DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> geometrie roti, care sunt valorile corecte?

EsTeTicu
post 12 May 2007, 14:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Va salut din nou.

Problema este in felul urmator:
Masina era mai lasata pe dreapta fata, cauciucul de pe dreapta fata tocit foarte mult pe exterior, tragea dreapta destul de mult.
Am facut urmatoarele: schimbat bucsi tirant, capete de bara, echilibrat roti, verificat presiune, adus cauciucurile noi de pe spate pe față, facut directia, iesit 8 mm de deplasare lonjeronul din dreapta fata. Buuun. Am fost la un nene, cu presa, mi-a adus roata din dreapta perfect perpendiculara pe sol. Insa, acum am impresia ca cea din stanga sta cum statea cea din dreapta inainte (cu toate ca nu s-a atins de ea).
Ca sa ma fac inteles, daca priveam masina din fata, roata din dreapta era ca o latura a unui triunghi cu varful in jos, ca la masinile de mare tonaj.
Suparat ca am facut una si s-a stricat cealalta, m-am reintors la cei care mi-au facut geometria. Acum a iesit ca tot cea din dreapta este acum prea mult miscata, si ca trebuie 3 mm inapoi. Le-am spus ca dupa ochiul meu de incepator, cea din dreapta este perfect perpendiculara, si mi-au spus ca la dacii e normal ca rotile din față sa aibă putin unghiul de care va spuneam, ca un triunghi cu varful in jos. Personal, mi se pare o aberatie, nu am camion roman sa arate asa, plus de asta nu am vazut toate daciile cu rotile in felul asta..
Acum trebuie sa ma hotarasc ce sa fac, sa o dau pe dreapta inapoi 3 mm sa arate ca cea din stanga sau sa o dau si pe stanga sa stea dreapta. Tin sa mentionez ca acum trage foarte putin stanga, dar insesizabil aproape.
Valorile de la geometrie sunt in felul urmator:
Softul zice la unghiul de cadere intre 0°30' si 1°30'. Eu aveam prima data 1°11' stanga, si 3°04' dreapta. Acum am 1°24' stanga (de ce mai mare??) si 0°36' dreapta (aproape de ideal, sta perfect dreapta).
Sper sa intelegeti explicatia mea, daca nu, am sa incerc sa reformulez.
Multumesc anticipat smile.gif

This post has been edited by EsTeTicu: 12 May 2007, 15:02


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 May 2007, 18:26
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ti-a modificat unghiul de cadere? ala se modifica doar schimband basculele, cu unele tip nou cica, cu deport +/- . Altii mai dau alte gauri in cele clasice, sa schimbe pozitia pivotului, dar parerea mea este ca e carpeala, se pierde rezistenta.

Sa ti cont ca majoritatea drumurilor sunt putin inclinate, sa se scurga apa, deci e NORMAL sa traga masina putin dreapta, daca tu zici ca iti trage stanga, ai probleme.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EsTeTicu
post 12 May 2007, 18:49
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Nu ai inteles.. dupa ce la geometrie mi-a zis ca roata din dreapta trebuie cu 8 mm mai in afara, (basculele au maxim +4) am fost la un service aici in Ploiesti, si cu o presa mi-a departat lonjeronul (la rece). Si intra-adevar acum sta bine roata.. Tragea dreapta inainte, acum stanga putin. Eu intrebam de ambele roti de pe fata, daca trebuiesc sa aibe caderea un pic in unghi...


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fizz
post 13 May 2007, 11:18
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 28 September 06
From: Braila




blink.gif

Attached thumbnail(s)
Imag037.jpg ( Size: 124.09k ) Number of downloads: 276


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EsTeTicu
post 13 May 2007, 11:41
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Hmm, pentru ce masina sunt valorile? La mine scrie intre 0 30 si 1 30, la tine 1 30 +- 30... deci? cum trebuie sa fie pana la urma?


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 May 2007, 12:07
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(EsTeTicu @ 13 May 2007, 11:41)
pentru ce masina sunt valorile?
*



Pentru Dacie sunt valorile, si intradevar e 1 30' +/- 30' . La tine e nasol rau...


