probleme cu franele, nu mai tin bine
![]() ![]() ![]() |
probleme cu franele, nu mai tin bine
Mihai San |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 973 Joined: 2 April 08 From: Bucuresti sau Arges ![]() |
|
||
--------------------
Dacia;
solenza
2005/confort ; vw golf 4 1.6 16v
|
|||
nh1980ro |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai mergi in service sa-ti aeriseasca sistemul de franare si sa-ti regleze sabotii de frana.
Dupa reglarea sabotilor, pedala de frana ar trebui sa actioneze mai sus. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
george251 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 31 October 05 From: Bucuresti ![]() |
am patit-o si eu. am aerisit circuitul de franare, am schimbat placutele... si m-am obisnuit sa fiu foarte atent cand circul. ideea e ca se simte o variatie de la un drum la altul (eu de obicei circul doar pe distante mai mari) - cateodata mi se pare ca functioneaza mai bine. franeaza mai bine atunci cand nu am pedala de ambreiaj apasata sau cand nu e scoasa din viteza.
e o diferenta pe care o sesizez de cate ori merg cu o alta masina care franeaza normal. am mai auzit ca ar fi de la pompa de la servofrana care e proasta pe toate modelele dacia |
--------------------
Dacia Solenza
Confort 1,4 MPI
2005
|
|
solenzoi |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 11 November 07 ![]() |
george251- nu e proasta pompa de franare, e chestia elementara care se invata la orice scoala de sofer in momentul cand te urci la vola: daca ai servo in nici un caz cand franezi nu scoti din viteza masina , sau nu apesi ambreiajul , pentru ca franarea e mai eficienta. Daca vorbim de Dacia 1300 , poti sa si opresti motorul , ca sa nu cumva consume doua trei grame mai mult. In plus daca te uiti mai atent in compartimentul motor ai sa vezi ca majoritatea subansamblelor care compun diversele sisteme ale masinii sunt de productie belgiana , adica Valeo, pentru ca romanii nu sunt in masura sa produca nici macar un vas pentru lichidul de frama care sa reziste in timp si la solicitari.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003, Scala
- Cj-75 LAR
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@george251 Incearca sa reglezi sabotii de frana ca lumea. Frana la Solenza e destul de eficienta.
Se schimba modul cum franeaza daca ai in masina 5 oameni si bagaje de 100Kg, ceea ce e normal avand in vedere ca Solenza are 980Kg si mai adaugi inca aprox 400Kg. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
george251 |
![]() ![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 31 October 05 From: Bucuresti ![]() |
va rog sa cititi toate cuvintele si sa si intelegeti ideea:
1. nu am spus ca franez sctand din viteza 2. nu am spus ca nu e logic faptul ca la franare masina nu franeaza mai bine daca nu e scoasa din viteza de catre cei care vor sa economiseasca 3 grame de benzina (nu sunt atat de calic). Constatam doar faptul ca intre 2 masini diferite care sunt supuse acelorasi conditii de franare, Solenza fiind una din ele, cealalta masina (in cazul nostru un Logan si o Fabia) franeaza mai bine. 3. nu am spus ca pompele de frana ar fi de fabricatie romaneasca, doar ca sunt proaste Din text rezulta toate aceste lucruri, dar in timpul citirii se mai si proceseaza informatia!!!!!!!!! |
--------------------
Dacia Solenza
Confort 1,4 MPI
2005
|
|
mark`` |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Am aceeasi problema sa zic asa ca si tine si nimeni nu-i poate da de cap...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
La tips and tricks este un mic doc cum trebuie facuta aerisirea
This post has been edited by Mihaitzu: 20 Jun 2008, 23:19 |
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
Nec |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 372 Joined: 11 February 08 From: Constanta ![]() |
ai dreptate nu e de joaca cu franele
![]() Fa o aerisire si vezi daca in timp iti face tot asa eu zic ca e pompa de frana Ps. Daca vezi ca nu iti tine la prima pedala poti sa ii faci ca la o dacie 1300 pedale si o sa tina .Daca nu ai mai unblat la un sistem de franare eu zica sa nu te bagi si sa te duci la un service autorizat Cum se face aerisirea: http://www.daciaclub.ro/Aerisire-frine-t3528.html This post has been edited by Nec: 21 Jun 2008, 00:47 |
--------------------
Solenza
Scala
2003
- CT -- PMR
|
|
ramsen |
![]()
Post
#10
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
salut.problema mea era ca mie nu imi tinea frina pe fata.rotile cind puneam frina se invirteau iar spatele lasau dungi de frinare pe asfalt(nu de alta dar mam invirtit in loc cu ea la o frina brusc ).mam bagat sub ea in spate la repartitor si lam gasit strins de tot adika de aia imi tinea prima data fata.lam reglat eu si a inceput sa tina fata si spatele sa dea o tenta de frinare.adika pe fata la frinare brusca trebuie sa inghete iar pe spate sa faca ca la sistemul ABS(care a condus masina cu ABS).acum dupa ce leam reglat se cunosc si placutele de frina ca lucreaza
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
ador13 |
![]()
Post
#11
|
