Supraincalzire motor, Supraincalzire motor
![]() ![]() ![]() |
Supraincalzire motor, Supraincalzire motor
crdi26 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 3 August 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1995 Amatorii au construit "Arca" profesionistii "Titanicul"
"We take one corner at a time in life, but let's take it flat out and sideways." -Ari Vatanen |
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cureaua sa fie intinsa, fara aer in instalatie
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
HUntter |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Medical Group: Members Posts: 27 Joined: 18 February 07 From: Space, the final fronteer ![]() |
posibil garnitura de chiulasa, eventual, ovalizarea chiulasei ...
|
--------------------
Dacia
1310
1996, LX
- CT-03-LCC Stii, si la ce te-ajuta ca stii ...
|
|
Virgil TJY |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 19 October 09 ![]() |
posibil sa fie garnitura de chiuloasa,incearca o aierisire completa,in cazul in care iti da aer in vas ar trebui sa verifici chiuloasa poate e denivelata.dute la un mecanic bun.am patito ji eu ji am schimbat 3 garnituri pana am dat de un mecanic bun si mia rectificat chiuloasa
|
--------------------
dacia 1310 e
berlina
1995
- PH-11-TJY FULGY STREET
|
|
gangara |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
mda...aceeasi pb am avut-o și eu.
m-am temut să nu fie garnitura de chiulasă. nu a fost. am schimbat radiatorul (de Bv, Cu, cca 200lei). Job done. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Motorul cum e , daca e ceva mai uzat (consuma ulei -peste 0.5l/1000km) poate fi si asta cauza .Mai poate sa fie si termostatul , sa deschida prea tarziu.
|
--------------------
-
-
-
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
In situatia ta ar fi necesar ventilatorul electric cu termocupla. Nu am inteles niciodata de ce Dacia a ajuns la concluzia ca cel pe pompa de apa e un compromis bun....
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
pentru ca multe masini cu pretentii (vezi mercedes) si motoare de 2 3 litri au paleta pe pompa de apa. Si pt ca in 1960 un electroventilator era scump si nu era necesar. Si gmv s-a montat pe dacia 1310 de prin 84 dar au revenit la paleta si la injectabila pentru ca motorul romanesc, termocuplele si releele erau incredibil de proaste si de obicei fierbea motorul cand te asteptai mai putin.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
eu sunt de parere ca in ralanti sau la turatie mica nu iti baga pompa de apa bine sau o apta optiune poate fi termostatu care se deschide mai greu.
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
Gaba |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Daca nu iti baga destula apa poti sa i schimbi fulia cu una mai mica de nova parca si atunci i cresti debitul la pompa de apa. Ce iti recomand sa verifici deca istuturile ce ies din pompa de apa nu iti sunt infundate (doua stuturi de aluminiu legate cu furtun de surubul de aerisire)
|
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Asa pateam si eu, si am spalat radiatorul, si tot degeaba. Daca radiatorul are colmatate canalele, adio! te sfatuiesc, sa faci o proba cu un alt radiator, poate ai pe cineva sa iti imprumute unul, sa vezi cum merge si dupa aia te apuci de chiuloasa si alte chestii, verifica putin si pompa de apa sa nu fie rulmentii gripati, trebuie sa se invarta usor la mana.
|
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
TheFastOne |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 18 Joined: 28 December 06 From: Brasov ![]() |
Exista o solutie care se baga in lichidul de racire si curata. Te sfatuiesc s-o folosesti. De asemenea verifica antigelul ca si concentratie si adu-ti aminte sa nu fi bagat vreun antigel made in turkey care corodeaza.
|
--------------------
VolksWagen
Golf Mk4 Variant Highline
2004 1.9 TDI 131 CP
- BV 11 WUW STOP ACCIDENTELOR ! Viata noastra are prioritate ! Nu mai eliberati permisele de conducere ca pe buletine !
|
|
Muratu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Am o problema cam delicata si greu de explicat dar o sa incerc sa leg doua trei cuvinte pe intelesul tuturor si cu cuvintele mele.
Acu 1 saptaman mi-au furat radiatorul de la dacie. Au tras de capota, au taiat tevilesi si l-au socos. Era unul mic din cupru care avea senzorul de temperatura pe el deasupra tevii de jos al radiatorului. Am cumparat unul mare de la remat cu tot cu racoarede si tampoane, dar nu e prevazut cu acest senzor sau macar cu gaura pt el. Ce alta modalitate de montare a senzorului de temperatura lichid racire mai este inafara de insurubat in radaitor? This post has been edited by Muratu: 14 Nov 2009, 21:16 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
BZN |
![]()
Post
#14
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Ai (aveai) electroventilator sau ventilatia se facea direct, cu elicea de pe pompa de apa? Termocupla electroventilatorului se monta pe radiator si nu ii poti muta locul, cel putin nu o sa mai aiba "reactia" optima.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Muratu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Nu am avut ELV si nu am avut vreodata, am doar elice pe fulie. Acea sonda care era montata pe fostul radiator era conectata prin doua mife de circuitul electric al masinii. Nu am stiut la ce era buna pana acum cand nu mai o am.
