Nu mai pot regla relantiul
![]() ![]() ![]() |
Nu mai pot regla relantiul
BV99 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|||
mihai0070 |
![]()
Post
#2
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
pai sa incepem cu detalii:
ce carburatori ai ? cand l-ai curatat ? cand face asa ? ce trebuie sa schimbi : bujii noi capac si fise noi platina si ruptor filtru de aer si filtru de benzina si mai regleaza-i putin avansul dupa toate astea sa imi spui daca mai face |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
BV99 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Mihai, merci de raspuns, din pacate azi si-a dat obstescul sfarsit !
Am schimbat tot ce mi-ai zis, reglat avansul, curatat carburatorul (dublu corp). Incerc sa o pornesc si electromotorul da sa invarta dar nu poate, mai incerc de cateva ori si nimic. Am bagat in viteza si am impins-o un pic. Dau din nou la cheie si " BUM", mi-a aruncat o bujie afara din chiulasa. Binenteles ca a stricat tot filetul. Ce naiba de compresie putea sa aiba pe cilindrul ala sa se intample asa ceva ? Bujiile le-am pus cu grija, infiletate la mana pana aproape de final si cu cheia cam 1/3 de tura deci exclud proasta montare si distrugerea filetului de catre mine. Acum chiar ca e nevoie de un mecanic, va rog spuneti-mi cam ce inseamna costurile unei reparatii capitale la motor si daca e cineva care stie un mecanic in Brasov il rog foarte mult sa-mi dea o informatie. |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
apollo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
cred ca ai pus fisele aiure.de asta ti-a dat bujia afara.
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
BV99 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
nu sunt mecanic dar totusi ... timpii in care s-ar da scanteia in cazul inversarii fiselor nu sunt atat de apropiati de o compresie maxima deci e exclus, poate mai curand apropiati de un ciclu admisie sau evacuare asta insemnand in cel mai rau caz o mica flacara in carburator.
|
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#6
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
da cum naiba ai reusit de ti-a aruncat bujia in felul asta , (ti-a indoit si capota de la motor ?)
ce ai schimbat ce operatii ai facut si cum le-ai facut ? undeva tot ai facut o greseala |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
BV99 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Capota era deschisa. Pai operatiile au fost :
schimbat capac delco, lulea, fise, platina, condensator, bujii, filtru benzina. Demontat , curatat, montat carburator fara sa ating la reglajele. Apoi am incercat sa pornesc masina si ce urmeaza am scris inainte. Asta a fost tot. Ce fac acum ? Masina porneste si asa da face un zgomot infernal, normal de altfel pentru ca lipseste bujia. Binenteles ca nu sta la relantii, da nici inainte nu statea asa ca ... |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#8
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Tind sa cred ca ai pus ceva invers si ne la locul lui , altfel nu imi explic dece a aruncat bujia aia inacest hal, ori cum poti sa o repari chiuloasa daca vrei , se poate face o reductie, si merge ok motorul si dupa aceasta reductie. Deci nu este recomandata .
o intrebare ? cum ai reusit sa desfaci carburatorul si sa nu ii dereanjezi reglajele ? nu l-ai desfacut pana la ultima bucatica, iti recomand un carbotest |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
apollo |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
zi-mi si mie cum ai facut cand ai curatatcarburatorul si cu ce?
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#10
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am eu un post undeva pe aici cand am fost la carbotest in pantelimon , eu stiu ca acum un an sau un an jumate cand l-am facut am descris in detaliu tot.
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
daca filetul era bun nu-ti arunca bujia asa veci, deci tind sa cred ca era distrus de dinainte, si se mai tinea in 1-2 spire. Se pune reductie, asta sa fie ultima ta problema..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
BV99 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Carburatorul nu l-am desfacut de tot, l-am curatat cu solutie si aer comprimat.
Partea interesanta e ca motorul nu se rotea cand dadeam la demaror si apoi dupa ce l-am miscat putin cu treapta 5 a puscat bujia. Motorul nu a fost desfacut niciodata si la ultimul test de compresie pe cilindrul cu pricina nu avea decat 10. Nu i-am facut nimic altceva decat de obicei, nu a fost prima oara cand ii schimb bujii, fise sau ii dau jos carburatorul. Ce s-a intamplat de a crescut compresia atat ? Legat de filetul bujiei, se poate ca intradevar sa fi fost uzat si sa nu se mai tina decat in cateva spire. Imi aduc aminte ca atunci cand am luat masina, bujia respectiva statea stramb , cand am fost la revizia obligatorie de 1000 i-am intrebat de ce si mi-au zis ca nu e nici o problema - o vor aseza ei. Asta inseamna ca de fapt ei au dat un nou filet care avea de fapt doar cateva spire. Totusi nu mi-am facut niciodata probleme ca uite, au trecut aprope 10 ani de atunci si masina a mers bine. This post has been edited by BV99: 10 Mar 2008, 17:56 |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Quote BV99:"...si la ultimul test de compresie pe cilindrul cu pricina nu avea decat 10".
