Vopsirea masinii, How To do it?
![]() ![]() ![]() |
Vopsirea masinii, How To do it?
vick |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 7 September 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310L
- B01POL SAU NU ...
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#2
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
incearca la un specialist.
mai intai, pregatesti tabla: matuiesti, dai jos rugina, tratezi cu grund, dai cu sprit-chit, apoi dupa finisare, dai un strat de grund, apoi 2 straturi pentru depunere, apoi strat final de vopsea (metalizata sau cu perle sau cu ce vrei tu) apoi aplici 1 strat de lac, asta daca nu vrei sa il bagi in stratul final de vopsea, ceea ce nu prea iti recomand, desi multi asa fac. Daca ai rabdare mai mare, poti da chiar 2 straturi de lac dupa cel final de vopsea. Prepararea nu e grea, respecti concentratia de vopsea la cantitatea de diluant folosita (nu mai stiu exact reteta, dar daca mi-o amintesc, ti-o dau). Filtrata apoi inainte de punerea in pistol (daca nu vrei sa dai banii pe filtre, poti folosi un ciorap de dama din licra sau de bumbac, cat mai fin posibil. Spor la treaba. daca cele spuse de mine nu ajung, mai aduna informatii suplimentar. Nu sunt expert, dar asa fac eu, si tot asa voi face anul asta cand imi voi vopsi masina (iulie). P.S.: Important e sa faci operatia asta intr-un cuptor pt vopsitorie; vopseaua adera mult mai bine la cald, plus de asta e nevoie de un anumit timp de uscare: daca nu o lasi suficient sa se usuce, nu va mai avea aspectul ala frumos; daca o lasi prea mult (intre straturi ma refer), nu va mai adera asa cum trebuie noul strat la cel vechi. e nevoie de un ochi exersat. eu nu il am inca, dar mai incerc. This post has been edited by Siconi: 9 Jun 2006, 20:26 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Ce sa inteleg prin 2 straturi pt. depunere ? Eu am matuit-o , am dat un strat de spritkit si vopsea un strat .Cand l-am dat pe al doilea , s-a inbranzit toata . De ce ? Am vopsit-o in iulie pe soare afara .Si merge spritkit peste grund ? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Siconi |
![]()
Post
#4
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Scuze, am incurcat eu operatiunile: intai sprit-chit, apoi grund.
Pai zic de doua straturi ca sa fie stratul final mai gros si astfel mai bun impotriva ruginii sau altor factori corozivi. Daca dai un sg strat, se poate juli f. usor si adio protectie. Tot asa fac si cei care restaureaza masini. Poti zice ce vrei tu, dar sunt multe de invatat si de la televizor, mai exact Discovery Ch. Nu de acolo am "reteta", ci acolo am vazut ca si ei fac la fel. Ce-i drept, e mai scump sa dai 3 straturi de vopsea decat unul, dar efectul asupra tablei e cu totul altul. E foarte bine ca ai matuit-o, dar vosirea la soare nu e indicata. de ce crezi ca atelierele de vopsitorie au camera speciala pentru vopsit, cu incalzire ? Razele soarelui nu sunt prea bune pe vopseaua inca umeda. Si inca ceva, ti s-a branzit din doua posibile motive: 1. vopseaua ta ori era expirata ori depozitata necorespunzator, sau 2. primul strat nu era suficient de uscat (sau poate prea uscat, dar nu cred) si astfel in contact cu deja depusul strat a format acea pelicula de incretire. O alta explicatie ar mai fi si nediluarea corespunzatoare a vopselei. Cel mai bine intreaba un vopsitor, eu nu sunt expert, am mai zis. Ce fac, fac doar pentru mine sau apropiati si nu o fac zilnic, asa ca mai invat inca destule. Spre exemplu, eu nu sunt de acord cu vopsitul in locuri neamenajate (sura, garaj, cer senin cu soare... etc.); daca vrei lucru de calitate, inchiriezi o cabina de vopsire si gata sau il lasi pe mester s-o faca cum stie el mai bine, eventual il supraveghezi sub vreun pretext ceva. Si eu imi voi vopsi masina luna viitoare intr-o astfel de camera (cuptor de vopsire). |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Multumesc ,
