compresie, masurare
![]() ![]() ![]() |
compresie, masurare
harbulet |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|||
tatabobu |
![]()
Post
#2
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai nevoie de manometru, pus pe un furtun care are la celalalt capat o supapa ce se infileteaza in locul bujiei. Operatiile sunt urmatoarele: scoti furtunul de la carburator(ai grija unde-l pui sa nu dea cu benzina pe motor), consumi toata benzina din camera de nivel.
1 scoti o bujie si pui manometrul in locul ei 2 ai la cheie 3 verifici presiunea pe manometru 4 scoti manometrul 5 apesi supapa sa ajunga la 0 presiunea afisata repeti 1 - 5 pentru ceilalti 3 cilindri gata This post has been edited by tatabobu: 3 Aug 2005, 08:45 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
incubus |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
Bun, dar cum interpretezi rezultatul ? Cam pe unde trebuie sa fie presiunea ca sa conchizi ca e ok compresia ?
|
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#4
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
Pai cam 13-14 bari daca ai e bine.Sa nu ai sub 10.Si eu zic sa scoti si fisa de la bobina.
|
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#5
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Peste 9 sau 10 inca e bine. Inseamna doar ca e motorul uzat. Toata treaba e sa fie egala compresia (adica diferente mici, de maxim 1 bar intre cilindri). Ce spui tu acolo cu 13 - 14 bari e compresie de motor nou.
Pentru verificat pe unde pierde presiune: dupa ce ai citit compresia pui putin ulei de motor in cilindru si repeti testul. Daca obtii acelasi rezultat pierderea e pe la supape. Daca e mai mare valoarea la a doua citire, pierde compresie pe la segmenti. Fisa nu vad de ce ar trebui scoasa, ca nu protejezi nimic asa. Daca vrei poti sa scoti firul de plus de la bobina, atunci protejezi aprinderea. Dar nu conteaza prea mult. This post has been edited by tatabobu: 3 Aug 2005, 12:23 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
harbulet |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
de scos o sa scot toate bujiile alimentare cu benzina etc
ma gandeam la o solutie cu o bujie fara electrod si un manometru de la pompa dar nu stiu ce rol are supapa despre cara vb tatabobu presiunea nu se face instantaneu trebuie sa faca pistonul mai multe curse This post has been edited by harbulet: 3 Aug 2005, 12:57 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#7
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
dex lada |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
supapa are rol de "hold" adica sa poti citi presiune,dupa ce ai citit apesi supapa care este in varf (ca si electrodul bujiei) si acul revine la zero.
Cred ca la masurarea compresiei trebuie scos si filtru de aer de pe carburator si tinuta acceleratia apasata la maxim cand dai cheie, pt a permite aerului sa intre fara obstacole( clapeta de acceleratie ,filtru aer) in cilindrii. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
harbulet |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
la masurare motorul trebuie sa faca o tura sau mai multe ture
masurarea nu se face cu ambele supape de pe piston inchise la ce mai trebuie supapa de "hold" |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
dex lada |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 3 Aug 2005, 13:07) supapa are rol de "hold" adica sa poti citi presiune,dupa ce ai citit apesi supapa care este in varf (ca si electrodul bujiei) si acul revine la zero. Cred ca la masurarea compresiei trebuie scos si filtru de aer de pe carburator si tinuta acceleratia apasata la maxim cand dai cheie, pt a permite aerului sa intre fara obstacole( clapeta de acceleratie ,filtru aer) in cilindrii. supapa asta este pe dispozitivul care se baga in locul bujiei .si trebuie ca sa poti citi presiune pe manometru. Poti sa faci mai multe ture daca vrei ca manometru nu o sa citeasa decat odata pt asta are supana. Si masurare nu se face cu ambele supape inchise,tu cand dai cheie se va deschide supapa de admisie si va trage aer in piston pe care il comprima cand ajunge dinou pistonul sus ,atunci va citi si manometruldupa care aerul este evacuat de supapa de evacuare. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#11
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Supapa aia e pusa acolo ca indicatia maxima (piston la punctul mort superior, supapele inchise) sa ramana in manometru. Adica ramane presiunea respectiva pe furtun. Din cauza asta trebuie dat la cheie, o secunda-doua, sa faca ceva ture sa nu ai eroare din cauza pierderilor (camera mai mare, ca se masoara acum si volumul furtunului).
