Turbina electrica pe berlina
Turbina electrica pe berlina
liviu05 |
5 Jan 2009, 22:19
Post
#91
|
||
Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov |
|
||
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|||
Club12TRS |
7 Mar 2009, 20:06
Post
#92
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
Regret ca va dezamagesc... Dar o turbina electrica da randament si inca foarte bun. Excludem prostiutele cu statut de TEAPA care se comercializeaza pe diverse situri.
Ultimul VW Beetle este dotat cu turbina electrica. Cu turbina scoasa din functune, performantele motorului nu mai sunt notabile. Turbina este fabricata in USA. Eu am testat o turbina electrica demontata de pe o masina japoneza (ce marca...nu stie nimeni). Si am testat pe Oltcit. Primele probleme aparute: 1.mi-au zburat instantaneu furtunele de benzina din carburator si furtunul de vacuum - le-am infasurat bine cu sarma si le-am prins de unde s-a putut. Rezolvare: intr-un dulap asteapta 2 carburatoare sincron Webber IDF de Alfa Romeo; 2. Becul din bord care avertizeaza ca alternatorul nu incarca lumina atat de frumos in acea noapte, incat urmatoarea pornire a motorului s-a efectuat la manivela . Rezolvare: se va adapta foarte usor un alternator puternic. Jucaria chiar face treaba, motorul urca in ture aproape instantaneu, am dat "scart" in treapta 3 si destul de subturat. Propun sa-si dea cu parerea in acest topic doar persoanele care au testat asa ceva. |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
ydaniel |
7 Mar 2009, 20:10
Post
#93
|
Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea |
poze cu jucaria ai putea pune?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
djasu82 |
7 Mar 2009, 20:43
Post
#94
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
oare cu 5-10 motoare care alimenteaza goarnele auto ca sa creeze presiune la trompete nu s-ar putea pune asa ceva in functiune pentru o presiune destul de mare... ma rog calculata.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Club12TRS |
8 Mar 2009, 08:40
Post
#95
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
QUOTE(ydaniel @ 7 Mar 2009, 20:10) Asta e "jucaria" de pe volkswagen beetle, motor 2,0l 8V, 150cp: turbina electrica Pierburg/Made in USA. http://img25.imageshack.us/my.php?image=telbeetleky7.jpg http://img147.imageshack.us/my.php?image=telbeetle2my9.jpg Poze cu aia japoneza n-am facut. This post has been edited by Club12TRS: 8 Mar 2009, 08:40 |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
djasu82 |
8 Mar 2009, 19:23
Post
#96
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
rezista pistoanele ?
8 Mar 2009, 20:24: Eu i-as pune la super nova dar nu ai unde sa alergi asa ca ma multumesc si cu 85cp daca o sa-i scot vrodata. This post has been edited by djasu82: 8 Mar 2009, 19:24 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Club12TRS |
9 Mar 2009, 23:28
Post
#97
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
QUOTE(djasu82 @ 8 Mar 2009, 19:23) rezista pistoanele ? <span class='edit'>8 Mar 2009, 20:24:</span> Eu i-as pune la super nova dar nu ai unde sa alergi asa ca ma multumesc si cu 85cp daca o sa-i scot vrodata. Nu te amagi degeaba:) Motorul de Oltcit rezista la 8000 ture si la presiune de 0.9 BAR, cel de SuperNova face poc garantat la turatia asta! Cauta pe forumul oltcit, la sectiunea Masina mea, modificarile aduse la YBO. Carb de R5 GTT + turbina. Si multe altele. Cat despre cei 85 de cai, ii poti scoate daca faci rost de o axa cu came sport si un chipset adecvat, fara alte improvizatii. This post has been edited by Club12TRS: 9 Mar 2009, 23:29 |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
nocoment |
10 Mar 2009, 23:17
Post
#98
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 March 09 |
MDA , Dejaba o pui pe dacie o jucarie din aia din prima pagina.
