DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> alte zgomote ciudate

dragosn
post 23 Dec 2004, 12:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 23 September 04
From: Bucuresti




Zilele trecute cand am dat drumul la caldura pe viteza 3 se auzea un suierat, am zis ca a intrat vreo frunza ceva si de aceea face. Inca nu am scapat de acest zgomot. Mai nou cand apas pe butonul de recirculare a aerului din masina se aude un troncatit ca si cum s-ar inchide si s-ar deschide o trapa. Asa trebuie sa faca?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiend2004
post 23 Dec 2004, 12:36
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 21 April 04




si la mine se intampla chestia asta la aeratoare de la o vreme...pe la viteza 3 se aude un barait continuu in aeratoare...si la 2 se aude dar fiindca se circula mai incet aerul se aude mai estomap...iar la recirculare asa trebuie sa se auda cum se aude si la tine...acolo poti sa stai linistit! smile.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 23 Dec 2004, 14:37
Post #3


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cei cu A/C aveti filtru de praf deci pe la turbina nu are ce sa intre in instalatie. In schimb, in partea dreapta a bordului, pe interior exista o gura care capteaza aerul din habitaclu pt a-l raci/recircula, etc. Daca pe jos in masina erau frunze/hartii etc e posibil sa fi tras o mizerie din asta si de aici si zgomotul. Cineva s-a trezit cu o folie de pachet de tigari in tubulatura, deci se poate.

Asta daca e vorba de un zgomot cudat. Dar suiratul la viteza mare e normal. E aerul care trece prin tubulatura si este perfect normal sa faca asa la trepte mari de viteza a turbinei.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oboman1980
post 23 Dec 2004, 15:42
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19 November 04
From: Darmanesti, Bacau




Si eu am avut problema asta. Cand dadeam viteza 3 sau 4 facea chiar naspa dar dupa un timp a disparut. Cand ma pregateam si eu sa merg la service a disparut. Acum nu se mai aude nici un zgomot.
Cand dai pe recirculare asa trebuie sa se auda. Asta nu-i o problema wink.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - BC-06-LRF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 23 Dec 2004, 16:02
Post #5


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cine stie. O fi iesit ce era pe tubulatura. Oricum, ca sfat, daca aveti ceva frunze pe instalatie (fac un zgomot specific de zornaitoare din aia pt bebelusi) inchideti sau dirijati in alta parte aeratoarele alea 2 de la sofer. Zic asta pt ca inainte sa-mi pun filtru aveam si eu ceva prin tevile alea si cand am dat pe 3 sa iasa mi-a zburat fix in coltul ochiului drept un cotor de frunza de ma durut jumatate de ora.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adso
post 23 Dec 2004, 17:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 19 January 04




dar pe astea fara a/c cand dai pe recirculare nu se opreste ventilatorul?
ca parca la mine asa face...:|


--------------------
Call me Ishmael...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 23 Dec 2004, 17:55
Post #7


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Da, se opreste ventilatorul (de fapt se taie alimentarea turbinei de climatizare din compartimentul motor).

Cum functioneaza sistemul de climatizare si ventilatie:

La SLZ fara A/C. In interiorul masinii, in bord se afla asa numitul RACV (repartitor aer, climatizare, ventilare). In el este integrat si caloriferul si are rolul de a distribui aerul intre aeratoare. In compartimentul stergatoarelor de parbriz, deci sub capota se afla turbina de climatizare care trage aer de afara si il baga in RACVsau, tracand nu si prin calorifer, in functie de pozitia voletilor. Turbina de climatizare de afara nu are nici un obturator pentru a impiedica aerul sa intre in habitaclu (asa cum e la Nova/DSN). Cand se roteste butonul pe poztia (impropriu denumita) recirculare aerul este obturat la nivelul RACV din bord (adica se inchid complet voletii). Asa stand lucrurile, este si normal sa se taie alimentarea turbinei de la motor, de vreme ce, in teorie, aerul nu mai are cum sa intre in masina (in practica probabil ca daca s-ar alimenta turbina aer tot ar mai intra pt ca voletii aia nu ii vad eu inchizandu-se etans). Asa ca SLZ fara A/C nu au recirculare, ci numai o pozitie a voletilor care impiedica intrarea aerului de afara in habitaclu.

