Sub 5% consum cu Dacia 1300, Reducerea consumului la Daciile cu carburator
Sub 5% consum cu Dacia 1300, Reducerea consumului la Daciile cu carburator
gvincentiu |
5 Jun 2009, 20:43
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati |
|
||
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|||
SSilent |
5 Jun 2009, 21:14
Post
#2
|
Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere |
daca dispozitivu' de care zici sta sub talpa carburatorului si seamana cu o elica, ei bine la mine unu n-a avut obsolut nici un efect d-aia l-am si scos... ca in teorie chestia aia trebuie sa omogenizeze mai bine amestecu a.i. sa rezulte o ardere mai buna.... frectie
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
djasu82 |
5 Jun 2009, 21:47
Post
#3
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
Nu cred poate avea motor de 1100 iar cu elica e o mare frectie poate daca se facea si se punea uisul romanesc realizat acum 3-4 ani de cativa baieti de pe forum . Eu mai putin de 7 litri consum in bucuresti nu am putut reduce si pastrand totusi o dinamica buna la 1310.
Cu super nova scot 6 in acesta perioada si asta datorita franei de motor. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
SiloS |
5 Jun 2009, 22:24
Post
#4
|
Gangester Group: Members Posts: 4.257 Joined: 23 February 04 From: Buzau |
Decat sa visezi un consum mai mic de 5% mai bine iti faci abonament la RATB .
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
gvincentiu |
6 Jun 2009, 08:37
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati |
Principiul de functionare:
1. Amestecul aer/carburant este cu atat mai bun cu cat temperatura este mai joasa. 2. Randamentul arderii este cu atat mai bun cu cat temperatura amestecului din cilindri este mai mare. Daca principiul 1 nu poate fi pus in practica (cam greu sa se tina in carburator o temperatura intre 4-8 grade) atunci principiul 2 este relativ mai usor de pus in practica si este ilustrat in schema de mai jos. Attached thumbnail(s) pricipiu.JPG ( Size: 9.41k ) Number of downloads: 11340 |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
ment |
6 Jun 2009, 12:39
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor |
Din cate spui 1 se contrazice cu 2 . Nici desenul nu prea face sens, presupun ca te referi la o incalzire a galeriei de admisie folosindu-te de gazele arse din galeria de evacuare, desi nu inteleg cum sa faci asta direct, doar modificand galeria gen ca aici.
Dar nu vad de ce ar fi nevoie de asa ceva, daca vrei aer cald, umbli la clapeta de la cutia filtrului de aer, mutand-o pe pozitia pentru iarna, tragand aer de la "chestia" aia din galeria de evacuare.. Problema e ca teoretic asa ceva nu prea ar ajuta cu nimic (poate iarna / in cazul temperaturilor joase), de fapt ar scadea puterea motorului, si atunci ar creste si consumul. Majoritatea se chinuie sa bage aer rece in motor . Explicatia pe scurt, la cresterea temperaturii scade densitatea aerului, scade continutul de oxigen, mai putin oxigen pentru ardere.. QUOTE cam greu sa se tina in carburator o temperatura intre 4-8 grade Asta chiar se intampla, des, "inghetarea carburatorului", dar mai putin la dacie, unde carburatorul cu galeria sunt asezate deasupra galeriei de evacuare, si intr-o zona "calda" a compartimentului motor, si mai are si talpa prin care circula lichid pentru a-l incalzi.. Pe masini unde carburatoarele nu prea sunt incalzite direct/indirect m-am mirat sa vad ce reci sunt carburatoarele la atingere, ciudat fenomen . |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
djasu82 |
6 Jun 2009, 20:22
Post
#7
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
Doar o turbina cu un debit mai mic si un intercular ar face racirea amestecului pe care motorul il papa dar cine se baga la modificari daca habar nu are !
