Temperatura motor scazuta, problema temperatura motor la frig
![]() ![]() ![]() |
Temperatura motor scazuta, problema temperatura motor la frig
godz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 19 October 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Supernova
2002 Clima
|
|||
CGDBZ |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Posibil sa-ti fi ramas termostatul blocat pe deschis sau sa-ti lipseasca .
|
--------------------
-
-
-
|
|
tr04www |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
de la termostat cred ca nu ti se mai incalzeste motorul.posibil sa fi ramas pe deschis.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#4
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Temperatura optima de lucru a motorului ar fi undeva intre 80 si 105 grade C. Faptul ca in perioada de iarna, motorul ajunge mai greu la aceste valori, este perfect normal. Temperatura exterioara este mult mai scazuta, de aici si "problema" in cauza.
Banuiesc ca ai luat ca "punct de reper" acul de la temperatura apei. Ca si informatie, cand acul sta fix la jumatate, temperatura lichidului de racire este de fix 75 de grade. Asa ca daca acul a trecut putin peste jumatate, nu ar trebui sa te panichezi. In mod normal la un drum lung, chiar si cand afara sunt temperaturi de sub zero grade, acul ar trebui sa stea cel putin la jumatate. Turatiile motorului in sarcina, sau chiar si la relanti sunt suficiente pentru a mentine temperatura motorului la cel putin 65-70 de grade. Ar fi de ajutor sa ne spui unde anume "sta acul", sau a stat, dupa ce ai mers ora respectiva. Nu ar strica si o verificare a termostatului. Posibil sa fi ramas pe "deschis", apa circuland in permanenta pe instalatie. This post has been edited by Maskatu: 19 Oct 2010, 16:48 |
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
godz |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 19 October 10 ![]() |
acul ramane undeva pe la jumate intre 0 si 90~ aproximez ca undeva la 65.
Cum pot sa verific daca termostatul este ramas pe deschis si unde anume este localizat acel termostat. Multumesc. This post has been edited by godz: 19 Oct 2010, 17:50 |
--------------------
Dacia
Supernova
2002 Clima
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#6
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
godz |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 19 October 10 ![]() |
da cum am mai zis...acul nu trecea de zona de 75 conform desenului tau...era undeva sub~.
Deci daca este de la termostat cum pot afla daca este pe deschis si daca ma ajutati sa imi spuneti si unde este amplasat. multumesc. |
--------------------
Dacia
Supernova
2002 Clima
|
|
ramsen |
![]()
Post
#8
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
deci la ce spuit u aici este la drum intins sau prin oras...daca zici ca sta acul la temperatura la 75 grade este ceva normal...daca atunci cind intri in oras sta tot acolo atunci ai termostatul pe deschis...daca in oras urca acul mai sus este bun termostatul...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
serviccom |
![]()
Post
#9
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Corect ce spune ramsen, foarte buna poza aia cu gradele, la mine sta pe la 80, adica un pic mai sus, iar la liniuta aia de sus am fix 99 de grade, tot acolo porneste si GMV, probat si cu testerul, dar banuiesc ca de la 99 la 102 e diferenta mica si acul nu sesizeaza. De ce urca mai sus daia e mai imprecis, ar fi trebuit invers sa fie.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Ampt |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Asta vara pe autostrada acul mi-a stat numai la 88,5 grade conform desenului pus de Maskatu ( viteza de croaziera 110 km/h )
Acum sta la 75 de grade daca merg liniar, cand incep opririle la semafoare sau intersectii incepe si temperatura sa creasca. |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#11
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Poate va ajuta mai mult.
![]() normal_103_0139.jpg This post has been edited by Maskatu: 19 Oct 2010, 22:36 |
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
SYL |
![]()
Post
#12
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca indicatorul de temperatura nu e foarte exact, ci mai mult orientativ...La DSN-ul meu cand acul e orizontal temperatura e ~90 grade, iar la Nova era 80 grade...
