DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce nu-mi place la Dacia clasica

Twister
post 16 Jul 2008, 17:46
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Am spus clasica deoarece ma refer la batrana Dacie, cu toate variantele ei: berlina, break, liberta etc. Atentie, cand nominalizati un punct slab, ganditi-va si la cat costa Dacia, nu o comparati cu BMW; de aceea voi enumera numai problemele specifice, care sunt inacceptabile chiar la pretul de vanzare de pe timpuri al Daciei.

- nu exista si nu a existat Dacie in care sa te urci in costum alb, sa pleci de la Constanta la Timisoara si sa ajungi acolo curat. NU. E imposibil, tre sa se intample ceva. Nu ma contraziceti cu teribilisme de genul "a mea nu e asa", ca stiu ce vorbesc.
- geamurile usilor drepte (si nu ai ce sa-i faci, ar insemna sa tai toata masina ca sa adaptezi ceva curb)
- zgomotul in habitaclu. Motorul in sine nu e cine stie ce galagios, chiar sunt multe masini moderne, cu pretentii, ale caror motoare fac galagie mai multa, insa cand ai inchis usile: tacere. La Dacie nexam izolatie fonica eficace.
- fiabilitatea motorului. Are destul putere pt timpul cand a fost conceput, cu solutii oribile gen tije culbutori, dar, repet, eu sunt multumit de ce poate motorul, raportat la alte parti ale masinii. Probleme e fiabilitatea lui, macar aici puteau folosi materiale mai bune.
- tabla. Prea subtire, face mici "valuri" pe toata suprafata la orice mica apasare, plus ca rugineste intr-o veselie. Sunt locuri unde rugina apare la toate Daciile, uzina stia de ele, ca stia tot poporul; i-a durut in cur de client, n-au remediat nimic, nici macar n-au dat cu un strop de unsoare.
- scaunele. Mai frate, daca tot face zgomot ca la nebuni, macar monteaza niste scaune decente, nu sa paralizezi de spate dupa 200km, ca oricum nu poti adormi din cauza zgomotului.
- suspensia fata. Orice bucsa uzata trage dupa sine intraga bucsaraie si pivotaraie. Ca sa nu troncane trebuie sa schimbi TOT, de la pivot inferior pana la bucsile din mitaliera, tot. Si tine pana cand se moaie o bucsa, dupa aia pica toate.

Chestiile astea sunt inacceptabile chiar si in aia 3000E sau cat costa batrana Dacie. Cu bani putini se puteau remedia niste lucruri cel putin neplacute, insa dezinteresul uzinei era vecin cu nesimtirea.

This post has been edited by Twister: 16 Jul 2008, 17:47


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Jul 2008, 18:42
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Twister @ 16 Jul 2008, 18:46)
- nu exista si nu a existat Dacie in care sa te urci in costum alb, sa pleci de la Constanta la Timisoara si sa ajungi acolo curat. NU. E imposibil, tre sa se intample ceva. Nu ma contraziceti cu teribilisme de genul "a mea nu e asa", ca stiu ce vorbesc.

*



nu ca as umbla la costum prea des, dar nu stii ce vorbesti. Deseori nu deschideam capota cate 3000 km, si atunci sa verific uleiul si reglez platina al carei pinten se tocea putin cate putin.

In rest ai dreptate.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 16 Jul 2008, 18:44
Post #3


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03





QUOTE(argon @ 16 Jul 2008, 19:42)
nu ca as umbla la costum prea des, dar nu stii ce vorbesti.  Deseori nu deschideam capota cate 3000 km, si atunci  sa verific uleiul si reglez platina al carei pinten se tocea putin cate putin.
*



Da maaaa. DAR el a vorbit de berlina, break, liberta. Tu in schimb ai Estate.

This post has been edited by driverx: 16 Jul 2008, 18:44


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 16 Jul 2008, 18:44
Post #4


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Twister ... si tu ce vrei pana la urma ?
Crezi ca ne pasa ce nu-ti place tie la Dacia sau ce ? Masinile alea cu care o compari tu nu au costat 3000 euro noi , ok ? blink.gif


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Jul 2008, 18:45
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




am umblat si cu destule berline de firma la care se deschidea capota doar cand se aprindea cate un bec in bord. Cand incep sa pice toate pe rand si-a mancat pita masina, alea sunt rable deja si nu prea au fost ingrijite, dar sa nu generalizam. Dacia e cea mai buna masina raportat strict la pretul de achizitie si intretinere.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jul 2008, 18:49
Post #6


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu pot spune doar atat dacia te tine in forma altfle nu ai mai simti ca ai masina ! Sincer daca nu as mai experimenta cate ceva doar ulei si benzina ar vedea motorul meu .