Una peste alta faceti rost de masini pe injectie fiindca se pot modifica multi parametrii ! |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gvincentiu |
9 Jun 2009, 07:22
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati |
Aici e vorba de niscaiva modificari "hardware". Dispozitivul realizat din bronz:
Attached thumbnail(s) HPIM1968.JPG ( Size: 93.78k ) Number of downloads: 13012 HPIM1969.JPG ( Size: 93.94k ) Number of downloads: 12009 HPIM1970.JPG ( Size: 74.85k ) Number of downloads: 11641 |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
gaby-cta-ro |
9 Jun 2009, 10:36
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 14 March 06 |
QUOTE(ment @ 6 Jun 2009, 12:39) Din cate spui 1 se contrazice cu 2 . Nici desenul nu prea face sens, presupun ca te referi la o incalzire a galeriei de admisie folosindu-te de gazele arse din galeria de evacuare, desi nu inteleg cum sa faci asta direct, doar modificand galeria gen ca aici. Hai sa incerc eu sa traduc ce vrea sa spuna gvincentiu : 1 bagi aer cu cat mai rece cu atat mai bine in carburator, acesta se amesteca, cu benz dozata de carb = amestec optim 2 acest amestec (si nu aerul simplu de la intrare) , trecut de partea de dozare (adica atunci cand este in galeria de admisie) il incalzesti cat de mult poti Toate astea ptr un randament mai bun. In prima imagine este prezentat modul de montare al dispozitivului. principiu.JPG ( Size: 33.98k ) Number of downloads: 11345 Mie ideea m-i se pare foarte interesanta. Numai de bine ! |
--------------------
dacia
1310/1410
1987/1998
|
|
einstein1984 |
9 Jun 2009, 11:06
Post
#10
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.493 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Deci foarte tare, laminezi amestecul ca sa nu mai aiba turbulente si dupa aia il mai si incalzesti....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
djasu82 |
9 Jun 2009, 11:37
Post
#11
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
tot nu se intelege doar cateva cuvinte insirate ... unu mai novice nu v-a intelege mai nimic se uita la poze ca la poarta noua fara detali de constructie fara nimic.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
mad toz |
9 Jun 2009, 14:33
Post
#12
|
fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti |
Pai si unde se monteaza jucaria pana la urma? .
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
gvincentiu |
9 Jun 2009, 16:55
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati |
QUOTE(djasu82 @ 6 Jun 2009, 22:22) Doar o turbina cu un debit mai mic si un intercular ar face racirea amestecului pe care motorul il papa dar cine se baga la modificari daca habar nu are ! Una peste alta faceti rost de masini pe injectie fiindca se pot modifica multi parametrii ! Dispozitivul merge montat si pe Daciile cu injectie monopunct, insa trebuie modificat timpul de injectie (practic cantitatea de combustibil). Valoarea acestuia e simplu de calculat. Urmeaza poze cu galeria pe care am montat device-ul acum mult timp in urma. This post has been edited by gvincentiu: 9 Jun 2009, 16:56 |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
djasu82 |
9 Jun 2009, 18:05
Post
#14
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
mai bine faceai asa ceva la tdci tau !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
giani.cosmin |
9 Jun 2009, 19:23
Post
#15
|
Nea' Viteza Group: Members Posts: 141 Joined: 31 October 08 From: Dacia, Resita C-S |
Chestia asta suna ceva de genul: " un fel de mai multe feluri" si ca sa nu fiu rau cu nimeni incerc si eu sa-i fac o interpretare.
Stiintific vorbind un magnetron ( de microwave ) este in stare sa creeze un fel de "explozie" a apei la la putere nominala. Magnetronul incalzeste apa aproape instantaneu pana cand apa se evapora, proces rapid ( 2 - 5 sec ) ramanand numai vapori. Deci presupunand ca daca apa este incalzita intr-un recipient acolo se creeaza o presiune si deci capata sa-i zicem un fel de energie. Asa si cu "shmecheria" asta, bagi rece si incalzesti (cu galeria de evacuare) castigand energie hidraulica ( presiune). Dar ma intreb ca aceeasi chestie o face si UIS-ul nu? numai ca aici cred eu, aduci rece cat mai aproape de admisie. Daca bagam o doza de bere foarte rece intr-un cuptor bine incalzit ce se intampla? .......................... daca as avea 4 magnetroane,.... as face "furia" sa consume doar apa plata......cu lamaie si nu as mai fi nevoit sa ma duc la o benzinarie ci direct la izvor sa-mi fac plinul stiu suna prea a S.F. dar in lume deja exista prototipuri ( 2, 3 nu stiu exact nr. lor) care sunt dotate cu magnetroane. imi cer scuze daca deja sar calu' si sunt off-topic This post has been edited by giani.cosmin: 10 Jun 2009, 06:54 |
--------------------
Dacia 1310 TX
Opel Vectra A
.
