DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane slabe

tiger_style91
post 26 Jun 2008, 10:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 May 08




Salut!! Am si io o Dacie breack din 93 si de cand iam schimbat sabotii pe spate nu mai am franele la fel de bune ca inainte(sunt fff slabe pe spate) si pedala se duce destul de muult, aproape pana la 3 sferuri din cursa ei k sa tina franele. I-am schimbat grniturile pompa si de la pistonasele din spate; s-a simtit o mica diferenta la franare smile.gif (se mai intarise pedala) dar acum iar este f moale si cu cursa lunga sad.gif .
Va rog sa ma ajutati , poate a mai patit cineva sa ceva, k io unul nu stiu ce sa-i mai fac. Multumesc anticipat.


--------------------
dacia 1310 breack 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 26 Jun 2008, 11:28
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Eu cred ca nu ai probleme cu franele.Repartitorul are rolul de a regla cantitatea de lichid pe care o trimite la cilindrii de frana spate in functie de incarcatura.Daca le verifici cu masina goala repartitorul nu deschide numai putin.Tousi poti verifica daca ai aerisit bine franele spate.Succes.

26 Jun 2008, 11:29:
Trebuie sa verifici si functionarea sistemului de reglare a jocului la saboti.

This post has been edited by pavel_daniel: 26 Jun 2008, 11:29


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 26 Jun 2008, 12:41
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Nu ai scris nimica de aerisirea franelor, aceasta operatiune este obligatorie, pentru ca altfel franele sunt spre Zero wink.gif

Reglaj la saboti ai ? Refa reglajul manual, dinte cu dinte.

Functia search te ajuta mult.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 26 Jun 2008, 13:10
Post #4


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(pavel_daniel @ 26 Jun 2008, 11:28)
Repartitorul are rolul de a regla cantitatea de lichid pe care o trimite la cilindrii de frana spate in functie de incarcatura.
*




Le-ai incurcat .. dry.gif
Repartitorul este altceva ,este situat pe punte si are rolul de a repartiza (imparti ) lichidul de frana la amblele roti ,stanga si dreapta
Limitatorul este plasat in partea din spate al autovehicului si este cuplat in circuitul de frana principal .
Rolul sau este de a limita presiunea care se transmite catre franele rotilor din spate ,in functie de incarcatura puntii spate , stiut fiind ca in timpul franarii,sarcina dinamica schimba repartitia greutatii pe punti , in sensul incarcarii rotilor din fata si descarcarii celor din spate .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Jun 2008, 14:03
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ce saboti ai bagat?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 26 Jun 2008, 15:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




la dacia din 93 ai autoreglarea aia cu dinti de soarec.


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 26 Jun 2008, 16:07
Post #7


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Daca ai aerisit franele si problema persista incearca sa tragi frana de mana cativa dinti. Daca pedala se intareste atunci ai distanta prea mare intre saboti si tambur. Autoreglarea pe spate mai da si chifle (uzuri).


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin_d_1300
post 26 Jun 2008, 16:50
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 January 07




La cati km trebuie aerisite franele?


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 26 Jun 2008, 18:17
Post #9


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Nu este o regula. Simtomele sunt pedala elestica sau moale (trebuie sa faci pedala sa tina frana).


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 26 Jun 2008, 19:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Mai MINEL! Spune-m si mie,te rog unde este pozitionat LIMITATORUL ca eu nu-l gasesc.Sau numai la modelul tau exista?


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 26 Jun 2008, 20:09
Post #11


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(pavel_daniel @ 26 Jun 2008, 19:28)
Mai MINEL! Spune-m si mie,te rog unde este pozitionat LIMITATORUL ca eu nu-l gasesc.Sau numai la modelul tau exista?
*




Mai Pavele mai , sigur nu ai asa ceva montat pe circuitul de franare (ti l-am si marcat cu rosu ) ???? blink.gif
M-as indoi ca masina ta sa nu il aiba sau mai sti.... dry.gif


Attached thumbnail(s)
Limitator.JPG ( Size: 138.08k ) Number of downloads: 526


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiger_style91
post 27 Jun 2008, 06:55
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 May 08




Multumesc pentru tot baieti;)biggrin.gif . Am sa mai aerisec franele si sa schimb limitatorul(ala care limiteaza lichidul de frana pe spate in functie de greutate).
PS. pedala este elastica si nu stiu de ce. Poate fi lichidul de frana compresibil? Ce imi recomandati?


