Nu mai merge kilometrajul si vitezometrul, mufa ISO a RCS/RCD a fost taiata
![]() ![]() ![]() |
Nu mai merge kilometrajul si vitezometrul, mufa ISO a RCS/RCD a fost taiata
dragos_alx |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Raspunsul la aceasta problema o sa dea ideii unora.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dragos_alx |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
DFA |
![]()
Post
#4
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Nu mai e un secret și oricum s-a discutat de multe ori pe aici..., tabloul de bord primește informația despre viteză/Km pe același fir care duce la pinul 1 al mufei ISO de la RCS/RCD, pentru funcția SPEED. Dacă nu mă înșel e un fir verde.
Dacă firul care duce la tablou e tăiat nu se mai înregistrează distanța și viteza. Deci trebuie să scoți RCS/RCD-ul și să urmărești traseul firului care trece pe la pinul 1/ISO și continuă spre tabloul de bord. Cei care cred că întreruperea acelui traseu face imposibilă urmărirea distanței reale parcurse de vehicul se înșeală, cine vrea să afle, află distanța reală chiar dacă firul a fost întrerupt... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
dragos_alx |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DFA @ 12 Dec 2006, 17:37) Nu mai e un secret și oricum s-a discutat de multe ori pe aici..., tabloul de bord primește informația despre viteză/Km pe același fir care duce la pinul 1 al mufei ISO de la RCS/RCD, pentru funcția SPEED. Dacă nu mă înșel e un fir verde. Dacă firul care duce la tablou e tăiat nu se mai înregistrează distanța și viteza. Deci trebuie să scoți RCS/RCD-ul și să urmărești traseul firului care trece pe la pinul 1/ISO și continuă spre tabloul de bord. Cei care cred că întreruperea acelui traseu face imposibilă urmărirea distanței reale parcurse de vehicul se înșeală, cine vrea să afle, află distanța reală chiar dacă firul a fost întrerupt... sa va zic ce mi-a zis omu are mufa de la cass taiata, nu exista pur si simplu! asta sa fie problema? a gasit un manunchi de fire taiate! |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
l@u |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Nu cred ca asta e buba ca daca scoti cass-ul doar nu se opreste kilometraju' !!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
dragos_alx |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
l@u |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Pai... a gasit numai mufa taiata sau mufa taiata plus alte fire taiate???
This post has been edited by l@u: 12 Dec 2006, 18:11 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
DFA |
![]()
Post
#9
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Păi dacă mufa a fost tăiată atunci e normal să nu mai înregistreze viteza/Km, pentru că, așa cum am mai spus, pe la mufa aia trece semnalul. Dacă tai mufa se întrerupe și semnalul către tablou...
Să își refacă legăturile, să pună o altă mufă și să țină seama și de firul de viteză, să-i refacă legătura către tablou. Dacă nu știe cum, să se ducă la un service autorizat. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
l@u |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Pai atunci inteleg ca firul care duce la tablou este inseriat cu pinul 1 de la cass???
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
DFA |
![]()
Post
#11
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Nu e înseriat..., dar circuitul trece pe la el, e un circuit în Y, piciorul lui Y e pinul 1, o ramură duce la cutia de viteză, cealaltă la tablou. Retezi mufa, s-a dus și semnalul...
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
l@u |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Aha acum am inteles nu sunt inseriate dar sunt in Y
![]() ![]() This post has been edited by l@u: 12 Dec 2006, 19:02 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
silviu_79 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 1.252 Joined: 27 June 06 ![]() |
daca e un Y, atunci nu sunt inseriate sunt in paralel si daca se taie o mufa nu influenteazeaza cu nimic. (ma refer la una din mufele din ramurile Y-ului ca daca se taie cea de la baza Y-ului nu mai merge niciuna).
eu am schimbat cass-ul si firul verde care se ocupa de functia Speed nu mai e legat la nimic si kilometrajul merge. deci treaba e ca mai e taiat firul care intra in mufa de la ceasurile de bord sau nu e pinul bagat bine. am mai unblat si eu pe la ceasuri, le-am scos, pus la loc si odata nu era mufa impinsa bine si nu mai mergea vitezometrul, deci recomand sa verifice mufele si pinii daca nu sunt taiati sau daca sunt bine imfipti acolo. |
--------------------
mazda
3
2007 ...::zoom - zoom::...