PS. Temperaturile masurate in cazul ambele masini in cadrul "testarii cu calculatorul" din service. |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#13
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Reperul de 75 de grade l-am preluat de la colegul mafiozzo. Iar cel de jos cu 40 de grade de la serviccom. Ambii au scris ca au aflat valorile cand masina era pe tester. Iar reperul de sus cu 102 grade este pus pentru ca atunci porneste gmv-ul, cand acul ajunge fix la linia de sus. De aici am calculat orientativ temperatura in diferite locuri.
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
yliuta |
![]()
Post
#14
|
![]() Repar pana stric tot :)) Group: Members Posts: 73 Joined: 16 April 10 From: Galateni ![]() |
Vezi ca termostatul este pozitionat pe chiuloasa si este prins in 3 suruburi si este un furtun gros care duce la el orientativ este langa baterie,trebui sa desfaci cele 3 suruburi si daca ai termostat se vede in momentul ce desfaci acele suruburi.
Daca este defectr si ramas pe deschis nu stiu cum se probeaza dar la daciile vechi se punea apa fiarta pe el si daca era bun se deschidea dar la asta nu stiu Daca credeti ca am gresit cu ceva corectatima. |
--------------------
Dacia
Super-Nova
2001
|
|
serviccom |
![]()
Post
#15
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Acelasi principiu de functionare are si asta, da se poate verifica in apa fiarta.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#16
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Voua cum va sta acul de temperatura pe vremea asta (-2...+2 grade)? Mie imi sta fix la jumatate. Conform desenului meu, 75 de grade. Stiu ca temperatura optima pentru functionare este de 90-100, dar asta se intampla daca as pune carton cat sa acopar tot radiatorul. Am pus preventiv cat sa acopar jumatate de radiator, sa se incalzeasca mai repede .
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Cand ai 75 grade pui mana pe furtunu de sus de la radiator , daca e cald arunci termostatu si pui altu ca nu e bun , termostatul la 89grade incepe sa deschida si la102 e deschis complet , asa pateam si eu si la solenza si la aro , la solenza imi sta la 90 grade , la fel si la aro , dar cu termostate de calitate , Wahler , restu "E" petarde
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#18
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Am termostat original renault, "de vara" cumparat in punga cu holograma care deschide la 83. O sa pun mana de curiozitate. Teoretic furtunul de dupa el trebuie sa fie rece. Asta daca atunci cand acul este la jumatate, chiar sunt ~75 ºC. Valorile de sus le-am scos folosind informatii de aici de pe forum.
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#19
|
![]() .. Group: Moderatori Posts: 13.972 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Am pus mana. Este călăie apa in furtunul de tur. Adica pot sa stau cu mana pe el. iar corpul termostatului frige. Asta cu acul aproape de jumatate. In 6 ani am schimbat 2 sau 3 termostate. Cel de acum este original cu deschidere la 83... acum nici eu nu bag mana in foc ca la jumatatea cadranului sunt fix 75 grade.
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
clalexxxx |
![]()
Post
#20
|
![]() Happy and cofee Group: Members Posts: 261 Joined: 27 September 07 From: Craiova ![]() |
Salut,la mine pe termostat scrie 89 grade am cel original fabrica cum ai spune si mai am un Vernet by Calorstat de la dealerul local de piese autorizat Dacia si tot 89 grade are la deschidere cursa de 7mm parca. Am luat unul de rezerva sa il am just in case.
Attached thumbnail(s) termostat_logan_b_p_500x500.jpg ( Size: 107.29k ) Number of downloads: 189 |
--------------------
Dacia
Logan
oct 2007,1.4L Laureate
- DJ-AKP
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
Si la alte marci se gasesc pt. acelasi motor termostate de 83 si 89, ideea care am dedus-o eu e ca nu e nici o greseala ele fiind montate pe masini in functie de clima din tara de vanzare. La noi cei drept e bine sa ai de 83 vara si de 89 iarna dar asta implica niste consturi si munca suplimentare, plus ca la auto care o am acum nu e chiar la indemana termostatul.
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th February 2025 - 10:06 |