DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Franare Random Spate, Franare Random Spate

dinuionut
post 9 Dec 2004, 18:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 9 December 04




In primul rand va multumesc ca ati intrat ca sa-mi raspundeti.
Am o Dacie din 1972 cu sistem simplu de franare.
Franele tin super pe fata, dar pe spate, la cilindrii, lichidul ajunge random. Ce sa va spun? la aerisire daca apas pedala nu iese aer sau lichid pe la ventil, sper ca asa se numeste chestia pe care se presupune ca ar treb. sa iasa aer, lichid la aerisire; strang ventilul, fac iar pedale... deschid ventilul...nimic...si tot asa de cateva ori, iar la un moment dat cand apas pedala si deschid ventilul sare lichid cu nemiluita. Si asta patesc la ambele roti, la ventilele spate. Ce sa fie de vina? Pompa de frana, conducte, repartitor, furtunul dintre repartitor si spliterul ala din care pleaca cele 2 tevi catre cilindrii? Am observat ca furtunul dintre repartitor si spliter se intareste cand apas pedala. Iar repartitorul ala se misca cand apas pedala mai tare. Dar fara efect. Ad. tot nu aj lichid, indiferent daca repartitorul este deschis sau inchis.
Ca o alta intrebare, care este rolul repartitorului? Si cum functioneaza?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Dec 2004, 20:07
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Cred ca trebuie sa schimbi si conductele de frana.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 9 Dec 2004, 21:02
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Repartitorul are rolul de a regla presiunea din cilndrii spate in functie de incarcarea masinii. (pentru a nu aparea blocarea rotilor spate).
In momentul in care apesi pedala de frana lichidul de frana ajunge in repartitor. Aici el impinge un pistonas care are rolul de a inchide circuitul. Pistonasul trebuie sa invinga o rezistenta opusa de o paghie, rezistenta direct proportionala cu incarcarea masinii.

This post has been edited by BBC: 9 Dec 2004, 21:04


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_KPK
post 9 Dec 2004, 21:10
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 27 November 04





In momentul in care cineva tine apasata pedala de frana si vezi ca nu-ti iese lichid pe la ventil incearca sa lovesti usor cu un ciocan in repartitor si vezi daca functioneaza.


--------------------
Dacia Solenza 2005 - B-38-KPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teaser
post 10 Dec 2004, 02:10
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 6 August 04





Cea mai buna metoda de a face aerisirea pe spate la daciile astea vechi cu repartitorul asta ciudat (cum am si eu) e sa blochezi cu cric-ul pistonasul ala de la repartitor sa nu mai iasa in afara. Asa aerisirea iese ca in fata (aproape) si diferenta se simte. Si ca sa si tina frana pe spate mai trainic baga intre tija care apasa pe piston si piston un adaos din metal cam de 1,5 cm grosime, preferabil dintr-o bucata si pe ala strange bine tija. Nici o grija rotile nu se vor bloca nici asa in schimb pedala o sa tina mai sus si o sa simti ca nu se mai duce chiar toata greutatea masinii pe fata cand franezi. Metoda asta o folosesc de mult si a trecut si la revizia de 2 ani. Va trebui sa mai verifici din cand in cand sa nu pierzi adaosul, asta la inceput ca dupa aia uti de el smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 10 Dec 2004, 10:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




dinuionut

Dupa cele relatate de tine sistemul tau functioneaza bine.
pompa simplu circuit este diferita de pompa dublu circuit mai precis alimentarea ptr circuit spate se realizeaza in momentul actionarii padalei de frina- adica in acel moment se deschide supapa si lasa lichidul sa circule catre consumatori.
Trebuie retinut ca supapa din capatul pistonului nu permite aerisirea prin cadere libera.
La rotile spate ai sistem cu reglaj manual , adica trebuie intervenit cu o cheie tubulara patrata ptr a realiza distanta intre sabot si tambur
Ai efort mare la pedala - se datoreaza faptului ca nu ai servomecanism care sa amplifice apasarea pe pedala
Tot ce este sistem de frinare fara servomecanism se comporta la fel ca la tine
SOLUTIE
Monteaza servomecanism


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 01:51
Forum Renault