Utilizare Motorina Euro 5, Impresii, pareri, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Utilizare Motorina Euro 5, Impresii, pareri, sfaturi
pedrovl |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|||
diesel_power |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
In principiu la un motor Euro 3 ar trebui sa ii bagi motorina Euro 3. Fumul este strict legat de stilul de condus, daca mergi o perioada la turatii mai mici se va depune funingine pe turbina iar la o talpa ulterioara va scoate fum.
Teoretic nu are nimic motorul daca ii bagi Euro4 sau Euro5. Eu personal bag numai Euro3 fara exceptii si trage motoru f bine. Se spuna ca Euro>3 ar lubrefia mai putin, desi pe site-urile producatorilor au acelasi coeficient de lubrefiere. Motorina Euro3 are mai mult sulf si unii ar spune ca acesta e daunator pt motor, dar e ca si cum ai sufla in iaurt. Aaa, si da, cu siguranta iti va consuma mai mult cu Euro5. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
74r12 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
A mea, cand am cumparat-o, i-am facut plinul cu euro3-OMV - mers motorul ok.
prin decembrie m-a pus dreaq sa completez plinul cu euro5 Alpine diesel ~ 19 litri (peste euro 3-ul din rezervor). Mi-a crescut consumul cam cu 1 litru %. Plus de asta, motorul, de unde pana atunci torcea frumos, suna mai "ragusit", vibra mai tare, nici o diferenta in plus la cum "trage". Am asteptat sa se termine amestecul din rezervor, si am facut plinul curat cu euro3-OMV, parca si-a mai revenit un pic, dar tot e zgomotos, in special la cald !!! (La 4 liniute - temperatura de regim, la relanti "rontzaie"). De tras trage bine, nici o problema. I-am facut si o testare la service, totul a iesit ok, "e din cauza motorinei".... Cred ca o sa incerc si euro3-ul de la MOL, Rompetrol, sa vad cum se comporta. Despre motorine, vezi pe reno.ro sunt o gramada de topicuri cu impresii si pareri. |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Am 5600 km si am folosit exclusiv MOL Euro 5. Dar unde la inceput nu scotea pic de fum, acum la acceleratii "la podea" a inceput sa dea putin pe teava.
Eu o pun pe seama mersului in oras mai linistit. Ideea mea ar fi ca macar Euro 5 la noi sa fie ca motorina Euro 3 in afara referitor la calitate. In rest consum, zgomot nu ma mai intereseaza. Vedeti numai cat costa un injector si ma ia cu frig. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
LUYgescu |
![]()
Post
#5
|
![]() membru diesel-ist Group: Members Posts: 164 Joined: 21 November 05 From: ploiesti ![]() |
salut...
am logan dci, 6000km parcursi... am incercat motorina de la omv si petrom(euro 3, euro 4, euro 5)...pot spune ca in comportamentul masinii nu s-a simtit nici o diferenta...poate doar atunci cand aveam alpine diesel de la petrom si afara erau vreo 20 grade C, simteam ca nu trage cum ar trebui... nu am probleme cu "fumul negru" (am facut ieri un test, rugandu-l pe un prieten care rula in spatele meu sa se uite, in timp ce eu "i-am dat talpa")...incerc sa tin masina cat mai mult timp peste 2000rpm, si cand prind un drum in afara orasului merg mai turat(3500rpm), pentru cateva minute... uitasem, in ploiesti petrom nu mai comercializeaza motorina euro3, au decat euro4 si super euro4, deci cred ca motorina euro3 va deveni in curand o amintire pentru toti producatorii... numai de bine... |
--------------------
DACIA
LogaN...1.5dci
preferance
|
|
DFA |
![]()
Post
#6
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(pedrovl @ 1 May 2006, 10:44) 1. E rau daca bag acest tip de motorina? Mi s-a spus ca nu are sulf deloc si ca este pt. masini cu Euro 4. 2. Avand in vedere ca Logan DCi este Euro 3 poate fi daunator acest OMV Euro 5 ? 3. Stiti ceva despre modificarea consumului ? Va consuma mai mult? 4. Daca merg alternativ cu cateva plinuri OMV Euro 5 si revin la MOL (euro 3, pt. ca la valcea nu au motorina EVO) fac rau? 5. In iulie plec in Franta pentru concediu si mi s-a spus ca datorita motorinei de acolo mult mai bune va consuma mai mult !! Este adevarat?Va multumesc. 1+2. În principiu, sistemul de injecție și catalizatorul este adaptat la Euro3. Motorina aditivata suplimentar va provoca adaptarea injecției la un combustibil care are o putere calorică ceva mai mică decât cea pe care o așteptă el și în consecință va mări timpul de deschidere al injectoarelor pentru a executa același lucru mecanic pe care îl făcea cu Euro3. Ca atare, consumul se va mări un pic. Partea negativă va fi că, catalizatorul nu se poate adapta la volumul de gaze ușor mărit și va avea mai mult de lucru. În principiu asta va duce la o scurtare a vieții catalizatorului. Dacă el este făcut să funcționeze OK până la 60.000Km probabil că folosind exclusiv Euro4/5 va trebui schimbat mai devreme. Cu cât mai devreme nu pot ști. 3. Așa cum am explicat la 1+2, consumul crește. Nu cu foarte mult, dar crește. 