Se incalzeste repede motorul. HELP!
![]() ![]() ![]() |
Se incalzeste repede motorul. HELP!
maniacu_mnc |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 11 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
ex DSN
Actual: BMW 316i
1995
- PH-86-ELS
|
|||
pastrama |
![]()
Post
#2
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
La SN e oarecum normal sa porneasca destul de des ventilatorul(mai ales in trafic).
Daca pana acum nu-ti facea asa ar fi cazul sa schimbi termostatul. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#3
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Eu zic sa stai linistit ca inca nu ai probleme. Se intampla si la temperaturi mai mici sa porneasca ventilatorul, mai ales in trafic aglomerat.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
SYL |
![]()
Post
#4
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Si inca ceva, la DSN nu exista termocupla, ci doar senzor de temperatura..
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
maniacu_mnc |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(SYL @ 7 Feb 2008, 16:55) Cred ca te referi la altceva. Termocupla e ventilatorul din fata motorului. O sa schimb termostatul sa vad daca mai face ca totusi nu mi se pare normal ca la temperaturi scazute sa porneasca termocupla. |
--------------------
ex DSN
Actual: BMW 316i
1995
- PH-86-ELS
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca te referi tu la altceva.
In niciun caz termocupla nu este GMV-ul masinii (GMV = grup moto-ventilator). Termocupla este ceea ce-i spune si numele: o cupla in functie de temperatura (cupleaza la o anumita temperatura). Termocupla e pe nova, e pe berline, dar nu pe dacii de la DSN incoace. Daca ai sa mai citesti pe aici pe forum ai sa intelegi foarte bine cum sta treaba la motoarele pe injectie multipunct, cel putin la astea de la renault. Aia cu "porneste termocupla" e un barbarism provenit probabil din zona de "mecanici" de berline care inteleg mai greu sensul unor termeni. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
SYL |
![]()
Post
#7
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(maniacu_mnc @ 8 Feb 2008, 02:36) Cred ca te referi la altceva. Termocupla e ventilatorul din fata motorului. O sa schimb termostatul sa vad daca mai face ca totusi nu mi se pare normal ca la temperaturi scazute sa porneasca termocupla. Cum a zis si Klasu, termocupla nu e elctroventilatorul !! Termocupla e "un senzor" aflat in circuitul de racire, si cand antigelul ajunge la o anumita temperatura, cupleaza si comanda pornirea eletroventilatorului...Se gasea pe Nova, si berlinele mai noi(cele fabricare dupa anul 200x). |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
maniacu_mnc |
![]() ![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(klaus @ 8 Feb 2008, 08:51) Cred ca te referi tu la altceva. In niciun caz termocupla nu este GMV-ul masinii (GMV = grup moto-ventilator). Termocupla este ceea ce-i spune si numele: o cupla in functie de temperatura (cupleaza la o anumita temperatura). Termocupla e pe nova, e pe berline, dar nu pe dacii de la DSN incoace. Daca ai sa mai citesti pe aici pe forum ai sa intelegi foarte bine cum sta treaba la motoarele pe injectie multipunct, cel putin la astea de la renault. Aia cu "porneste termocupla" e un barbarism provenit probabil din zona de "mecanici" de berline care inteleg mai greu sensul unor termeni. QUOTE(SYL @ 8 Feb 2008, 09:47) Cum a zis si Klasu, termocupla nu e elctroventilatorul !! Termocupla e "un senzor" aflat in circuitul de racire, si cand antigelul ajunge la o anumita temperatura, cupleaza si comanda pornirea eletroventilatorului...Se gasea pe Nova, si berlinele mai noi(cele fabricare dupa anul 200x). Aham am inteles eu credeam ca-i acelasi lucru. Ms de corectie |
--------------------
ex DSN
Actual: BMW 316i
1995
- PH-86-ELS
|
|
mafiozzo |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 17 May 07 From: .::Cluj::. ![]() |
si mie inainte mi se incalzea motoru... si am rezolvat .. 1 ptr ca ... aveam mai multa apa distilata dekt aantigel.. si 2.. miam pus de curand un filtru sport:)) acuma ma enerveaza cand cobor.. se raceste prea rapid
|
--------------------
Ex : Supernova 2001
Opel Astra G CC 2003
Coupe Now : Mondeo 2007 Limuzina
|
|
SYL |
![]()
Post
#10
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
@mafiozzo si cu ce ajuta filtrul sport la racirea suplimentara a motorului ??