Cand ajunge peste 1500 ture ,compresia o sa invarte turbina , astfel franand motorul , si nu motorul electric 12V Si orcum nu face mai mult de 0,1 bar XD , deci simplu ca buna ziua , va dau eu ideie buna maai care merge ! Deci : iei un turbo (preferat de pe Alfa romeo) dela Dezmambrari !! Sa nu fie blocata sau picata ! Iei alternatorul jos , si schimibi AXUL lui prelungind cu 5-7cm (iei datele si tio face axul respectiv la banuti) Axul de la alternator vine adaptat la turbo(normal invartit de turbina din galerie) Rezultatul va fii: Un turbo montat in spatele alternatorului ! Mai o adaptezi sa bage presiunea in carburator ! si pui filtru la locu lui ! Presiunea va fi peste 1bar la turatie mar(cand e nevoie) Si turatia motorului reglaza presiunea ! Toate acestea o faci la 100ron maxim si functionaza( de si nu este indicat pentru ca poti sa darami tot motoru cu suprapresiunea rezultata ) Indicat este sa pui o supapa care sa se descida la aprox 0,8 bar( MAX atata rezista batranul dacia daca e pus la punct) 1. Creste puterea = Creste consumul ! 2. Pentru un motor injectie e super tare = Super charger = Sau ideia a 2 (si mai prost Iei turbo (Alfa -adaptezi pe ia un motoras de 220 V 60W , cu turatie reglabila( Uscator de par ceva mai bun X) si o alimentezi cu un convertor de la 12V va 220V 200-500W WOW dar mai greu de rezolvat sincronul intre turatia motorului si turatia smeceriei , dar se poate face electronic (de la bobina de inductie su de la voltaju alternatorului care creste la turatie) Recomand sa lasi balta toate ideia cu suprapresiune ! Scimbal supapele la mai mari si iati alea de firma , duci la atelier explici ce vrei sa faci si cam gatai tot , recomanda iei si supape is arcuri mai tari. dupa acesta o faci un reglaj cu precizie ridicata la un mechanic Asta am facut eu , si se simte mai (cand dau talpa urca turatia ca un drac nu ca inainte de si mai am facut niste modificari tot in atelieru respectiv. |
--------------------
Dacia
1300
1972
- BH 05BPP
|
|
ment |
10 Mar 2009, 23:58
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor |
Ai incercat tu ce zici cu montarea turbocompresorului "dupa" alternator ? o poza eventual, asa sa ne minunam si noi ?
Faza e ca asa ceva ar fi asemanator cu un 'supercharger', adica tu folosesti doar compresorul din turbocompresor, nu te folosesti de turbina care se mai invarte si ea de nebuna ca sa mai fure niste energie in cazul tau. Eh din cate stiu compresorul este legat direct pe acelasi ax cu turbina intr-un turbocompresor d-asta, iar turbinele au nevoie de vreo 10000-30000 rpm (nu gasesc date "exacte generalizate" ? :|) ca sa faca treaba.. deci ar trebui ca tu sa invartesti compresorul ala cu sa zicem 10000 rpm cel putin, daca ce am gasit pe net pana acum nu e gresit. Ei in caz ca te legi direct la axul alternatorui, lucrezi la turatia astuia, care nu cred ca se duce nici macar in 10000 rpm, dar in 100000 rpm cat se pot duce majoritatea turbocompresoarelor.. Nu stiu la ce turatie lucreaza alternatorul de pe masina, dar nu cred ca se apropie de 10000 rpm.. sau poate da ? Nu stiu cat se multiplica turatia motorului la alternator.. Presupun ca se poate calcula stiind diametrul fuliilor, nu stiu cum se calculeaza astea cu scripeti . Poate ai dreptate, si unele compresoare din turbine de pe motoare mici se pot folosi direct ca 'superchargere' legate la fulie asa, dar nu am mai auzit de asta.. Sa vedem niste poze , sau niste idei de la alti useri in legatura cu asta.. ca nu am mai auzit heh. edit: de exemplu ma uit acum pe "hartile" unor turbocompresoare recomandate pentru motoare de 2 litrii, ca n-am gasit pentru mai mici.. si astea par sa lucreze intre 40000 rpm si 130000 rpm.. This post has been edited by ment: 11 Mar 2009, 00:30 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Club12TRS |
11 Mar 2009, 14:59
Post
#100
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
nocomment, daca citeai cu atentie, obsewrvai ca VW a montat jucaria aia pe Beetle, n-a fost adaptata de cineva aiurea! Eu am pus-o pe masina si-a dat rezultate foarte bune. Iar ce spui tu cu turbina legata pe alternator devine, din turbo clasic, compresor mecanic, si scade drastic din puterea motorului.