Acolo scrie clar, nu se regleaza..asa stiam si eu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EsTeTicu
post 13 May 2007, 12:13
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Va trebui sa te contrazic. Am facut initial geometria si mi-a iesit 3 04 la unghiul de cadere pe dreapta.
Mentionez ca si mie mi-a tocit rau de tot cauciucul din dreapta doar pe partea din exterior.
Asadar, de la geometrie m-au trimis la un atelier aici in Ploiesti, unde pentru 60 RON, mi-au mutat pur si simplu lonjeronul de pe dreapta mai in afara cu 8 mm. Totul se face la rece. Se pune masina intre 2 bare de metal foarte tari si legate intre ele prin ciment, se pune o contra in caroserie, si din partea cealalta cu o presa hidraulica se impinge in lonjeron. Se aud 2 cârâituri si e gata. Pot sa-ti spunca acum roata sta perfect dreapta. Deci... se poate regla si unghiul de cadere.
Intrebarea mea era tot legata de pozitia normala a rotilor de față... adica in V sau perfect dreapte..


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 May 2007, 12:15
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




O problema asemanatoare am si eu, e aproximativ normal, rotile fata fac un \ / , dar nu trage in nici o directie. Daca trage intr-o parte, e alta problema, alte unghiuri dereglate si nu nu unghiul de cadere. Asa e din fabrica, si aceeasi problema o au mai toate papucurile Diesel.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=38927&hl=


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EsTeTicu
post 13 May 2007, 12:19
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Acum citeam si topicul tau. Cand am cautat eu nu l-am gasit..
Si mie cei de la gemetrie mi-au spus ca e normal sa faca un \ / rotile din față la dacii. Dar mi se pare penibil, m-am uitat la sute de masini pe strada si niciuna nu e vizibil asa.. totusi, am dacie, nu camion Roman cum spuneam.
Deci tind sa cred ca normal e ca rotile sa aiba un unghi intre 0 30 si 1 00 maxim, nu 1 30 cum spune softul asta de directie.
Luni eu va trebui sa ma duc sa imi dea lonjeronul inapoi 3 mm (asa mi-au zis cand am facut a 2-a oara geometria dupa operatiunea de indreptare). Eu insa tind sa o dau si pe cea din stanga mai in afara ca sa fie amandoua la fel..
A, si am uitata sa mentionez, mie imi tragea dreapta.. tie am vazut ca nu.


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 May 2007, 10:21
Post #10


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da si la mine e dif mare intre unghiurile de cadere.asta dupa ce am schimbat basculele superioare+multe altele.faza e ca la geometrie mi-am facut o fisa cu valorile inainte/dupa si unghiurile de cadere erau diferite


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EsTeTicu
post 14 May 2007, 14:11
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Am rezolvat. Mi-a dat tot lonjeronul din dreapta inapoi cu 3 mm. Apoi am revenit la geometrie, unde mi-a reglat directia. Acum am unghiul de cadere 1°24' stanga si 1°25' dreapta biggrin.gif Am pus si cauciucurile noi de pe spate + echilibrat iar masina merge perfect dreapta pe sosea.
Costul total al operatiunii aprox 200 RON cu totul.

@ydaniel: treaba cu basculele cu + si - sunt o loterie. E posibil sa-ti stea si mai rau si atunci ce faci? ca inapoi banuiesc ca nu ti-o mai primeste dupa ce ai montat-o... ca sa nu mai vorbim de costurile mult mai ridicate. Parerea mea smile.gif

Se poate inchide, multumesc coolspeak.gif

This post has been edited by EsTeTicu: 14 May 2007, 14:14


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 May 2007, 14:24
Post #12


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai eu am schimbata basculele superioare cu unele noi fara deport:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EsTeTicu
post 14 May 2007, 14:27
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 86
Joined: 3 November 06
From: Brașov




Numai dupa ce faci geometria iti poate spune de acolo pe care si cu ce valoare sa o schimbi eventual.. dupa ochi evident ca nu are cum sa-ti iasa.. mai ales la drumurile noastre.. deasta una noua nu a picat cum trebuie.


--------------------
Renault Clio Symbol 2001 - PH 07 YXR
Hell is empty. All devils are here!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2024 - 07:18
Forum Renault