DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> apa in ulei, pe unde patrunde?

sergionel
post 18 Sep 2006, 20:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




este o dacia 1300 pe injectie din anul 2000.cred ca pe la 20000km i-am fiert apa urcind la munte si de atunci pierde apa. am schimbat 4 garnituri chiuloasa de atunci dar tot pierde apa.am rectificat si chiuloasa dar degeaba.acum la penultima (schimbata acum cam 1 luna)si la ultima garnitura(schimbata acum 2 saptamini) a inceput sa bage apa in baia de ulei(la citeva zile dupa ce o schimbam).cum pot sa -mi dau seama daca este blocul fisurat sau daca patrunde pe la inelele de la baza camasilor?sau pe unde mai poate patrunde?ce garnituri are acest motor: de cupru sau de cauciuc?
multumesc!


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Sep 2006, 21:22
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




va rog sa va abtineti de la sfaturi la misto pe sectiunea tehnica. Aviz gdm .


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Sep 2006, 01:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Masurarea compresiei poate sa arate daca exista fisuri in peretele cilindrilor. Motorul va trebui incalzit in prealabil insa. Dar cel mai suspect este asa cum banuiesti baza cilindrilor. Nu stiu cum se poate identifica exact ca asta e cauza, poate doar prin eliminarea celorlalte posibilitati.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 19 Sep 2006, 08:20
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




stii cumva din ce sint garniturile?


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Sep 2006, 08:21
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Probabil cauciuc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 19 Sep 2006, 11:33
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




sper sa fie din cauciuc,ca atunci probabilitatea sa fie rupte este mai mare decit in cazul in care sint de cupru.imi e teama sa nu fie blocul motor,dar o sa vad.


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 19 Sep 2006, 14:10
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




sergionel, din cate stiu eu, de cupru ai garniturile..
ca tine am patit si eu si ....a fost blocul.
ca sa verifici blocul desfaci chiulasa si torni apa in orificiile pt apa din bloc care comunica cu chiulasa si astepti sa se scurga.
totusi la mine nu se scurgea si am schimbat vreo 3 seturi de garnituri(la 1300 sunt din hartie), pana sa imi dau seama ca nu curge decat cu chiulasa stransa.
explicatia:fisura in bloc era chiar in dreptul unui prezon(surub) si numai cand se strangea chiulasa se "cracana" si curgea.
am vazut asta bagandu-ma in groapa cu o lampa si m-am uitat atent dupa ce am dat baia jos.
explicatia mea e ca cel ce ti-a schimbat garnitura de chiulasa nu a scos mizeria sau lichidele din gaurile din bloc si cand a strans a pleznit blocul.
sincer, as vrea sa nu am dreptate!


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 19 Sep 2006, 14:24
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Salut.
Daca e din 2000, pe injectie, atunci e 1310 (nu 1300) iar garniturile sunt fie din cupru fie din aluminiu. Am avut eu problema asta si garniturile de la baza cilindrilor erau din aluminiu iar eu am pus de cupru. Alea de aluminiu nu sunt bune. Cum mi-am dat seama ca-s alea? Pai uleiul era ca pasta de dinti (adica avea antigel in el), pierdeam antigel (se ducea din borcan) dar nu aveam variatii ale temperaturii apei si aveam caldura berechet, nonstop. Asta mi-a spus ca nu e garnitura de chiulasa de vina.
Sigur nu ai garnituri de cauciuc.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 19 Sep 2006, 16:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




credeti ca este bine sa dau baia mai intii jos si sa ma uit cu ceva lumina puternica pe dedesubt sa vad daca se vede ceva fisura in bloc?(chiulasa fiind strinsa).


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 19 Sep 2006, 17:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




categoric!
pune-o pe groapa si uita-te cu mare atentie pe unde se vede curgand!
foloseste o lampa destul de puternica.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Sep 2006, 09:47
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




marius gabriel si roland, terminati cu atacul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 20 Sep 2006, 11:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




liviu, e greseala mea si ii cer mii de scuze lui roland! console.gif
cred ca roland s-a uitat in semnatura omului..
imi pare rau!


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 20 Sep 2006, 12:55
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Putin off topic, dar cum iti dai seama daca garnitura de chiulasa e dusa?


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 20 Sep 2006, 13:24
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




pai cred ca ti se ridica temperatura la apa si face bulbuci in vas.altfel... cum?


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 20 Sep 2006, 14:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Fisura la baza surubului pare foarte probabila. Daca inelele la baza camasilor sunt metalice, hmmm, poate ca cine a desfacut ultima oara chiulasa a ridicat-o si a desfacut vreunul din locul lui. Putina mizerie intrata si e destul sa nu mai fie etanse (apa din sistemul de racire e sub presiune). Chiulasa desfacuta (suruburile), lovita in lateral cu un ciocan de cauciuc sau plastic, apoi trebuie rotita ca sa se rupa legatura cu camasile, abia dupa aceea poate fi ridicata, cu grija.

