fibra de carbon, cum se fabrica....
fibra de carbon, cum se fabrica....
Alin Calu |
1 Apr 2006, 19:03
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
|
||
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|||
Asi |
1 Apr 2006, 19:24
Post
#2
|
Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti |
carbon sau sticla?
parca stiam ca aia de sticla se modeleaza.. din mai multe straturi.. aia de carbon se baga in structura materialului ce ii confela anumite proprietati |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
little sam |
1 Apr 2006, 20:22
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 January 06 |
Cauta pe net materiale avansate (cursuri) si o sa gasesti raspunsul la intrebarea ta.
uite niste link-uri aici www.tsocm.pub.ro/educatie/ compozite/note_curs/Curs%2010.ppt www.actrus.ro/biblioteca/ carti/tehnica_mil/iacobescu/b4_1_1_2.pdf sper sa iti fie de folos. |
--------------------
logan
preferance
- CT-62-SMA Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
|
|
Alin Calu |
2 Apr 2006, 21:35
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
mersi mult...
pai, m-ar interesa cam despre amandoua...si aia de carbon si aia de sticla.. inca o data multumesc... |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
Alin Calu |
2 Apr 2006, 21:47
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
little sam...am gasit ceva informatii pe link-urile date de tine...ce e mai nasol e ca acolo is explicate mai mult dpdv chimic...si eu cum ma intelegeam cu chimia in liceu... ...mai greu pana ma prind...
am observat ca depaft toata treaba consta in confectionarea unei matrici, apoi achizitionarea de rasina si de tesatura din fibra de sticla...si o spatula pt intinderea rasinii... dar....de unde cumpar eu rasina? ce tip de rasina sa folosesc? de unde cumpar tesatura din fibra de sticla? mersi |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
einstein1984 |
2 Apr 2006, 22:06
Post
#6
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.513 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Rasina epoxidica si intaritorul aferent. Cei care vand fibra (care poate fi tesuta in mai multe moduri, pasla sau "mustati") au si rasina de obicei. Rasina sigur gasesti la Policolor.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Alin Calu |
3 Apr 2006, 14:36
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
am cumparat mai demult din carrefour un chit cu denumirea: "SINTO Fibre-armat cu fibra de sticla. Chit poliesteric de mare rezistenta cu intaritor". Modul de aplicare si folosire este la fel cu ceea ce am citit eu pe link-urile postate mai sus de little sam....
acu, voi ce ziceti de chitul asta? credeti ca e bun? mersi |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
dexter |
3 Apr 2006, 14:44
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti |
Pai depinde la ce vrei sa-l folosesti
Eu am folosit chit din acela si e ca un chit normal in care au bagat fibre de sticla. Era un amestec de chit cu fibre, nu ca o tesatura de fibra de sticla sau ceva asemanator. E bun mai mult ca sa acoperi gauri mici in tabla, fibrele alea tineau chitul sa nu crape la solicitari. |
--------------------
Skoda
Octavia 2 Tdi
Trend / septembrie 2008
|
|
Alin Calu |
3 Apr 2006, 19:14
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
pai...ce vreau eu sa fac este...spoiler pt masina...stiu ca suna un pic cam ciudat...dar vreau sa invat sa fac asa ceva...
mersi |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
dexter |
4 Apr 2006, 08:38
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti |
Nu, chitul SINTO cu fibre de sticla nu e bun ca sa faci spoilere din el.
Pentru spoiler ai nevoie de o matriță, rasini epoxidrice si tesătură de fibra de sticla. This post has been edited by dexter: 4 Apr 2006, 13:29 |
--------------------
Skoda
Octavia 2 Tdi
Trend / septembrie 2008
|
|
little sam |
4 Apr 2006, 11:15
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 January 06 |
Ar trebui sa caute o firma specializata in asa ceva. Singur nu stiu daca reuseste sa faca o matrita. E destul de complicat sa faci o matrita cu masini-unelte daramite sa te apuci sa faci de unu singur. Cauta pe net ca trebuie sa gasesti ceva.