|
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
bosolanu_ |
11 Mar 2009, 23:32
Post
#101
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 25 May 08 From: Timisoara / Dr.Tr.Severin |
salut,
@Club12TRS: ne poti spune te rog de unde ai facut rost de turbina aia electrica ? e interesanta solutia! |
--------------------
Dacia
1310 Li
2003
- MH-03-BWG
|
|
os |
12 Mar 2009, 08:56
Post
#102
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Stiu ca amicii de pe forum nu-s prietenii calculelor, dar eu ca inginer sunt. Un mic exercitiu de calcul arata urmatoarele:
FARA a lua in consideratie pierderi de nici un fel, prin cresterea cu 0,5 bar a presiunii presiunea unui debit masic de aer de 20g/sec (ceea ce corespunde aproximativ unui motor de 1200 cmc la 2000 RPM), aportul energetic (pe secunda) in aer este de 1kJ. Daca luamin calcul diversele pierderi (incalzire, gazodinamica in special in ventola, randamente electrice si mecanice) probabil ca pentru un sistem extrem de bine pus la punct este necasara o antrenare de macar 2kW (mai probabil 3kW). Asta la 1.2 litri, 2000 RPM. La 4000RPM sunt necesari - 4 (6?) kW samd. Cum vrea colegul sa atinga o valoare mijlocie de 3kW cu un motoras de 0,06 kW ramine desigur un mister pe care colegul il imparte cu youTube. Toate astea desigur fac abstrastie de celelalte complicatii constructive. Tragind linia: puneti masinile la punct asa cum sunt ele. Fabricantii nu conspira ca sa va (ne) priveze de ceva buuuuun si ieftiiiiiin. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
12 Mar 2009, 09:06
Post
#103
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
Perfect de acord, desi nu sunt inginer, nu trebuie sa fii inginer(in sensul bun) sa analizezi unele chestii, am tot zis sa postez inainte pe acest topic, dar mi-am zis ca nu are rost, spor la tiuning.
Iar comparatia cu new beetle e...aiurea.. intradevar se aseamana la motor cu Dacia(sau Oltcit) ca doua picaturi de apa, daca ala are, merge si la Dacie, nu-i asa!? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_Devil83 |
12 Mar 2009, 09:09
Post
#104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 |
bun, dar consumand aia 3kw cu cat creste puterea motorului?
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
argon |
12 Mar 2009, 09:11
Post
#105
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
motorului standard cu nimic, ca se strica in primii 2 km(daca ajunge prelungitorul de la generator atat)
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
12 Mar 2009, 14:39
Post
#106
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Eu ma indoiesc profund ca suflanta aia (cu carcasa de plastic de altfel) din poze e folosita la supraalimentare. Poate-i de racire, poate-i de la aeroterma.
Ca sa lamurim lucrurile: 3kW (cam cit e _minimul_ necesar de putere) inseamna peste 4 cai putere. La tensiunile din instalatia electrica auto insemna curenti de peste 200A (in functionare continua!!!). Probabil ca pentru a sufla cu 0,5 bari motorul de berlina in toate regimurile sunt necesari pina pe la 10 kW. Pentru comparatie: demarorul de berlina are cam 1 kW si nu poate lucra decit timp scurt. --- am editat: am vrut sa spun demarorul; mersi Argon. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
12 Mar 2009, 14:42
Post
#107
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
n'ar fi rau 1 KW, dar are vreo 0,6 ala de 50A, ca ala de pe Daciile mai vechi(36A) are doar vreo 0,4 KW.
OK totusi e bun exemplul meu, poate nu stia careva cat da un alternator de Dacie. This post has been edited by argon: 12 Mar 2009, 14:46 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
12 Mar 2009, 14:44
Post
#108
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Vezi editarea de mai sus; voisem sa spun demarorul - pentru a da o idee palpabila despre ce inseamna un motor de 3kW.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Club12TRS |
16 Mar 2009, 23:47
Post
#109
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
Ma dracu' chestie:) Turbina electrica nu da randament, nu face fata, etc... Da' pe multe motoare functioneaza cu brio. Eu am testat si am vazut clar ca face fata.