@dexlada: nu e nevoie sa demontezi tot, e de ajuns daca dai mai mult timp la cheie. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
ionutz83 |
![]()
Post
#12
|
![]() ing. Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 From: Iasi ![]() |
Ce am gasit in cartea lui Mondiru despre masurarea compresiei:
QUOTE -se aduce motorul la regim termic normal (cca 80 grade C- temperatura uleiului); -se scot bujiile in scopul usurarii rotirii arborelui cotit de catre electromotor; -se verifica si se corecteaza (daca este cazul) jocul dintre culbutori si supape; -se deschid complet clapetele de acceleratie si de pornire la rece (soc); -se masoara turatia arborelui cotit, folosind un turometru electronic, care se leaga in circuitul de aprindere motor (normal,turatia trebuie sa fie minim 200 rot/min); -antrenarea arborelui cotit se face cu ajutorul demarorului, fara a se porni motorul; -se scoate fisa de inalta tensiune dintre bobina si capacul ruptorului distribuitor; -se introduce capatul de cauciuc al compresorului asigurandu-se o etansare perfecta; -se actioneaza electromotorul de pornire si se retine valoarea presiunii la sfarsitul comprimarii. Pentru motoarele ce echipeaza automobilele DACIA, valoarea presiunii in conditiile mentionate trebuie sa fie de 10±0.3 daN/cm².Pentru diferente de presiune intre cilindri sau la toti cilindrii si valoarea nominala se va lua ca limita 1 daN/cm². Diferentele mai mari de 1 daN/cm² ne permit sa apreciemo reducere a etanseitatii camerei de ardere pe langa sediile supapelor, pe la garnitura de chiulasa sau printre piston si cilindru... |
--------------------
Renault
Twingo 1.2 8v
2001
- IS
|
|
harbulet |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
are cineva o schema cu acesata sonda
sau o pagina de manual |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
dex lada |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
"se deschid complet clapetele de acceleratie si de pornire la rece (soc);"
Exact ce ziceam si eu dar @ tatabou zice ca nu trebuie sa demontezi tot,pai nu demontezi tot dai afara gatul de la filtru de aer care vine pe carb si apesi acceleratia la maxim si dai cheie. Ca sa poata sa traga aer calumea,clapeta de soc deschisa = socul impins. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
tatabobu, ai vazut supapa din aia? se poate confectiona in regim hobby? mentionez ca la asta am doua miini drepte, ma interesa doar daca e vreun chitibus la ea.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tatabobu |
![]()
Post
#16
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut scula respectiva. Supapa e una simpla, care tine presiunea in furtun (supapa cu bila). Prin apasarea bilei se "reseteaza". Ti-as fi facut un desen, dar iesea ca alea din Catavencu de la "Jurnalul lui Tetelu' " si m-am lasat pagubas
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Multumesc.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
harbulet |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
o sa mesteresc ceva
am un manometru de rezervor de oxigen parca este pa la 25 bar o sa ma joc cu el va tin la curent |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
sebica79 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 29 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Care e standardul care trebuie respectat la masurarea unei compresii. Aici ma refer la temp ulei (val. min.) si cate rotatii trebuie facute la motor (val. maxima)?
|
-------------------- Doesn't matter how fast you drive, is matter how you drive fast !!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Vezi postul nr 12.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
aly |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Liviu, nu merge o supapa de aia de cn care o recomanda Ceacu pt futunul de vacuum?
|
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Te referi la supapa de comanda voleti/clapete bord CN? Pai aia la 12 bar se sparge. Se poate construi una la un strungar..sau adaptata una dar care lucreaza la presiuni de 15-25 bar macar(in ce priveste corpul sau..arcul de inchidere fiind moale..) |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu stiu la ce se refera dar Ceacu pomenea de o supaopa de Tico la un moment dat..supapa PCV parca..
In alta ordine de idei, exista supape ce se folosesc la instalatiile sanitare, adica se pune pe teava dintre coloana si baterie, cu un singur sens..cred ca tine la presiune mare ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Aia de Tico, ca sa incapa pe furtunul ala mic de vacuum, sigur e si ea mica.
Daca mi-as face manometru din ala, as prefera sa fac singur acea supapa, la un strungar. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:54 |