This post has been edited by djasu82: 16 Jul 2008, 18:50


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 16 Jul 2008, 19:59
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




haha, argon, eram sigur ca interveni. Tu ai Dacia care nu s-a stricat niciodata, imi aduc aminte. Si nici nu se va strica. smile.gif
QUOTE
Uite, aici nu sunt de acord cu tine. Am avut si Oltcit, nu sunt fan al acestei masini, dar fost mai fiabil decat Dacia. Motorul cel putin nu suporta comparatie.


Am uitat sa adaug la deficientele Daciei si planetarele, sistem prea simplu si prost. Macar daca se puteau inlocui doar capetele planetarelor.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 16 Jul 2008, 20:03
Post #8


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Ah ... explica-mi si mie ... care-i problema tehnica ?!


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin_d_1300
post 16 Jul 2008, 20:39
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 January 07




QUOTE(Twister @ 16 Jul 2008, 18:46)


- nu exista si nu a existat Dacie in care sa te urci in costum alb, sa pleci de la Constanta la Timisoara si sa ajungi acolo curat. NU. E imposibil, tre sa se intample ceva. Nu ma contraziceti cu teribilisme de genul "a mea nu e asa", ca stiu ce vorbesc.

*



Daca nu te pricepi la mecanica, si nu te bagi, ai cum biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 16 Jul 2008, 22:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




cosmin discutam si socializam in acelasi timp.nu trebuie sa ai atitudine de genu "si tu ce vrei acum ?".este un topic bun in care putem sa ne scriem of-urile.probabil frustrarea ta nu te lasa sa accepti realitatile despre DACIA caci in nici un caz nu cred ca n-ai simtit pe pielea ta ca e o masina de 2 lei jumate.eu personal o accept asa cum este si imi place.cedeaza una alta dar rezolv problema cu maxim de interes si ma mandresc cu faptul ca am dobandit niste cunostinte de mecanica in timp ce unii cu golf nu inteleg nici 5% din masina lor...scuze de offtopic dar m-am descarcat putin.


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin_d_1300
post 16 Jul 2008, 22:32
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 January 07




QUOTE(Twister @ 16 Jul 2008, 18:46)
Am spus clasica deoarece ma refer la batrana Dacie, cu toate variantele ei: berlina, break, liberta etc. Atentie, cand nominalizati un punct slab, ganditi-va si la cat costa Dacia, nu o comparati cu BMW; de aceea voi enumera numai problemele specifice, care sunt inacceptabile chiar la pretul de vanzare de pe timpuri al Daciei.

- nu exista si nu a existat Dacie in care sa te urci in costum alb, sa pleci de la Constanta la Timisoara si sa ajungi acolo curat. NU. E imposibil, tre sa se intample ceva. Nu ma contraziceti cu teribilisme de genul "a mea nu e asa", ca stiu ce vorbesc.
- geamurile usilor drepte (si nu ai ce sa-i faci, ar insemna sa tai toata masina ca sa adaptezi ceva curb)
- zgomotul in habitaclu. Motorul in sine nu e cine stie ce galagios, chiar sunt multe masini moderne, cu pretentii, ale caror motoare fac galagie mai multa, insa cand ai inchis usile: tacere. La Dacie nexam izolatie fonica eficace.
- fiabilitatea motorului. Are destul putere pt timpul cand a fost conceput, cu solutii oribile gen tije culbutori, dar, repet, eu sunt multumit de ce poate motorul, raportat la alte parti ale masinii. Probleme e fiabilitatea lui, macar aici puteau folosi materiale mai bune.
- tabla. Prea subtire, face mici "valuri" pe toata suprafata la orice mica apasare, plus ca rugineste intr-o veselie. Sunt locuri unde rugina apare la toate Daciile, uzina stia de ele, ca stia tot poporul; i-a durut in cur de client, n-au remediat nimic, nici macar n-au dat cu un strop de unsoare.
- scaunele. Mai frate, daca tot face zgomot ca la nebuni, macar monteaza niste scaune decente, nu sa paralizezi de spate dupa 200km, ca oricum nu poti adormi din cauza zgomotului.
- suspensia fata. Orice bucsa uzata trage dupa sine intraga bucsaraie si pivotaraie. Ca sa nu troncane trebuie sa schimbi TOT, de la pivot inferior pana la bucsile din mitaliera, tot. Si tine pana cand se moaie o bucsa, dupa aia pica toate.

