Se aprind becurile rosii (apa, ulei) in mers!, se aprind, dar nu se opreste motorul
![]() ![]() ![]() |
Se aprind becurile rosii (apa, ulei) in mers!, se aprind, dar nu se opreste motorul
Sir_Alex |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|||
iuki |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 28 November 04 From: Vatra Dornei ![]() |
QUOTE(Sir_Alex @ 3 Jan 2005, 20:37) ![]() Cam cat m-ar costa o reparatie la motor pentru a nu mai pierde ulei? Alte cauze pot fi? ![]() Pinionul la pompa de ulei este pe duca, si s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi pompa de ulei cu tot. Daca nu ai cum sa schimbi pompa cu totul acum, e de ajuns sa schimbi numa pinionu, da e bine sa schimbi toata pompa. |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
te-as sfatui sa nu mai mergi cu masina pana nu remediezi cauza ca s-ar putea sa ti se gripeze motorul.
cauze pot fi mai multe,poate fi de la pinion,de la pompa,de la cuzineti,pierderi mari de ulei,etc. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Daddy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Nu mai circula cu masina.
Nici macar nu o mai porni. Cauta sa remediezi urgent defectiunile. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
moona |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 January 05 ![]() |
Nu sunt eu o mare experta, asa ca am sa va rog sa-mi scuzati exprimarea poate nu chiar atat de tehnica. Am masina de jumatate de an.
Dar asta a fost ultima mea problema cu ea. Ce a fost la mine? Intr-adevar pinionul si pompa de ulei. Cand mi-a desfacut mecanicul baia de ulei, era plina cu benzina(baia). Daca vrei sa mai circuli cu ea (deci nu e indicat), trebuie s-o turezi (asa mi-a explicat mie mecanicul ca sa ajung cu ea la service). N-as putea sa-ti zic exact cat m-a costat, pentru ca am mai schimbat vreo 2 piese la ea si le-am pierdut sirul (disc de ambreiaj, toba intermediara si multe multe altele ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Berlina
|
|
emircea |
![]()
Post
#6
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Si eu am patit acelasi lucru in doua situatii:
1) aveam nivel scazut de ulei, apropiat de cel minim; 2) aveam ulei uzat, apropiat de perioada schimbului. Indicatorul de apa si ulei imi statea pe rosu la ralanti si turatii apropiate de ralanti, dar se stingea pe masura ce cresteam turatia motorului. Am rezolvat problema initial completand uleiul (situatia 1), apoi schimbandu-l (in momentul cand m-am apropiat de nr. de km planificati ptr. schimbare, chiar daca am facut-o cu 20-30 de km mai devreme; daca circuli mai des prin oras, uleiul se uzeaza mai repede ca la drum intins - nu mi-am facut probleme ca as avea ceva defectiuni la motor). Schimband tipul de ulei (in loc de Esso 15W40, Castrol 15W50, apropiate ca pret) si spaland si motorul (recomandat la 3-4 schimburi consecutive cu acelasi tip de ulei, sau de fiecare data cand schimbi tipul de ulei), problema a fost rezolvata. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
moona |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 January 05 ![]() |
Dar eu aveam uleiul schimbat de o saptamana. Si asta am facut si eu prima oara. Am verificat uleiul. Chiar am mai adaugat un pic de ulei. Dar...tot in service am ajuns.
![]() |
--------------------
Dacia Berlina
|
|
Ov |
![]()
Post
#8
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
becul de ulei se aprinde daca presiunea scade sub 0,3 bar. Asta se intampla daca:
1. pinion pompa de ulei uzat -> se schimba 2. pompa de ulei imbacsita -> se curata 3. benzina in ulei -> membrana pompa de benzina sparta -> se schimba si membrana si uleiul 4. ulei fff subtire (ori neadecvat anotimpului, ori ulei vechi) -> se schimba uleiul 5. filtru de ulei cu supapa blocata 6. s-a apucat un destept sa curete mizeria din chiulasa cu lingurita si jegul a ramas in ulei (asta am facut eu ![]() 7. relanti prea jos (de obicei sub 700rpm) -> se mareste relantiul. 8. prea putin ulei -> se completeaza 9. sonda de presiune (bec) defecta -> daca ai si ceas care indica bine, atunci e ok, daca si ceasul indica scadere de presiune (cum facea si la mine) atunci sonda n-are nimic. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Cib |
![]()
Post
#9
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
verifica si cureaua de la alternator daca este stransa... posibila problema pentru becul de la apa
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Dyda |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Pinion pompa ulei = PINION DELCOU
Uzura acestei piese nu are implicatii asupra presiunii de ulei. Are implicatii f f majore in functionarea delcou in parametri , implicit motor Si conform celor spuse de Ov si celor ce voi adauga eu, dai baia de ulei jos , demontezi pompa , cureti sorbul pompei si cineva care stie si cunoaste sa-ti intareasca arcul supapei de refulare din pompa de ulei. |
-------------------- Kox
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
presiunea de ulei este tinuta de linia de arbore ( cuzineti si uzura acestora)
DYDA, crede-ma pe cuvant + poze ca dc pinionul intermediar se barbiereste, asa face, se aprind becurile, el nu se duce dintr-o data, ci in tikmp - 1-3h, depindee cum mergi! |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
Slider |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Verifica totusi si circuitul electric la martorii respectivi. Sa nu ai ceva probleme pe acolo!
