Verificare bobinaj ROTOR, alternator
![]() ![]() ![]() |
Verificare bobinaj ROTOR, alternator
rs44 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 26 July 06 From: "Bucuresti si juma Bacau" ![]() |
|
||
--------------------
rs4
audi/B B B B B
B
- B m.s.p.
|
|||
Kinetix |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, dar 5.2ohmi e valoarea masurata cand alternatorul ar fi antrenat la 950rot/min, parca.
Static, valoarea e in jur de 4.6ohmi la Dacie. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
si 3,5 parca la cel de 50 A.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rs44 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 26 July 06 From: "Bucuresti si juma Bacau" ![]() |
pot sa pun un rotor de la un alt. de 50A pe un alt. de 36?
|
--------------------
rs4
audi/B B B B B
B
- B m.s.p.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Putere mai mare inseamna ca U x I = ceva mai mare. Daca tensiunea de iesire e la fel la cele doua tipuri de alternatoare, inseamna ca diferita e doar intensitatea maxima a curentului debitat. Acest lucru se materializeaza in bobinarea statorului si rotorului cu sarma mai groasa. Un rotor de la un alternator mai puternic produce un camp inductor mai puternic (are rezistenta bobinajului mai mica, deci intensitatea absorbita de la baterie e mai mare un pic). Nu cred ca acest "supercamp" poate strica ceva. Intensitatea debitata de alternator e dependenta de diametrul sarmei de bobinaj al statorului care, in acest caz, ramane constanta.
Dar sa lasam specialistii sa se pronunte. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
VERIFICARI ALTERNATOR This post has been edited by bygy007: 15 Oct 2006, 20:36 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu doar rotorul are bobinajul mai gros ci mai exista ceva: statorul are "fazele" legate in triunghi, nu in stea. "Iesirile" is din cite doua fire, fara priza mediana. De aici echivalenta unui bobinaj mai gros.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Oct 2006, 07:57) Nu doar rotorul are bobinajul mai gros ci mai exista ceva: statorul are "fazele" legate in triunghi, nu in stea. "Iesirile" is din cite doua fire, fara priza mediana. De aici echivalenta unui bobinaj mai gros. asta s-o crezi tu cu echivalenta si daca se duce 1 sau 2 diode sigur se arde si statorul pe cind la stea nu o sa se intimple asa ceva chiar cu trei diode arse a se citi scurtcircuitate daca nu crezi experimenteaza Attached thumbnail(s) triunghi.JPG ( Size: 15.98k ) Number of downloads: 2579 stea.JPG ( Size: 13.7k ) Number of downloads: 2583 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai ia lumineaza-ne si pe noi: de ce statorul are cite doua fire pe iesiri si de ce nu gasesti niciunde acea priza comuna "stelei"?
Mai exista o legatura "nestea-netriunghi"? Eu n-am aflat de ea. Asa ca pune-ne schema aici. A, vorbesc despre alternatorul MEU, demontat cu mina mea, deci nu vorbesc din auzite la unul sau altul despre cum arata acel stator. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am facut cu rosu bornele care se duc la puntea redresoare ( diode) la triunghi sint 2 sirme pentru ca 2 bobine se leaga impreuna la o iesire la stea este mumai 1 fir pentru ca celelalte trei capete se leaga undeva in interior studiaza atent un stator in stea si ai sa le gasesti l
la stea se inseriaza 2 bobine cu sirma groasa deci curent mai mare si implicit putere mai mare la triunghi ai o singura bobina cu sirma subtire deci curent mai mic si implicit putere mai mica in aceasta arhiva exista si date despre alternatoarele auto This post has been edited by bygy007: 18 Oct 2006, 11:29 Attached thumbnail(s) stea.JPG ( Size: 14.54k ) Number of downloads: 2551 triunghi.JPG ( Size: 18.67k ) Number of downloads: 2490 Attached File(s) ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Citez din textul tau-arhiva:
"Astfel, un alternator modern, montatin ste, debiteaza 35A la tensiune de 14V, cu turatia de mers in gol de 1 000 rot/min si montat in triunghi debiteaza 50Ala tensiune de 7V, cu turatia de mers in gol de 900 rot/min" Deci, pe dos de cum ai spus, in stea curent MIC, in triunghi, curent mare. (de fapt si pornirea masinilor trifazate se facea parca in ordinea stea-triunghi, pt ca absorbtia de curent e mai MICA la stea). Deci, deduc ca acel alternator de 50A are statorul in triunghi, am avut si punte in scurt pe 125 km, n-a crapat, doar s-a incalzit. Iar acel "echivalent bobinaj mai gros" era referitor la legare. E normal ca un bobinaj mai gros sa accepte un curent mai mare. De fapt, la stea ai folosit cuvintul INSERIERE, ce iti spune asta? Rez mare, curent mic parca. LE: A, indiferent de tip (36 sau 50, sirma in stator e aceeasi, acelasi diametru). Byggy:"am facut cu rosu bornele care se duc la puntea redresoare ( diode) la triunghi sint 2 sirme pentru ca 2 bobine se leaga impreuna la o iesire" Eu am scris asa: "statorul are "fazele" legate in triunghi, nu in stea. "Iesirile" is din cite doua fire, fara priza mediana. De aici echivalenta unui bobinaj mai gros." Deci acelasi lucru, doar ca tu te-ai apucat de contrazis. This post has been edited by diaconuliviu: 18 Oct 2006, 13:00 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
problema este ca la stea sint mai putine spire cu sirma mai groasa iar la triunghi sint spire mai multe cu sirma mai subtire raportul este 1/2 doar nu vrei sa-ti fac diagramele tensiunii de iesire pentru fiecare bobina in parte
pornirea stea triunghi se face la motoarele trifazice de puteri mari pentru a nu arde sigurantele fiind stiut ca la pornnire ia un curent de puina la 10 ori In practic la 380 sint inseriate 2 bobine apoi se pune cite una dar ce zici din alternatorul de dacie pot sa fac un motor si cum il leg miine o sa caut ca am ambele tipuri de statoare si o sa vad care este treaba This post has been edited by bygy007: 18 Oct 2006, 21:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Am mai zis, sirma este exact aceeasi, spirele pe fiecare bobina la fel. Doar legarea e alta. De aici o echivalenta a spirelor mai multe sau mai putine. Daca chiar ai statoare si verifici, MASOARA sirma, si mie initial mi s-a parut una mai subtire, dar era iluzie optica din cauza culorilor emailului.