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Sa lamurim si noi ce se raceste. In afara de neuron. Pe gerul de afara mi se pare normal
![]() Evident motorul se va "raci" mai repede din cauza cantitatii sporite de impuritati care trece acum de filtru ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
maniacu_mnc |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 16 Feb 2008, 21:10) Sa lamurim si noi ce se raceste. In afara de neuron. Pe gerul de afara mi se pare normal ![]() Evident motorul se va "raci" mai repede din cauza cantitatii sporite de impuritati care trece acum de filtru ![]() Nu stiu sincer la cine te-ai referit dar eu spuneam cu totul altceva. Tocmai fiind frig afara max 10 grade chiar 5 nu mi-se pare normal ca in conditii de trafic bara bara sa se incalzeasca motorul in asa hal incat sa fie necesara pornirea ventilatorului pt racirea lui. 20 Feb 2008, 01:27: QUOTE(mafiozzo @ 16 Feb 2008, 21:00) si mie inainte mi se incalzea motoru... si am rezolvat .. 1 ptr ca ... aveam mai multa apa distilata dekt aantigel.. si 2.. miam pus de curand un filtru sport:)) acuma ma enerveaza cand cobor.. se raceste prea rapid La mine e invers am facut antigelul sa reziste la -20 parca, deci cantitatea de apa distilata in nici un caz nu e mai mare decat cea de antigel. This post has been edited by maniacu_mnc: 20 Feb 2008, 01:27 |
--------------------
ex DSN
Actual: BMW 316i
1995
- PH-86-ELS
|
|
corbex |
![]()
Post
#13
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Colega, tocmai in trafic bara la bara se incinge motorul, ca nu mai trece curentul ala de aer prin radiator sa scoata caldura din el !
Presupun ca n-ai prea mai umblat prin oras (la volan, adica) in ultimii ani, de te miri asa. Abia cind ti-o porni electroventilatorul la drum intins sa intri la idei. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
maniacu_mnc |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(corbex @ 21 Feb 2008, 15:10) Colega, tocmai in trafic bara la bara se incinge motorul, ca nu mai trece curentul ala de aer prin radiator sa scoata caldura din el ! Presupun ca n-ai prea mai umblat prin oras (la volan, adica) in ultimii ani, de te miri asa. Abia cind ti-o porni electroventilatorul la drum intins sa intri la idei. Stiu ca in trafic bara bara se incinge motorul ca nu-i prima oara cand umblu in trafic dar....mentionez erau sub 10 grade, ciar 5, si nu mi se pare normal. Daca la temp asta se incalzeste pai la vara....vai de curu meu ![]() |
--------------------
ex DSN
Actual: BMW 316i
1995
- PH-86-ELS
|
|
SYL |
![]()
Post
#15
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Daca mergi mult bara la bara, se incalzeste motorul pana la punctul cand porneste electroventilatorul, chair si la -10 grade...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
mashu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 5 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut, am si eu niste intrebari in legatura cu asta.
Am o SN Confort, 60.000 km, am fost sa-i fac itp-ul la un service autorizat Dacia si am luat-o de acolo de vreo luna, timp in care nu prea am mers prin oras (Bucuresti), facand doar drumul dintre Targoviste si Bucuresti. In schimb, de vreo saptamana, merge prietena mea cu ea la serviciu, prin Bucuresti, si s-a plans ca se incalzeste motorul prea tare fara sa porneasca ventilatorul sau, si daca porneste, merge doar cateva secunde (10-20). A spus ca intr-o seara acul a ajuns chiar in dreptul simbolului cu termometru si ca atunci nu a mai putut sa porneasca masina timp de cateva minute. Am mers si eu cu ea de vreo 3 ori ca sa vad cum face. Am atasat o poza cu acul si am notat zonele ca sa va pot explica mai bine. Sa va zic cum imi face mie in Bucuresti: - in primul kilometru acul ajunge la jumatatea distantei dintre 1 si 2 indiferent de cum as merge. - daca merg cateva minute bara la bara acul ajunge la linia 2. Atunci porneste ventilatorul si, intr-adevar, merge foarte putin, mai putin de un minut timp in care acul ramane tot acolo. - nu coboara decat daca merg iar mai mult timp intins si se raceste radiatorul datorita vitezei. - cat timp am mers eu acul nu a trecut niciodata de linia 2 1. E normal comportamentul? Nu sunt sigur, dar parca inainte sa-i fac itp-ul nu urca asa de sus acul. De mentionat ca in fisa de service scria ca au inlocuit furtun calorifer si pompa de apa (asta legat de sitemul de racire). 2. Pot sa merg asa cu ea o vreme? (pana ajung inapoi la service-ul din Targoviste ca am garantie de la ei) This post has been edited by mashu: 25 Feb 2008, 16:51 Attached thumbnail(s) indicator_temperatura.jpg ( Size: 13.64k ) Number of downloads: 569 |
--------------------
Dacia
Supernova Confort
- - mashu.
|
|
SYL |
![]()
Post
#17
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
E normal comportamentul cum l-ai descris tu, daca zici cand a condfus prietena a ajuns acul pana la 3 (pe desen) e un pic cam sus, dar sa tinem cont totusi ca acel indicator nu e de asa mare precizie..
Da, pompa de apa si acel furtun au legatura cu sistemul de racire, mai exact pompa de apa e cea care antreneaza antigelul sa circule prin circuit, iar acel furtun face aprte din cicuit...Oricum ca idee, daca s-a umblat la ciruitul de racire, a prins aer pe instalatie si dureaza cam 100 km pana se face aerisirea, iar in timpul asta o sa scada nivelul antigelului in vasul de expansiune si posibil sa fie nevoie sa mai completezi. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 21:10 |