|
--------------------
logan
preferance
- CT-62-SMA Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
|
|
Alin Calu |
4 Apr 2006, 15:25
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
pai...am tot cautat pe net...am citit pe la diferite facultati de constructii cam tot ce era de citit...am priceput care ceva...dar nu pot sa zic ca stapanesc bine chestia asta...
pt matrice...m-am gandit ca o sa am nevoie de asa ceva...insa avand in vedere faptul ca nu vreau sa ma apuc maine de spoiler, as dori sa stiu mai multe despre utilizarea rasinei, a tesaturii din fribra de sticla, pt ca atunci cand ma voi apuca sa nu mai stau sa ma gandesc ce si cum... de matrita pt spoiler fac eu rost, nu-i priblema... mersi.. |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
vis-a-vis |
4 Apr 2006, 16:26
Post
#13
|
DaciaClubber Group: Members Posts: 7.892 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti |
O matriță, doua matrițe (matriza-matritze)
O matrice, doua matrici (astea se folosesc in matematica) QUOTE MATRIȚÁ, matrițez, vb. I. Tranz. A prelucra un material prin deformare plastică, cu ajutorul unei matrițe. – Din matriță. QUOTE MATRÍCE, (1, 2) matrice, s.f. 1. (Mat.) Sistem de numere grupate într-un tablou dreptunghiular care are un anumit număr de coloane, linii sau rânduri. 2. (Log.) Tabel reprezentând valoarea de adevăr a unui enunț pe baza valorii de adevăr a elementelor sale componente. 3. (Anat.) Uter. ◊ Fig. obârșie, origine. 4. (Biol.) Partea fundamentală, nediferențiată a citoplasmei, a cromozomilor etc. – Din lat. matrix, -icis, fr. matrice. Astea fiind zise, continui si eu cu ce stiu despre fibra de sticla si cea de carbon. De fibra de carbon, poti sa uiti. In primul rand e destul de scumpa, in al doilea rand fibra de carbon este foarte moale, ca o carpa. Se modeleaza foarte usor si... ca sa devina rigida, piesa din fibra de carbon trebuie introdusa intr-un cuptor in care temperatura este destul de inalta... (cateva mii de grade?) La fibra de sticla insist doar asupra matritei care se realizeaza tot din fibra de sticla si este cumva negativul piesei de obtinut. Cum se face?
Daca vrei doar sa copiezi ceea ce a aparut pana acum pe piata (pt dacia) las-o balta. Mai bine cumpara-le de-a gata. Mai arunca-ti un ochi pe topicele astea This post has been edited by vis-a-vis: 4 Apr 2006, 16:41 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
B30KDT |
6 Apr 2006, 02:31
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 10 May 05 From: bucuresti |
nu te sfatuiesc sa te apuci de lucru in fibra
insa daca o vei face tine cont de urmatoarele: 1-gaze destul de puternice,sa lucrezi in spatiu liber 2-nu o sa-ti iasa nimic din prima,vei strica o gramada de material la inceput 3-orice defect in matrita va fi si pe produs,sa finisezi pe cat posibil matrita 4-fibra de sticla se foloseste cea care se vinde la kilogram o "gramada de ate",cea tip panza e un pic mai greu de modelat dar mai rezistenta 5-rasina se numeste nestrapol 6-inainte de a aplica fibra in matrita se foloseste gelcoat pentru a putea dezlipi produsul de matrita,sa nu fi zgarcit cu el pt mai multe info vezi ca pe forumul de la 4tuning sunt vreo 2-3 topice cu fibra de sticla pline de info |
--------------------
DACIA
DACIA
2012
|
|
Alin Calu |
6 Apr 2006, 15:39
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
baieti, mersi mult de sfaturi....