2. Spui: "o sa caut ca am ambele tipuri de statoare si o sa vad care este treaba" Deci sa inteleg ca pina acuma mi-ai vindut teorii de dragul de a te contrazice? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da m-am uitat la cele 2 statoare tiunghiul are 8 spire pe crestatura (faza si pol) iar steaua are doar 6 sirrma este mai groasa cu 0,2mm la stea (cojit emailul si masurat cu sublerul in mai multe locuri) statorul triunghi a fost la mine pe masina si la 2 diode scurtcircuitate de pe punte s-a ars cele 2 infasurari pe cind la stea nu s-a intimplat cest lucru poti sa-mi explici de ce s-a ars cele 2 bobine de la statorul triunghi? mentionez ca am punte RA220
This post has been edited by bygy007: 19 Oct 2006, 11:51 Attached thumbnail(s) stea.JPG ( Size: 376.74k ) Number of downloads: 1093 triunghi.jpg ( Size: 357.79k ) Number of downloads: 2288 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Deci, ce pui in poza este un stator stea care S-A ARS dupa cum spui si parca se vede. Ori tu spuneai ca stelele nu se ard. Capetele se vede clar ca-s "single", OK? La al meu, tot RA 220 ("cu fir" sa fim mai exacti) is doua cite doua (legate tot in papuci) deci TRIUNGHI si nu s-a ars - defectul s-a produs pe undeva pe aproape de Fagaras si am mers pina la Rm.Vilcea, cu farurile aprinse. Una bucata dioda "rosie" in scurt.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cel din stinga este ars si este triunghiul ai avut noroc ca s-a scurtcircuitat o dioda
cu doua sau mai multe sigur statorul ajungea la fel ca al meu acea chestie este punte tifazica si cam asa se leaga Attached thumbnail(s) red.JPG ( Size: 24.08k ) Number of downloads: 495 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cel din stinga ar trebui sa aiba la fiecare papuc DOUA fire, asa e legarea triunghi. Asta spuneam si mai sus. La ale tale la ambele ai doar cite un fir/papuc.
A, stiu cum se leaga puntea, stai linistit. Apoi, statoarele mele in stea (doua rezerve), au 7 spire pe pol, asta doar numarat, fara a smulge pelicula aia de lac de impregnare - dar aici sint posibile variatiuni la tema, pentru ca tensiunea debitata cu excitatia permanent conectata e totdeauna mai mare de 15 V. Byggy a scris:"si daca se duce 1 sau 2 diode sigur se arde si statorul pe cind la stea nu o sa se intimple asa ceva chiar cu trei diode arse" Apoi: "cel din stinga este ars si este triunghiul ai avut noroc ca s-a scurtcircuitat o dioda cu doua sau mai multe sigur statorul ajungea la fel ca al meu" si iar ne contrazicem. In fine, eu renunt ca vad ca nu avem finalitate. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Betian |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 August 05 ![]() |
Nu stiu daca le-ati vazut deja...insa eu o sa le posez si aici....poate va sunt de ajutor
Paginile provin din manualul de reparatii din 1972 pe care il foloseau cei de la UAP numai pentru uz intern,de aceea o sa intalniti denumiri de aparate pe care sigur nu le detineti.. Oricum eu va doresc bafta!! Paginile sunt in ordinea link-urilor...de sus in jos!!!!!!! http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1018604gm1.jpg http://img226.imageshack.us/my.php?image=p1018605mx2.jpg http://img155.imageshack.us/my.php?image=p1018607xg2.jpg http://img153.imageshack.us/my.php?image=p1018608sx6.jpg http://img154.imageshack.us/my.php?image=p1018609xb6.jpg http://img301.imageshack.us/my.php?image=p1018610dc8.jpg http://img301.imageshack.us/my.php?image=p1018611yw2.jpg http://img100.imageshack.us/my.php?image=p1018612yd5.jpg |
--------------------
Dacia
1300
- 3-B 5638
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, sint SDV-uri specifice Renault, a coror denumire este prescurtarea din franceza a sistemuluyi la care folosesc mai mult, urmata de un numar de ordine (ELE=Electrique, TAv- Train Avant-punte fata, Mot=Moteur, etc).
Multe din ele se gasesc la noi sub alta denumire sau se pot manufactura. This post has been edited by diaconuliviu: 23 Oct 2006, 11:00 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:36 |