"Ceasuri" pentru presiunea la ulei si temperatura la "apa" nu ai la bord? Daca da, cum si cit indica? |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Cib |
![]()
Post
#13
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Bytzu @ 5 Jan 2005, 11:01) presiunea de ulei este tinuta de linia de arbore ( cuzineti si uzura acestora) DYDA, crede-ma pe cuvant + poze ca dc pinionul intermediar se barbiereste, asa face, se aprind becurile, el nu se duce dintr-o data, ci in tikmp - 1-3h, depindee cum mergi! subscriu la cele spuse mai sus, dar masina are cam putini KM pentru a pica acestia. Mai intai incepe cu cele usoare: verifica circuitul electric, schimba uleiul (pune 15W40), curata putin pompa de ulei, strange cureaua la alternator, etc si apoi te gandesti la cuzineti si arbore. |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
heavy_daci |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 9 January 05 From: Oradea ![]() |
Si eu am avut exact aceeasi problema (se aprindeau becurile dar motorul mergea). Am mers cu masina cam o luna asa crezand ca este de la instalatia electrica ceva problema pana cand intr-o dimineata cand sa ma duc la serviciu nu mai porneste. Am mers la mecanic si verdictul ... arborele cotit ... nu stiu ce cota nu se poate decat schimba. Mecanicul mi-a zis ca aveam benzina in baia de ulei si de-aia mi s-a dus. Vezi sa nu ai aceeasi problema. S-a umblat cumva recent la pompa de benzina? Poate ai membrana fisurata. Consuma mai mult in ultimul timp? Miroase joja sa vezi daca nu are miros de benzina(eventual cu o bricheta incearca sa-i dai foc sa vezi daca se aprinde -"joja"
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
|
|
andreip |
![]()
Post
#15
|
spiderman Group: Members Posts: 94 Joined: 1 February 05 ![]() |
Am avut aceeasi problema la o Dacie 1300. Problema a fost de pinionul din delco.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005
|
|
P_C_D |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 February 05 ![]() |
Pinionul de la ulei este...99% !
Ieri l-am schimbat si eu dupa ce mi-a facut tot asa .. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#17
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(P_C_D @ 17 Feb 2005, 19:22) Si? S-a rezolvat? Pinionul care actioneaza rotorul ruptor-distribuitor-ului (i se mai spune si delco dupa numele unei firme producatoare) actioneaza in acelasi timp si axul pompei de ulei. Solutia constructiva a fost aleasa premeditat pentru evitatarea griparii motorului in cazul barbieririi pinionului. Deci daca pinionul nu antreneaza pompa de ulei atunci nu antreneaza nici delco-ul si motorul se opreste. Deci iese din calcul pinionul. Se poate insa sa se fi barbierit canelura axului pompei de ulei. O experienta similara am avut-o cu masina lui taica-miu acum vreo 5-6 ani. A mers foarte mult in oras pe vreme geroasa cu porniri si opriri dese, dupa care la un drum lung i s-au aprins becurile semnalizand scaderea presiunii de ulei. A oprit a verificat nivelul uleiului si-a constatat ca crescuse peste maxim. A mai mers in continuare inca cca 30km cu becurile aprinse ca sa ajunga acasa. Acasa am schimbat uleiul si filtrul de ulei, insa masina nu mai ridica presiunea mai mult de 1,5 bar la rece, iar la cald max 1 bar in sarcina. De atunci ii pun ulei Diesel si n-am constat vreo agravare a situatiei. Dar motorul merge practic la limita de avarie. Ceea ce s-a intamplat, eu explic in felul urmator: Pornirile scurte si dese la rece a dus la formarea de condens in carterul motorului. Nu s-a sesizat la timp, motiv pentru care a aparut uzura pronuntata la nivelul cuzinetilor si a lagarelor axei cu came. Acelasi rezultat poate aparea si datorita patrunderii benzinei in ulei, fie datorita circularii indelungate cu socul tras, fie datorita unei perforatii in membrana pompei de benzina. Si inca o data acelasi defect poate aparea datorita scurgerii antigelului in ulei, fie datorita arderii garniturii de chiulasa, fie datorita fisurarii chiulasei sau blocului motor. Moona, bine-ai venit printre noi! Iti recomand sa ciulesti bine urechea la ceea ce se discuta pe aici, ca sa eviti pe viitor sa fii pacalita de netrebnicii aia care se autointituleaza "mecanici"... This post has been edited by tunderbird: 18 Feb 2005, 17:14 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
pt pompa de ulei conteaza canelurile din interior.daca alea-s "barbierite" ai toate sansele ca delcoul sa aprinderea sa nu fie afectata deloc si pompa de-abia sa mai bage.
