furtune frana crapate, furtune frana crapate
![]() ![]() ![]() |
furtune frana crapate, furtune frana crapate
night_watch3r |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 December 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1996
- ryc
|
|||
mar85mar |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 20 March 08 ![]() |
e periculos sa mergi asa cu furtunul de frana crapat poate sa cedeze oricand si potzi face accident daca se sparge ramai fara frana complet poate te mai salveaza frana de mana daca e buna, scimbal cat mai repede sau evita sa mai mergi cu ea e un sfat prietenesc
|
--------------------
dacia
d1300
1987
- BC-02-FKZ
|
|
night_watch3r |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 December 05 ![]() |
a patit careva sa ii crape in timp ce mergea?
ce s-a intamplat practic? |
--------------------
dacia
1310
1996
- ryc
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Teoretic mai tine ceva, posibil deloc, pentru ca mai ramane ceva pe instalatie
![]() daca gresesc cu ceva, rog pe cineva sa ma corecteze ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
3 furtune de frana de uzina:82lei.
![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
O să mai țină doar frâna spate...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Am avut eu furtunele crapate.Tehnologic nu cred ca este posibil sa faca poc si sa nu mai ai frina de loc.Dar se poate intampla ca la mine,la o frinare brusca sa crape un pic,nu se simte isr in 2 ore(timp evident relativ si dependent de situatie) sa ramai fara lichid,care se scurge prin crapatura.Acum depinde daca ai frina dublu sau simplu circuit.Eu am avut noroc sa am dublu,mi-a ramas frina pe spate,daca ai simplu te duci fix in pom sau la inchisoare.Ai grija cand le montezi sa nu fie torsionate,mie din cauza asta mi-au crapat in 2 ani si nu am stiut ce s-a stricat cand am ramas fara frina.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Pai tinand caont ca masina ta e din 1996 ai servo-frana cu dublu circiut. Cat despre furtune acestea sunt duble, un strat de cauciuc panza si iarasi cauciuc. Tu ai vazut crapaturile stratului exterior dar cel interior nu e asa imbatranit, dar nici mult nu te mai duce. Iar de spart nu se sparge dintr-o data deoarece stratul de panza intareste cauciucul furtunului. Asa ca daca simti pedala ca se duce la fund mai mult ca de obicei ai probleme.
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
night_watch3r |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 December 05 ![]() |
din cate am inteles.....frana pe spate se activeaza doar cand e incarcat spatele si in rest, nu.
e adevarat? This post has been edited by night_watch3r: 20 Mar 2008, 21:51 |
--------------------
dacia
1310
1996
- ryc
|
|
dani_devito |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
din cate am inteles.....frana pe spate se activeaza doar cand e incarcat spatele si in rest, nu.
e adevarat? This post has been edited by night_watch3r: Today, 21:51din cate am inteles.....frana pe spate se activeaza doar cand e incarcat spatele si in rest, nu. ![]() This post has been edited by dani_devito: 20 Mar 2008, 22:06 |
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ai înțeles bine. Acesta e rolul limitatorului forței de frânare.
Doar că, în cazul în care se rupe un furtun, puntea spate nu se va mai descărca, deci va frâna spatele, cu o oarecare eficiență. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
neajiji |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
eu am schimbat furtunele la itp anu trecut erau crapate destul de bine, si ma bucur ca nu am dat spaga sa-l fac pe naspa. oricum on-topic nu trebuie sa schimbi furtunele lasa-le asa, si imbratiseaza si tu primu copac pe care-l vezi cand conduci. Recomand sa se inchida topicul.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Foarte eronat nightwatcher spatele franeaza si el odata cu apasarea pedalei de frana. Treaba cu franatul pe spate doar cand e incarcat, e de la repartitor care cu cat e mau multa greutate pe puntea spate forteaza usor lichidul in pistonasele spate aproprind ferodourile de tambur astfel cursa ferodoului e foarte scurta si franarea eficace. Nu conteaza cata greuate transporti trebuie sa ai frane spate.