Chestiile astea sunt inacceptabile chiar si in aia 3000E sau cat costa batrana Dacie. Cu bani putini se puteau remedia niste lucruri cel putin neplacute, insa dezinteresul uzinei era vecin cu nesimtirea.
*


Pe scurt... problema daciei e ca e ROMANEASCA. Facuta in tara lu' peste, ruland pe drumurile noastre, care sunt si ele cum sunt... daca era masina facuta de nemti era mult mai buna, parerea mea. blush.gif blush.gif


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 16 Jul 2008, 22:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




nu...eu cred ca problema majora e tehnologia de constructie din anii '70 de cand a fost scoasa prima dacie si care a ramas neschimbata pana cand s-a incheiat productia pentru ca la prima masina dupa berlina,nova etc si anume supernova au existat imbunatatiri majore si rezolvari ale problemelor enuntate in primul post de twister plus altele pe care o sa le enunt eu mai departe:
-alinierea caroseriei(portiere,praguri,capota,etc)
-frane mai eficiente
-mecanica rotilor din fata(bucse,pivoti,amortizoare,etc)
-stabilitatea(ruliul in viraje)
-estetica
-chederele
-rotile pe 4 prezoane
-caldura iarna,aerisirea vara,dezaburirea,etc
mai sunt si alte aspecte dar nu-mi vin acum in minte.


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 16 Jul 2008, 22:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Nemultumiri notabile:

Sistem rudmentar de aprindere, ma rog, sistemul asta a fost folosit la foarte multe masini dar tot execrabil ramane, doar la dacie face figuri zilnic.

Comutatorul de pe contact este prost realizat, ma refer la bucata aia de plastic negru cu niste bucati de cupru in el care se defecteaza usor.

Prea multi consumatori trecuti prin contactul subdimensionat. Se putea monta un rahat de releu in locul lor care sa preia sarcina.
Instalatia electrica rudimentara si prinsa de mantuiala in niste cleme doar de ochii lumii.

Cutia de sigurante, cel putin la a mea, aia cu 6 sigurante in blocul motor este jenanta. Se oxideaza in prostie si imediat ma mir ca nu mai am faruri.

Multe suruburi care sunt un chin sa le desfaci strangi: de exemplu alea 2 de la carcasa de ambreaj la blocul motor de 10. Cele care nu le poti strange decat de langa amortizoare cate 10% din tura ca sa stai 2 ore sa le strangi si imposibil sa le strangi calumea din pozitia aia.

Electromotorul prost montat sub galerii, O data mi-a iesit si mie sa bag la loc electromotorul cu galeriile montate dar aia a fost minune. Cum prostia de electromotor e vechi si se tot defecteaza m-am plictisit sa tot desfac, strang la loc galeriile ca sa il montez.

De rugina nu mai zic nimic.

Jocul supapelor - reglaj saptamanal sambata seara sau duminica dimineata.

Am zis ceva de carburatorul ala care mereu face figuri?

Ma mai gandesc si revin.

Sincer sunt multumit de dacie pentru ca piese se gasesc si per total este o masina buna pentru casa. Ma refer la drumuri scurte si carat de marfa.
La banii ei nu pot avea multe pretentii. Stiu ca orice as face tot ma lasa uneori si m-am impacat cu ideea. Dar tot nu o dau si o mai duc o data la revizie pentru ca alta n-am si are un aer de masina de epoca.

Mentionez ca am un 1300 din 84.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 16 Jul 2008, 22:53
Post #14


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




nu mai generaliza..cand aveam dacia nu deschideam capota cu lunile ..(decat pt verificari)..iar tu spui ca aprinderea face figuri zilnic si carburatorul si ca reglezi culbutorii saptamanal..poate la masina ta..


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 17 Jul 2008, 00:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Man depinde daca masina face 1000 km pe saptamana sau nu.