nu vreau sa ma apuc de spoiler pt dacia, ci pt un Fiat Scudo...am cautat diferite modele pe la diferitii constructori de elemente de tuning, dar nu am gasit nimic care sa imi placa si sa se potriveasca cu masina mea...de aceea m-am hotarat sa ma apuc sa imi fac eu ce vreau... o sa ma uit in noaptea asta pe linkurile trimise de voi...va fi o noapte lunga, dar macar maine nu am cursuri de dimineata, asa ca...... vis-a-vis, mersi pt corectare...nu am scuza...ai dreptate, asa e cum zici tu...dar, mai greseste omu.. bafta |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
Alin Calu |
13 Apr 2006, 20:51
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 22 July 04 From: Brasov |
m-am uitat pe unde am putut...am citit cam ce era de citit...si am ajuns la o concluzie...ce e mai greu e confectionarea matritzei...
aveti vreo idee cum sa o fac? ceva sfaturi... astept... mai vorbim... |
--------------------
Audi
A 4
2005
- BV-59-CAD far' car-car, ca fac car-poc
|
|
B30KDT |
14 Apr 2006, 01:14
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 10 May 05 From: bucuresti |
pai multe masuratori pt ca vrei sa fie simetrica plus multa munca si ca materie prima vei folosi polistiren extrudat si lut sau ceva asemanator dar lutul e mai ieftin.
tu vrei sa faci ,sa zicem, un spolier fata iti trebuie cel vechi de la care vei pastra ,sau nu ,partea superioara si lateralele ,de preferat ar fi sa o faci pt ca iti va usura mult munca,deoarece modificari in general va suferi doar in partea centrala. cu ajutorul polistirenului si al lutului vei face "negativul" spoilerul in versiunea finala, exact cum vrei sa arate la sfarsit cand il pui pe masina,mare atentie la finisaje mai bine freci acu un pic mai mult decat sa te chiunui pe produsul final. dupa ce ai terminat de finisat spoileru ,cel de polistiren si lut, vei face cu ajutorul lui o matrita din fibra de sticla ,daca ai inteles cum sta treaba cu lucrul cu fibra de sticla, rasini ,intaritoare si restul de materiale acu iti va fi usor. acoperi tot spoileru cu gelcoat ca sa nu se lipeasca matrita de el,apoi cu restu de materiale rasina in combinatie cu intaritor si fibra ,sa pui mai multe straturi de fibra sa faci groasa matrita, deoarece tre sa fie rezistenta si rigida,apoi o lasi sa se intareasca si o scoti et voila! sa fii atent inainte de a acoperi cu fibra si rasina daca forma spoilerului iti permita sa scoti matrita dintr-o bucata ,daca nu, vei face mai multe matrite pe care le vei folosi individual si apoi piesele le vei lipi intre ele. spor la treaba |
--------------------
DACIA
DACIA
2012
|
|
kmypld |
23 Aug 2007, 12:56
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 23 August 07 |
QUOTE(Alin Calu @ 13 Apr 2006, 20:51) m-am uitat pe unde am putut...am citit cam ce era de citit...si am ajuns la o concluzie...ce e mai greu e confectionarea matritzei... aveti vreo idee cum sa o fac? ceva sfaturi... astept... mai vorbim... QUOTE(B30KDT @ 14 Apr 2006, 01:14) pai multe masuratori pt ca vrei sa fie simetrica plus multa munca si ca materie prima vei folosi polistiren extrudat si lut sau ceva asemanator dar lutul e mai ieftin. tu vrei sa faci ,sa zicem, un spolier fata iti trebuie cel vechi de la care vei pastra ,sau nu ,partea superioara si lateralele ,de preferat ar fi sa o faci pt ca iti va usura mult munca,deoarece modificari in general va suferi doar in partea centrala. cu ajutorul polistirenului si al lutului vei face "negativul" spoilerul in versiunea finala, exact cum vrei sa arate la sfarsit cand il pui pe masina,mare atentie la finisaje mai bine freci acu un pic mai mult decat sa te chiunui pe produsul final. dupa ce ai terminat de finisat spoileru ,cel de polistiren si lut, vei face cu ajutorul lui o matrita din fibra de sticla ,daca ai inteles cum sta treaba cu lucrul cu fibra de sticla, rasini ,intaritoare si restul de materiale acu iti va fi usor. acoperi tot spoileru cu gelcoat ca sa nu se lipeasca matrita de el,apoi cu restu de