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
night_watch3r |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 December 05 ![]() |
QUOTE(neajiji @ 21 Mar 2008, 06:21) eu am schimbat furtunele la itp anu trecut erau crapate destul de bine, si ma bucur ca nu am dat spaga sa-l fac pe naspa. oricum on-topic nu trebuie sa schimbi furtunele lasa-le asa, si imbratiseaza si tu primu copac pe care-l vezi cand conduci. Recomand sa se inchida topicul. necajita opinia ta.... ca si nickul..... |
--------------------
dacia
1310
1996
- ryc
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Ai inteles gresit cu frinarea pe spate.Frina functioneaza pe toate 4 rotile,in perechi fata-spate:pe fata ai o forta de frinare ,pe spate alta,ai si circuite separate(daca nu iti merge unul,nu-l afecteaza pe celalalt decat in cazuri grave).Ce auzisesi tu este rolul repartitorului,care la ingreunarea masinii distribuie o mai mare forta de frinare pe spate decat cu masina descarcata.
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
NU!
![]() Atunci când mașina frânează, se înclină spre înainte, deci puntea spate se descarcă. La o eventuală frânare în viraj, spatele mașinii ar fugi spre exterior, ceea ce ar fi foarte periculos. De aceea există limitatorul forței de frânare pe puntea spate. Odată cu ridicarea suspensiei spate, se obturează conductele spre tamburi. This post has been edited by MAERSK: 20 Mar 2008, 23:27 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
emircea |
![]()
Post
#17
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ca sa lasati miturile:
- pompa de frana simplu circuit; furtune crapate (nu aveam habar de asta). Povestea se petrecea cu 5-6 ani in urma. Sora mea era la volan, eu in dreapta. Frana mergea ok, nu dadea semne sa fie vreo problema. Ne-am apropiat cu viteza mica de masina parcata in fata blocului; a calcat sora mea pedala de frana si a ramas brusc fara frana. Noroc ca a fost viteza mica; n-au fost pagube. Evident, dusa la mecanic, s-a constatat ca furtunele erau prea vechi si s-au spart. De atunci, cel putin o data pe an verific starea furtunelor; daca au cea mai mica urma de crapatura, le-am schimbat fara sa mai stau pe ganduri. Imaginati-va ca ramaneam fara frana la o viteza mai mare... era accident sigur!!! Deci furtunele s-au spart fara vreo avertizare prealabila; erau cele originale si au tinut mai bine de 20 de ani. Nu stiu ce calitate au cele de acum, anul trecut am mai schimbat un set de furtune ca au inceput sa crape (tot pe fata). Nu va jucati cu lucrurile astea, franele va pot lasa oricand daca aveti furtunele crapate pe fata, ambele roti sunt pe acelasi circuit, iar fata franeaza in proportie de 70-80%, spatele intra doar in functie de gradul de incarcare. Circuitele fata si spate cred ca sunt separate doar la pompele dublu circuit, la cele cu simplu, nu cred. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
furtunurile alea sunt multistrat, cu armatura la interior, ce se vede crapat e stratul de suprafata, dar merg mult si bine si asa. Totusi, la un numar de ani e recomandata schimbarea preventiva. De asemenea furtunele nu pusca deodata, o sa se duca pedala la fund incet incet, si poti opri in siguranta.
Ps: nimic nou, vad acum ca s-a mai zis..deci confirm. This post has been edited by argon: 21 Mar 2008, 12:38 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Cum poti verifica daca ai furtunele crapate, trebuie demontat ceva anume, sau se vede doar pe sub masina ?
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#20
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Indoi furtunul usor intr-o parte sau in alta si se vede daca sunt crapate.Daca brachezi rotile maxim intr-o parte si apoi intr-alta nu trebuie sa te bagi nici macar sub ea.Atentie sa nu tragi tare de ele.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
KTC |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
La mine au crapat furtunele pana la panza in multe locuri si aveau fix 1 an de zile de cand le schimbasem pe toate. Asta e, acum le-am schimbat iarasi.
Oricum franele de dacie nu tin mai mult de 1 an de zile fara sa umbli la ele. |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Furtunele pe fata se crapa repede din motive de montaj gresit!montati-le in service autorizat daca nu va pricepeti!Am scris si mai sus ,furtunul nu trebuie sa fie tensionat.Asta se realizeaza in urmatorul fel:se monteaza intai furtul pe etrier iar apoi dupa montarea etrierului pe masina se monteaza pe teava ce vine de la pompa,iar asta nerotind de furtun ci doar de piulita tevii respective.Daca se face altfel,ramane tensiune in furtun si evident crapa saracul ,ca el a fost facut sa reziste la altfel de forte(de expandare nu torsiune).
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
ciopartelu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 March 08 ![]() |
sa ai grija. Eu am patit ca lichidul a prins aer si n-a mai prins frana din prima. Am facut buf de Solentza unui nesimtit care mi s0a bagat in fata aiurea.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:05 |