Turatia optima - motor subturat
Turatia optima - motor subturat
mario prim |
7 Jun 2006, 15:17
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 5 May 06 |
|
||
--------------------
dacia
logan preference
- TM 19 MED
|
|||
DFA |
7 Jun 2006, 15:22
Post
#2
|
moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.537 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO |
Îmi pare foarte rău, nu ai căutat suficient și acest subiect nu este specific Logan-ului, există deja acest gen de subiecte în secțiunea de Diverse a forumului.
Așa că și topicul tău va fi mutat tot acolo.... Îți recomand să cauți la Diverse restul de topice pe același subiect. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
vsebas |
7 Jun 2006, 15:28
Post
#3
|
spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara |
Motorul este subturat dupa mine. Tine cont ca turatia de cuplu maxim la 1.6 este de ~ 3000 rpm. Eu schimb la 2900 - 3000 - 3200rpm. In general trebuie sa merg in treapta a 2-a. (tot in Timisoara)
|
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
vijelie |
7 Jun 2006, 15:28
Post
#4
|
membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti |
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
mario prim |
7 Jun 2006, 15:56
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 5 May 06 |
multumesc pentru raspunsuri , dar acum avem unul "pro" si unul "contra"
rog si alte pareri ! multumesc ! |
--------------------
dacia
logan preference
- TM 19 MED
|
|
ssilviu |
7 Jun 2006, 16:01
Post
#6
|
F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri |
Atata timp cat nu accelerezi brusc, este foarte bine. Un consum scazut, uzura minima si un confort acustic foarte bun.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
mario prim |
7 Jun 2006, 16:05
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 5 May 06 |
|
--------------------
dacia
logan preference
- TM 19 MED
|
|
ssilviu |
7 Jun 2006, 16:07
Post
#8
|
F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri |
Personal as incerca si cu treapta a 5-a. Important este sa nu accelerezi. Daca vei merge cu viteza constanta ar merge si ultima treapta. Dar aici ma vor contrazice multi.
This post has been edited by ssilviu: 7 Jun 2006, 16:09 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
SYL |
7 Jun 2006, 17:51
Post
#9
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Stai linistit, motorul nu e subturat deloc...precum zicea si ssilviu poti chiar sa mergi cu tr. 5, in conditiile in care nu e nevoie sa accelerezi si mai ales daca masina nu e incarcata.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
eXtenSion |
7 Jun 2006, 18:23
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 |
Deci nu conteaza cu ce turatie mergi atata timp cat nu accelerezi brusc? chiar si....turatie de relanti? (asa merge cel mai mijto)
|
--------------------
Mercedes
C
'22 Mazda 3 '19 Logan '07 1310 '01
|
|
argon |
7 Jun 2006, 18:33
Post
#11
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Mergi tu la turatia de relanti in treptele superioare si vezi cum merge
______ Si daca accelerezi brusc ce se poate strica? This post has been edited by argon: 7 Jun 2006, 18:34 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eXtenSion |
7 Jun 2006, 20:23
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 |
Ma refeream la treptele in care poate sa o duca cu turatia aia... Sa reformulez, e buna orice turatie atata timp cat nu iti tremura ca "moare"?
|
--------------------
Mercedes
C
'22 Mazda 3 '19 Logan '07 1310 '01
|
|
argon |
7 Jun 2006, 20:32
Post
#13
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Da, atata timp cand alternezi regimurile de turatie(adica o mai si turezi din cand in cand) poti merge si subturat fara sa se intample nimic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IsNa |
8 Jun 2006, 06:43
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara |
In principiu: motorul poate da cuplu diferit in functie de turatie. Motorul de 1.4 de pe DSN ajunge spre 90NM pe la 1800rpm, de acolo urca incet pana la 114NM la 3000, scade incet pana la 4500rpm, apoi pica mai brusc.
