Turbo la 1,5 dCi, Cum functioneaza?
![]() ![]() ![]() |
Turbo la 1,5 dCi, Cum functioneaza?
1.5dCi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 4 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dCi
Preference
- GJ 02751
|
|||
woth |
![]() ![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 5 June 04 ![]() |
Eu incep sa aud aud turbina incepand cu 2200-2300 rpm.
Demarajul, la inceput, e slabut. Eu am acum 3500 km si nici nu se compara la demaraj sau la acceleratie fata de cum era la inceput (in rodaj). Oricum, nu o calca doar pt. ca vrei sa auzi turbina. Cu toate ca in carte spune sa nu depasesti 2500 rpm in primii 1500 km, eu m-am straduit sa nu depasesc 2000 rpm. La 2500 rpm e deja turata ca lumea. N-o obosi pera tare cat e in rodaj. Iubeste-o ![]() |
-------------------- |
|
semit |
![]()
Post
#3
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Turbina este in functiune chiar si la turatia de relanti, dar isi face simtita prezenta prin acel zgomot ascutit la turatii mai mari cand si turatia ei creste exponential, got it?
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
cristid |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 January 05 ![]() |
Turbina merge tot timpul .... nu "intra" la o anumita turatie.
Efectul se simte mai puternic de la 2200 rpm in sus. Apropos .. la 2500 nu e "turat tare", avand in vedere ca la 150 km/h turatia se apropie de 4000 rpm iar limitarea electronica taie injectia la 5000 rpm. Cu motorul cald (si dupa rodaj) turatia optima de schimbare a treptelor este undeva in jur de 3000 rpm. Cand e rece nu depasesc 2200-2500 rpm. Pentru demaraj "sportiv" schimbarea I-II si II-III la 4800. Pentru symbol, consumul minim in oras e undeva in jur de 2250 rpm (52 km/h in treapta III). Desi rapoartele cutiei de viteze sunt usor diferite, la Logan nu poate sa fie departe de valoarea asta. Sub 1750 rpm nu e indicat sa mergi .. creste consumul. Sunt curios ce zice comp. de bord apropos de consumul instataneu. .... a mea nu are. |
-------------------- Clio Symbol DCI 65 Expression 2003
|
|
semit |
![]()
Post
#5
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@cristid, bravo.. asa se conduce un diesel, desi cele 4800 de ture e recomandat sa le atingi mai rarut ca e mai dragut
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
AL |
![]()
Post
#6
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
raspunsul s-a dat... turbina merge permanent (la motoarele diesel)... despre caracteristicile motorului se va discuta in topicurile dedicate (exista unul comparativ cu caracteristicile tuturor motoarelor ce echipeaza LGN... folositi search).. TOPIC CLOSED
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 08:23 |