imi tremura motorul, numai la relanti
![]() ![]() ![]() |
imi tremura motorul, numai la relanti
ZTV |
![]()
Post
#1
|
||
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
|
||
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|||
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#2
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Nu dereglezi nimic,incearca.Oricum in caz de inrautatire o poti face la loc.
|
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ZTV |
![]()
Post
#3
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
bine e sanatos la motor daca tin in relanti la o turatie mai mare de vreo 750-800 rot/min?
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#4
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Hmmm depinde.Iarna e oarecum recomandat sa fie mai mare.
Turatia recomandata de producator e 775 +- 25 rpm. Turatie mai mare la relanti inseamna consum mai mare,incarcare mai buna,racire putin mai buna.Totusi valorile de care vorbim sunt mici iar diferentele asemeni.Totusi uneori conteaza. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#5
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Turatia 850 de ture stabil recomandat fiindca daca se aprind pozitiile faza lunga v-a lucra si releul de incarcat bateria implicit nu franeaza destul de mult motorul. Oricum chiar si la o turatie de 650 de ture ai ungere sus la culbutori rampa si restul. O adaptare mai bun ar fi creerea uisului din talpica preincalzitoare care se pune sub carburator. Amestecul v-a fi mult mai omogen iar strangerea surubului de amestec v-a fi si mai pronuntat.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
geopsi |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
eu unul din experienta am observat ca dacia sta cel mai bine la 900-1000 la cald. in felul asta pleaca bine de pe loc fara sa fie nevoie sa turez motorul. vara las relantiul mai jos dar iarna la cald ajunge si la 1100(dor cand e e cald).
daca tremura la relanti la turatie mica ori e sarac amestecul, caz in care mai si da in nas dimineata ori ai ceva pe la aprindere ca la mine sta dimineata dupa ce ii dau la cheie in dreptul patratelului de jos de la turometru si nu tremura sau sa dea sa moara... |
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
SebyAvrig |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 351 Joined: 28 October 07 ![]() |
desi nu am turometru,a mea sta bine la relanti in jur de 1000rpm(dupa ureche).cum o scad un pic face urat,desi turatia mi se pare buna ~900,nu ii place,trepideaza si nu merge rotund deloc.nu pot sa ii fac relanti mic ca merge naspa,nu mai zic daca aprind farurile si daca merg stergatoarele...desi in toba nu am rateuri...ce sa mai reglez?(ca sa pot face relanti mic)???
|
--------------------
VW
Golf
1993 GT 1.8 Prietenii imi bat in geam.Nu-i aud…am termopan
|
|
SorinNN |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 26 March 08 ![]() |
Teoria suna cam asa: la relanti clapeta de acceleratie sta inchisa iar benzina si aerul sunt redirectionate pe alt traseu special in care consumul e mult scazut. Nu e corect sa rezolvi problema prin actionarea surubului clapetei de acceleratie: consum si uzura fara rost. La service au lucrat corect dar cel mai probabil au ajuns impuritati din benzina sau din recircularea uleiului. Cauta pe forum tutorialele despre reglarea carburatiei. O solutie mai lejera e adaugarea unui lichid pe care il gasesti in benzinarii, in rezervor si acesta curata carburatorul. Se pot observa efecte imediate dar nu prea persista in timp.
This post has been edited by SorinNN: 16 May 2008, 21:55 |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1990 tlx
- ph 99 gsv
|
|
ZTV |
![]()
Post
#9
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
mc mult, maine merg si iau solutia...
ps: am facut altceva azi, m-am dus cu ea la o viteza destul de mare ( 80 - 90 km /h ) si facut cateva frane de motor, acuma parca merge mai bine, posibil ca o vut ceva infundat, oricum maine iau solutia pt curatat carburatorul |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Ai termostat pe ea ? Intreb pentru e posibil ca motorul tau sa fie la o temperatura joasa si e normal sa tremure. Posibil este ca in momentul fortari sa fi curatat umpic carburatorul si astfel sa inceapa sa intre in parametri.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Ionescu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 24 January 06 From: Romania ![]() |
Oricat imi recomanda producatorii, 700-750 rpm e putin. Regleaza-l la 900-1000, pentur avantajele descrise mai sus. Parerea mea.