![]() VADER Group: Members Posts: 263 Joined: 9 September 05 From: Mangalia ![]() |
QUOTE(solenzoi @ 20 Jun 2008, 20:46) george251- nu e proasta pompa de franare, e chestia elementara care se invata la orice scoala de sofer in momentul cand te urci la vola: daca ai servo in nici un caz cand franezi nu scoti din viteza masina , sau nu apesi ambreiajul , pentru ca franarea e mai eficienta. Al naibii instructorul meu nu mi-a zis chestia asta elementara care se invata la orice scoala de soferi. Cum adica daca ai servo in nici un caz nu ai voie nu apesi ambreiajul? Hai mai baieti, lasati textele; elementare sunt regulile de circulatie, nu alte balarii. QUOTE(george251 @ 20 Jun 2008, 21:35) va rog sa cititi toate cuvintele si sa si intelegeti ideea: 2. nu am spus ca nu e logic faptul ca la franare masina nu franeaza mai bine daca nu e scoasa din viteza de catre cei care vor sa economiseasca 3 grame de benzina (nu sunt atat de calic). Negarea negatiei de 1000 de ori ... nu stiu daca a inteles cineva ideea ta, sau poate sunt eu mai greu de cap. In fine, daca scot din viteza in timpul franarii nu inseamna ca sunt calic cum zici tu; daca nu as scoate din viteza consumul ar fi zero pe zona respectiva de franare deci nu are nici o legatura cu economia de carburant, dimpotriva. Iar la franele bruste scot din viteza pentru a evita oprirea motorului, nu din alte motive. This post has been edited by ador13: 21 Jun 2008, 09:23 |
--------------------
OPEL
ASTRA
H 2007
- CT-13-... EX: DACIA SOLENZA
|
|
reddacy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 18 January 08 From: In inima Ardealului ![]() |
Eu i-am dat de cap la a mea:in iarna am cumparat masina si avea placute din alea scumpe[la 100 ron. parca],si cum erau la 30% le-am schimbat cu placute import Polonia la 20 ron.....si la franare tb.sa insist mai tare pe pedala sa se blocheze.....iarna a fost super ca o simteam bine pedala[la celelate placute derapa la cea mai mica atingere].
Asa ca astea nu-mi "mananca"discurile dar apas un pic mai tare si merge......la fiecare cu problema lui......si inca ceva:eu i-am dat de cap prin forumuri ca la service NU sunt curiosi ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 scala
- AB-29-RAZ
|
|
george251 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 31 October 05 From: Bucuresti ![]() |
scuze pentru negarea negatiei, dar ma ofticasem pentru ca in loc sa vorbim ce avem de vorbit, facem analiza pe text...
|
--------------------
Dacia Solenza
Confort 1,4 MPI
2005
|
|
trotineta |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 17 May 08 ![]() |
Salut , este o problema simpla de rezolvat ,( dar si importanta ) parerea mea sa te duci la un service autorizat si : sa le spui ca sa-ti dea jos placutele de frana ( cati km. ai cu ele? ) , sa dea jos aparatoarele de cauciuc de la etrier de la pistonas sa le scoata pistonasele ( de tot daca arata nasol = ruginit tare = de schimbat daca e cazul ) cat mai mult si sa le curete dar nu cu smirghel dur sau alte obiecte metalice dure , cu smirghel cel mai fin ( pistonasele sunt cromate si cum se face economie la tot stratul este atat de subtire ca daca dai cu smirghel sa ceva dur scapi de crom=dupa aceea iti rugineste = bun de aruncat ) este indicat un spray degripant sau chiar lichid de frana dupa aceea montat la loc ( frana slaba incepe cu fata, spatele actioneaza dupa anumita incarcatura, explicatia=repartitoarele) . Dupa fata sa verifice si spatele = tamur demontat verificat cilindrii sa nu piarda lichid de frana ( nici macar sa nu fie umezit ) curatat interiorul tamburului, se aduna mizerie , praf etc. dupa untimp o sa-ti scoata sunete asemanatoare cu trenul care se opreste in gara
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004/1.9D
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
@george251 Daca Loganul si Fabia aveau ABS si ati franat pe asfalt uscat, atunci e normal ca distanta de franare sa fie putin mai mare la SLZ. In functie de viteza la care franezi distanta poate sa fie mai mare de la cativa cm pana la cativa metri. Greutatea banuiesc ca e aproximativ aceeasi. Daca mai aduagi in masina 100KG atunci distanta de franare se modifica si e un lucru perfect normal la masinile astea.
Daca frana e elastica la viteze mai mari e posibil sa ai aer in instalatie sau sa ai probleme cu pompa de frana. Verifica sa nu ai fisurat furtunul care vine de la motor la pompa de servofrana. De asemenea verifica sa nu fie uzate sau ovalizate discurile de frana. In mod normal daca bagi piciorul in pedala de frana rotile se blocheaza. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Nec |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 372 Joined: 11 February 08 From: Constanta ![]() |
,,De asemenea verifica sa nu fie uzate sau ovalizate discurile de frana.``
nh1980ro,Daca avea discurile ovalizate ii juca pedala cand punea frana .Si eu am cumparat niste discuri de import si dupa 100km mi sa-au ovalizat si imi juca pedala cand pune-am frana This post has been edited by Nec: 24 Jun 2008, 00:31 |
--------------------
Solenza
Scala
2003
- CT -- PMR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 11:21 |