Da, posibila branzire a fost din cauza neuscarii complete sau vopsea nediluata . Am lasat-o si pe mana mesterilor si nu mi-a placut ce a iesit . Pregatirea ala sat de dorit . Rezultatul la fel . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
vick |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 7 September 05 From: Romania ![]() |
Salut! Merci de "reteta" Siconi. Ideea e ca numai exersand inveti. Nu poate fi chiar asa de greu... Sunt constient ca nu o sa-mi iasa ca la service, dar macar stiu ca am facut-o cu mana mea
![]() ![]() Mai greu cu locatia... ar fi bun un cuptor intr-adevar. Deci, in concluzie: 1) vopseaua se da peste grund sau peste sprit-chit (sau nu conteaza)? 2) inainte de a da un nou strat, cel vechi se lasa sa se usuce bine, sau nu e nevoie? 3) lacul se da pe vopseaua umeda, sau uscata? (cei de la magazin, printre altele, mi-au spus ca lacul se da pe umed) De intaritorul de lac stii ceva? Adica in ce proportie si cand se amesteca cu lacul? Pentru B31AYZ: Asta am auzit si eu ca ar fi cauza... |
--------------------
DACIA
1310L
- B01POL SAU NU ...
|
|
menta |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 26 February 06 From: Bucuresti ![]() |
De intaritorul de lac stii ceva? Adica in ce proportie si cand se amesteca cu lacul? Ex: Pt silverpol de la policolor 75% lac 25% intaritor de altfel cutia de lac are 750 ml si cea de intaritor 250ml asa ca una + una |
--------------------
Dacia
Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour
2008/2008/2006
- B - 38/90/909 - WWK
|
|
Siconi |
![]()
Post
#8
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Despre intaritorul de lac inca nu am multe detalii, dar in speta, se combina exact cantitatile din cutii, mai concret, cum a zis si "menta": 75% lac 25% intaritor (cutia de lac are 750 ml si cea de intaritor 250ml). Lacul se da de preferinta pe stratul inca umed, ca sa se combine cu el si sa faca "masa comuna". Dar, cum ziceam, preferabil sa il dati separat; unii amesteca lacul cu ultimul strat de vopsea, dar mie nu-mi place cum iese.
@vick: grundul se da peste sprit-chit, peste grund vine vopseaua. Recomandat e sa nu fie uscat complet-complet stratul care a fost aplicat. Dar nici prea umed. Am zis: trebuie observat atent timpul si gradul de uscare. Si ca sa nu regreti ca ai facut treaba aiurea si a iesit naspa, fa probe pe spatele aripilor, unde nu este spatiu vizibil; in caz ca nu merge, poti rectifica oricand, fara sa afectezi "imaginea finala" sau "look-ul" vopselei. Eu asa fac. Mai intai verific aderenta vopselei la tabla in locurile care nu se vad. Apoi, daca imi place ceea ce iese, trec la exterior. P.S.: Inca ceva: cand dati cu pistolul, incercati sa "rupeti" continuitatea jetului atunci cand schimbati directia mainii, adica atunci cand nu mai ai unde sa te duci in stanga si va trebui sa revii spre dreapta faci un gest sau o miscare brusca cu jetul in afara ariei de vopsire. Astfel evitati depunerile in exces la extremitatile cursei mainii si eliminati riscul prelingerii sau formarii de stropi. Atentie mare sa nu fie cumva apa in vopsea sau in pistol. Va rezulta in ceea ce nu vreti sa va ganditi ca se poate intampla cu vopseaua pe care ati dat o groaza de bani. Retusarea zonelor unde a cazut apa de obicei ramane vizibila, mai ales in stratul final. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
vick |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 7 September 05 From: Romania ![]() |
Merci de sfaturi Siconi. Ard de nerabdare sa am toate conditiile de a ma apuca de treaba.
|
--------------------
DACIA
1310L
- B01POL SAU NU ...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 07:26 |