Inca ceva. Nu mai bagati toate lichidele alea, ca sunt de forma! Am incercat eu in strainatate cu unu pentru benzina, pe carburatie si a fost fix egal cu 0. |
--------------------
Dacia
Duster
2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
|
|
ZTV |
![]()
Post
#12
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
zici ca degeaba, nu curata carburatorul?
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ba curata carburatorul conductele pompa si rezervorul de benzina . Eu de 4 ori am pus acea solutie la 4 plinuri de benzina si mers la drum lung. Se simte un spor de putere fiindca creste si cifra octanica. Cel mai bine e sa se monteze filtre de benzina inainte de pompa si dupa pompa de benzina . Ocuratare rapida a carburatorului se poate face cu un spray pentru curatat carburatoare , am vorbit cum se face in 10 minute direct pe motor doar desfacandu-se capacul de la carburator si jicloarele . Pentru eliminarea mucilor sau a uleiului care vine de la capacul de motor se face rost de un filtru de oltcit pentru filtrarea gazelor de carter model 1200. Pentru un amestec optim la relantii trebui readus avansul la cota 0 reaglandu-se dupa aceea carburatorul la cald si urandu-se avansul la 5-7 grade . Relantiul cel mai mic l-am avut la 450 de ture. Problema tine de culbutori implicit tocirea proasta a lor pe capul de la supape da abateri la reglare lor implicit instabilitate la relanti .
This post has been edited by djasu82: 17 May 2008, 16:47 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#14
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Corect Adi.La reglarea culbutorilor se are in vedere si uzura culbutorului\cozii supapei.Se poate vedea si cu ochiu liber amprenta pe care o bate culbutorul in coada supapei.Din cauza acestei uzuri unii mecanici regleaza culbutorii "la simt" din cauza ca datorita uzurii acumulate valorile date de producator nu mai sunt valabile.
This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 17 May 2008, 18:08 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
ZTV |
![]()
Post
#15
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
![]() |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
hmm eu cu bujiile iskra nu am fost ''pretini''.baga eyquem a12s.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ZTV |
![]()
Post
#17
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
o sa incerc pe drum sa-l schimb sa vad daca e vreo diferenta, tu ce experienta ai cu ISKRA, eu prima data folosesc, deocamdata e OK ( comparativ cu SINTEROM care facea acelasi problema, numai mai aprofundat )
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#18
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Iti tremura fiindca se alimenteaza prost cilindri cu amestec asta datorita intarzierilor creeate de reglajul defectos al culbutorilor. Metoda optima e cilindru in compresie dar trebuie perfect aduse supapele al acelasi nivel inchise altfel mere defectos . Sau inca o metoda de reglare a culbutoriior e evacuare deschisa si aici daca nu e complet deschisa evacuarea iar ai abateri transmise prin tremurat la relantii. Se mai poate da abateri datorita calminei depuse pe suprafata de etansare a supapelor si aici te v-a pacali reglajul culbutoriilor si te miri ca ai reglat perfect dar tot auzi un tacanit . Asa ceva am patit si eu , astea se poate elimina doar introducand alcool tehnic in fiecare cilindru cam 30cm cupi si lasat 12 ore la macerare. Dupa aceea introdus o cantitate aproape la fel de ulei motor puse bujiile se invarte de cateva ori la mina elicea motorului si se porneste motorul. Asa se poate curata supapele , camera de ardere , camasile , pistoanele si segmenti. Pentru a optimiza se scoate rampa de culbutori si se pilesc coziele cele care bat supapele , capul lor trebuie sa fie plat si fara denivelari- da abateri la reglarea culbutoriilor implicit mers prost al motorului alimentarea cu carburant defectos tradus printr-un relantii instabil .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cezar_23@ |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 17 May 08 ![]() |
cine ma poate sa ma ajute si pe mine am o intrebare
cand pornesc dimineata am o bataie la motor cand o turez dar dupa ce se incalzeste motorul nu mai bate ce o fi de vina o fii vreun taghet,culbutor,lina ca am auzit mai multe parezi voi ce ziceti |
--------------------
dacie 1410
berlina
1995
- TR-04-EDF
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Ulei/ ungere necorespunzatoare.
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
Ionescu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 24 January 06 From: Romania ![]() |
Eu votez bolt la piston, sau vreo biela...
