Ulei pentru Logan 1.5 DCI, probleme cu uleiul
![]() ![]() ![]() |
Ulei pentru Logan 1.5 DCI, probleme cu uleiul
criscora |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 15 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
Logan MCV
1.5 DCI
2007
|
|||
iulic' |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 28 January 07 ![]() |
Pentru dieselul de pe logan e recomandat 10W40, norma acea B4.Eu am bagat mereu elf turbodiesel 10W40, ulei conceput special pentru diesel cu injectie directa si norma acea B4.In 35000 de km nu am avut nicio problema.
|
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 1.5 dCI , 2006
- IF 90 ULI
|
|
god |
![]()
Post
#3
|
![]() wizard Group: Members Posts: 328 Joined: 15 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Momentan si eu am in ea tot Elf turbodiesel 10W40, dar la revizia de 30.000km as vrea sa trec pe Castrol(nu sunt 100 % convins ca merita deranjul dar mai prost ca Elf-ul clar nu este).
Ar fi trebuit sa-i tragi de urechi si sa nu-i lasi sa puna ce vor ei pentru ca pana la urma sunt banii tai, masina ta, si tot tu o sa fi cel care o sa scoata alti bani din buzunar in caz ca apar ceva probleme. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci 4X4
Iunie 2010 / Prestige It's time to burn™
|
|
criscora |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 15 March 06 ![]() |
Problema e ca am dus masina acolo si am fost poftit in show-room... deci nu te prea lasa in Bistrita sa stai langa masina... deoarece mecanicii "stiu" ceea ce fac:) Am descoperit chestia cu uleiul doar cand am ajuns acasa si am aruncat o privire pe bidonul ramas in masina... deci nici gand sa aduca ei vorba despre asa ceva in momentul in care au schimbat uleiul.
Daca nu reusesc sa schimb la ei uleiul asta, adica sa puna ei un ulei pentru diesel ma duc la un mecanic de incredere si pun Castrol... mai am un logan dci care are 126.000 km si tot castrol am pus de cand am facut distributia la 60.000 km si nu am nici o problema cu el... merge ca uns. |
--------------------
Logan MCV
1.5 DCI
2007
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#5
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Schimba de urgenta uleiul. Nu se poate pune ulei de benzina in diesel si nici invers. Dai rapid telefon la vocea clientului si faci scandal. Daca nu ar fi nicio problema nu s-ar mai face 2 tipuri de uleiuri, ci ar fi unul multicompatibil. Tu ai de uns niste lagare de tubina, care pe benzina nu exista. Astia sunt idioti facuti gramada. Arferea in diesel produce alti compusi chimici care nu apar la benzina. Iti recomand sa nu te pimbi prea mult cu uleiul asta, mia ales ca ai masina in garantie.
CEI DIN SERVICE SUNT VARZA si nu vor sa recunoasca ca au gresit de teama sa nu si-o ia in freza. Da un telefon is depune o reclamatie la V.C. sa vezi ce zic aia ca mor de curiozitate. Bai frate cati tampiti in lumea asta. Stiu un caz cand unei dacii la o revizie i s-a scos uleiul din CV si mecanicii au uitat sa ii bage altul. Au gasit bidoanele pline cand faceau curat si se mirau ce o fi cu ele. Dupa enspe telefoane date in disperare au gasit masina si au chemat-o de urgenta la serice "pentru completare" a ulei-ului din CV. Ca doar nu erau prosti sa recunoasca ca nu au pus ulei deloc. Daca ala isi gripa cutia ce faceau pe urma? |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
criscora |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 15 March 06 ![]() |
La Vocea Clientului am depus o sesizare de luni... acestia mi-au recomandat sa schimb uleiul, i-au contactat pe mecanicii care au facut aceasta "ghidushie" dau inca nu au primit nici un raspuns.
Acuma o sa astept pana dupa sarbatori si daca nu se face nimic, ma duc sa pun eu un ulei bun la un mecanic de incredere... ca in astia de la Service Automobile Bistrita nu mai cred. |
--------------------
Logan MCV
1.5 DCI
2007
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#7
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Nu fa treaba asta. Insista la ei si cere-le sa specifice in caietul de garantie ca au pus alt ulei, ca sa fii la adapost de orice problema. Ei recomanda ca sa nu pice de fraieri si sa recunoasca ca este OBLIGATORIU sa schimbi uleiul. Si noul ulei plus manopera ar trebui suportate de service. Recomand si o reclamatie la OPC. Stiu ca te-ai saturat dar poate mai patesti si altadata treaba asta, si daca cedezi acum ai sa o faci tot timpul. Te duci la seful de service si ii spui cum sta treaba, ii spui ce pretentii ai, adica inlocuire ulei+filtru de ulei pe banii lor + specificat in caietul de revizii ca a fost inlocuit uleiul la XXXX km si de ce, si tu esti multumit daca fac treaba asta. Daca nu o fac, le spui frums ca vei face sesizare la OPC si la DACIA (desi tie astia nu iti spun, ei vor face o ancheta interna si vor aplica sanciunile de rigoare). La inceput vor incerca sa te abureasca si sa iti prezinte situatia cat mai roz cadn de fapt ea este neagra. Specific romanesc. Si daca incearca sa faca pe indiferntii si sa zica du-te si fa reclamatie, sa stii ca e doar de fatada, dar dupa primul telefon al OPC te vor chema singuri sa iti rezolve problema. Amenda OPC este cu mult mai mare decat un shimb de ulei
![]() PS: si cere sa fii de fata cand se schimba uleiul. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
DMP |
![]()
Post
#8
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
In carnetul de intretinere primit de mine, diesel de 65 cp din iunie 2006, 5w30 nici nu e trecut pentru diesel.