--------------------
dacia 1310 breack 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pavel_daniel
post 27 Jun 2008, 07:35
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 16 January 08




Mai MINEL! Trimite-mi te rog si o poza cu locul unde este pozitionat repartitorul.Multumesc.


--------------------
trabant 601 1970 - sj-02 jan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 27 Jun 2008, 09:27
Post #14


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(pavel_daniel @ 27 Jun 2008, 07:35)
Mai MINEL! Trimite-mi te rog si o poza cu locul unde este pozitionat repartitorul.Multumesc.
*




Daca discutam despre Dacia sigur ai si tu limitator ,dar daca discutam despre alte modele ,in cazul tau (ceea ce reiese din semnatura ) Trabant , nu intru in detalii pt ca nu stiu instalatia de franare la acest model .
Nu o sa pun nici o poza cu limitatorul , (aparat foto lipsa ) dar o sa incerc sa iti explic (cat de cat ) zona unde o sa il gasesti asta daca ai DACIA si nu TRABANT .
Limitatorul o sa il observi pe partea dreapta spate al autovehicului ,
Este montat pe caroserie cu 2 suruburi M6 parca , si este situat sub planseul de la bancheta spate pe traversa caroseriei .
Ideea ar fi sa te bagi sub masina si sigur o sa il gasesti , asta in cazul ca te intereseaza ....

Ti-am pus 2 poze unde se gaseste Limitatorul si care este Repartitorul si unde se afla acesta ,sper ca ai inteles .... dry.gif

Attached thumbnail(s)
001.JPG ( Size: 57.17k ) Number of downloads: 546
Repartitor.JPG ( Size: 50.56k ) Number of downloads: 524


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 27 Jun 2008, 09:30
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Pedala elastica = aer in instalatie


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiu NEGRUS-COSTIN
post 8 Jul 2008, 19:48
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 8 July 08




QUOTE(tiger_style91 @ 26 Jun 2008, 10:46)
Salut!! Am si io o Dacie breack din 93 si de cand iam schimbat sabotii pe spate nu mai am franele la fel de bune ca inainte(sunt  fff slabe pe spate) si pedala se duce destul de muult, aproape pana la 3 sferuri din cursa ei k sa tina franele. I-am schimbat grniturile pompa si de la pistonasele din spate; s-a simtit o mica diferenta la franare smile.gif (se mai intarise pedala) dar acum iar este f moale si cu cursa lunga sad.gif .
Va rog sa ma ajutati , poate a mai patit cineva sa ceva, k io unul nu stiu ce sa-i mai fac. Multumesc anticipat.
*


Buna,
Fiind posesor de Break iti explic ce am patit personal; am schimbat si eu cilindrii receptori pe spate (cumparati din magazin, facuti de SRL-uri cu garnituri deja montate); dupa acest lucru aveam frana doua zile, apoi aeriseam circuitul si tot asa; am fost la diversi "mecanici" si "sfatuitori" ; asa am ajuns sa inlocuiesc pe rand: pompa, etrierele fata, racordurile flexibile fata, repartitorul de frana, chiar si teul central si conductele fixe de pe puntea de spate; acelasi rezultat...; intr-un final un mecanic mi-a spus ca cilindrii facuti de SRL-uri vin gata montati dar cu garnituri de berllina pe cilindri de Break (berlina 20 mm, break 22.2mm); mi-am schimbat garniturile si de atunci nu mai am probleme cu franele

This post has been edited by Laurentiu NEGRUS-COSTIN: 8 Jul 2008, 19:58


--------------------
Dacia 1310 Break 1995/1397 cm3 - is-53-usl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 8 Jul 2008, 22:26
Post #17