Pt. durabilitate si economie se folosesc urmatoarele dou reguli: 1) incearca sa nu ceri mai mult de 75% din cuplul disponibil, la orice turatie. Daca trebuie sa ceri maximul, preferabil la o turatie apropiata de turatia de cuplu maxim (cca 3000) 2) mergi cu cea mai mica turatie posibila respectand regula 1 Nota: mersul intr-o treapta superioara de viteza cere automat cuplu mai mare de la motor. Adica daca mergi cu 70Km/h in a 4-a ceri mai putin cuplu ca si daca mergi in a 5-a, deci mersul "subturat" e mai daunator in trepte superioare decat in cele inferioare Practic: tr. I: 1000 - 2500rpm tr. II: 1500 - 3000rpm tr. III: 1800 - 3500rpm tr. IV: 2000 - 4000rpm tr. V: 2300 - 4500rpm |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
SYL |
8 Jun 2006, 10:17
Post
#15
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Turatia de cuplu max la DSN este la 2800rpm.
La 70km/h in tr.5 turatia este de fix 2000rpm (in tr.5 la 1000rpm masina are 35km/h). Si la 2000rpm nu e deloc subturat motorul. Eu vb de turatia/viteza reala, nu spun de ceea ce indica bordul, care are o oarecare eroare. |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
argon |
8 Jun 2006, 10:20
Post
#16
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
70 km/h in a cincea la 2000 rpm? ce raport are? 0.78, 0,8? imi vine greu sa cred ca eu la Break am raport mai mic ca la Supernova.
Eu am la 2000 rpm fix 80 km/h, si Nova la fel, Supernova are raport mai mare? Dar tot nu a raspuns nimeni, ce se intampla daca mergi subturat si apesi brusc acceleratia? asta la injectie, ca la carburatie nu se intampla nimic. This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 10:29 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SYL |
8 Jun 2006, 11:37
Post
#17
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Da, asa e cum ti-am zis...Uite pt DSN viteza la 1000rpm in functie de treapta:
-tr.1 - 7.46km/h -tr.2 - 13.59 -tr.3 - 19.97 -tr.4 - 27.02 -tr.5 - 35 Repet, eu vb de viteza/turatia reala; evident ca la bord apare o alta valoare pt ca bordul are o anumita eroare in a indica viteza si turatia (in geenral arata o viteza mai mare decat cea reala). Intr-adevar la Nova (care are o cutie f lunga) in tr.5 la 1000rpm are 40km/h (mai exact 39.8), deci la 2000rpm are 80....la belina tu probabil spui de ceea ce indica bordul, adica cu siguranta ca la 2000rpm are mai putin de 80, dar bordul indica o viteza mai mare. Si daca ti se pare ca DSN are prea putin in tr.5, sa sti ca LGN in tr.5 la 1000rpm are 33km/h, iar Clio 32km/h... |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
argon |
8 Jun 2006, 11:41
Post
#18
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Nu spun dupa ce indica bordul, si eu vorbesc de turatia/viteza reala, dupa datele date de producator, si calculul vitezei in functie de turatie, raport, si dimensiunea rotii/pneului.
Intamplarea face ca sa imi indice bordul si corect(spre deosebire de alte Dacii ) QUOTE LGN in tr.5 la 1000rpm are 33km/h, iar Clio 32km/h Asa o fi cum zici tu, motoarele sunt mai elastice si nu mai se cere raport mic in a cincea. Eu am ca la Nova, adica 1000 rpm-40 km/h, si in a cincea nu e prea vioaie, tinand cont ca motorul poate numai 62 de cai, dar ajuta la consum. This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 11:46 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Jack Daniel's |
8 Jun 2006, 15:55
Post
#19
|
MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 |
Oricum , ideea de baza e sa nu subturam motoarele .
