DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> apa chioara in loc de apa distilata--cat e de rau?

kriiss888
post 16 Nov 2004, 11:00
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 19 December 03
From: Bucuresti




la sfarsitul iernii trecute nea' mecanicu mi-a bagat amestec de antigel cu apa chioara in loc de apa distilata....
cat de mult afecteaza? are temperatura de inghet mai mare (mai aproape de 0)?
pot aparea probleme din cauza depunerilor ?
in general ce probleme pot aparea daca am apa in loc de apa distilata?


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Nov 2004, 11:01
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.510
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai apar depuneri, care se pun prin radiator/calorifer, pompa de apa si prin motor. Scade randamentul la racire


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 16 Nov 2004, 11:01
Post #3


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Se corodeaza mai repede traseele de racire din motor. Inghetul nu e afectat.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.a
post 16 Nov 2004, 11:15
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 04




Cum au spus si predecesorii apa de 'chiuveta'are in componenta elemente care in contact cu fierul sau conducte corodeaza in timp instalatia de racire,lichidul de racire se murdareste isi pierde proprietatile de ungere a instalatiei;apa dedurizata sau distilata este tratata special pt a inlatura factorii de ruginire sau alte depuneri.


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2000
4x4 dacia papuc injectie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 16 Nov 2004, 14:32
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




nu-ti fa mari probleme cu apa de la robinet, cu conditia ca sa nu iti faci un obicei din asta si vesnic sa alimentezi numai de la robinet.
indiferent cat calcar sau mai stiu eu ce alte substante ar mai avea prin ea, la urma urmei sunt numai 3 litri de apa!! cat calcar poate sa se depuna ca sa dea instalatia de racire peste cap?

P.S. nu te sfatuiesc sa faci ca mine dar, ca o "linistire", ca n-are ce sa ti se intample grav, iti spun ca masina mea in varsta de 24 de ani n-a vazut la racire decat apa de la canal, uneori fiarta inainte ( iar apa de Dunare de la Galati are duritate mare) si n-are cine stie ce depuneri spectaculoase si nici probleme cu racirea chiar daca afara sunt 40 de grade si ma misc prin oras.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.a
post 16 Nov 2004, 15:55
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 04




Hai sa luam in calcul ca acum 20 si ceva de ani se faceau masini la noi din toate punctele de vedere mai ales calitativ si durabile vorbind de piese ex:blocul motor,pompe apa etc care in timp nu dadeau semne de depuneri de rugina sau alte minuni ex;DACIE 2000 an fabr cred ca 15-20 de mii km apa de chiuveta+antigel=culoare maronie iar in vasul de expansiune pute a rugina fiarta......unde este materialul de calitate de pe vremuri?


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2000
4x4 dacia papuc injectie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 16 Nov 2004, 16:26
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




QUOTE(dragos.a @ 16 Nov 2004, 17:55)
Hai sa luam in calcul ca acum 20 si ceva de ani se faceau masini la noi din toate punctele de vedere mai ales calitativ si durabile vorbind de piese ex:blocul motor,pompe apa etc care in timp nu dadeau semne de depuneri de rugina sau alte minuni ex;DACIE 2000 an fabr cred ca 15-20 de mii km apa de chiuveta+antigel=culoare maronie iar in vasul de expansiune pute a rugina fiarta......unde este materialul de calitate de pe vremuri?
*



asa-i....si la mine e la fel....ruginie..... ohmy.gif


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 16 Nov 2004, 18:03
Post #8


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




eu am luat azi un densimetru care la rece arata -20grade, dar concentratia e pt. -35grade, ce naiba?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 17 Nov 2004, 07:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE(RIon @ 16 Nov 2004, 19:03)
eu am luat azi un densimetru care la rece arata -20grade, dar concentratia e pt. -35grade, ce naiba?
*


in functie de temperatura amestecului antigel, temperatura de inghet masurata variaza; recomandabil e ca masuratorile sa se faca pentru o temperatura a amestecului de ~20 grade.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.a
post 17 Nov 2004, 08:35
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 9 November 04




Eu nu prea ma complic cu densimetrul dar intotdeauna am pus 3 litri antigel si 2 apa si nu am intapinat probleme de inghet sau altele.


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2000
4x4 dacia papuc injectie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 17 Nov 2004, 13:03
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Daca pui doar apa de robinet se vor depune saruri in motor, ceea ce nu e bine pentru ca scade randamentul circuitului de racire. Daca pui si antigel nu sunt probleme. Antigelul contine detergenti care impiedica depunerile.
Apa / antigelul nu are rol de ungere. Circuitul de racire nu are nevoie de ungere. Prin rulmentul pompei de apa cu curge lichid de racire.
Recomandat e sa se foloseasca antigel combinat cu apa tot timpul anului. Antigelul fara apa nu raceste bine.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Nov 2004, 14:07
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cristidb @ 17 Nov 2004, 13:03)

Apa / antigelul nu are rol de ungere. Circuitul de racire nu are nevoie de ungere. Prin rulmentul pompei de apa cu curge lichid de racire.
Recomandat e sa se foloseasca antigel combinat cu apa tot timpul anului. Antigelul fara apa nu raceste bine.
*



Nu e vorba de ungerea rulmentului; e impropriu spus "ungere", dar antigelul mentine in stare mai buna materialul din presetupa, de aici termenul de "se unge presetupa"


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kriiss888
post 17 Nov 2004, 15:56
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 19 December 03
From: Bucuresti




nu am pus numai apa
e apa de la robinet amestecat cu antigel
asta mi-a pus nea mecanicu iarna trecuta, eu nu am fost de fata; inainte aveam apa distilata+antigel
oricum s-a facut si la mine maroniu borcanul de apa


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 17 Nov 2004, 17:46
Post #14


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




QUOTE(OCEBE @ 17 Nov 2004, 08:34)
in functie de temperatura amestecului antigel, temperatura de inghet masurata variaza; recomandabil e ca masuratorile sa se faca pentru o temperatura a amestecului de ~20 grade.
*



Adica cum? Scrie ca partea gradata alba se masoara la rece, aia verde la cald. Oricat pompez, arata ciudat, desi am antigel preparat corect pt. -35...???


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CiprianPJM
post 18 Nov 2004, 01:49
Post #15


Membru Avertizat


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 October 04
From: Bucuresti




Apa de la teava strica oricum motorul mult mai incet decat se strica el singur. Intr-adevar, e mai bine sa fii tipicar si sa nu ajuti motorul sa se strice.


--------------------
Opel Omega 2.0i 1997 - B 33 EZW
Zic si io, nu dau cu paru!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 18 Nov 2004, 08:51
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




QUOTE(RIon @ 17 Nov 2004, 18:46)
Adica cum? Scrie ca partea gradata alba se masoara la rece, aia verde la cald. Oricat pompez, arata ciudat, desi am antigel preparat corect pt. -35...???
*



Daca ai aparat care stie sa faca masuratori atat pentru amestec rece cat si pentru amestec cald se schimba datele; eu unul folosesc o "fiola" pe care scrie ca " masurarea se face la temperatura de 20 grade"
Daca am sa gasesc tabelul de corespondenta a temperaturii amestecului antigel la momentul masurarii / temperatura inget am sa-l postez;


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 05:13
Forum Renault