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




QUOTE(Minel @ 27 Jun 2008, 09:27)
Daca discutam despre Dacia sigur ai si tu limitator ,dar daca discutam despre alte modele ,in cazul tau (ceea ce reiese din semnatura ) Trabant , nu intru in detalii pt ca nu stiu instalatia de franare la acest model .
Nu o sa pun nici o poza cu limitatorul , (aparat foto lipsa ) dar o sa incerc sa iti explic (cat de cat ) zona unde o sa il gasesti asta daca ai DACIA si nu TRABANT .
Limitatorul o sa il observi pe partea dreapta spate al autovehicului ,
Este montat pe caroserie cu 2 suruburi M6 parca , si este situat sub planseul de la bancheta spate pe traversa caroseriei .
Ideea ar fi sa te bagi sub masina si sigur o sa il gasesti , asta in cazul ca te intereseaza ....

Ti-am pus 2 poze unde se gaseste Limitatorul si care este Repartitorul si unde se afla acesta ,sper ca ai inteles .... dry.gif
*




Minel zice bine,ca deobicei! tongue.gif Una-i repartitoru,e un jaf de piesa prins pe puntea spate din care se despart 2 conducte,e un fel de T-eu.Limitatorul(nu mai explic ce rol are ca n-are rost)tot in partea spate se gaseste,prins pe planseu.Are conectata o tija de el care ar trebui sa-l ajute la "deciderea" cantitatii de lichid trimisa catre rotile spate.Dupa conducta se duce-n repartitor unde face split in doua si ajunge la roti.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavykbt
post 3 Aug 2008, 09:27
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 22 February 06




Salut! Acum 2 saptamani mi-am schimbat repartitorul de frana pentru ca imi curgea cate putin si dupa un anumit timp nu mai aveam frane. Am facut franele beton, aerisit instalatia. Ieri seara am vrut sa plec cu masina, si surpriza, pedala in podea ohmy.gif. Nu curge lichid pe niciunde, limitatorul e uscat, lichid in borcan la acelasi nivel. Frana e elastica, prinde in podea. Unde sa mai fie problema acum??? Sper sa imi raspunda cineva cat mai repede ca sunt disperat sad.gif


--------------------
Dacia Berlina Li 2000 - TM - 777777
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ab05mlw
post 6 Aug 2008, 01:05
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 April 08




verifica pompa de frana.. servo, se poate sa se fisurat vre`o garnitura si scapa presiune, sunt 2 pistonase si alea mai fac figuri, e cam greu sa le schimbi daca nu stii cum se aierisesc.

6 Aug 2008, 01:06:
ps. repartitorul il poti da jos si sa il cureti ff bine, de obicei nu se prea schimba doar daca curge si nu se poate etansa.

This post has been edited by ab05mlw: 6 Aug 2008, 01:06


--------------------
dacia 1310 1990 - ab05mlw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 Aug 2008, 07:21
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca tot cumparati piese noi,luati macar de uzina:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 7 Aug 2008, 20:30
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




am si eu o nelamurire legata de frane,sabotii sunt noi,frane am,frana de mana tine.dar uneori la franare se aude scartait la roata de pe spate stanga,care ar fi cauza??masina este cea din semnatura


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ab05mlw
post 7 Aug 2008, 22:09
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 April 08




se poate sa fii intrat ceva la tamburi in spate desfa si vezi ce ii pe acolo. sufla cu ceva si pune la loc dar incet sa nu se puna prafu pe vaselina ca`i bai...


--------------------
dacia 1310 1990 - ab05mlw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 8 Aug 2008, 16:31
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




o sa verific,posibil sa fie vrun gunoi


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiger_style91
post 25 Aug 2008, 19:15
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 May 08




va multumesc pt sfaturi;) azi am aerisit din nou franele si a iesit o gramada de aer:P. acum pedala e k piatra si masina se franeaza la cea mai mica atingere a pedalei:D:D:D:>:>


--------------------
dacia 1310 breack 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 22:01
Forum Renault