DECAT 10?!!? Din cate stiu eu valorile de compresie la MAS sunt cuprinse intre 8,5 si 10. Asa ca valoarea de 10 e mai mult decat satisfacatoare(daca chiar e reala). Compresia e foarte buna pe acel cilindru. Daca ti-a sarit bujia cu motorul oprit dar cuplat la transmisie e problema de infiletarea bujiei(asa cum a zis Argon) si nu de compresie mai mare decat normal. Tu pui problema un pic atipic....banuiesti presiune exagerat de mare in cilindru, dar stii ca ai probleme cu filetul. Eh,uite ca acum, dupa 10 ani....se pare ca a cedat filetul. Subscriu la sfaturile colegilor de forum referitoare la confectionarea unei reductii. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#14
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
vrajala ieftina ...
![]() si tu timp de 10 ani , ai meres ori cu aceleasi bujii ori de fiecare data ai pus-o stramb ![]() si ca sa sta o bujie ciudat adica stramb daca asa a fost insurubata , in camera de ardere cum statea , intr-o parte ? la cate spire are filetul ala tu imi spui mie ca nu intra bine , si mai bine ca nu ai insurubat-o sau tu ai pus-o stramb si nu s-a mai infiletat si ti-a aruncat-o , ceea ce este perfect normal daca este ne injurubata total. eu am mers cre-o 30 km cu o bujie slabita max o tura (nu era stransa deloc) si inafara de un mers putin neregulat nu mi-a facut belea , si la 2500 rpm nu este chiar simplu, am observat urme de umiditate in zona filetului ceea ce m-a si determinat sa o strang ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
BV99 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Mihai, nu trebuie sa ma iei cu "jargoane", nu incercam sa fac comedie ci doar cautam o explicatie. Eu am inteles ca te pricepi dar constat ca nu ai citit ce am scris,bujia a avut o problema la montare in fabrica si a fost refacut filetul la revizia de 1000 iar de atunci pozitia era normala nu mai conteaza oricum ca am gasit un mecanic care a inteles ce s-a intamplat. Relativ la compresia pe cilindru, pana acum in toate service-urile in care mi-a fost masuata, spuneau ca normal e 14. Eu nu inteleg nici acum la ce se refereau ei dar am luat-o de buna.
Banuiam o compresie mare pentru ca demarorul nu mai reusea sa intoarca motorul, incerca dar se bloca. Am scris si inainte ca am miscat un pic masina cu viteza cuplata si aoi am incercat din nou, moment in care a puscat bujia. This post has been edited by BV99: 11 Mar 2008, 23:48 |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
apollo |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
ce fel de solutie ai curatat carburatorul?ai dat membrana la pompa de sprit si sita din carburator jos?
sunt solutii care ataca/dizolva plasticul si ma gandesc sa nu-ti fi infundat ceva. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
BV99, hai sa iti explic putin ce e cu "compresia", daca imi permiti.