Cumva sunt strugurii prea acrii, domnilor? |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
C@talin |
17 Mar 2009, 01:12
Post
#110
|
Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu |
daca vreti turbina cautati una care merge pusa pe cureaua de accesorii turbo lagu dispare 100 %
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
argon |
17 Mar 2009, 07:24
Post
#111
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
17 Mar 2009, 07:42
Post
#112
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
argon, ceilalti:
voi nu vedeti ca topicul asta e cumva la fel ca "Generatorul de Hidrogen"? Adica youtube invinge toata ingineria? Eu ii urez succes colegului, si-l rog sa ne dea si noua muritorilor citeva referinte dintre alea "multe motoare" pe care ventola electrica "functioneaza cu brio". Referinte de la fabricantii de masini si nu de la fabricantii de vint - ca aia sigur ca vor sa ia banii de la... (na, ca era sa le zic pe nume si ar fi trebuit sa ma penalizez singur ). Ca sa-i raspund colegului despre acrimea strugurilor: motorul de pe masina mea are substantial mai mult de 100kW (caci despre asta vorbim). Nu stiu cum sunt strugurii tai, dar te asigur ca strugurii MEI nu-s acri. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Club12TRS |
18 Mar 2009, 16:50
Post
#113
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
Cer scuze daca va fi considerat "reclama", dar voi posta un link:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=11449 Cititi. Apoi sa vedem: sunt sau nu acrii strugurii? |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
os |
18 Mar 2009, 19:26
Post
#114
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
N-ai inteles. Nu ce zici tu; ce zic fabricantii. Tu (sau eu) poti sa zici orice.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
adită |
18 Mar 2009, 20:10
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI |
cel mai bine ai pune un filmulet cu dracovenia si ne-am minuna toti!
|
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
C@talin |
18 Mar 2009, 20:25
Post
#116
|
Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu |
uite bre aici minunatia producatoare de cai putere de ferari
turbina_flanker.jpg |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
driverx |
18 Mar 2009, 21:57
Post
#117
|
--- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 |
Buey, prostia aia cred ca nu e buna nici pentru cei cu probleme de respiratie. Sa ii ventileze.
Dar observati ca are diametru destul de mare? De ce? Pentru a nu gatui (prea mult) motorul. Anyway. Astia de pe aici cu visele lor erotice zici ca tocmai au scapat de la gradinita. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Club12TRS |
18 Mar 2009, 22:28
Post
#118
|
Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti |
C@talin
marfa =)) Motoras de casetofon Sa-ti dau si eu vreo 2 motorase, poate-ti mai confectionezi niste veltilatoare de birou In alta ordine de idei, pt astia cu strugurii acrii: ofticati-va, scrieti ce vreti, eu am testat pe motorul meu si m-am convins. Ce-mi plangeti voi aici este egal cu zero. Initial ma gandeam sa pun 2 turbine (ca voi monta carb-uri sincron), dar una singura e deajuns. Deja am comandat dracia. Daca sunteti cuminti, veti vedea si film. |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
C a t a l i n |
18 Mar 2009, 22:33
Post
#119
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
La ora 5 sau ora 7?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
panter1 |
18 Mar 2009, 23:25
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti |
Daca aici se vb intens despre supraalimentarea berlinei vin si eu cu o idee batraneasca simpla si la mintea cocosului.. si sunt sigur ca veti rade, dar poate fi un nou inceput pentru testare.. desi e muuult prea simplu o sa vedeti..