Garnitura de chiulasa sparta se manifesta cel mai clar la un test de compresie. Dar trebuie sa fii sigur ca nu e altceva, deci sa ai deja uleiul emulsionat cu lichid de racire.

Atentie la pierderea de lichid de racire. Daca sonda de temperatura (care e in chiulasa) nu mai sta in lichid, nu mai masoara nimic, caci aerul nu conduce caldura, asa ca temperatura poate parea normala. Lichidul de racire insa va fierbe si mai rapid decit e de asteptat din cauza decomprimarii sistemului de racire. Iar supapele de evacuare se ard rapid caci acolo se ating temperaturi de peste 600 grade C, iar chiulasa se deformeaza sever (dilatare neuniforma).

This post has been edited by Gheorghedracu: 20 Sep 2006, 14:53


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 20 Sep 2006, 15:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(diaconuliviu @ 20 Sep 2006, 10:47)
marius gabriel si roland, terminati cu atacul.
*


Scuze. Nu intentionam un atac.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 20 Sep 2006, 20:22
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




daca garniturile de la baza cilindrilor sint bune inseamna ca nu ramine decit bloc motor spart?sau poate fi si altceva pe unde sa intre apa in ulei?


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 20 Sep 2006, 20:49
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




ar mai putea fi si vreun cilindrul fisurat si intr-o probabilitate foarte mica garnitura la chiulasa(presiunea uleiului fiind mai mare decat cea din circuitul de racire sunt extrem de mici sansele ca apa sa intre in ulei).
desfa baia si uita-te cu atentie pe peretii interiori ai blocului.
la mine era fisura in dreptul axului cu came!
repet, sper sa nu am dreptate cand iti zic ca ai blocul fisurat si sa fii mai norocos decat am fost eu!


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 25 Sep 2006, 19:40
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




am desfacut motorul si am inlocuit garniturile de la baza camasilor.erau de aluminiu si le-am inlocuit cu cupru. am mers deja cu masina peste 200km la drum lung si nu mi-a mai bagat apa in ulei. cred ca asta a fost buba.


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 26 Sep 2006, 09:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




norocosule! smile.gif


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 26 Sep 2006, 10:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Super. Bine ca ai rezolvat. Se pare ca din fabrica le pune garnituri de aluminiu. Pacat, ca la cat costa alea de cupru (adica vre 15 mii lei vechi)... si nu se compara calitatea.
Sa nu uiti sa strangi garnitura de chiulasa la 500km, cu cheie dinamometrica. Eu am avut surprize de la mesteri si garnitura slaba a trebuit sa o schimb din nou cu una straina.
Sanatate!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 26 Sep 2006, 16:31
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




pe drum am mai avut un ghinion.mi s-a rupt cureaua de la ventilator,dar am observat imediat ca s-a auzit un zgomot. totusi a fiert apa putin si a iesit din vas.sper sa nu fi patit ceva garnitura ca m-am saturat de atitea belele.


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 26 Sep 2006, 16:50
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Garniturile fiind de cupru probabil ca sunt deformabile. Ceea ce inseamna ca de cite ori sunt deranjate, trebuie inlocuite. Cele de aluminiu la fel. Probabil ca asta s-a intimplat prima oara, cineva a deranjat una din ele (cind a demontat chiulasa) si ea s-a suparat.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sergionel
post 26 Sep 2006, 19:07
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 10 December 05




bine ca am scapat ca imi venea sa-i dau foc. dar bagasem bani in ea sa-i fac tabla.


--------------------
dacia 1300 injectie - b-68-jsk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didosdoru
post 27 Sep 2006, 19:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 2 July 05




Un prieten de-al meu si-a facut recent motorul.Dupa un timp motorul a inceput sa se incinga,borborosea in borcan.Am desfacut impreuna chiuasa si am observat o fisura la unul din cilintri.Am zis ca pe acolo baga apa in ulei.Vreau sa sudez mig-mag acel cilindru.Intrebarea mea este oare o rezista in timp?


--------------------
Dacia/Opel Pick-Up/Logan MCV/Astra G 2003/2009/2000 - GL O6 HKV / 53 DGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 28 Sep 2006, 12:04
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




radmasa.gif esti de bula.
Intre metoda propusa de tine si inlocuirea acelei camasi cu una recuperata (care nu se recomanda) as alege-o pe a doua.

Cilindrul ala e din fonta. Ca sa sudezi acolo, intii trebuie gaura strapunsa in capatul fisurii pentru stopare. Apoi, sudura pe ambele fete. Cum dumnezeu rehonuiesti acel cilindru? Ca sa nu amintesc de tensiunile ce vor apare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 08:58
Forum Renault