In principiu se poate folosi si in diesel un ulei care nu e facut special pentru diesel. Insa trebuie sa aiba, alaturi de clasificarile pentru benzina, si clasificarile pentru diesel ( B3 sau/si B4 de la ACEA si CF sau CD de la API). Nu cunosc ce clasificari are 5w30 Dacia Oil. Cum ti-a spus Lord Hades si tinand cont ca ai un raspuns de la VC, sper ca mail si nu telefonic, cum ca ei recomanda schimbarea uleiului, mergi la service si stai pe capul lor pana ti-l schimba pe banii lor. Cel mai bine sa asisti cand il schimba ca sa nu iti spuna ca l-au schimbat si de fapt nu. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
cbogdy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 23 January 06 ![]() |
criscora
uitate pe bidon, daca-l mai ai, sper sa-l ai. scrie ceva de genul: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 Daca ai pe bidon indicativele CF si B3 sau B4 stai linistit, este un ulei care se preteaza si la motoarele Diesel. Daca nu are aceste indicative este strict pentru benzinare, dar eu sunt convins ca le are, altfel nu ti-l bagau baietii din service. Eu am bagat 3 schimburi de ARAL Bluetronic care nu e dedicat strict pentru diesel si nici pentru benzinare. Am observat ca se urmareste din ce in ce mai mult folosirea acestor uleiuri "mixte" daca pot zice asa, si pentru benzina si pentru diesel. Ideea e sa aibe acele indicative de performanta CF si B3 sau B4 care sunt pentru diesel. Astept raspuns! |
--------------------
Dacia
Logan
2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV
- HD***** tot HD*****
|
|
criscora |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 15 March 06 ![]() |
Dacia Oil Plus Premium, SAE 5W30,
ACEA 2004: A5/B5 API SL/CF Este B5, da nu B3 sau B4 acuma ma duc maine pe la service, ca cei de la VC au zis ca nu au primit inca nici un raspuns de la firma ce a facut service...... |
--------------------
Logan MCV
1.5 DCI
2007
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Off doamne, scrie undeva: Interzis a se folosi pe motoare cu aprindere prin comprimare (Diesel)?
Norma B5 e superioara celor prescriese, si sunt destul de sigur ca trebuie sa fie minim B3. CF e o norma de aditivare suficient de recenta. Poti sa reclami unde vrei si cui vrei, insa la orice verificare va rezulta ca uleiul respecta norma prescrisa de constructor. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai B5 e peste B4
![]() Oricum Daciaoil e slabut. In nici intr-un caz sa nu il lasi 15000 km. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
IRONICK |
![]()
Post
#13
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mi se pare ca A5 reduce si consumul de carburant cu cateva procente ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
fnp |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Touche!
![]() Treaba cu ulei special pt. diesel/benzina e mai mult marketing la nivelul motoarelor pt. autoturisme. Mai multe detalii aici: http://www.swri.org/4org/d08/Abstracts/SpecLube.pdf http://www.infineum.com/information/gaseng2004.pdf |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
cbogdy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 23 January 06 ![]() |
B5... ohohoooo
E mai mult decat bun!!!! Eu pun Mobil 10w40 care e B3. Lasa uleiul la locul lui si dai talpa. Si remarca "Oricum Daciaoil e slabut." e cam exagerata. Eu stiu ca este facut de Texaco. Cativa ani buni am folosit Texaco, care este un ulei de calitate. Mult noroc! |
--------------------
Dacia
Logan
2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV
- HD***** tot HD*****
|
|
OAP |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cbogdy @ 29 Apr 2008, 21:28) Ideea e sa aibe acele indicative de performanta CF si B3 sau B4 care sunt pentru diesel. QUOTE(criscora @ 29 Apr 2008, 21:50) Este B5, da nu B3 sau B4 QUOTE(einstein1984 @ 29 Apr 2008, 22:05) Norma B5 e superioara celor prescriese QUOTE(cbogdy @ 30 Apr 2008, 08:25) Lasa uleiul la locul lui si dai talpa. Uite o sinteza cu concluzia atasata ![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
tany_mihai2000 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 November 07 ![]() |
Fratilor eu bag Agip Sint 2000 base sintetica sae 10w-40 api/sl/cf acea a3/b3, a3/b4(fac al doilea schimb de ulei simbata) cind ma duc la revizie si nu ma costa nici mult, 5l=86, 60 roni, si merg 3500 km in trei zile. Sunt f. multumit de el.
