care este diferenta intre chiuloasele, 102-13 si 102-14
![]() ![]() ![]() |
care este diferenta intre chiuloasele, 102-13 si 102-14
ionut L. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
ATM |
![]()
Post
#2
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Chiuloasele de 102-13 si 102-14 sunt ambele pentru motorul de 1397 cmc. Nu cred ca merge chiuloasa de 1600 cmc pe a ta, daca zici ca ai chiuloasa de 13.
Diferenta dintre chiuloasele de 13 si 14 mi se pare ca e inaltimea - aia de 102-13 e putin mai inalta----camera de ardere mai mare----compresie usor mai mica. In rest, merg ambele puse pe acelasi bloc motor. |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cum sa fie camera de ardere mai mare?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ATM |
![]()
Post
#4
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Si atunci de ce 102-14 are cativa mai multi caluti?
LE. Hai ca ma uit cand ajung acasa (deseara) in manual si zic "cuvant cu cuvant" ce graieste mesteru pe hartie. This post has been edited by ATM: 11 Feb 2007, 14:49 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
drept sa spun eu stiam de 102-13 ca are cativa caluti in plus, de ce nu stiu... cred ca 102-13 este mai putin inalta ca 102-14 nu stiu sigur, important e ca merg puse ambele
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
totusi, are cineva date concrete care sa ateste ca difera puterile si rapoartele de compresie? fara cred, mi se pare, stiam, scris negru pe alb.
Eu stiu doar ce scrie negru pe alb in cartea lu' Mondiru, adica sunt identice ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Twister |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
102.13 are putere mai mare decat 102.14 datorita raportului de compresie mai mare.
|
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da? de unde stii?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Twister |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
E un scan dupa o pagina din nu stiu ce manual pe aici pe forum, dar nu-l mai gasesc momentan. Inainte mereu dadeam peste el.
This post has been edited by Twister: 12 Feb 2007, 10:12 |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si atunci concluzia e ca in Mondiru zice foarte multe bălării? sau in scan-ul ala?!
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Twister |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
E tot de prin vreun manual de pe timpuri, insa pana nu dau de poza nu pot sa-ti spun mai multe. Si nu ma intreba de unde vine diferenta de compresie, nu cred ca la cumpararea unei chiulase noi te intreaba daca e 102.13 sau 102.14. Despre vibrochen stiu sigur ca sunt identice pt 1400, palier marit.
|
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic, stie cineva cum se incearca daca nu inchide bine o supapa, fara sa dau chiuloasa jos?
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Test de compresie, sau un test babesc, coala de hartei la esapament..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#14
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca e trasa cat de putin, una sau mai multe supape nu lucreaza corespunzator...binenteles ca se presupune ca ai traseul de esapament intreg si fara gauri.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#16
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 12 Feb 2007, 13:51) Daca e trasa cat de putin, una sau mai multe supape nu lucreaza corespunzator...binenteles ca se presupune ca ai traseul de esapament intreg si fara gauri. Aha ... pai cu foaia nu am incercat ... dar am pus mana si mi-o respinge imediat ... nici gand sa mi-o traga ... simt cum imi impinge mana cu forta ... la relanti (bineinteles) |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
mie imi tremura la relanti, pe benzina tremura rau, pe gpl mai putin si vreau sa ma lamuresc daca sunt supapele duse. Cat trebuie sa fie compresia normala sau in ce limite sa se incadreze?
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#18
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si mie imi tremura la relanti dar sigur nu de la supape eu cred ca la noi este de la avans sau aprindere ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
mihai0070, cica pe gpl se duc mai repede scaunele supapelor (zic unii specialisti
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
ATM |
![]()
Post
#20
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Din manual, caracteristicile motoarelor 102-13 si 102-14 (sinteza);
102-13: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 9:1, putere 62 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 73.75 mm, cota de reparatie (minim) 73.25 mm, volum camera de ardere 39.25 cmc. 102-14: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 8.5:1, putere 58 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 74.40 mm, cota de reparatie (minim) 73.90 mm, volum camera de ardere 41.80 cmc Toate celelalte caracteristici sunt identice. Deci: chiuloasa de 102-13 are inaltimea mai mica decat cea de 102-14, iar motorul are cu 4 cp in plus. Cine vrea sa vada cu ochii lui - dati-mi o adresa de mail care sa sustina un pdf de 3.5 Mb, ca pe site nu vrea s-o ia... This post has been edited by ATM: 12 Feb 2007, 21:49 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
madendre |
![]()
Post
#21
|
![]() posesor scooter KTM Group: Members Posts: 188 Joined: 30 January 07 ![]() |
eu tare as vrea sa vad adresa mea de email este: agostonpavelmedias@msn.com
|
--------------------
DACIA
NOVA
2000 GTI
- SB-19- nam gagica ma parasit viata merge inainte [B][COLOR=blue]
|
|
Daddy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
daca pun chiuloasa de 1600 o sa consume mai mult? are putere mai mare ? avantaje dezavantaje
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
aly |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(ATM @ 12 Feb 2007, 21:48) Din manual, caracteristicile motoarelor 102-13 si 102-14 (sinteza); 102-13: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 9:1, putere 62 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 73.75 mm, cota de reparatie (minim) 73.25 mm, volum camera de ardere 39.25 cmc. 102-14: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 8.5:1, putere 58 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 74.40 mm, cota de reparatie (minim) 73.90 mm, volum camera de ardere 41.80 cmc Toate celelalte caracteristici sunt identice. Deci: chiuloasa de 102-13 are inaltimea mai mica decat cea de 102-14, iar motorul are cu 4 cp in plus. Cine vrea sa vada cu ochii lui - dati-mi o adresa de mail care sa sustina un pdf de 3.5 Mb, ca pe site nu vrea s-o ia... Pentru motorul 102-00 nu are nimeni date? Interesant-adica daca se iau din chiulasa 0.65mm se castiga 4 cai? Sau mai bine luam 2mm si ajungem la puterea unui Nove ![]() This post has been edited by aly: 13 Feb 2007, 09:03 |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#26
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca ajungi la puterea unei nove ... camerele de ardere la nova sunt mai mari ...din cate stiu eu ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
aly |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Da ce te simti amenintat?
![]() Era o gluma ca daca era asa simplu sa ajungi la 70 si ceva de cai cred ca o faceau din fabrica. ![]() This post has been edited by aly: 13 Feb 2007, 09:15 |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#28
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(aly @ 13 Feb 2007, 10:14) Da ce te simti amenintat? ![]() Era o gluma ca daca era asa simplu sa ajungi la 70 si ceva de cai cred ca o faceau din fabrica. ![]() Pai ma simt putin amenintat defapt ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
amc |
![]()
Post
#29
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
si unde scrie tipul pe chiulasa? cumva langa galeria de evacuare?
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
aly |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(mihai0070 @ 13 Feb 2007, 09:24) Pai ma simt putin amenintat defapt ![]() ![]() ![]() ![]() Pai cine te opreste sa iei si tu din chiulasa ta 2 mm si sa ajungi la 100 cai? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:33 |