Dupa ce am montat radiatorul de la remat am realizat ca nu am unde baga acele mufe si ca indicatorul de temperatura din bord e mort sta la mijloc indiferent de temperatura motorului. This post has been edited by Muratu: 14 Nov 2009, 21:47 |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
BZN |
![]()
Post
#16
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Eu stiu ca senzorul care comanda indicatorul din bord se afla in chiulasa, in partea dinspre baterie.
![]() |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Muratu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Buna ideea o sa incerc!
Dar daca mai are cineva vre-o idee, sau are mai mult habar despre problema sa -mi spuna si mie. |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
bodytzu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 15 November 09 From: Bucuresti ![]() |
pe chiuloasa,are niste orificii prin care circula apa,pot fi infundate
bafta |
--------------------
dacia break
1310 CLI
2000
- B 83 VKY
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#19
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
jmenu e ,si era, ca paleta montata pe "mertane " si "Bimmere" pe axu pompei de apa,... are un "vascocuplaj" pompa de apa se invarte fara elicie, iar cand se incalzeste motoru /se dillata niste piese din "vascocuplaj" ,si atunci incepe sa lucreze si elicia,.
![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Muratu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Nici acum nu stiu de la ce sunt acele mufe dar se pare ca indicatorul din borb functioneaza, si mi-a indicat si faptul ca iar scpa aer garnitura de chiulasa.
|
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#21
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
stai sa te lamuresc, firele alea 2 negre de langa contraripa din dreapta care intrau in "senzorul" ala care de fapt se numeste termocupla, provin din instalatia GMV (Electroventilator) si daca nu ai elv pe masina nu au absolut nici un efect. Deci temperatura motorului ce o vezi tu in bord este citita de o sonda care se afla in capacul chiulasei, nu de termocupla aia din dreapta radiatorului, care avea ca functie cuplarea electroventilatorului cand temperatura din radiator depasea valoarea permisa, in concluzie avand in vedere ca ai sistem clasic cu elice pe fulia pompei de apa, nu ai nici o treaba cu cele 2 fire, asa ca nu incerca sa le pui in scurt sau mai stiu io ce
...iti atasez o poza in care vezi sistemul de racire cu GMVCANON_005.jpg ( Size: 633.52k ) Number of downloads: 1068 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
BZN |
![]()
Post
#22
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muratu @ 18 Nov 2009, 19:50) Nici acum nu stiu de la ce sunt acele mufe dar se pare ca indicatorul din borb functioneaza, si mi-a indicat si faptul ca iar scpa aer garnitura de chiulasa. Al dracu' indicator! Eu zic sa faci o vizita la un mecanic pentru ca vad ca "nu prea le ai p-astea"... This post has been edited by BZN: 18 Nov 2009, 21:22 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Muratu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
M-am prins de faza ca nu trebuie sa ma panichiez de faptul ca nu mai am acea termocpula pe "noul" radiator. Cu ELV cred ca a fost dotata din fabrica, dar a fost trecuta pe clasic din varii motive. Masina este una respinsa de la export din cauza franelor cica.
Povesti spuse de un unq da lu taicameu, fost proprietar. E adevarat ca nu-s inginer auto ci doar un biet dobitoc ce face umbra pamantului incercand sa-si gaseasca o ocupatie destul de "motivanta" pt a-si traii viata. Garnitura de qlasa a fost schimbata asta vara de sub semnatul. Si se pare ca in perioada de 3 luni, cat timp a stat masina degeaba in parcare si i sa si furat radiatorul + scaderea drastica de temperatura ambientala a dus la "lasarea chiulasei". Am constatat acest fapt dupa ce am observat indicatorul de temperatura din bord ca o ia razna daca forjez oleaca masina, apoi am cimentat parerea facuta anterior cu bulburuciii din vasul de expansiune. Daca am gresit cu ceva pana acum inseaman ca am progresat dar daca am repetat greseala inseaman ca sunt prost. |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
bac. |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 9 October 09 ![]() |
am si eu o intrebare pentru un vecin, nu i se ridica indicatorul ce arata apa mai sus de prima linie indiferent de cat merge cu masina, la prima linie daca da drumul la caldura in habitaclu nu poti sta , e foarte cald, are o berlina din 98, bord scoica.
