DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Greseala sau piese proaste?

criba
post 20 May 2008, 18:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 22 September 05
From: Bucuresti




Va salut colegi de suferinta dacioti!
Sa incep cu inceputul: la sfaturile a 98% dintre forumisti am montat un elv. Si am scos elicea de pe fulie. Imi place cum merge motorul, nu se mai aude sa tare…, dar, am probleme mari cu pornirea elv-uli, mai precis, cu termocupla. Dupa 2-3 zile de functionare normala, nu mai vrea sa mai cupleze. Elv este montat la Dacia service cu releu si cu toate cele. Electricianul de acolo nu a vrut sa imi monteze buton de siguranta caci “e cacanie” (scuzati expresia) Dupa 2 zile a cazut termocupla, mi-a crescut apa pana la rosu, si am pus buton cu bec ca sa fiu mai sigur. Butonul l-am legat astfel: am tras un fir(A) de 1.25 din firul care vine de la termocupla si se duce in releu la un papuc al butonului si un fir pe celalalt papuc de la masa. Pentru bec, am folosit masa din firul (A) si plusul l-am luat de la dezaburirea lunetei . Astfel, cand cupleaza termocupla si butonul nu e apasat, se aprinde becul. Daca apas pe buton, se aprinde becul si porneste elv anuland termocupla. Unde este greseala? Am schimbat 5 termocuple in 2 sapt ( 3 “Made in Germany BeThr (cred) si doua frantuzesti “pise de origine Dacia”. Daca vad ca imi creste apa prea mult si becul nu se aprinde apas pe buton. Daca decuplez butonul, am obs ca ramane aprins becul ceea ce inseamna ca e cuplata si termocupla. Aceasta, dupa ce se raceste motorul se decupleaza dar nu mai cupleaza decat daca ii dau eu un impuls prin cuplarea si decuplarea butonului. Va rog ajutati-ma cu problema mea caci ma gandesc sa pun iar elicea daca nu o rezolv. Va multumesc pentru timpul acordat si s per ca ma veti ajuta!
P.S. Scuze daca am gresit cu ceva in exprimare!


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2001 - B-xx-xxx
Fiecare om isi gaseste alinarea intre necazul lui si necazul altuia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 May 2008, 18:05
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Încearcă să desenezi o schemă cu montajul făcut.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 May 2008, 18:32
Post #3


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Incearca sa limitezi curentul prin termocupla cu o dioda un bec inseriat si bobina de la releu inseriat cu tot montajul. Cand intra termocupla in functiune prin montaj v-a circula un curent sa spunem de 20mA becul se v-a aprinde respectiv releul v-a cupla si eletroventilatorul v-a fi pus in functiune. Becul trebuie se fie de 12V sau mai mic de 6V fiindca caderea de tensiune pe el v-a fi aproape de 6V . Eu in locul tau as recurge la o dioda de inalta tensitate si o rezistenta inseriata cu ea.

This post has been edited by djasu82: 20 May 2008, 18:49

Attached thumbnail(s)
alimentare_termocupla.JPG ( Size: 24.51k ) Number of downloads: 81


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
criba
post 20 May 2008, 20:02
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 22 September 05
From: Bucuresti




Am sa incerc acum sa fac o schema
Nu ma prea pricep la electronica ca sa pot face montajul propus cu dioda

<span class='edit'>20 May 2008, 20:53:</span>
Nu stiu sigur cum vin celelalte 2 fire notate cu semnul "?" in releu. "+"-ul pentru bec este luat de la dezaburire luneta
Am schimbat acum pe seara si releul cu unul nou. M-am gandit ca poate e el de vina si nu mai merge cum trebuie. Spun asta cu gandul ca dupa ce apasam pe buton (inchideam circuitul) si apasam imediat (deschideam circuitul), termocupla ramanea cuplata. Am uitat sa va spun ca nu mai cupleaza termocupla decat cand e cald afara (cand vin de la sv) si stau bineanteles in traficul asta bucurestean (asta daca are vre-o legatura)

This post has been edited by criba: 20 May 2008, 21:04

Attached thumbnail(s)
circuit_RLV.jpg ( Size: 71.01k ) Number of downloads: 66


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2001 - B-xx-xxx
Fiecare om isi gaseste alinarea intre necazul lui si necazul altuia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 21 May 2008, 07:37
Post #5


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Pentru Electroventilator este mult mai bun un releu cu cinci picioruse de contact. Detalii aici :http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=14591&hl=ELV

Becul (sau LED-ul), se monteaza in paralel cu ELV. In acest fel vezi cand functioneaza si daca nu este actionat butonul de pornire.

This post has been edited by n3m0: 21 May 2008, 07:54


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
criba
post 21 May 2008, 10:39
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 22 September 05
From: Bucuresti




Am fost de dimineata la un electrician si mi-a spus ca din cauza + -ului de la bec imi strica termocupla. Astfel a montat o dioda pe firul de minus care vine la intrerupator si implicit la bec. Problema este ca nu se mai aprinde becul cand porneste ELV ci doar atunci cand apas pe buton. Nu a mai avut timp sa imi faca si becul caci avea programate niste masini care venisera. A zis ca se poate face prin montarea unui releu. Legatul in paralel a becului cu ELV nu prea l-a incantat. Voi ce ziceti?
Oricum va multumesc pentru sfaturi!!!


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2001 - B-xx-xxx
Fiecare om isi gaseste alinarea intre necazul lui si necazul altuia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 21 May 2008, 11:59
Post #7


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Daca n-a stiut sa faca macar atata lucru, inseamna ca e varza. Intr-o jumatate de ora era gata.
P.S. nu-ti trebuie nici o dioda blush.gif

This post has been edited by n3m0: 21 May 2008, 12:00


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
criba
post 21 May 2008, 12:32
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 22 September 05
From: Bucuresti




Dupa cate stiu eu, dioda limiteaza sensul de trecere a unui curent. Asfel + -ul care trece (slab dar este) prin filamentul becului, nu mai ajunge la termocupla. Nu?


--------------------
dacia 1310 berlina injectie 2001 - B-xx-xxx
Fiecare om isi gaseste alinarea intre necazul lui si necazul altuia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
n3m0
post 21 May 2008, 12:57
Post #9


Membru sadic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 3 February 07
From: Campina




Termocupla este un fel de contact normal deschis (in cazul asta). Inchide si deschide un circuit electric. Releul comanda numai pornirea ventilatorului (acesta este un consumator de curenti mari, mai ales la pornire). Dioda se pune in paralel pe bobina releului (daca acesta nu are din constructie) pentru a-l proteja de curentii mari de la pornire.
Cam atat, restul e pe forum.


--------------------
Dacia,Toyota Avensis L 1998/2007 - PH-04-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 May 2008, 13:22
Post #10


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Dioda aceea pusa de mine a fost pentru limitarea curentului prin termocupla si fara dioda lucreaza bine a ca nu am pus dioda pe bobina de releu am uitat sa specific multe relee din fabrica au acea dioda. Oricum nu ai tranzistori pentru comanda releului deci nu are importanta daca apre tensiuni inverse la comanda releului. Termocupla actioneaza ca un intrerupator inchis la depasirea vlori termice scrise pe respectiva termocupla. Ca sa nu se mai arda contactul de la termocupla de aceea se v-a limita curentul de rupere prin ea la un curent mult mai mic. Un releu 40A alimentat la 12-14V trece un curent prin bobina lui cam 100mA .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 17:19
Forum Renault