La SLZ cu A/C. Dispozitivul din bord este identic cu cel al automobilelor fara A/C. Problema este ca in compartimentul stergatoarelor turbina este diferita. La cele cu A/C, pe langa alte modificari de ordin constructiv, mai este montat un dispozitiv numit DSAF care are rolul de a extrage aerul din habitaclu si de a-l raci, trimitandu-l catre RACV. Priza de aer este sub bord, in partea dreapta.

Din aceasta cauza (existenta unui dispozitiv care absoarebe aerul din habitaclu) masinile cu A/C pot avea intr-adevar recirculare in timp ce restul au numai pozitie de blocaj.

Intr-o nota personala, sunt ferm convins ca s-ar fi putut pune si la cele fara A/C un fel de DSAF care sa extraga doar aerul din masina fara sa-l mai raceasca. Eu desi nu am A/C vara merg cu ventilatia pornita si resimt la semafoare (cand mai stau langa masini euro 4 tip RABA) necesitatea recircularii aerului. Asa daca las ventilatia pornita intra fum. Daca dau sa nu mai intre aer de afara ma sufoc in masina. Daca deschid geamul iar intra fum. Cale de mijloc nu exista.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xplorer
post 28 Dec 2004, 07:18
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 28 December 04




Unde se gasesc filtre de aer si cat costa?
Imi poate spune cineva cum se monteaza, si eu am avut problema cu zornaitul in treapta 3 la aer.
A trecut dupa ceva timp.

Sarbatori fericite!


--------------------
SOLENZA CONFORT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 28 Dec 2004, 11:21
Post #9


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Zornaitul nu e de la filtrul de aer. Ti-u intrat probabil ceva frunze sau alte mizerii prin priza de aer de sub bord.

Totusi, dc vrei sa schimbi filtrul de aer, uite ce a scris Marty

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4750

Gasesti in link s locurile si preturile de unde poti sa iei asa ceva.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosn
post 28 Dec 2004, 14:52
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 23 September 04
From: Bucuresti




multumesc bogdan_o. am facut ce mi-ai zis si a iesit ceva din aeratoarele. numai ca a fost si o "victima". sotia mea s-a trezit la fel ca tine cu ceva in ochi. Oricum a meritat pt. ca nu se mai aude nimic. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 28 Dec 2004, 15:48
Post #11


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cu placere.

P.S. Vezi sa nu vada nevasta mesajul. tongue.gif


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xplorer
post 12 Jan 2005, 07:59
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 28 December 04




Multumesc bogdan_o.
Am aplicat si eu metoda cu aeratoarele si mi-a zburat ceva pe la ureche, nu am vazut ce.
Oricum nu mai zornaie si asta e bine.
Nu era sotia in masina asa ca nu am ranit pe nimeni biggrin.gif

All tha best


--------------------
SOLENZA CONFORT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gabi
post 12 Jan 2005, 09:51
Post #13


Preacuvincios moderator


Group: Members
Posts: 591
Joined: 25 July 03
From: Bucuresti




xplorer filtru de polen sau filtru de aer ( cel din motor) ??
Si una si alta le gasesti atat la magazinele de piese cat si in targ in vitan. Filtru de polen gasesti ( asa cum spunea Marty in topicul de la tips and tricks ) de Valeo ( cu insemne dacia ) sau Mann. Eu unu am vazut inclusiv la unii dealeri astfel de filtre.


--------------------
Renault Megane 2 bicorp 2004 - 1.5 dci Conf Exp - XXXXXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 22:20
Forum Renault