Cutia de viteze, treapta a5-a
![]() ![]() ![]() |
Cutia de viteze, treapta a5-a
petre_andreiv |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 21 January 08 From: Vaslui/Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă fiecare are câte o problemă cu cutia de viteze, asta înseamnă că trebuie deschise pentru fiecare user câte 3 topicuri pe aceeași temă?
Unde îți sare? Că dacă ți-ar sări în cap, poate te-ai lumina, și ai citi mai jos în secțiunea Nova, câte topicuri sunt despre CV și timonerie, și măcar ai scrie acolo... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#3
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
verifica uleiul la cutie,daca nu,trebuie desfacuta...
|
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aiurea...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
petre_andreiv |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 21 January 08 From: Vaslui/Iasi ![]() |
trecand peste reactia prea putin controlata a lui maresk tin sa ii multumesc explorerului magelan pt informatie:)
This post has been edited by petre_andreiv: 12 Feb 2008, 17:57 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mulțumește-i, e dreptul tău. Apoi dă fuga la service, scoate motorul, desfă cutia, varsă ceva sute de RON...
Și când te gândești că, citind 10 minute, puteai afla că tot ce este necesar se numește reglare timonerie. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
apollo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
@ petre_andreiv - e chiar inutila deschiderea unui nou topic pentru ceva care e posibil sa se fi discutat.
Nu cred ca ai dat un search, ci pur si simplu te-ai "aruncat" la deschiderea unui nou topic. ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
cristidb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
MAERSK ai rezolvat tu saritul din viteza prin reglarea timoneriei? Toata lumea stie sa dea sfaturi gen verifica uleiul si timoneria.
petre_andreiv cand iti sare din viteza? La ce turatie? Cand accelerezi? Cand decelerezi? De obicei sare din cauza pinioanelor uzate sau a sincronizatorului uzat. Fiind vorba de treapta 5 poti scapa ieftin, pentru ca nu trebuie desfacuta complet cutia. La pinioanele treptei 5 ai acces doar desfacand capacul din capatul cutiei. Iti recomand schimbarea ambelor pinioane, sincron si sincronizator, dar cumpara piesele doar dupa demontare. E posibil ca din cauza furcii uzate/strambe sa nu cupleze bine treapta 5. Partea buna e ca se poate rezolva cu cutia pe masina. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aș pune pariu, dar nu îmi stă în caracter...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu te-am intrebat daca ai pune pariu. Te-am intrebat cum ai rezolvat tu saritul din viteza la orice cutie.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Datorită sistemului de pârghii de comandă, foarte păcătoase la cutia Novei, cea mai comună problemă este dereglarea timoneriei, conexă cu uzarea acelor bucși.
Efectul imediat ar fi cuplarea defectuasă, sau incompletă a treptei a V-a sau R, fiind diametral opuse. Dacă nu cuplează complet, evident că sare din viteză. Nu spun că ar fi singura cauză, dar este cea mai probabilă. Repet: despre toate acestea s-a mai discutat, în mod repetat... Dacă vom continua așa, va fi din ce în ce mai greu să gasim o informație, în amalgamul de topice pe aceeași temă... This post has been edited by MAERSK: 12 Feb 2008, 21:00 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Doar ca acele bucsi de plastic dau joc stanga/dreapta manetei, si foarte putin inainte/inapoi. Cand sunt uzate nu poti cupla 1,2,R si uneori 5, dar maneta are cursa suficienta sa cupleze complet. Eu am renuntat definitiv la bucsile alea si am confectionat altele. In acelasi timp am modificat acele bucatele cde teava incat sa nu mai permita jocuri mari.
De obicei daca sare la accelerare atunci treapta nu e cuplata bine, dar e putin posibil ca timoneria sa fie cauza. Cel mai probabil de la furci vine beleaua. Furcile nu prea raman in pozitii intermediare daca nu au uzura mare sau sunt strambe, pentru ca ele se blocheaza doar in pozitia corecta. Daca sare in decelerare e de la uzuri ale pinioanelor/sincronizatorului. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
petre_andreiv |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 21 January 08 From: Vaslui/Iasi ![]() |
In primul rand nu am vazut sa fie rezolvare pentru treapta 5 in alta parte, deasemeni fiind necunoscator nu pot sti sigur ca e valabila rezolvarea problemelor celorlalte trepte si pentru treapta 5...asa ca am deschis un nou topic. Imi asum toata vina pentru toate problemele creeate odata cu acest nou topic.
