DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Uzura amortizoare spate la 9000 Km?

edy_100
post 3 Aug 2006, 21:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 3 August 06




Am facut ceva kilometri intr-o perioada scurta si pe niste drumuri cam urate. Am fost intr-un service (nu autorizat de Dacia dar cu dotare computerizata) sa imi verific masina inainte de a pleca in concediu si la verificarea amortizoarelor mi s-a spus ca pe spate sunt terminate. Mai exact mi s-a spus ca au o uzura de 62% ambele. Intrebarea mea este daca este normal ca la numai 9000 km cat are masina in momentul de fata, fara sa fi avut greutate pe spate, fara sa car ceva sa fie terminate asa de repede. Mentionez ca dupa verificare am fost la service autorizat Dacia si mi-a spus acele valori pe care le-a scos cumputerul despre amortizoare nu prea sunt valabile. Pe cine sa cred?


--------------------
dacia laureate 1.4 2006 - vs75scg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
escobar
post 3 Aug 2006, 22:13
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 27 March 06




mergi si la alt service care se ocupa cu testele de amortizoare si verifica


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 plus 2006 - x xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 3 Aug 2006, 22:30
Post #3


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




da la foarte multi oameni care au logan si au facut testele la amortizoare aproape la majoritatea a iesit ca sunt praf pe spate oare de ce ,cineva zicea ca este de la repartitor eroarea asta ,asa sa fie? huh.gif blink.gif blink.gif o sa fac si eu testul la amortizoare la 30000 odata cu revizia dabia astept tongue.gif raspunsul ca sunt praf tongue.gif

This post has been edited by salutcalin2002: 3 Aug 2006, 22:32


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 3 Aug 2006, 22:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Va dati seama ca daca masina mai e in garantie o sa zica ca sunt bune ... nu? Incercati ceva de genul Computest sau un service cu aparatura specifica.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 3 Aug 2006, 22:47
Post #5


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




la mine nu mai e in garantie


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy_100
post 4 Aug 2006, 17:51
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 3 August 06




Pentru "SalutCatalin2002" - astept sa imi dai si mie un raspuns. Sunt tare curios ce iti vor spune dupa ce iti fac testul la amotizoare


--------------------
dacia laureate 1.4 2006 - vs75scg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 4 Aug 2006, 18:09
Post #7


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.474
Joined: 1 November 04
From: sat




Testul de amortizoare mi-a iesit si mie prost. La toate 4. Daca era sa-i cred, masina mea ar fi "varza". Standurile nu sunt calibrate corect. Cel putin unde am facut eu testele, mi-au zis ca "nu stiu nici ei din ce cauza la Logan erorile sunt tot timpul mai mari decat la alte masini". Sa fie oare (si) din cauza ca amortizoarele de pe Logan sunt de o calitate mai slaba? Nivelul de uzura acceptat (LE: maxim) la amortizor este sub 55% (adica daca pe fisa apare un procent <=45 atunci amortizorul e terminat). La mine procentele erau aproximativ urmatoarele:
- fata: 40% stanga, 55% dreapta (!) - in mod normal dreapta e mai expusa la socuri
- spate: 35% stanga 33% dreapta - in mod normal, fata ar fi mai expusa la socuri
Masina n-a mers niciodata cu mai mult de 4 oameni si portbagajul plin si am menajat-o atat cat a fost posibil pe drumurile noastre.
Totusi amortizoarele sunt ok. O cunostinta mecanic mi-a spus ca daca amortizoarele ar fi uzate la valorile pe care le am inscrise pe foaie eu n-as mai putea controla masina la revenirea din depasiri. Plus zgomote si scurgeri din amortizoarele respective. Or, masina se comporta "in parametri" - fapt verificat de respectivul in trafic.

This post has been edited by Illusi0n: 4 Aug 2006, 18:15


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy_100
post 4 Aug 2006, 18:30
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 3 August 06




Pentru IlusiON - Sa stii ca aceleasi valori le-am avut si eu la test mai exact FL-55%, FR-48%, RL-38% si RR-35%. Totusi sunt curios de cand ai masina si cati Km ai cu ea?


--------------------
dacia laureate 1.4 2006 - vs75scg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 4 Aug 2006, 18:43
Post #9


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




scrie in semnatura ca din 2004 da nu scrie si luna


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 4 Aug 2006, 19:43
Post #10


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.474
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(edy_100 @ 4 Aug 2006, 20:30)
Pentru IlusiON - Sa stii ca aceleasi valori le-am avut si eu la test mai exact FL-55%, FR-48%, RL-38% si RR-35%. Totusi sunt curios de cand ai masina si cati Km ai cu ea?
*



Valorile le-am citat din memorie. Cu exactitate ele sunt (am gasit hartia):
- fata: 53% stanga, 46% dreapta
- spate: 33% stanga, 36% dreapta

Ca o coincidenta, diferentele fata-spate pe aceeasi parte sunt de exact n x 10.