am vazut motoare gripate de la pinionul ala. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#19
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius-gabriel @ 18 Feb 2005, 21:26) pt pompa de ulei conteaza canelurile din interior.daca alea-s "barbierite" ai toate sansele ca delcoul sa aprinderea sa nu fie afectata deloc si pompa de-abia sa mai bage. am vazut motoare gripate de la pinionul ala. Daca citeai cu mai multa atentie ai fi vazut ca am spus la un moment dat:"Se poate insa sa se fi barbierit canelura axului pompei de ulei." Ma rog, poate nu m-am exprimat eu prea complet, mai corect ar fi fost :".....distrugerea asamblarii canelate dintre axul pompei si pinion, fie prin barbierirea canelurilor axului fie prin barbierirea canelurilor interioare ale pinionului" Oricum situatia este foarte grava, in prima faza trebuie data baia de ulei jos si facuta o verificare serioasa a pompei de ulei (sorb infundat, supapa blocata, cuplaj distrus). Daca ar fi avut ceas de presiune ulei in bord, probabil ca ne-am fi putut da seama mai usor daca cuplajul este distrus sau nu. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
teodor |
![]()
Post
#20
|
. Group: Members Posts: 176 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Am patit si eu la fel cu berlina D1300, am facut schimbul de ulei , am pus RO3 romanesc.Apoi un drum pana la giurgiu si inapoi.Cand am ajuns in Bucuresti am observat ca atunci cand plecam de pe loc la semafor mi se aprindeu becurile rosii apa+ulei.
Rezolvare: am schimbat uleiul (de data asta nu am mai pus romanesc) si masina mergea perfect, nu se mai aprindeau becurile. Ps:chiar daca schimbasem ulei cu 1 zi inainte , sa dovedit ca acel RO3 nu era bun, nu am pastrat bidonul sa ma duc la OPC.. |
--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI
SLZ 1,9 Diesel
2006
- BZ-xx-www M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
|
|
AC |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(teodor @ 21 Feb 2005, 13:04) Am patit si eu la fel cu berlina D1300, am facut schimbul de ulei , am pus RO3 romanesc.Apoi un drum pana la giurgiu si inapoi.Cand am ajuns in Bucuresti am observat ca atunci cand plecam de pe loc la semafor mi se aprindeu becurile rosii apa+ulei. Rezolvare: am schimbat uleiul (de data asta nu am mai pus romanesc) si masina mergea perfect, nu se mai aprindeau becurile. Ps:chiar daca schimbasem ulei cu 1 zi inainte , sa dovedit ca acel RO3 nu era bun, nu am pastrat bidonul sa ma duc la OPC.. Am folosit cam 1 an RO3, inainte de a-mi repara motorul si mi s-a parut destul de bun... |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#22
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
E adevarat ca aveam ulei Petrom 15W40, insa la motor de Dacie nereglat ca al meu nu prea conteaza ce ulei este mai ales ca era schimbat de prea curand ca sa isi piarda calitatile.