COMPRESIA(per cilindru) este o valoare de PRESIUNE masurata la sfarsitul cursei de comprimare(adica PISTONULl respectiv la PMI). Valoarea acestei presiuni se exprima in xx Bar, deci are unitate de masura. RAPORTUL DE COMPRIMARE este raportul dintre Volumul total al cilindrului impartit la volumul camerei de ardere. Este adimensional(nu are unitate de masura).El se raporteaza la 1. Valorile acestui raport sunt asa: La MAS: 7,5:1 - 10:1 La MAC: 11:1 - 23:1 Deci probabil ca nu la acest raport se refera domnii din service. Din cate stiu eu,la Dacia, in functie de varianta de motor cu care este echipata masina, rapoartele de comprimare sunt cumprinse intre 8,5:1 si 9,2:1(parca, nu sunt 100% sigur) Tragem concluzia ca probabil valorile mentionate de tine mai sus sunt valori de compresie per cilindru, si sunt in Bari. Intr-adevar, asta din cate stiu eu, presiunile la compresie ating in jur de 12-13 Bar. Asta ca sa stii pe viitor cum sa te exprimi corect. ![]() Acum, ON-TOPIC: Quote:"Banuiam o compresie mare pentru ca demarorul nu mai reusea sa intoarca motorul, incerca dar se bloca." I ncearca sa te concentrezi asupra a ceea ce inseamna DEMAROR daca acesta nu mai reuseste sa invarta motorul! In ce priveste compresia, aceasta nu creste, asa, din senin la valori atat de mari incat sa arunce o bujie montata bine. Sincer, eu chiar am vazut(destul de recent) motor functionand cu o bujie aproape total desfiletata si era conectata la aprindere!!!(trancanea efectiv de la vibratiile motorului, motor care avea socul tras, deci vreo 1500 rot/min. Nici pomeneala sa sara bujia). Uite, formulez o ipoteza si tu sa imi spui daca e apropiata sau nu de adevar: TU ai schimbat bujiile, si desi nu excludem problema de infiletare a bujiei cu pricina, foarte probabil sa nu fi "nimerit" cum trebuie filetul bujiei pe cel al chiulasei. Dupa care, eu zic ca posibil ca tu sa fi GRESIT ordinea de aprindere(corect este 1-3-4-2, cilindrul 1 este primul de la volant). Ai impins masina putin fiind cuplata in viteza dupa care ai dat la cheie(mai pe romaneste, tu vazand ca demarorul nu vrea si nu vrea, ai incercat sa o pornesti impinsa). Ordinea de aprindere fiind gresita + problema la filetul bujiei + posibilitatea ca tu n-ai infiletat bine bujia = a aruncat bujia. Asta e scenariul cel mai plauzibil. Scuzati lungimea postului. Sper sa foloseasca,totusi. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 12 Mar 2008, 14:31 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La început, la definiția compresiei, pistonul trebuie să fie la PMS, nu PMI
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Catalin, stiu ca toti se exprima cu PMS si PMI ca fiind PMS - punct mort superior si PMI - punct mort inferior.
Atentie mare!!! Corect este: PMI - punct mort INTERIOR(adica compresie maxima) PME - punct mort EXTERIOR(adica cursa maxima de destindere) Multumesc oricum pentru intentie si iti admir vigilenta. ![]() Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 12 Mar 2008, 13:21 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#20
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu prin punct mort interior sau inferior înțeleg poziția pistonului cea mai apropiată de arborele cotit.
Dacă e invers, scuze. ![]() Oricum ai scris cilindru, În loc de piston. ![]() This post has been edited by MAERSK: 12 Mar 2008, 14:08 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
asa e. My bad.
![]() ![]() This post has been edited by variable_dynamics: 12 Mar 2008, 14:33 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#22
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 12 Mar 2008, 15:06) Eu prin punct mort interior sau inferior înțeleg poziția pistonului cea mai apropiată de arborele cotit. Dacă e invers, scuze. ![]() Oricum ai scris cilindru, În loc de piston. ![]() PMI - Punct mort Interior este momentul maxim de compresie Pistopnul este la distanta cea mai mare de arbore. De palierele fixe mai exact. |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
lllucian |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 29 August 06 ![]() |
Am si eu o problema cu o Nova (a lui Tata).
Nu mai tine relantiul. Masina o are de un an si pana acum a mers bine. Am mai curatat eu cu spray si si-a revenit, dar acum nu mai vrea. Cred ca e infundat carburatorul (dublucorp) si in oras la mine (Videle) nu vrea nici un mecanic sa-si bage nasul ca zice ca se deregleaza si nu stie sa-l mai faca la loc. Nu pot sa aduc masina la Bucuresti (nu are rovigneta, nu circula decat prin apropiere cu ea). Unde pot sa ma duc cu carburatorul sa il curete cineva??? Merci |
--------------------
Dacia
Nova
1997
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#24
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
La Bucuresti unde in alta parte vrei sa te duci
![]() il dai jos de pe masina il iei in sacosa , fuga la tren si te mai opresti in pantelimon si gata , asta daca nu ai vre-un prieten cu masina ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
knife |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 27 October 07 ![]() |
SAlut ! am si eu o problema cu carburatorul..sta turat la 2200 rpm chiar daca desfac de tot surubelul care tine clapeta,iar daca il turez si mai tare incepe sa curga benzina pe langa el ..nu pot sa imi dau seama de unde ..ti nsa precizes ca am curatat carburatorul si am schimbat jigloarele(135) am carburator Carfil 32 IRM.
|
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
apollo |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
benzina iti umezeste pe la garnitura dintre corpurile carburatorului.
cand scoti surubul de dozaj(amestec) normal trebuie sa moara motorul.in cazul in care e infundat orificiul se tureaza. baga ceva acolo sau sufla-l |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 02:26 |