Si ca veni vorba mai am de spus ca in cutie este posibil sa am vreo 2.5 litri de ulei si ca imi sare din treapta atunci ca e la turatii mai mici sau la ralanti. Spun asta pentru ca atunci cand dau sa accelerez ...accelerez in gol (cum ca ar fi deja iesita din treapta) |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mda... cu celelalte X topice pe aceași temă nu ne înțelegem...
Trecem peste... Atât timp cât nu exploatezi cutia în parametrii normali, DECI CU ULEIUL LA NIVEL, mi se pare penibil să te miri că nu știi ce are... Dupa cele descrise de tine, nu cuplează a V-a, deci nu are din ce să sară... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
In treapta 5 nu se merge la turatii mici, cu atat mai mult la relanti. Nu are nici o logica ce spui. In cutie intra 4 litri si nu ai cum sa stii cat ulei mai ai. Ai la nivel sau mai putin.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
petre_andreiv |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 21 January 08 From: Vaslui/Iasi ![]() |
Nu m-am facut inteles....din moment ce am spus ca SARE atunci inseamna ca la un moment data ..e deja in treapta a 5-a. Chiar e nevoie sa explic cum am schimbat vitezele? Stiu cat ulei este pentru ca atat a pus ultima data fostul posesor. Si nu imi sare de fiecare data.
Ceea ce consider eu PENIBIL este faptul ca te contrazici maresk. Mai pe la inceputul topicului ti se parea "Aiurea..." faptul ca magelan_explorer mi-a spus sa verific uleiul. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#17
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aiurea e sa dai jos cutia, că la asta m-am referit din spusele lui, și penibil e să țipi că nu merge, când știi că nu are ulei.
Acum vreo 2 săptămâni, tot pe aici, cineva spunea senin că circulă fără prea mult ulei în cutie, și era curios ce se poate întâmpla... După ultimul mesaj al "inculpatului", a plecat să caute piesele mobile ale cutiei, pentru a le înlocui... This post has been edited by MAERSK: 12 Feb 2008, 22:27 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
petre_andreiv, daca ai parte de decuplarea necomandata( iti sare din viteza) a treptei a cincea inspecteaza si SUPORTII ansamblului motor-CV(nu este de neglijat! Multi se reped sa dea cutia jos cand sunt cateva chestii de verificat in prealabil)
Apoi, verifica-ti jocurile timoneriei(bucsele din plastic) si jocul elementelor sistemului de comanda al CV. Acele doua tije de comanda si sistemul de legatura intre ele(se numesc axe de comanda). Posibil sa trebuie schimbate bucsele in care culiseaza aceste axe. In final, mergi la mecanic pentru inspectia pinioneriei si ansamblului de comanda(furci interioare) a vitezei a cincea, care dupa cum bine a spus mai sus un coleg de forum se poate realiza fara a fi necesara demontarea cutiei de viteze de pe masina. Un SFAT: completeaza/schimba uleiul din CV!!! Sa fie la nivel! Treapta a cincea, fiind cea mai "indepartata" dpv al traseului uleiului are de suferit cel mai mult. Chiar si cu uleiul la nivel, ungerea la nivelul pinioneriei de a cincea e deficitara!!!! Daramite cu ulei sub nivel. Multa grija si un pic de consecventa! Deasemenea iti recomand cu caldura functia SEARCH fiindca subiectul s-a mai discutat de nenumarate ori, in detaliu chiar. Spor la treaba. Numai bine. P.S. - cristidb, acele bucsi intr-adevar nu dau decat joc st-dr insa ovalizarea alezajelor tijelor de comanda(ovalizare care vine "mana in mana" cu deformarea corpului suruburilor de fixare a elementelor de timonerie in ansamblul de legatura dau si joc "transversal" sa ii zicem) This post has been edited by variable_dynamics: 12 Feb 2008, 22:41 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
petre_andreiv |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 21 January 08 From: Vaslui/Iasi ![]() |
Cutia a mai fost data jos pentru ca se blocase in treapta 3, din cauza unor mecanici "meseriasi" . Oricum nu sunt genul de om care sa arunce banii prin service-uri inainte sa analizeze toate variantele...tocmai de asta am intrat pe acest forum, sa ma informez.
