Turbosuflanta la Logan dCi, - cum este? ce face? cand face?
![]() ![]() ![]() |
Turbosuflanta la Logan dCi, - cum este? ce face? cand face?
voicamic |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|||
dizzy |
![]()
Post
#2
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
1. Da, se roteste in permanenta atunci cand motorul e pornit. Se roteste cu o turatie variabila, in functie de debitul de pe evacuare si modularea lui.
2. Unele au un BOV care da drumul la suprapresiune in atmosfera. Unele au un circuit care il readuce in admisie 3. Waste gate e pe circuitul de evacuare, nu pe admisie si da drumul la o parte din gazele arse direct afara sa nu mai treaca prin turbina. This post has been edited by dizzy: 4 Nov 2011, 16:35 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
voicamic |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizzy @ 4 Nov 2011, 16:31) 1. Da, se roteste in permanenta atunci cand motorul e pornit. Se roteste cu o turatie variabila, in functie de debitul de pe evacuare si modularea lui. 2. Unele au un BOV care da drumul la suprapresiune in atmosfera. Unele au un circuit care il readuce in admisie 3. Waste gate e pe circuitul de evacuare, nu pe admisie si da drumul la o parte din gazele arse direct afara sa nu mai treaca prin turbina. 1. OK, te-as intreba in continuare, cine moduleaza debitul de evacuare (si implicit turatia turbosuflantei) in functie de cerintele de regim ale motorului? 2. Scuze, m-ai pierdut. Ce e ala BOV? si unde e plasat? pe admisie sau pe evacuare? 3. Banuiesc ca totusi waste gate-ul nu da drumul gazelor arse "direct afara", ci direct catre esapament printr-un by pass, ocolind turbina. Gresesc? |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
bloodem |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Turbina o simti in permanenta, te asigur eu. Daca o dezactivezi, o sa ramai cu vreo 40 cp POATE.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#5
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
1. pai turatia turbinei e in functie de debitul gazelor de evacuare, si implicit in functie de turatia motorului
2. Blow off valve, dar din cate stiu e numai la MAS, elibereza presiunea cand iei piciorul de pe acceleratie, ma rog, gasesti pe goagal mai multe info 3. plm This post has been edited by ArtVandelay: 4 Nov 2011, 17:00 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
dizzy |
![]()
Post
#6
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
1. Da, se roteste in permanenta atunci cand motorul e pornit. Se roteste cu o turatie variabila, in functie de debitul de pe evacuare si modularea lui.
2. Unele au un BOV care da drumul la suprapresiune in atmosfera. Unele au un circuit care il readuce in admisie 3. Waste gate e pe circuitul de evacuare, nu pe admisie si da drumul la o parte din gazele arse direct afara sa nu mai treaca prin turbina. QUOTE(voicamic @ 4 Nov 2011, 16:49) 1. OK, te-as intreba in continuare, cine moduleaza debitul de evacuare (si implicit turatia turbosuflantei) in functie de cerintele de regim ale motorului? 2. Scuze, m-ai pierdut. Ce e ala BOV? si unde e plasat? pe admisie sau pe evacuare? 3. Banuiesc ca totusi waste gate-ul nu da drumul gazelor arse "direct afara", ci direct catre esapament printr-un by pass, ocolind turbina. Gresesc? 1. Ok, motorul evacueaza o cantitate de gaze. Daca sunt prea multe, o parte din ele sunt evacuate direct spre tobe, fara sa mai treaca prin turbina. 2. BOV = Blow Off Valve. Daca compresorul a ridicat prea mult presiunea, se deschide o valva si da drumul la o parte din aer spre afara sau spre admisie 3. Da, ii da drumul catre esapament. de studiat:http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
voicamic |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bloodem @ 4 Nov 2011, 16:58) Tot ce se poate. In link-ul furnizat de Dizzy (interesant, thanks!) se spune ca aportul uzual al turbinei la cresterea puterii motorului este de cca 30-40%. Oricum, nu-mi puneam problema ca la a mea n-ar merge turbosuflanta. Nu de alta, dar cand mi-am luat dieselul, am avut surpriza (placuta) sa constat ca presteaza absolut comparabil cu 1,6 16V pe care l-am avut inainte. Atata doar ca nu simteam "boost-ul" ala la vreo anumita turatie. Normal, acum imi explic, de vreme ce regimul de turatie al turbosuflantei e progresiv, functie de debitul de gaze arse. This post has been edited by voicamic: 4 Nov 2011, 17:49 |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#8
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
Hmm, da si nu presteaza.
Ia frige tu un 1.6 16v pe intervalul 4-6500 rpm si mai vedem apoi daca te tii cu 1.5dci de 70cp dupa ea. Sigur ca pe intervalul 2-3000 rpm merge mai frumos dieselul |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
voicamic |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizzy @ 4 Nov 2011, 19:16) Hmm, da si nu presteaza. Ia frige tu un 1.6 16v pe intervalul 4-6500 rpm si mai vedem apoi daca te tii cu 1.5dci de 70cp dupa ea. Sigur ca pe intervalul 2-3000 rpm merge mai frumos dieselul Nu te contrazic, da' vezi matale, eu nu prea am prestat uzual niciodata la peste 4000 rpm, ca nu ma tinea buzunarul si m-am cam lecuit si de boala vitezei intre timp. Mai exact, cand aveam 1,6 16V, la 130 km/h pe autostrada (adica 4000 rpm intr-a 5-a cu cutia standard), fata consuma 9,5-10 l/100, ceea ce nu prea era cusher la buzunar, drept pentru care, cum am iesit din garantie, hop cu ea la Mioveni si i-am schimbat pinioanele de a 5-a cu de-alea de diesel. I-a scazut consumul la drum lung cu 1-1,5 l/100. |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
bella |
![]()
Post
#10
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
QUOTE(voicamic @ 4 Nov 2011, 15:50) ... "se simte, dom'le, pe la 2500 simti ca te ia pe sus!" Sa mor de oftica, nu alta, ca nu ma ia si pe mine pe sus! ![]() QUOTE(bloodem @ 4 Nov 2011, 17:58) @bloodem: Citeste ce scrie omul si de fapt ce nu simte el inainte de a da asigurari. |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
bloodem |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
QUOTE(voicamic @ 4 Nov 2011, 14:50) [...] io n-am reusit sa depistez inca la masina mea interventia certa a turbosuflantei in raspunsul motorului la diverse turatii Eu cred ca am citit destul de bine. Turbina este EVIDENTA la ORICE turatie. Numai cine nu a mers cu un Diesel cu turbina defecta nu stie care este aportul acesteia. Eu am avut ocazia in aceasta viata sa merg cu un astfel de Diesel, Renault Symbol 1.5 DCi 70cp (teoretici) la un test drive si, avand pedala de acceleratie apasata complet, indiferent de treapta de viteza, de turatie, APROAPE ca nu accelera. Carevasazica, citeste si tu ce scrie omul si ce am scris eu inainte de a "face arogante" cu privire la asigurarile mele ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:45 |