si o intrebare la masina mea, dupa ce am pus antigelul la o saptamana nu mai aveam apa in borcan , am adaugat iar pana la nivelul maxim, acum dupa 500-1000km (nu stiu exact cati), iar nu mai aveam apa in borcan, m-am uitat la radiator, la furtune, nu are nici o scapare, intrebarea e unde se duce apa din borcan??? ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
1997 L
- nr de DJ
|
|
BZN |
![]()
Post
#25
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
In timp, instalatia se aeriseste si din aceasta cauza scade nivelui antigelului in borcan. La tine se pare ca a aparut si o pierdere, controleaza si caloriferul.
Legat de problema vecinului, parerea mea e ca sonda si/sau indicatorul sunt defecte. This post has been edited by BZN: 19 Nov 2009, 09:35 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
fnp |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muratu @ 18 Nov 2009, 22:27) Garnitura de qlasa a fost schimbata asta vara de sub semnatul. Si se pare ca in perioada de 3 luni, cat timp a stat masina degeaba in parcare si i sa si furat radiatorul + scaderea drastica de temperatura ambientala a dus la "lasarea chiulasei". Am constatat acest fapt dupa ce am observat indicatorul de temperatura din bord ca o ia razna daca forjez oleaca masina, apoi am cimentat parerea facuta anterior cu bulburuciii din vasul de expansiune. Cand am ars garnitura am schimbat 2 pana am gasit un mecanic care a strans-o cu cheia dinamometrica apoi m-a chemat dupa 600km si a mai strans-o odata. Dupa aia n-am mai avut nici o problema. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
Muratu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Am tot cautat si eu un mecanic care sa stie sa foloseasca sa ceva, dar fara prea mult succes. Asa ca am schimbat-o in regie proprie, dar se pare ca nu a fost si reusita.
Am strans zilele trecute qlasa iar si si-a revenit. Nu mai scoate bulburuci si nu mai varaiza aiurea indicatorul la temperatura, dar sa vedem cat tine(o minune dureaza 3 zile) |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
XphaN |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 24 September 09 From: Bucuresti, Vitan/Drmul Taberei ![]() |
QUOTE(bac. @ 19 Nov 2009, 08:28) si o intrebare la masina mea, dupa ce am pus antigelul la o saptamana nu mai aveam apa in borcan , am adaugat iar pana la nivelul maxim, acum dupa 500-1000km (nu stiu exact cati), iar nu mai aveam apa in borcan, m-am uitat la radiator, la furtune, nu are nici o scapare, intrebarea e unde se duce apa din borcan??? ![]() Cat iti indica indicatorul din bord la apa? Eu am crezut ca al meu e defect (imi indica in jur de 95-100), dar defapt mergea bine si tot nu stiam pe unde am pierderi de apa, asa ca mereu gaseam vasul de expansiune gol. Concluzie: Apa se dilata (fierbe) -> iese din vasul de expansiune -> dispar urmele de apa, pentru ca e fiarta si se face aburi imediat, astfel nu-ti poti dea seama de ce 'pierzi' apa, inainte sa ridici capota. Testele si verificarile: Am turat foarte mult motorul pe loc -> nu aveam pierderi de apa Cum mergeam 4-5km -> pierderi de apa (intrase-m in panica). Aerisise-m instalatia de vre-o 3 ori dar degeaba. Tips: - Verifica busonul (surubul) pe unde scoti apa din blocul motor (este undeva in fata langa pompa de apa). - Verifica T-ul (sau robinetul) care face legatura cu radiatorul care incalzeste aerul din bord. (Eu aveam probleme pe acolo, imi scapa apa cand motorul era turat -> din cauza presiunii se slabise garnitura, asa ca am adaugat o garnitura mai groasa de cca. 7-8mm). A 2-a intrebare: Caldura ai in masina? Sper sa-ti fie de folos. This post has been edited by XphaN: 22 Nov 2009, 01:54 |
--------------------
Dacia
1310 / Sandero 1.6v
1986 / 2009
- B xXx ACC
|
|
bac. |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 9 October 09 ![]() |
in bord arata apa la jumate dupa ce merg cu masina, caldura am dupa 5 minute aproximativ.
oricum nu e mare dezastru dar informativ pt mine, ramasesem mirat cand am saltat capota si nu mai era apa in borcan. MULTAM |
--------------------
Dacia
Berlina
1997 L
- nr de DJ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 04:53 |