4. Nu se întâmplă nimic rău dacă revii la Euro3. Se recomandă utilizarea combustibilului pentru care a fost reglat motorul tău, adică Euro3. Folosirea ocazională a unui carburant aditivat suplimentar nu reprezintă o problemă pe termen lung. 5. Țările din vestul Europei folosesc combustibil Euro4 și ca atare consumul va crește ușor. PS: faptul că zgomotul și comportamentul dinamic al motorului se schimbă atunci când se utilizează o motorină Euro4/5 față de Euro3 se datorează tocmai adaptării injecției la acest combustibil care are aditivi suplimentari care îl fac mai puțin poluant dar în același timp îi reduc puterea calorică. Un motor Euro3 nu va polua mai puțin atunci când se utilizează un combustibil Euro4/5 pentru că injecția va compensa scăderea de "putere" prin injectarea unei cantități mai mari de combustibil, lucru care modifică gazele de ardere, ele vor conține ceva mai multe noxe pe care catalizatorul va munci mai mult să le depolueze. Așa că nu câștigi mare lucru din utilizarea unui combustibil Euro4/5 la un motor Euro3. Din contră, pe termen lung costurile de utilizare cresc, atât din consumul ușor mărit cât și din eventuala înlocuire mai devreme a catalizatorului. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
bulan |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
In principiu la un motor euro3 ar trebui sa ii bagi motorina euro3.CORECT.Dar daca ii bagi motorina euro 4 sau 5 nu are ce sa-l deranjeze.Fiind vorba de poluarea planetei cei ce fac motoare au dat mana cu cei ce fac motorina.Interesul major este ca motoarele sa scoata cat mai putin fum nu sa consume cat mai putini litri.Diferenta de consum e vizibila doar la camioane 2 sau 3 litri mai mult per 100km dar la turisme e de cateva sute de grame.In afara de motorina mai exista si BIODIESEL care e facut din DIFERITE SEMINTE GRASE si care e perfect compatibil cu motoarele diesel si care este 1euro/litru fata de motorina care e 1,20euro/litru in EU.Acest biodiesel se gaseste de vanzare aproape peste tot si gazele arse emanate de esapament miros clar a:CARTOFI PRAJITI.Domnule PEDROVL drum bun sa ai pana in franta si inapoi si nu uita cumpara-ti o canistra de 20litri cu motorina buna din franta si cand ajungi acasa pune-o bine pana trebuie sa-ti testezi gazele arse pentru vreo revizie obligatorie.Ce m-as duce si eu pana in franta sa beau un vin de vinoteca dar CONGO e mai aproape.Barul ala din ferentari.
|
--------------------
a
b
c
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Intreb si eu dar nu da-ti cu pietre. 1,5 dCI are catalizator???? Parca mai acum un an am demisionat din ultimul service si inca nu vazusem asa ceva? Doar la Citroen C5 vazusem un filtru de particule tip fagure de era teava de esapament la iesire super curata.
Si acum catalizatorul acesta preia mai multe gaze la Euro 5? Va rog mult de tot lamuriti-ma ca innebunesc. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
dRg |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
Consumul este diferit de la euro 3 la euro 5 (mai mare pentru euro 5) datorita surplusului de aditivi speciali care se pun in euro 5. Si diferenta este destul de vizibila: app. 1L in plus pentru euro 5. Asta se observa in special in oras si in perioadele mai reci.
|
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
DFA |
![]()
Post
#10
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Liviu P @ 2 May 2006, 16:26) 1. Intreb si eu dar nu da-ti cu pietre. 1,5 dCI are catalizator???? 2. Si acum catalizatorul acesta preia mai multe gaze la Euro 5? 1. Da, are catalizator! 2. Dacă te referi la cazul unui motor Euro3 folosit cu motorină Euro5 atunci volumul de gaze arse crește ușor pentru că injecția compensează puterea calorică mai scăzută injectând mai multă motorină. Rezultă că, catalizatorul va munci ceva mai mult când utilizăm Euro5 pe un motor Euro3. Și catalizatorul la Logan deja e cam subdimensionat..., ca să fie mai ieftin... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
liviu2004 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Revin. Am sapat putin si iata ce am gasit. Durata de viata a catalizatorului este de aprox. 20000 ore de functionare motor. La o medie de 30 km/h inseamna cam 600.000 km.
Apoi cica acest catalizator se auto-regenereaza si se poate si curata. Si ceva interesant de la Renault: Renault presents new-generation particulate filter catalytic converter manual |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#12
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Asta e subiect de Diverse...
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
Nico dCi |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Io bag motorina numai de la MOL (am card) Amestec tempo diesel(o data) evo diesel (de doua ori) Deci.....Euro 3-Euro 5. Rezultatele: mers elegant nici urma de fum(2200rpm) Mers cu mancarici in talpa(pedala la podea)-un norisor dragalas ramas la semafor atesta trecerea mea pe acolo. Interesant sau nu dupa o forjare pe "autostrada" (denumita de mine"cleaner de injectoare")
![]() |
--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi
Renault Megan Sedan
Manager 1.5 dCi 85cp
- B-47-ZHK B-13-NCM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 08:42 |