This post has been edited by big2003: 8 Jun 2006, 15:57 |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
ursul-alb |
8 Jun 2006, 17:47
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 16 October 04 From: Iasi |
QUOTE(vsebas @ 7 Jun 2006, 16:28) Motorul este subturat dupa mine. Tine cont ca turatia de cuplu maxim la 1.6 este de ~ 3000 rpm. Eu schimb la 2900 - 3000 - 3200rpm. In general trebuie sa merg in treapta a 2-a. (tot in Timisoara) Daca tu mergi in Timisoara numi cu 2, iti compatimesc masina... Adevarul e ca mai aud prin trafic cate o masina urland din toate pistoanele pe la 50 kmh condusa de una/unul care asteapta sa-i ajunga turometrul la 3.500 rpm ca sa schimbe dupa cum l-a invatat instructorul... Fratilor, aveti o ureche si voi... chair credeti ca un motor dus IN ORAS, in conditii de rulare bara la bara pana la 3500 la fiecare stop/frana se simte foarte bine? Ca sa nu mai vorbesc despre "pacatosenia" vitezei a 2-a de la Logan (cred ca e unul dintre lucrurile care ma supara cel mai mult la ea...) si care parca te roaga sa-i dai 3 cat mai repede... Votez: absolut ok viteza 4 la 60 kmh... eu ii dau 4 daca nu am de accelerat si merg constant de pe la 55kmh.... in afara daca merg in localitati cu potential de radar merg cu 5 din jurul lui 70... |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 egee
- IS XX xxx
|
|
han_1.6 mpi |
9 Jun 2006, 21:59
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti |
eu am constatat un consum mai mare in oras conducand ca unii taximetristi economi.am inceput sa schimb dupa ureche:adica toarce motorul cum imi place mie si dau urmatoarea viteza.e o placere sa auzi turatia motorului . si daca ma uit la turometru ,pentru ca te uiti destul de des vad cam 2500 3000 rpm la schimbare.am logan 1,6 .consum urban fara ac este 9-10 la suta.bucuresti.
extra urban la drum intins fara dealuri sau alte obstacole am scos 5 la suta cu a 5a la 70 km/h, desi eu personal nu sunt pentru turatii lai mici de 2200 la logan .nu imi place cum functioneaza. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
tomycta |
10 Jun 2006, 14:33
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 |
Tr. a IV cu 55-60km/h zic eu ca e optima in oras, atat pt viteza legala cat si pentru consum.
Mai depinde si de sarcina masinii, daca ai greutate mare pe ea si esti si in 'deal' sa zic asa, o turezi mai mult, cat sa nu 'chinui' motoru. Off-topic: Daca mergi o perioada indelungata cu masina turata f.putin(pana in 2500 ture) se depun 'mizerii'(calamina??) la motor? si din cand in cand e bine sa o supraturezi pana la 5500rpm??? Raspundeti numai daca stiti exact despre ce e vorba... |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|
os |
10 Jun 2006, 17:20
Post
#23
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Mario_b |
10 Jun 2006, 17:34
Post
#24
|
Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu |
Din experienta proprie poti sa mergi constant cu trepata 4 de la 50km/h in sus. Sub 50 e bine sa retrogradezi.
Vitezele se schimba peste 2500 cel mai bine. Se asculta motorul si se decide cum e bine sa mergi. Motorul iti spune tot ce vrei sa stii. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
han_1.6 mpi |
12 Jun 2006, 01:07
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti |
Off-topic: Daca mergi o perioada indelungata cu masina turata f.putin(pana in 2500 ture) se depun 'mizerii'(calamina??) la motor? si din cand in cand e bine sa o supraturezi pana la 5500rpm??? Raspundeti numai daca stiti exact despre ce e vorba... [/quote] da.dar nu trebuie sa fortezi prea tare.5500rpm.e mult.ai grija la turatiile astea la frana de motor.nu uita ca ai curea de distributie!!!si oricum consumul e acelasi daca nu cumva chiar mai mare daca o subturezi. e asa de greu sa conduci la turatii normale? |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
petreb |
3 Feb 2019, 19:20
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 29 June 07 |
Stie cineva cum trebuie folosit motorul 1.2 TCE, e bine sa fie folosit la turatii mai mici sau nu conteaza? In regim de mers normal la cate rotatii trebuie schimabate vitezele? Pentru consum si pentru longevitatea motorului? Intreb ca totusi masina e grea si motorul e destul de mic. Precizezc ca eu detin o Dacia Lodgy echipata cu acest motor.
|
--------------------
Dacia
Lodgy
2013 Laureate 1.2Tce
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd December 2024 - 14:00 |