DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> consum ulei => aditiv...? (discutie)

M_jr
post 25 Feb 2015, 22:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 10 February 15




Am tot dat search si am tot citit, totusi deschid un topic pentru a intreba punctual, in situatia mea, caci tot nu m-am edificat. Daca procedez gresit, imi cer scuze si rog inchiderea/mutarea threadului.

Motorul meu consuma ulei. Cand am luat masina (in toamna), am facut schimbul, cu Mobil Delvac 15W40 + filtru romanesc. Am facut cam 5000 km in 4 luni, timp in care am completat cam 2 litri, poate chiar mai mult. Totusi, recent a inceput sa cam scoata fum albastru vizibil, in sarcina sau dupa ce a mers cateva minute la ralenti. Ieri am facut un nou schimb (tot Mobil Delvac 15W40) si fumul a disparut, totusi scoate zdravan gaze de carter.

Deoarece intentionez sa ma folosesc de masina o vreme buna, vreau sa desfac motorul si sa-l pun la punct (set + rectificare chiulasa, scaune supape etc etc etc....) - dar as mai amana-o putin.

Am citit sute de opinii contradictorii despre Dura Lube, Metabond si alti aditivi de bagat in ulei. Dincolo de orice discutie teoretica, v-as solicita cateva opinii LA OBIECT (cei care ati folosit sau cunoasteti persoane care au folosit..) - ARE ROST sa iau un astfel de aditiv, sperand sa o mai "duc" o vreme?

Ma refer EXCLUSIV la influenta aditivului asupra CONSUMULUI DE ULEI. Mi se falfaie de reducerea zgomotului, urcarea mai usoara in ture, reducerea consumului de benzina etc. Strict privind consumul de ulei, ati "patit" (in sensul bun al cuvantului) sa scada consumul de ulei folosind astfel de aditivi?


Multumesc anticipat!



--------------------
Dacia 1310L Break, 1995 - B-26-YAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 25 Feb 2015, 23:39
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




Nu.


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 26 Feb 2015, 12:18
Post #3


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.112
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(M_jr @ 25 Feb 2015, 22:48)
1. Am facut cam 5000 km in 4 luni, timp in care am completat cam 2 litri, poate chiar mai mult.
2. ARE ROST sa iau un astfel de aditiv, sperand sa o mai "duc" o vreme?
3. Strict privind consumul de ulei[/u], ati "patit" (in sensul bun al cuvantului) sa scada consumul de ulei folosind astfel de aditivi?[/b][/color]

1. E cam mult, daca nu ai un stil de condus agresiv, mers turat pe distante mai lungi; la mine se pare ca asta are influenta.
2. Unul din aditivii pe care i-ai mentionat se lauda ca poate suplini (prin crearea unei pelicule fine pe suprafata elementelor metalice in miscare - arbore, pistoane, etc.) o pierdere masiva de ulei, fara a avea probleme.
3. Poate doar daca aditivul respectiv ingroasa uleiul, cu consecintele de rigoare, altfel nu vad de ce ar scadea consumul de ulei.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M_jr
post 26 Feb 2015, 22:19
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 10 February 15




Cum am zis si pe topicul cu problemele mele de intreruperi intermitente, nu conduc sportiv (cel putin nu masina asta) smile.gif - la drum lung obisnuiesc sa o tin cu a 5-a la 90-100, si nu prea trec de 3000 rpm in nicio treapta, decat ocazional.

"Din pacate", faptul ca aditivii ar putea suplini pierderile de ulei nu ma incalzeste, caci (din motive... profesionale smile.gif ), ulei am de unde sa completez, la discretie. Problema mea e ca imi crapa obrazul de rusine cand primesc din spate blitz-uri si claxoane pentru fumul albastru scos in acceleratie pe pante accentuate... Ma rog, acuma dupa ce am schimbat din nou uleiul, fenomenul s-a redus, dar oricum nu-mi place si vreau sa rezolv problema.

Din ce-mi ziceti voi, situatia incepe sa se clarifice. Incerc sa ma organizez astfel incat, cat mai curand, sa desfac motorul, sa vad ce "minuni" gasesc pe acolo si sa-l pun la punct.

Multumesc de sfaturi!


--------------------
Dacia 1310L Break, 1995 - B-26-YAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 27 Feb 2015, 08:50
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




N-o sa gasesti niciun fel de minuni, decat calamina depusa in exces in camera de ardere. Schimbi segmentii si simeringurile de supape si ar trebui sa scapi de probleme...

This post has been edited by tynn: 27 Feb 2015, 08:51


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea Zahan
post 28 Feb 2015, 09:54
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 April 12
From: Timisoara




Eu unul am mai folosit si adititv , insa nu am observat ca aditivul sa influenteze intr-un fel consumul de ulei.La mine consumul de ulei excesiv , este doar daca merg la munte pe drumuri forestiere cu pante mari , ca atunci merg tot cu intaia si a doua,turatii mai mari uneori...De ceva vreme am mai folosit si eu Dura Lube , si ceva aditivi de la Liqui Molly , dar eu i-am pus pentru alt scop(reducerea zgomotului,uzura..).Si pot spuyne ca consuma la fel de mult ulei si cand am pus aditivi si cand nu.....


--------------------
Dacia 1310 1998 - TM07WWB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 28 Feb 2015, 12:06
Post #7


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 4.781
Joined: 11 February 04




masoara compresia, si zi cat e.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M_jr
post 8 Mar 2015, 01:39
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 10 February 15




@dizzy: Motorul prezinta gaze de carter la modul serios, intr-atat de serios incat nici nu-mi mai bat capul sa masor compresia. Desi in rest functioneaza OK si am presiune de ulei acceptabila (la cald, la ralenti, sta la 3 linii din 4 pe indicatorul de bord de 1310), mi-e clar ca trebuie segmentat si verificata / rectificata chiulasa, scaunele supapelor etc.

Nu incercam sa fac din... ingrasamant, bici smile.gif - ma gandeam doar daca e posibil sa mai aman interventia. Dar o sa dau deoparte lenea si groaza si o sa ma apuc sa-l pun la punct... smile.gif

Oricum, multumesc tuturor pentru sfaturi!


--------------------
Dacia 1310L Break, 1995 - B-26-YAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dstdan
post 22 Mar 2015, 20:13
Post #9


Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team


Group: Members
Posts: 343
Joined: 6 November 13
From: Mures autoservice Team DST Dan




Cati km are masina/motorul real? cu presiunea cum sta ?...caci s-ar putea sa nu merite banii aditivii, ci mai bine ii investesti in RK motorului. Daca acesta e uzat , nu mai repara nici un aditiv, iar consumul de ulei este dat tocmai de aceste uzuri pronuntate , deci lipsa etanseitate intre segmenti si cilindri


--------------------
Dacia,Renault,VW - 1310, Megan, Tiguan 1997, 2003, 2008 - TAM
Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2024 - 01:58
Forum Renault