|
|
l@u |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
@ silviu_79
Atasez o schita in care am prezentat doua posibile tipuri de legaturi.Daca legaturile sunt ca in schita 1 si sectionam mufa nici tabloul de bord nu mai primeste semnal si nici functia speed nu functioneaza.Daca sunt ca in schita 2 sectionand mufa tabloul primeste semnal dar se dezactiveaza functia speed.Am mai aratat si cum circula semnalul ca sa iti dai seama ca legaturile sunt in serie ptr. ca semnalul pleaca de la cutie trecand prin mufa ptr. a ajunge la tablou.Daca erau in paralel trebuia sectionata plecarea de la cutie pentru a se taia semnalul(in functie de legaturi: in V ca in schita 1 sau in Y ca in schita 2) si nu mufa de la cass.Astept parerea ta ![]() Attached thumbnail(s) Shita_.jpg ( Size: 110.31k ) Number of downloads: 1555 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#15
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Tipul de legatura la logan este 1 din schema, iar lcoadademaimutau are dreptate.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
l@u |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
QUOTE(silviu_79 @ 12 Dec 2006, 19:26) eu am schimbat cass-ul si firul verde care se ocupa de functia Speed nu mai e legat la nimic si kilometrajul merge. Daca legaturile sunt ca in schita 1 atunci cum de iti merge tie ,ca oricare dintre cele doua fire daca se dezleaga nu mai primeste semnal tablou de bord???Tdb-ul tau e wireless???? |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
DFA |
![]()
Post
#17
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(l@u @ 13 Dec 2006, 12:41) ......legaturile sunt in serie ptr. ca semnalul pleaca de la cutie trecand prin mufa ptr. a ajunge la tablou..... Nu e în serie..., semnalul nu trece prin nimic ca să fie înseriat cu ceva... E o legătură în paralel, doar faptul că legătura se ramifică chiar la mufă face ca secționarea mufei să ducă la întreruperea semnalului către TdB. QUOTE(l@u @ 13 Dec 2006, 13:03) Daca legaturile sunt ca in schita 1 atunci cum de iti merge tie ,ca oricare dintre cele doua fire daca se dezleaga nu mai primeste semnal tablou de bord??? silviu_79 a spus că firul verde care se ocupa de functia Speed nu mai e legat la nimic , nu că este rupt/secționat/etc., tocmai ca să vezi că nu e nici o legătură în serie, pur și simplu nu e conectat la RCS/RCD. Asta nu înseamnă că legătura dintre CV și TdB nu mai există! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#18
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
dragos_alx |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
salut din nou!
in primul rand multumesc tuturor care au raspuns pana acum acestei probleme! acum revin cu noutati, care cel putin mie nu mi se mai par logice. am spus mai sus ca nu merge vitezometru si nu-i inregistreaza km parcursi generali ACUM vine noutatea:!!!! Omu zice ca-i arata km de la ultima resetare! cei care sunt afisati cand apesi pe butonul din bord, unde vezi cat ai facut de la ultima resetare, jurnalier i se spunea mai acum ceva vreme, sau ceva de genul asta! Schimba cu ceva problema? firele verzi le are inca taiate ca n-am ajuns inca la el sa vad care e treaba, abia vineri ne vom lamuri cand pun eu poze de la fata locului:) Si acum intrebare din nou? e posbil sa aibe alte legaturi jurnalierul? |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
DFA |
![]()
Post
#20
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Și nr. de Km parcurși de la reset se modifică (adică cresc) pe măsură ce rulează cu mașina iar kilometrajul general nu?
![]() QUOTE(Cypher4laguna @ 13 Dec 2006, 13:59) Nu e așa..., schema valabilă este cea postată aici, mai exact schema Nr. 1, unde se vede clar că tăierea mufei duce la pierderea semnalului de la CV la TdB. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
dragos_alx |
![]() ![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 470 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
DFA: nu mai cita complet mesajul imediat anterior!