- numar de Caras ([__\==v==/__]) |
|
varu_vyyp |
10 Jun 2009, 19:04
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 |
este un nene pe nume ''Justin Capra" care locueste intr-o comuna din Bacau. A realizat multe inventii si ceva legat de ce zici tu mai sus. Omul a sustinut ca vrea sa ajuta marca Dacia .... numai ca nu il baga nimeni in seama. Face cercetare pentru americani.
daca nu ma credeti de ce e instare omul intrati aici: http://adrianaancuta.blogspot.com/2008/02/justin-capr.html aici prezinta motorul cu apa This post has been edited by varu_vyyp: 10 Jun 2009, 19:08 |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
neamtzu25 |
10 Jun 2009, 19:15
Post
#17
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 |
sal.si daca ar scade asa mult consumul ,cat ar scade din puterea motorului??ptr ca intotdeauna cand scazi consumul vei scadea si puterea..si unde se monteaza exact acea dracie???? bag poze sa vedem.....bafta
|
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
varu_vyyp |
10 Jun 2009, 19:34
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 |
Cunosc un mecanic de la dezmembrari, de unde imi iau piesele ptr batrana mea dacie. Mecanicul ala zice ca are un consum de 5 % pe un motor 1300.
Consum e asa mic pentru ca a montat o teava dubla ( ca la un refigerent, mai exact teava invelita de o alta teava ), in prima teava ( cea din interior ) trece benzina care alimenteaza carburatorul, iar prin teava 2 ( teava care inveleste prima teava ) trece apa din motor ferbine care incalzeste benzina. Acuma omul explica ca benzina la o temeratura mai ridicata este in proportii mairi vapori si mai putin lichid. Asa se realizeaza un ameste mai bun si arderea este mai usoara. Asa se explica chestia aia de sub carburator cu apa calda care incalzeste baza carburatorului pentru o vaporizare mai buna a benzinei. Acuma astept si parerile voastre. Eu sunt interesat sa gasesc o teava dubla dinasta sau gurtune care sa nu fie afectate de banzina ( sa nu le chimb la 2 luni ). |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
neamtzu25 |
10 Jun 2009, 20:16
Post
#19
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 |
si daca am pune 2 talpi incalzitoare????ar trebui sa incalzeasca mai bnie,sa intre mai cald amestecul....zic si eu;nu da-ti cu paru )
|
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
djasu82 |
10 Jun 2009, 20:46
Post
#20
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
la 80 de grade pe care apa o sa traverseze acea teava oare benzina nu i-a foc mai ales ca distanta e mai mare plus e formata din cupru... Asa poti cumpara o teava subtire si faci vreo 10 spire pe furtunul de apa calda cel care de deasupra capacului de la culbutori. Oricum nu cred ca e cine stie ce ...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
neamtzu25 |
10 Jun 2009, 21:21
Post
#21
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 |
QUOTE(djasu82 @ 10 Jun 2009, 20:46) la 80 de grade pe care apa o sa traverseze acea teava oare benzina nu i-a foc mai ales ca distanta e mai mare plus e formata din cupru... Asa poti cumpara o teava subtire si faci vreo 10 spire pe furtunul de apa calda cel care de deasupra capacului de la culbutori. Oricum nu cred ca e cine stie ce ... te referi aici la un incalzitor de benzina??am asa ceva ,dra nu lam montat ptr ca las vrea la iarna dar cred aca os a ma pun s afac o proba s avad cu cat ar scade consumul asa ..eu am unul facut de cineva intra o spirala facuta din teava de alim benzina,intrun tub unde intra apa fierbinte..... |
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
varu_vyyp |
11 Jun 2009, 11:01
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 |
QUOTE(neamtzu25 @ 10 Jun 2009, 21:21) te referi aici la un incalzitor de benzina??am asa ceva ,dra nu lam montat ptr ca las vrea la iarna dar cred aca os a ma pun s afac o proba s avad cu cat ar scade consumul asa ..eu am unul facut de cineva intra o spirala facuta din teava de alim benzina,intrun tub unde intra apa fierbinte..... Benzina nu are cum sa se aprinda in conducta aia pt ca nu are aer. Si nici in carburator nu prea are cum ptr ca si ala are garnituri e conceput sa nu se aprinda benzina pe acolo. |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
giani.cosmin |
11 Jun 2009, 11:09
Post
#23
|
Nea' Viteza Group: Members Posts: 141 Joined: 31 October 08 From: Dacia, Resita C-S |
Pai mie mi se pare destul de logic ca amestecul de benzina in carburator sa fie la o temperatura scazuta, chiar si la admisie, dar stiind ca daca intra vapori de benzina la admisie e un lucru foarte bun. Deci nu trebuie numai sa incalzim benzina ci si sa racim carburatorul cumva indiferent daca apare "picatura de roua" ( va apare asa ceva numai cand ese ceva apa in benzina, va forma nu fel de condens pe peretii carburatorului )
|
--------------------
Dacia 1310 TX
Opel Vectra A
.