Masina o am din noiembrie 2004 si am aproape 19.000 km.

This post has been edited by Illusi0n: 4 Aug 2006, 19:45


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIH
post 14 Aug 2006, 11:18
Post #11


membru


Group: Members
Posts: 238
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




apropo de amortizoare .....la mine se aude un scartait groaznic pe spate la denivelari, coborari si urcari de pe borduri, frane mai bruste la viteze mici.
sa fie de la amortizoare? in rest nu se comporta ca niste amortizoare uzate am 9mii de km.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4/ex.Dacia Sport Coupe 1.6 - - B-85-MIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 14 Aug 2006, 11:24
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




sau sa fie limitatorul frana spate?
Sau sa fie vreo bucsa de la trenul spate?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIH
post 14 Aug 2006, 11:42
Post #13


membru


Group: Members
Posts: 238
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




am fost la o verificare cand am schimbat si uleiul (la 7mii km) si mi-a pus niste vaselina pe niste tije a zis ca pune sa nu scartie......si iata ca...

---
MIRC! mad.gif

This post has been edited by MoneyTalks: 14 Aug 2006, 12:35


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4/ex.Dacia Sport Coupe 1.6 - - B-85-MIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aghiutza
post 14 Aug 2006, 11:52
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 5 June 05
From: Timisoara




Am avut si eu aceleasi zgomote in zona puntii spate la trecerea pe denivelari. Au aparut la 1 sapt dupa revizia de 1 an (aprox 10k km). Solutia a fost multa vaselina pe acele tije....si se pare ca am scapat (cel putin pt moment).


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI Ambiance Arctic 2006 - AR 07 ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MIH
post 14 Aug 2006, 13:18
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 238
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




la mine nu are cum sa fie de la tija (tija e la mijloc si e plina de vaselina) la mine se aude exact la roata respectiv amandoua pe spate.....ma gandesc ca ar mai putea fi de la frana de mana se aude acel zgomot si cand trag frana.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4/ex.Dacia Sport Coupe 1.6 - - B-85-MIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1.6
post 14 Aug 2006, 21:46
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 May 05




Pai oricum este normal sa se auda cu frana de mana trasa in momentul in care apesi pe spate datorita frecarii tamburilor...La mine se aude deja super nasol..urmeaza o revizie generala vineri ca oricum in cateva saptamani imi iese din garantie..


--------------------
Dacia Seat Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI 2004 - 2007 - PH 08- GPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jimmyalex
post 28 Aug 2006, 14:43
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 October 05




Logan 1,4 ambiance........54000 km
ambele telescoape spate curg......necesita inlocuire.....
Inlocuirea lor se face in garantie sau sunt considerate consumabile si trebuie platite???
Multumiri!!!
Poate e vreun post legat de acest lucru..dar sorry..nu l-am gasit!


--------------------
Dacia Logan 1,4 Ambiance - CS 04 SSv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 28 Aug 2006, 15:32
Post #18


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Din cate stiu eu, telescoapele au garantie in limita a 50 000 Km, deci chiar daca nu a trecut perioada de garantie de 1 an jumatate sau 3 ani, daca ai extinsa, esti bun de plata. Nu sunt nici prea ieftine, cu manopera o sa cam cotizezi peste 200 euro cred.
.........................................................
Daca nu mai esti in garantie, nu mai conteaza cati km ai parcurs, poti sa ai si 3000, a trecut un an jumate sau 3 ani, platesti tu.

This post has been edited by DFA: 28 Aug 2006, 16:49


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
parpanel
post 28 Aug 2006, 18:00
Post #19


Calator


Group: Members
Posts: 805
Joined: 11 March 05




Nu cred faza cu standurile necalibrate. Aceeasi problema au avut-o doi colegi de ai mei si ambii au in jur de 15.000 km. Prea mare coincidenta...


--------------------
DACIA Logan 2006 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy_100
post 28 Aug 2006, 19:22
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 3 August 06




Pentru Jimmyalex Sa stii am intrebat si eu la reprezentanta si mi-au spus ca amortizoarele la inlocuieste fara probleme daca masina se afla in garantie, dar daca se constata ca ele sunt bune dupa ce le schimba sa stii ca esti bun de plata (aceste sunt cuvintele pe care mi le-a spus cel de la reprezentanta} biggrin.gif


--------------------
dacia laureate 1.4 2006 - vs75scg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 28 Aug 2006, 19:35
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




Pai inlocuieste-le, si in cel mai rau caz ai piese de rezerva pe cand se strica astea noi smile.gif


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex27Buc
post 29 Aug 2006, 06:33
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 25 August 04