DA! asta e si marea mea dilema dua cate am citit pana acum din ce ati scris! cum e posibil? |
--------------------
Megane 2 CC
Privilege 1,5Dci/Logan Ambition/Kia Sportage CRDI
2009 / 2006 / 2011
- B 727 X D X Megane cu Car Pc si Internet inside :) GPS IGO 2014, harta 3D in relief cu ecran de 7"
|
|
DFA |
![]()
Post
#22
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Păi nu prea e posibil..., nu există decât un singur semnal, care e folosit de TdB pentru a face toate calculele. Distanța se măsoară cu cele 2 numărătoare din aceiași sursă de semnal!
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
l@u |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
@ DFA
daca spui ca schita 1 este cea corecta spune-mi si mie care este acel fir verde care nu este legat la nimic sau daca nu fa tu o shema tu in care sa vad si eu cum sunt legate firele si care este exact acel fir verde ca nu mai inteleg nimic.Ironick spune ca este buna schita 1,tu spui la fel dar mai sustii si parerea lui silviu_79 cum ca firul nu e taiat dar nici nu este legat. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
DFA |
![]()
Post
#24
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Păi cum să-ți explic..., firul verde cu semnalul de viteză ajunge în mufa ISO pe pinul 1.
Pinul 1 nu este neapărat necesar să ajungă la RCS/RCD, decât dacă mufa acestuia este cablată în acest sens, cum majoritatea RCS/RCD-urilor nu suportă funcția de SPEED și cum de obicei acestea sunt însoțite de un adaptor ISO-RCD care face legătura dintre instalația audio a mașinii și unitatea audio respectivă, pinul 1 nu este cablat în adaptor, deci nu ajunge la unitatea audio. Aceiași situație și în cazul în care unitatea audio se conectează direct pe mufa ISO a mașinii, de multe ori pinul 1 din mufa de pe unitatea audio nici nu există! Ca atare, firul nu este întrerupt, semnalul ajunge în continuare la TdB dar nu ajunge și la unitatea audio, care nu are nevoie de el... Faptul că semnalul de viteză ajunge sau nu la RCS/RCD e irelevant, important este ca circuitul (CV-TdB) să nu fie întrerupt. Dacă RCS/RCD-ul ar fi fost întradevăr înseriat pe circuitul CV-TdB (să zicem că firul verde ajunge pe pinul 1, intră în RCS/RCD și ar ieși pe un alt pin ipotetic către TdB) atunci da, simpla existență sau nu a unității audio ar fi dus la funcționarea sau nu a kilometrajului și a vitezometrului... Ceea ce nu e cazul... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
l@u |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Exact asta este raspunsul pe care vream sa-l aud de la tine.Daca erai putin atent vedeai ca eu nu am pomenit nimic despre influenta RCS-ului asupra circuitului ci am vorbit numai despre mufa acestuia care este totusi inseriata in acest circuit cu cutia de viteza si Tdb-ul.Spun asta deoarece daca intrerupem circuitul in aval sau in amonte de mufa atunci semnalul se intrerupe taind alimentarea in avalul taieturii,dar se poate spune ca mufa este in paralel cu cutia si tdb-ul ceea ce nu este cazul ptr. ca semnalul pleaca de la cutie si nu de la mufa.Deasemeni daca erau in paralel atunci semnalul trebuia sa plece independent catre mufa si catre Tdb pe trasee diferite si atunci sectionarea unui fir atragea lasarea fara semnal a unui singur receptor de semnal.Deci repet nu mai face confuzie intre legaturile in serie si cele in paralel, sau daca vrei fa abstractie de mufa si gandestete la pinul mufei( caci spui ca trebuia sa intre un fir in mufa prin pinul X si sa iasa prin pinul Y-dar in acest caz trebuia inseriat RCS-ul si conta existenta lui sau nu in circuit) iar despre afirmatia lui silviu_79 vezi ca spune ca acel fir nu este legat la nimic deci ce se intelege---ca are capatul liber dar el este in mufa deci continuitatea circuitului se face prin mufa care este inseriata in acel circuit.