Eu am facut un test, am filtru de aer normal, si am scos burlanul pe care trage aer(am pus unul mai lung mult mai lung decat cel care trage de la galerie) si am ajuns cu el undeva sub radiator, pe o gaura care iese undeva sub fix sub spoiler e o gaura rotunda.. deci vantul bate din fata( cu 2 kw glumeam normal) direct in burlanul acela care prin el mai departe sufla in filtru. Cand sufla?? dupa senzationala viteza de 70km/h incepe sa se simta, a mea e pe injectie ce e drept dar.. se cunoaste cum motorul se bucura de aerul pe care il primeste atunci cand accelerez turatiile pentru el nu mai sunt probleme doar la o simpla apasare mica de acceleratie... aerul provenind de afara cu viteza cu care mergi.. rece (si nu incalzit cum e sub capota dupa ce trece de radiator stim ca aerul devine cald si se pierd niste cai acolo pentru ca aerul cald nu mai are atat oxigen cat cel de afara.. iar daca cel rece de afara vine si suflat.. cu burlanul scos sub spoiler ehe.. rezolvare de problema Eu nu am mers mai mult de 100 pentru ca mi-a fost frica sa nu sufle prea tare se simtea ca accelereaza repede de la 70 la 100km/h, iar puterea.. crescuse cu mult, problema daciilor este de la 80-90 cand te bagi in depasire si motorul nu prea are putere.. de ce?? mai tre sa traga si din filtru in mod normal care mai opune si el rezistenta cu cat ambalezi mai tare.. trage si aerul cald care vine din fata si se incalzeste de radiator, prin acea caldura ca motorul fiind fortat si radiatorul se incalzeste si incalzeste si aerul care pierde oxigen si.. de unde acceleratie??eu de asta m-am gandit prima data sa scot priza de aer sa nu mai traga incins de la galerie ci de afara.. iar cand am trecut de 78-80 surpriza.. aerus suflat se comporta ca un turbo Dar cum orice inventie "tiganeasca" are si o parte proasta.. motorul se ambaleaza singur la o calcare de ambreiaj(cand se schimba trapta)dupa care in scurt timp se opreste pentru ca primeste prea mult aer si aerul bagat cu forta fara benzina caci eu nu accelerez, cum e la ralanti devine ca frana de motor infranandul si oprindul. Iar daca accelerezi in continuare si schimbi repede pe a 5-a nu se mai opreste.. si trage mai mult decat multumitor.. problemele apar pe relanti(in mers dupa 70km/h)si la calcari de ambreiaj.Deci la viteza motorul se simte bine cand accelerezi + aerul suflat cu putere din fata.. sa bata vantul cu 90 pe ora in filtru aproape direct.. nu e de ici de colo + ca nu mai trebuie turbine dar ce facem cu ralantiul?? pe GPL se opreste cel mai repede la viteza aceia la o calcare de ambreiaj iar pe benzina rar se opreste pentru ca benzina este reglata de calculator..hmm iar daca vrea sa franez cu ambreiajul calcat aparand ceva in fata oprit motorul servofrana nu mai ajuta la motor oprit decat cateva secunde... As vrea ca cineva de pe aici care are in sange simtul testarii sa incerce ca mine, o sa atasez si poze cu "sistemul turbo de la 70km/h" iar impreuna cu inginerul coleg de forum sa gasim o solutie sa punem o supapa ceva.. sa controlam aerul ala care si asa vine din fata moca fara turbina si oricum puterea se vrea dupa 70 in depasiri nu la viteze mici, care sa limiteze vantul caci la o viteza de 110 clar ca baga prea prea mult aer si sa nu plesneasca ceva.. de asta mi-e frica.. si nu as renunta la idee pentru ca trage bine asa.. in oras masina merge bine.. chiar de la 40 pe ora motorul incepe sa accelereze destul de bine urca mai repede se simte ca aerul ala e binevenit si mai ales ca e rece.. deci??? astept pareri.. vreau sa construim impreuna un sistem care sa functioneze la viteza marita dar si la viteze mici, caci acolo e nevoie de depasiri si alte cele.. dar care sa fie controlat.. la o actionare de buton deci nu tot timpul sa sufle tare, ce ziceti de provocare??? Si sa nu radeti de mine caci n-am sa mai postez si am sa pastrez "brevetul" doar pentru mine <span class='edit'>18 Mar 2009, 23:31:</span> Iata si pozele, burlanul acela maron e la fel ca cel normal care trage de