DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bineinteles cutie viteze

olc27
post 5 Jun 2008, 14:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 21 April 06




Salut
As avea o rugaminte sa ma luminati! E vorba de o Nova 1997 GT care ieri mi`a facut`o, in sensul ca intra in treptele 1 si 2 fara probleme, iar in viteza a 3`a si a 4`a parca nici nu era cuplata in acele viteze, ziceam ca era la relanti.precizez ca in viteza a 5` si marsarier mergea.
Am facut o vizita la mecanic, care a ridicat`o pe elevator si mi`a schimbat renumitele bucse de la timonerie, am pornit bagat in viteza1 si nimic; dar ramane pe maine sa se uite la masina.
Ce ar putea fi?
Va multumesc


--------------------
dacia nova - BC-07-ADF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 6 Jun 2008, 20:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Nu am inteles prea bine simptomul: nu se cupleaza 3 si 4 - ca si cum ar ramane la punctul mort? =furca nu se deplaseaza in cutie (trebuie demontata cutia).
Daca pur si simplu nu intra, in sensul ca nu se poate deplasa maneta= blocaj al tijei (tot cu demontare se rezolva)
Mai usor ar fi sa nu-ti fi dat tu seama, dar sa fie vorba de o dereglare la "timonerie" care sa nu permita "ajungerea" la vitezele 4 si 5
Sub podea, imediat sub maneta este o articulatie la 90 de grade, intre o furca, solidara cu maneta si o tija spre cutie; axul acestei articulatii e fixat prin stantare (mie mi-a cedat si l-am refacut la strung, din 2 piese infiletate).
Tija prinsa in aceasta articulatie e cuplata cu o alta, care ajunge la cutie, printr-un manson cu strangere pe 2 suruburi, care permite reglaj atat pe lungime (miscarea inainte-inapoi a manetei), cat si axial (deplasarea dreapta-stanga a manetei se traduce printr-o rasucire a tijei de comanda) La dereglarea acestui cuplaj, se produce in special o rasucire nedorita care "deplaseaza" comanda spre dreapta sau stanga, facand imposibila cuplarea mersului inapoi sau a treptei a 5-a, sau in cazuri "grave", alaturi de mersul inapoi se "pierd" si 1-2 sau alaturi de 5, se pierd si 3-4...
In asemenea conditii, in cel mai bun caz, ne putem "tarai" cu a 2-a pana la ajutor (fara 1-2 si R, aproape ca nu ne putem deplasa!)
Remedierea e relativ simpla (dar trebuie sa stii cum si ar fi bine sa nu fie apa sau noroi sub masina!!!) (2 chei de 13 ajung!)
Cu un pic de ajutor se va rezolva. Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
printman
post 8 Jun 2008, 13:54
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 18 June 07




salutare am si eu problema asta de reglaj adica cand am luat masina nu-mi intra in marsalier si am fost la un mecani a facut ce a facut si a rezolvato adica intra in marsalier dar mai tarziu am observat ca nu mai intra in a-5-a nu mai are loc sa intre cred ca a dat prea in dreapta si nu mai are loc sa intre in a-5-a .Poti face o schema la reglajul ala ? te rog.


--------------------
Dacia nova 2000/1.6 injectie - B-56-VHP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 13:39
Forum Renault