QUOTE(edy_100 @ 3 Aug 2006, 23:52)
Am facut ceva kilometri intr-o perioada scurta si pe niste drumuri cam urate. Am fost intr-un service (nu autorizat de Dacia dar cu dotare computerizata) sa imi verific masina inainte de a pleca in concediu si la verificarea amortizoarelor mi s-a spus ca pe spate sunt terminate. Mai exact mi s-a spus ca au o uzura de 62% ambele. Intrebarea mea este daca este normal ca la numai 9000 km cat are masina in momentul de fata, fara sa fi avut greutate pe spate, fara sa car ceva sa fie terminate asa de repede. Mentionez ca dupa verificare am fost la service autorizat Dacia si mi-a spus acele valori pe care le-a scos cumputerul despre amortizoare nu prea sunt valabile. Pe cine sa cred?
*



de obicei aparatele nu mint... mai ales astea scumpe care nu se cumpara de la taraba din obor

am si eu un amic care sustine ca log lui la 40k km merge perfect si cand i-am zis ca merge ca o barca fata de a mea care are doar 5k s-a suparat pana a condus-o pe a mea si s-a convins

probl mare e ca mie mi se pare ca si a mea la 5k a inceput sa se cam legene si sa intre in rezonanta la anumite denivelari pe care le aborda altfel cand era noua, deja imi da senzatia de suspensie dacie veche asa ca tind sa cred ca aparatele alea nu mint mai ales ca principiul de functionare ar trebui sa fie destul de simplu cred si anume masurarea difrentiala a unei mase printr-un senzor de presiune la simularea unur socuri


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Aug 2006, 07:04
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cand iese din garantie, dupa 2 ani, e fix momentul de facut ITP-ul, oare il vor lua Logan-urile cu amortizoarele asa "varza" pe spate?!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dRg
post 29 Aug 2006, 07:47
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




Incercati sa faceti testul la amortizoare cu o masina nou-nouta.
Pariu ca nu iese 100% ok ?
De aici imi rezulta ca parametrii pentru Logan difera cu mult fata de ce parametri au ei pe standurile de testare. Ar fi interesant acest test.


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 29 Aug 2006, 08:45
Post #25


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Pe garantie nu ti se da acceptul de schimbare a amortizoarelor decat dupa ce vii cu dovada de la standul de testare. Aceasta dovada se ataseaza la dosarul ce merge la Pitesti.

Daca in urma testului rezulta ca de fapt sunt bune amortizoarele si nu trebuie schimbate, atunci platesti testul. Deci nu ramai cu amortizoarele pe cap !
In cel mai rau caz platesti cam 50 lei noi - cat e un test.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 3 Sep 2006, 21:23
Post #26


...........................


Group: Members
Posts: 7.213
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Cind aveam kk le-am schimbat la 8 mii, deci se poate si mai rau, @ argon- te anut cind fac ITP-ul si cred ca mai sunt baieti, asta ca sa nu mori de curiozitate...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 5 Sep 2006, 08:26
Post #27


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




O fi ea Dacie pe care unii o tot injura dar:

1. In mod normal, intr-o exploatare normala amortizoarele in Romania trebuie sa tina cam 50 - 60k . Repet exploatare normala fara greutate excesiva, pe drumuri considerate foarte bune (care oricum la noi sunt de 2 lei)
2. La exploatare defectuaosa (mers frecvent pe drumuri de tara sau cu gropi, incarcat , viteza mare in curbe) durata de viata a amortizoarelor se reduce cu pana la 80%
3. Din experienta mea :
- la DSN am schimbat la 5000 km amortizoarele spate pentru ca "cineva" avusese grija la marele dealer Hery din Valcea sa le schimbe inainte sa cumpar eu masina (am luat-o la 0 km dar deh....dealer valoros) dupa care am rulat 92 k fara nici o problema la amortizoare si asa am si vandut-o.
- la SLZ nu am avut nici o problema 57k pana cand am vandut-o iar cel care mi-a cumparat-o are in prezent 68 - 69k si nu a umblat la ele.
- cu actualul dci Logan am 22500 si nu da nici unul semne de oboseala desi am rulat in conditii foarte diverse spre deosebire de DSN si SLZ pe car le-am mai protejat.

CONCLUZIA : Nu amortizoarele sunt proaste, Nu trebuie sa pice mai devreme de 40 - 50k, ar tine si mai mult daca nu am fi in Romania.

P.S. Am intrebat in Franta si in Italia in vara asta cum e la ei cu amortizoarele. DIn 3 locuri am primit acelasi raspuns: Indiferent de starea de uzura se schimba la 60k. Pai cum sa nu mearga brici masinile lor, pe drumurile lor?????


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Sep 2006, 08:31
Post #28


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Normal ca se schimba la 60kkm, ce marfa ar ajunge in Romania ambalata in cutii noi si frumoase daca nu?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 5 Sep 2006, 08:48
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Argoane, tu intelegi ce ai scris? blink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 5 Sep 2006, 09:19
Post #30


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Eu nu !


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 22:51
Forum Renault