materiale rasina in combinatie cu intaritor si fibra ,sa pui mai multe straturi de fibra sa faci groasa matrita, deoarece tre sa fie rezistenta si rigida,apoi o lasi sa se intareasca si o scoti et voila! sa fii atent inainte de a acoperi cu fibra si rasina daca forma spoilerului iti permita sa scoti matrita dintr-o bucata ,daca nu, vei face mai multe matrite pe care le vei folosi individual si apoi piesele le vei lipi intre ele. spor la treaba Fibra de sticla (mat + tesaturi... ) + rasini si materiale auxiliare, se gasesc in Bucuresti la : SC POLYDIS SRL Str.Biharia nr.67-77(incinta Metav) Tel.021 549 15 59 Mobil : 0731 660 103 |
--------------------
toyota corolla
toyota corolla
1999
- b89dyp
|
|
sonykel |
23 Aug 2007, 13:38
Post
#19
|
Actualmente Ing. Group: Members Posts: 1.281 Joined: 30 June 05 From: Constanta |
eu stiam ca la fibra de carbon se foloseste si o masina de vidat... sau nu?
|
--------------------
DACIA
Logan MCV
2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine
- CT-87-SNK Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume |
|
einstein1984 |
23 Aug 2007, 14:00
Post
#20
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.513 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
Se poate fabrica la fel ca piesele din fibra de sticla, sau cu sac vidat si autoclava. A doua metoda da o piesa mai buna si mai aspectuoasa.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
23 Aug 2007, 14:05
Post
#21
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
daca am inteles eu bine vrei sa te apuci sa faci spoilere la o duba? ti-ai si gasit masina perfecta de tuninguit
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
AmunDei |
25 Aug 2007, 23:07
Post
#22
|
Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal |
Eu am o idee mai creatza. Pornind de la faptul ca fibra de sticla e mai usoara decat tabla de pe Logan (daca am zis prostii corectati-ma si ideea se anuleaza ), ce as vrea eu ar fi bara fata, bara spate, capota si haion care sa arate stock...dar sa fie din fibra de sticla. Oare Dacia ar onora o comanda ca asta? Sau se gaseste si prin alte parti? Google nu ma ajutat cu nimic in problema asta...
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
vis-a-vis |
25 Aug 2007, 23:31
Post
#23
|
DaciaClubber Group: Members Posts: 7.892 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti |
Tinand cont ca barele sunt din plastic, s-ar putea ca cele din fibra sa "atarne" mai greu.
Cat despre componente din fibra de sticla facute de fabrica, niciodata. Nu exista procedeu industrial prin care se bate fibra de sticla, sau o fi, dar nu e mai usor decat sa injectezi plastic intr-o matrita. Plasticul e mai elastic, rezista mai bine la lovituri usoare, fibra de sticla e casanta. Exista o masinuta cu caroserie numai din plastic, facuta de Chrysler prin China. Ai scapat de rugina si greutatea este destul de redusa. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
AmunDei |
26 Aug 2007, 12:16
Post
#24
|
Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal |
Scuze...am uitat ca barele sunt din plastic...desi eu cu mana mea verificasem. My bad. In alta ordine de idei...care credeti ca e proedeul optim pt a usura masina de cat mai multe kilograme posibil? Adica tuning fara interventie la motor Din moment ce cu fibrele nu rezolvam mare lucru...poate merge altfel
This post has been edited by AmunDei: 26 Aug 2007, 12:17 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
vis-a-vis |
26 Aug 2007, 12:48
Post
#25
|
DaciaClubber Group: Members Posts: 7.892 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti |
Tuning fara interventie la motor, doar cu piesele din imagine:
01158538400mu3.jpg |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
AmunDei |
26 Aug 2007, 16:40
Post
#26
|
Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal |
Pai astea adauga masa la masina Eu vreau invers
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th September 2024 - 13:58 |