la galerie dar numai ca e mai lung, l-am gasit la magazinul de piese auto si costa cam 10 lei.. dar cred ca se poate fenta si cu unul de aspirator si scurtat doar cat e nevoie <span class='edit'>18 Mar 2009, 23:47:</span> Deci problema apare la GPL deoarece nu este controlat iar pe benzina mai rar sa se opreasca la viteza aia cu ambreiaj calcat.. dar se opreste dupa 3 secunde semn ca sufla prea tare si nu este in tandem cu turatia.. motorul se simte bine in turatie cu suflanta dinamica de aceia vreau sa inventam impreuna, sa va ganditi si voi ce trebuie facut sa limitam aerul eventual in functie de turatie, deci clar la turatie cu aer mult se simte bine dar la relanti.. devine instabil, se ambaleaza singur apoi se opreste daca nu accelerez eu.. incercati si voi poanta.. si testati-o.. dupa modificarea facuta la ralanti stand pe loc am simtit ca motorul nu mai sacadeaza si merge linistit, iar pana sa fac schimbarea mergea in oscilatii (stiti eterna problema la dacii ca nu merg constant pe ralanti) deci si de aici poate fi pb. O explicatie ar fi la ralantiul pe loc pentru ca elicea are palete mari si daca ar trage de la galerie primeste aer sacadat de la paletele elicei care nu sunt deloc mici.. si motorul de asta sacadeaza, nu stiu de ce cei de la fabrica nu s-au gandit la asta... eu am testat si nu e bine sa traga de acolo pentru motorasul meu injectabil <span class='edit'>19 Mar 2009, 00:05:</span> Si nu va speriati de gaura aceia pentru ca nu am dat-o eu ci era acolo ea se afla sub radiator (nu pe cele din scut.. sa nu le confundati) prima data am pus "sistemul" pe gaura de la scut dar am constatat ca e prea departe si nu ajunge furtunul calumea + ca gaura de la scut e in imediata vecinatate cu sacsafonul deci.. caldura mare asa ca mai bine in tabla aceia.. acea gaura o aveti cu totii cred.. masina e din 2001 dar am vazut si la unele de prin 1990 ca avea acea gaura Iar la iesirea de sub spoiler din fata masinii se vede ca e fix in locul acela unde sunt gratiile de la spoiler.. in stanga numarului jos, nu stiu daca cei care aveti spoilere model 95 acelea patratoase.. daca va mai batea vantul direct in "sistem" si nu stiu daca aveti acoperire contra vant pe acea gaura.. la mine e lejera treaba acolo si vantul bate in voie din viteza masinii.. va dati seama.. sa bata cu 90km/h.. uneori se ambaleaza singur motorul cu ambreiaj calcat carburantul fiind benzina deci... Si mii de scuze pentru postul lung.. dar vroiam sa impartasesc cu voi descoperirea.. si sa o dezvoltam pe cat posibil si ganditiva ca ne putem folosi de simpla viteza a masinii, nu suflam cu nici un dispozitiv turbo electric si nu se pierde putere pe nicaieri si nu consuma nimic "sistemul" nici gazele arse nu le ingreuneaza cum e in cazul turbo traditional pe evacuare.. iar fluxul de aer.. ehe.. cu cat viteza e mai mare cu atat sufla mai tare. Sa nu spuneti ca fluxul de aer e mic.. pentru ca nu e mic deloc la 70-80-90-110-120 v-am zis.. motorul sare singur in turatii la ralanti pe benzina(iar pe GPL se opreste din prima) nu mai pot stapani ralantiul pe gpl dar daca accelerez in cintinuare merge brici.. daca o sa incercati o sa vedeti cum face.. Ca idee peransamblu de rezolvare ar fi un regulator de aer sau o supapa care sa functioneze tot cu vant prin presarea vantului sa mai opreasca din aer.. ganditi-va si voi.. nu stiu daca au mai incercat si altii dar la mine functioneaza "sistemul" nu costa mult sa il incercati decat atentie a fie instalat corect.. filtru nou de aer si un burlan totul 15 lei sa zic.. .. am mai postat intr-un topic despre asta dar nu m-a luat nimeni in seama.. daca nici pe acet topic.. am sa renunt sigur in a mai posta despre asta chiar daca am sa gasesc solutii.. sper sa colaboram This post has been edited by panter1: 19 Mar 2009, 02:46 Attached thumbnail(s) S630800.JPG ( Size: 54.27k ) Number of downloads: 1256 S6302123.JPG ( Size: 43.32k ) Number of downloads: 1340 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 15:44 |