- numar de Caras ([__\==v==/__]) |
|
varu_vyyp |
11 Jun 2009, 12:05
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 |
QUOTE(giani.cosmin @ 11 Jun 2009, 11:09) Pai mie mi se pare destul de logic ca amestecul de benzina in carburator sa fie la o temperatura scazuta, chiar si la admisie, dar stiind ca daca intra vapori de benzina la admisie e un lucru foarte bun. Deci nu trebuie numai sa incalzim benzina ci si sa racim carburatorul cumva indiferent daca apare "picatura de roua" ( va apare asa ceva numai cand ese ceva apa in benzina, va forma nu fel de condens pe peretii carburatorului ) Eu cred ca nu are nici o legatura temperatura carburatorului sau benzina sa fie rece. Aerul este indicat sa fie rece ( CO2 in cantitati mici ) si asa se realizeaza amestecul ala bun..... cu mult oxigen, care permite aprinderea completa a gazelor ( reduce consuml de gaze nearse ) Parerea mea este ca e bine sa bagi benzina incalzita + aer rece ( un filtru de aer buna si curat ) si de aici un consum ceva mai mic sau daca nu macar o ajute aprinderea sa realizeze o ardere cant mai buna |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
Bulldog |
11 Jun 2009, 12:17
Post
#25
|
"Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca |
QUOTE(varu_vyyp @ 11 Jun 2009, 13:05) Aerul este indicat sa fie rece ( CO2 in cantitati mici ) si asa se realizeaza amestecul ala bun..... cu mult oxigen, care permite aprinderea completa a gazelor ( reduce consuml de gaze nearse ) Daca nu stii ce se intampla, nu scoate avioane de-astea din tastatura. Sincer acuma... |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
driverx |
11 Jun 2009, 12:20
Post
#26
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
varu_vyyp |
11 Jun 2009, 12:22
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 |
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
Bulldog |
11 Jun 2009, 12:37
Post
#28
|
"Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca |
Pai, avem temperatura aerului mai mica, agitatie termica mai scazuta, implicit densitate mai mare, a tuturor gazelor ce compun aerul. Dar proportia gazelor ce il compun ramane neschimbata.
Dar, aici ne intereseaza oxigenul, care va fi mai dens, astfel se poate adauga mai mult combustibil pentru a forma amestecul, de unde rezulta performante sporite. Parerea mea este ca la Dacie, avand carburator, temperatura scazuta a aerului din admisie, va duce la cresterea consumului (atragand mai mult combustibil), prin acelasi mecanism prin care iarna creste consumul. Ma rog, asta e rationamentul meu, nu e perfect nici asta, sa imi zica cineva mai avizat, care are cunostinte de fizica mai mari decat cele de liceu ale mele, cat de tare am aberat. |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
varu_vyyp |
11 Jun 2009, 13:27
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 |
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
gvincentiu |
11 Jun 2009, 15:21
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati |
QUOTE(neamtzu25 @ 10 Jun 2009, 21:15) sal.si daca ar scade asa mult consumul ,cat ar scade din puterea motorului??ptr ca intotdeauna cand scazi consumul vei scadea si puterea..si unde se monteaza exact acea dracie???? bag poze sa vedem.....bafta Observatie corecta. Alte detalii si motivul pentru care am montat dispozitivul: - sigur in functionare - neobservabil la ITP - reduce consumul cu cel putin 1litru la % - am trecut 2 ITP-uri cu el, cu o Dacie 1300 din 1984 si am avut noxele mult sub limita, de nu-i venea sa creada - polueaza mai putin (asta e de la mine, dar e adevarata) - cu dispozitivul in mana, in cateva ore l-am montat (la un atelier de reparatii care are o freza cu comparator) Dezavantaje: - puterea motorului scade cam la 95% (o observatie simpla zice ca trebuia sa scada cu pana la 16%) - mai am o bucatica de tabla care nu stiu la ce foloseste (cine mi-a dat-o a zis ca e pentru vara/iarna) dar nu am folosit-o de loc. |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 19:44 |