Ce nu te omoara te face mai puternic. |
--------------------
dacia
logan mcv
2007 diesel
- b-65-nxx
|
|
danido |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 April 07 ![]() |
va salut!
am avut ocazia sa merg cu masina in Franta, si din curiozitate am intrat intrun service Renault, special pentru a-i intreba ce fel de ulei recomanda pentru Logan dci. raspunsul a fost scurt si clar: Elf turbodiesel 5w40, sau orice ulei 5w40 de 5 stele, full sintetic (Aral,Castrol sau Mobil1). ...si mi-au mai explicat si de ce uleiul 10w40 este considerat de 4 stele, iar 5w40 de 5 stele. bafta! ![]() |
--------------------
dacia
logan
2007 laureate 1,5 dci
- TM-11-...
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Noroc ca ne-ai spus...
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Acum doua saptamini am facut prima revizie la dieselul meu. I-am pus ELF Turbodiesel 5W40 (nu am gasit Castrol Magnatec !). Personal nu am observat absolut nici o modificare in 'zgomotul' motorului sau altceva legat de functionarea acestuia, fata de cum era cu uleiul din fabrica...Dar macar am constiinta curata ca i-am dat ceva bun, nu ?!
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
adiya |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
0-10000 km ulei daciaoil 10W40 fara observatii deosebite
10000-20000 ulei Castrol 5w40 un bidon culoarea mustarului, nu mai retin tipul (iarna) fara observatii deosebite 20000-30000 ulei Castrol 5w40 Magnatec (vara) dupa 6-7 mii asteptam 2-3 secunde dupa pornirea motorului sa se stinga becul de la ulei... 30000 revenit la 10w40 daciaoil Concluzia: Ia mai lasati-l dracu de Castrol ca nu e nicio branza; cel putin nu asta de-l cumparam noi din Romania. This post has been edited by adiya: 21 Aug 2008, 13:10 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
ianmatei |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 22 February 10 From: Cluj ![]() |
Buna ziua. Urmeaza revizia de 90.000 de km si nu sunt hotarat de care sa cumpar : Castrol Edge 5- W40, Elf Turbo Diesel 10 - W40 , Castrol Magnatec 10 - W40 ( acesta nu are norma B4 ). Daca ati folosit unul din acestea si imi puteti oferi informatii va sunt recunoscator.
P.S. s-a folosit pana la acesti km ELF 10- W40 si la revizia de 80.000, Mobil 10 - W40 de care sunt nemultumit. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition / dCi
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Nu exista ulei numai pentru Diesel sau numai pentru benzina.Orice ulei face fatza pana la un anumit nivel de solicitare pe diesel si alt nivel pe benzina.Aceste lucruri sunt indicate de codurile inscrise pe bidon.Daca pe bidon scrie "Diesel" inseamna ca a fost gandit in primul rand pentru performante mari pe Diesel urmand sa se vada la teste pana la ce nivel a nimerit si pentru motoarela pe benzina.
Intervalul de utilizare e dat de cifra de bazicitate totala,CBT.In motor,printre altele,uleiul e impurificat cu acizi,deci are nevoie de aditivi bazici pentru neutralizare.Practic aditivii care neutralizeaza au si rol in imbunatatirea ungerii.Cand se consuma peste anumita cantitate nu mai fac fata si trebuie schimbat uleiul.Intervalul de schimb depinde puternic si de modul in care se utilizeaza masina si sunt calculatoare de bord care tin seama de asta si pot indica prelungirea intervalului de schimb cu peste 50% daca se conduce"cuminte".Un caz concret e Mercedes Sprinter la care calculatorul poate indica schimbarea uleiului chiar la 45000 km daca motorul a fost putin solicitat,in loc de uzualul 30000 km. In functie de CBT,de compozitia chimica a uleiului si cantitatea din baie ar trebui ales intervalul de schimb(sunt uleiuri sintetice foarte scumpe in special pentru camioane,ca sa nu piarda timp cu manopere,care doar se completeaza,schimbarea facandu-se doar la reparatia capitala).Cum astfel de date nu sunt trecute pe bidon,fiind chestiuni mai de specialitate,in cartea masinii se dau intervalele sigure de schimb pentru cea mai mica CBT care ar putea fi intalnita la uleiurile indicate si pentru utilizarea mai sportiva a masinii.Si oricum,o schimbare mai din timp a uleiului ce rau sa faca? La Sprinter,de exemplu,folosesc Lubrifin Versus Plus 15W40 ,API:CG4 de 7,5 RON litrul care e superior la Diesele multor uleiuri mult mai scumpe care sunt doar API:CF. Este drept ca se poate obiecta ca pentru iarna e garantat doar pana la -18 grade si ca fiind ulei mineral se consuma ceva-ceva mai mult(dar la pretul acela...). |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 07:10 |