 26 November 04 From: Suceava ![]() |
Am spalat motorul singur cu punga pe delco si atat. A pornit la prima cheie, fara probleme si chiar a iesit curat motorul .. mai putin pe unde nu a ajuns calumea solutie. Data urmatoare am sa mai iau un tub sa am din belsug.
|
--------------------
Renault
Laguna
1999 / 1.6 16v / concorde
- SV-10-SIS Vreau LAGUNA 2 :D
|
|
ursul-alb |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 16 October 04 From: Iasi ![]() |
La fel si eu m-am dat de ceasul cenzurat (! haha ) pe aici sa aflu ce trebe facut, si parerile erau f impartite: asa ca l-am spalat de vreo 3 ori in statie, fara nici o acoperire, clatire cu jet de apa, tot tacamul; nu are si nici nu a avut nici o problema; e drept ca se murdareste la loc, dar nici sa stai sa arate ca unul de 30 de ani nu merge...
Corecte constatarile lui gti98; ganditi-va la ce e sub capota cand mergi prin furtuna sau prin balti mari... se vede clar ca scutul ala de jos nu poate proteja mare lucru... iar la logan apa intra pe dedesubt inclusiv prin dreptul rotilor... asa ca nu vad marele motiv de stres la o spalare atenta inclusiv cu jet la o presiune rezonabila. Edit: c e a s u l m o r t i i este o expresie, mai! ![]() This post has been edited by ursul-alb: 5 May 2006, 15:18 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 egee
- IS XX xxx
|
|
sharp |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru superior Group: Members Posts: 55 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Aveti grija si la claxon cand spalati motorul. Mie mi-a intrat apa o data, claxonul a ramas gajait si a trebuit sa-l schimb; nu sunt 100% sigur ca de la apa i s-a tras, dar nu strica sa aveti grija (si sa-i atentionati pe cei de la spalatorie sa umble cu grija si la claxon).
|
--------------------
ex Dacia
berlina / toyota corolla sedan 1.4 VVT-i
1998 / 2006 Stiinta ne-a transformat in zei mai inainte de a merita sa fim considerati oameni.
|
|
puiu82 |
![]()
Post
#23
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Se acopera delcoul[calculatorul],alarma,claxonul si gaura de la ambreaiaj[la dacie,ca la altele....].
Optional se acopera alternatorul,electromotorul si se scot bornele. Motorul se spala doar oprit si cu apa calda[merge si rece,dar sa nu fie incins]. Motoarele diesel pot fi spalate fara a acoperi nimic. Se usuca cu aer comprimat sau dupa posibilitati. Spor la treaba ![]() |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#24
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Ca sa nu mai deschid alt topic am o intrebare , si cei care stiu sa imi raspunda...
Vreau sa dau cu grund pe blocul motor, ce operatii trebuie sa fac? Am diluant ( la 5 litri benzina de extractie) spal cu chestia aia blocul motor dupa care, vopsire... E bine ce fac??? This post has been edited by EUROPE_: 6 May 2006, 17:10 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 06:29 |