![]() |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
silviu_79 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 1.252 Joined: 27 June 06 ![]() |
l@u: continuitate prin mufa nu are cum sa fie. mufa tata a masinii care merge la cass,mufa iso, are un fir verde in ea care e cel cu semnalul de viteza. aceasta mufa iso eu am bagat-o in adaptorul iso al cass-ului pe care l-am cumparat. in aceasta mufa a adaptorului nu exista pin care sa se mufeze cu pinul firului verde cu semnalul de viteza. firul verde nu e in aer, nu atarna pe acolo cum ai zis tu, sta frumos in mufa, dar e acelasi lucru ca nu se continua cu nimic, de unde rezulta ca semnalul pleaca de la CV la TdB si la cass, pleaca doua fire din CV sau se ramifica undeva, din cate imi amintesc diametrul firului din mufa TdB e mai mic decat diametru firului care vine la cass daca nu ma insel (desfac si ma uit zilele astea) deci TdB si cass nu au fir care sa plece de la unul la celalalt.
LE: RECTIFIC, mi-am adus aminte, sper sa nu ma insel, in mufa iso de la cass firul verde "este doua" adica sunt clipsate in pin doua fire, deci continuitate nu e data de existenta sau lipsa cass ci de existenta pinului de la capatul firelor. si deci, schema corecta e schema 1 de mai sus. concluzie, semnalul pleaca de la CV, urca pana la pinul cass si apoi pleaca la TdB. parerea mea ![]() This post has been edited by silviu_79: 13 Dec 2006, 19:09 |
--------------------
mazda
3
2007 ...::zoom - zoom::...
|
|
l@u |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Mai silviu_79 cum sa nu fie continuitate in mufa ???Firul care vine de la cutie nu este legat in acelasi pin cu firul care pleaca spre Tdb???Daca pleaca de la cutie 2 fire atunci circuitul este in paralel dar Dfa si ironick spun ca nu pleaca decat un fir deci logic este circut in serie(cutie-mufa-Tdb)nu va mai legati de cass ca nu are nici o treaba.
EDIT-vad dupa editarea postului tau ca in sfarsit ai inteles. This post has been edited by l@u: 13 Dec 2006, 19:14 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Silviu_79, ce zici tu este situatia teoretica ce, din pacate, nu se regaseste totdeauna si in teren (aaa... adica in masina).
Unele transe de logan "alimenteaza" bordul cu semnal de la senzorul de viteza prin derivatie din mufa iso de la cass (cum s-a zis aici). Altele au fire distincte, nu trec pe la mufa cass-ului amandoua. Cred ca la un moment dat aia de la dacia au zis ca e mai ieftin sa puna un fir mai scurt (mufa cass - tablou de bord) decat un fir mai lung (senzor viteza-tablou de bord) Porcariile de la "design to cost" Pentru cine insa doreste sa zica ceva de bine legat de acest design to cost, il sfatuiesc sa incerce sa schimbe casetofonul la Golful V (parca) si sa incerce sa porneasca masina... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
silviu_79 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 1.252 Joined: 27 June 06 ![]() |
pai cum spuneam eu, ori pornesc doua fire de la CV ori se ramifica pe traseu si asta se face la pinul d ela mufa cass, nu are legatura cu cass-ul, doar ca jonctiunea se face in apropierea lui.
PS: hai sa va mai dau o chestie de gandire desi e offtopic. am pus CD si nu mai merge fara contact desi e legat ok ca stiu de firele rosu si galben dar totusi... ![]() This post has been edited by silviu_79: 13 Dec 2006, 19:42 |
--------------------
mazda
3
2007 ...::zoom - zoom::...
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#30
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai pe romaneste stie cineva sa explice?
![]() Treaba e simpla, daca iti vine ciorditoru' si-ti taie firele sa scoata casetofonu', canci vitezometru... iar kilometri raman aia de dinainte de incident, nu-i mai contorizeaza. (asta de la unu' patit) Pentru rezolvare, trebuiesc "innadite" 2 fire din manunchiul ala. Care? Am uitat ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:14 |