Multumesc oricum pentru informatii observatii si alte celelalte ce au fost. Am sa revin cu eventuale informatii despre rezultate. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#20
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
![]() incepi prin verificarea uleiului stiu din proprie experienta,a mea sarea din a 5-a pe la 120 cand o acceleram...chiar daca e vb de alta cutie principiul e acelasi. succes |
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
petre_andreiv |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 21 January 08 From: Vaslui/Iasi ![]() |
Asa e, am bagat la cap
![]() O zi buna! This post has been edited by petre_andreiv: 14 Feb 2008, 17:49 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#22
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
cum se regleaza timoneria :
se strang suruburile de la bucse mai tare sau mai putin strans ??? bucse de plastic cate sunt ? eu am gasit 2 una pe levier si una unde se imbina levierul cu primul ax cel care nu are legatura cu cutia ca eu am schimbat si bucsele de brons de pe ax-ul din cutie (axul cautator care este in afara cutiei) si semeringul de pe axiul din stanga care comanda direct furcile si tot imi agata cand dau a doua , defapt cred ca atinge cumva pinionul de mers inapoi, lucrul asta se intimpla mai des cand reduc din 3 in 2 din 1 in 2 nu prea se intimpla dar se mai intimpla. pe loc intra perfect indiferent daca am motorul pornit sau nu . |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#23
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă pe loc intră fără să agațe, mă tem că e vorba de sincron.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#24
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
si eu gandeam la fel dar dupa schimb bucse se cucsulite timonerie si-a mai revenit
dar l-am vazut pe mecanic ca srtange suruburile la bucsa aia de plastic si la legatura cu axul cutie de mai avea putin si rupea cheia ??? ma dacdesc sa nu cumva sa nu mai limiteze maneta si sa atinga pinionul de R 26 Feb 2008, 23:05: QUOTE(MAERSK @ 25 Feb 2008, 22:55) Sincron ? ![]() ![]() sincronul este comun pentru viteza 1 si vit 2 este unul singur ... din cate etiu eu ![]() totusi din experienta mea , vit a 5 a si R sint diametral opuse in ceeace priveste selectarea lor , si inainte de inlocuite bucse , a 5 aintra usor acum nu si agata si caraia si a 2 a , problema este ca nu caraia tot timpul , ci numai cand vrea ea si total aleator, infiferent ca este trecuta dinrect in 1 in 2 sau din 1 in punctul 0 si pe urma in 2 , caraia ca si cum ar agata un pinion , sar are momente cand intra perfect , o sa mai incerc un regalj al timonerieri daca nic asa nu merge atunci clar este inelul de sincronizare pt treapta 2 bujit si trebuie inlocuit 26 Feb 2008, 23:07: QUOTE(MAERSK @ 25 Feb 2008, 22:55) Sincron ? ![]() ![]() sincronul este comun pentru viteza 1 si vit 2 este unul singur ... din cate etiu eu ![]() totusi din experienta mea , vit a 5 a si R sint diametral opuse in ceeace priveste selectarea lor , si inainte de inlocuite bucse , a 5 aintra usor acum nu si agata si caraia si a 2 a , problema este ca nu caraia tot timpul , ci numai cand vrea ea si total aleator, infiferent ca este trecuta dinrect in 1 in 2 sau din 1 in punctul 0 si pe urma in 2 , caraia ca si cum ar agata un pinion , sar are momente cand intra perfect , o sa mai incerc un regalj al timonerieri daca nic asa nu merge atunci clar este inelul de sincronizare pt treapta 2 busit si trebuie inlocuit This post has been edited by mihai0070: 26 Feb 2008, 22:07 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#25
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ai spus că se întâmplă să agațe des la retrogradarea 3 -> 2.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#26
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
da asa este agata. la retrogradarea din 3 in 2 intra foarte greu si nu intra liniar , si in functie de viteza , se mai intimpla sa si caraie.
fiind vorba de viteza 2 care poate cauza o caraiala si de la pinionul de R ,, nu stiu ce sa zic, ori dereglata si atinge pinionul de MI sau inelul de sincronizare dus , dar dece nu face mereu ? |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
apollo |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#28
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
daca nu este din timonerie clar este din cutie si inebunesc
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 21:32 |