![]() |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
Nano_nanu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 30 January 05 From: Bucuresti ![]() |
sal. am si eu o problema cu pinionul condus cu axul sau e barbierit pe interior si nu imi mai face presiune la ulei, la scos tata cu un coleg afara am cumparat altul nou de uzina dar nu stiu cum sa il pun la loc, din cauza ca tata imi spune ca are o anume pozitie acolo si ca daca il pune prost se mai strica inca ceva. stie cineva daca exista aceasta pozitie cum se pune.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-23-VDL
|
|
rtulea |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
salutare
cam aceeasi problema o am si eu dar mie mi se aprinde doar becul de la avarii frana si doar atunci cand apas tare pe pedala, parca ar trebui sa se aprinda doar daca nivelul lichidului ar fi mic, ori la mine estela indicatorul de maxim. am discutat cu un meserias si mi-a spus ca este nu stiu ce senzor de pe pompa de frana care s-a defectat. acu eu intreb: pot sa merg asa cu ea sau trebe sa-i schimb senzorul acela? mersi mult. daca am postat gresit cer scuze, sunt incepator. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
andu911 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Sir_Alex nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar e posibil sa ti se fi blocat bila in pompa de ulei sau s-a distrus membrana de la pompa de benzina(asta poti si tu s-o verifici)
|
--------------------
-
-
-
|
|
ccristian |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 29 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andu911 @ 13 Apr 2005, 00:32) Sir_Alex nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar e posibil sa ti se fi blocat bila in pompa de ulei sau s-a distrus membrana de la pompa de benzina(asta poti si tu s-o verifici) Si la mine am observat in ultimile zile o comportare ciudata: la rece indicatorul sta sus la maxim. Pe masura ce merg presiunea scade pana ajung pe "rosu", dar nu tot timpul se intampla treaba asta. Eu fac 2 drumuri regulate pe zi cam de cate 10 km. Ieri spre final mi-a coborat acul pana aproape de dunga rosie iar la relanti mi se aprindeau becurile, astazi mi-a stat la orizontala, pe acelasi drum, pe aceeeasi distanta. Ce mi se pare ciudat este ca am facut 10.000 km cu masina asta in ultimile 6 luni (are 65 000 km reali) si nu am avut nici o problema cu presiunea la ulei pana saptamana asta, asa deodata. Mentiononez ca sunt la al doilea skimb cu ulei elf 20W50, intre skimburi nu am skimbat filtrul (skimb facut la 7500, deci am 2500 cu al doilea skimb). |
--------------------
VW
Passat
2010, 2.0 TDI 140CP
- 2005 Ex: Kangoo 2005 dci65/ Megane Sedan 1.5 dCi/ 60 kw CPriv, 2005/ Berlina 1.4L 1998/ Berlina 1.3L 1984 / Seat Leon 2002 1.9TDI 110CP
|
|
notchman |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Al doilea schimb de ulei , ...ai 10mii de km..
Cred ca ar fic azul sa schimbi si filtrul de ulei n de regula , la fiecare schimb de ulei schimbi si filtru .... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
andu911 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(ccristian @ 15 Apr 2005, 09:36) Ce mi se pare ciudat este ca am facut 10.000 km cu masina asta in ultimile 6 luni (are 65 000 km reali) si nu am avut nici o problema cu presiunea la ulei pana saptamana asta, asa deodata. Mentiononez ca sunt la al doilea skimb cu ulei elf 20W50, intre skimburi nu am skimbat filtrul (skimb facut la 7500, deci am 2500 cu al doilea skimb). cu temperatura stai bine ? |
--------------------
-
-
-
|
|
ccristian |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 29 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(notchman @ 15 Apr 2005, 13:43) Al doilea schimb de ulei , ...ai 10mii de km.. Cred ca ar fic azul sa schimbi si filtrul de ulei n de regula , la fiecare schimb de ulei schimbi si filtru .... Din obisnuitza skimb filtrul o data la 2 skimburi (bineinteles daca folosesc acelasi ulei). In ultima vreme nu imi coboara mai jos de prima gradatie alba la relanti (nu stiu daca e ok sau nu)). Ati remarcat ca daca virati puternic dreapta scade presiunea si la stanga creste? ![]() |
--------------------
VW
Passat
2010, 2.0 TDI 140CP
- 2005 Ex: Kangoo 2005 dci65/ Megane Sedan 1.5 dCi/ 60 kw CPriv, 2005/ Berlina 1.4L 1998/ Berlina 1.3L 1984 / Seat Leon 2002 1.9TDI 110CP
|
|
ccristian |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 29 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
VW
Passat
2010, 2.0 TDI 140CP
- 2005 Ex: Kangoo 2005 dci65/ Megane Sedan 1.5 dCi/ 60 kw CPriv, 2005/ Berlina 1.4L 1998/ Berlina 1.3L 1984 / Seat Leon 2002 1.9TDI 110CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:38 |