QUOTE zici ca degeaba, nu curata carburatorul? Eu iti zic doar experienta. Aveam aceeasi problema cu ralanti neregulat la fiat cu carburator Weber, in Olanda. Am cumparat o astfel de solutie, care mi-a luat ochii la magazin (fiti linistiti ca am verificat pentru ce era). Am facut plinul de benzina (olandeza peste aia romaneasca cu care ajunsesem), apoi am bagat aceasta solutie. Am mers cu masina un timp pana s-a dus plinul cu solutia, nu a imbunatatit/schimbat absolut nimic. Acum dta, faci cum vrei. This post has been edited by Ionescu: 18 May 2008, 07:38 |
--------------------
Dacia
Duster
2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Salut colegi,
Iarna asta am avut si eu o gramada de probleme cu masina...Si inca mai am...Acum de ceva vreme a inceput sa-mi tremure motorul numai la relanti...si nu stiu ce o fi cauza. Am schimbat bujiile, capac delcou, platina, luleaua,. Mi-a fost crapat furtunul care vine de la servofrana la carb. ->credeam ca aia e problema :am schimbat dar tot nu merge cum trebe la relanti....O fi vreo supapa???? sau murdarie in carb??? Si inca ceva la relanti se aude un sunet metalic, cand accelerez nimic..... Aveti vreo ideie in legatura cu aceste probleme? |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
plescaalex |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 18 February 12 ![]() |
si eu am avut sunetul ala metalic cand era la relanti ...am observat ca e de la alternator ruginise cv banuiesc si am turnat cv undelemn de la bunica si o disparut
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
- nt-05-jpn
|
|
maho |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Poate "bate" elicea ventilatorului, cu tot cu fulie.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Seby Tgv |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 7 June 11 ![]() |
Salut
Aceeasi problema o am si eu ca dacia98.Masina este pe carburatie,imi tremura la relanti,iar in sarcina merge bine.Am schimat: fise,bujii,platina,capac delcou nou (am inlocuit chiar si delcoul cu totul), servofrana schimbata si ea,furtunele de la servo si cel cu duza,nimic.Precizez ca am aprindere electronica.De la ce o fii,nu pot sa imi dau seama.Voi ce ziceti? |
--------------------
Dacia
1310
1994
- 27 FKM
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
la mine eu banuiesc un joc radial (cuzinet, biela...???bucsa arbore cu came....???)dar cu tremuratul n-am nici o idee..
|
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Determina intai la care cilindru e, apoi vezi ce are. Joc radial, inseamna bataie de cuzinet. Axial n-ar face zgomot, si nu are cum sa joace. Ia-o prin eliminare. Vezi c-am mai dat eu un exemplu de a depista ce se intampla la un cilindru, care nu functioneaza la relanti.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Auzi dl PH-06-BOA intr-un alt topic am vazut ca ai scris ca si cauza de bataie ca inelul garniturii de chiulloasa intra in cilindru......nu e aliniat garnitura. poate si la mine asta-i cauza, ca sapt. trecuta mi-am schimbat garnitura si dupa aia cam bate....... dar daca garnitura nu e aliniata atunci cum se poate ca toate suruburile sunt la locul lor????(10 suruburi, 10 gaure....deci nu o fi plecat mult garnitura de la loc... si daca da cam cat? 1-2 mm?, sau cum e cu chestia asta)
Va rog sa-mi explicati..... As mai adauga ca am luat garnitura cu inscriptia B...motor 1,4(102-13) |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
ghitza |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
daca 1mm iti intra in cilindru ii destul sa bata ,cele 10 gauri din garnitura nu sunt perfecte au joc ,care la 10 se aduna,dasta innainte de a monta chiulasa peste garnitura aliniezi garnitura si faci semn pe partea cu delcou,tragi o linie pe langa ea cu un ac de trasat asa finut cat se vezi la montare,dupa ce asezi chiulasa pe ea te uiti sa vezi daca e la linia care ai trasat-o tu innainte
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Toate cele 10 gauri sunt date mai mari ca suruburile, asa ca se poate deplasa garnitura , mai mult de 2mm, ceea ce permite asezarea inelelor de la camasi, ceva deplasat. O singura gaura nu poate lasa garnitura sa fie bine pusa, fiind cea de la mijloc unde e inelul de centrare. Acea gaura trebuie ovalizata in asa fel, incat sa permita centrarea garniturii pe camasi. Dupa aceea tragi linie sa vezi unde o asezi dupa ce pui chiulasa peste ea.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 06:32 |