Daca circuli cu ea azi 5 km si peste 2 luni nu ai de ce sa tot reglezi la ea.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 17 Jul 2008, 01:08
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Daca ar fi avut tabla mai buna...
In rest, daca ii schimbi consumabilele la timp, si nu mergi constant la 4500 rpm si cu 60 km/h prin gropi sau linii de tramvai, masina chiar isi face treaba. O spun in conditiile in care am mers cu ea 33.000 de km incepand cu august 2006.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jul 2008, 06:28
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Twister @ 16 Jul 2008, 20:59)
haha, argon, eram sigur ca interveni. Tu ai Dacia care nu s-a stricat niciodata, imi aduc aminte. Si nici nu se va strica. smile.gif

*




Ba se strica, iti enumar ce am schimbat in 12 ani(ca se cerea, nu ca m-a lasat nimic in drum, ca mai mergea): o planetara, 3 pivoti, rulmentii de pe o parte fata, arcurile spate, borcanul de apa, bloc lumini, si mansoanele de la bietele de directie, in rest consumabile, si cam atat.Daca toata ziua mesteresti la ea, scuza-ma ca-ti spun dar da-o la remat ca iti faci tie un bine in primul rand, si apoi celorlalti participanti la trafic, ca ai o rabla.


Topicul se muta de la probleme tehnice pana imi dau seama de rostul lui.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 17 Jul 2008, 07:23
Post #18


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Trist e ca a aparut asemenea topic. Sincer, dupa zeci de ani de trai cu ele, cu bune, cu rele, eu chiar nu vad ce ar mai fi de dezbatut sau ce ar iesi constructiv dintr-o asemenea ... "dezbatere"

In timpul cat il pierdeti aici mai bine reflectati asupra vietii voastre, vedeti ce se poate face mai mult, ce nu e ie bine si poate intr-un an doi va schimbati masinile astea care va imping deja la asemenea discutii.....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 17 Jul 2008, 07:24
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




In primul rand ar trebui sa se faca distinctia intre cei ce isi repara singuri Dacia si cei ce dau sfaturi dupa ceea ce vad ca face sau le-a spus "mecanicul lor", insa ei habar nu au nici sa puna fisele in ordinea aprinderii, nu mai vorbim de altele. Astora nu le mai raspund.
Argoane, in 12 ani nu ai schimbat nimic la ambreiaj? Inseamna ca ai un stil de condus care se muleaza ca o manusa pe caracteristicile si limitele Daciei. Sau ai trecut ambreiajul la consumabile? Ori circuli foarte putin.
Mai e o chestie, multa lume circula ani intregi cu masina cu avansul aiurea, cu culbutori dereglati etc si masina merge, asa cum merge, na, apoi spun ca n-au deschis capota de juma' de an. Treaba e sa ai masina STAS si sa nu deschizi capota.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jul 2008, 07:31
Post #20


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(driverx @ 17 Jul 2008, 08:23)
In timpul cat il pierdeti aici mai bine reflectati asupra vietii voastre, vedeti ce se poate face mai mult, ce nu e ie bine si poate intr-un an doi va schimbati masinile astea care va imping deja la asemenea discutii.....
*


Intretinerea masinii mele nu ma costa nimic. Nu se strica nimic niciodata. Nu schimb nimic.

b-(


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jul 2008, 07:41
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




@Twister, ambreiaj original, nu am umblat la el, ca nu-i Solenza sa-l schimbi la 50k.

Media in 12 ani ar fi cam 11 000 km pe an.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P0IS0N
post 17 Jul 2008, 07:48
Post #22


pe "Invisible"


Group: Members
Posts: 88
Joined: 12 November 07
From: Ploiesti




As zice ca nu-mi place faptul ca au facut din ea tot ce se putea, de la limuzina la pick-up. Bine, nu e nimic, ca asta observ ca se intampla si cu loganul, ce urmeaza, SUV-ul, nu? (Yay! evolutie)
Apoi tentativele de a o moderniza cu 15 mii de facelifts, din care zambetul lu' ilici mi s-a parut cea mai dezgustatoare.
Si, in cele din urma, lipsa de atentie pentru fabricatie de cand s-a dus licenta de la francezi, si faptul ca luai dacia ca la loterie.


--------------------
Dodge Challenger 2009 SRT8 Manual Transmission - PH-66-SIX
amice știm și noi că politica i-o curvă. eu tot ce vreau să demonstrez e că e una proastă
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jul 2008, 07:52
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(P0IS0N @ 17 Jul 2008, 08:48)
ca la loterie.
*



eu am tras un loz castigator biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Jul 2008, 08:19
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




dar, ce imbunatatiri aduce? Sau e de cafenea?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 Jul 2008, 08:19
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




hmm toate lucrurile de care tew ''vaiti'' pot fi imbunatatite intr-un timp relativ scurt si cu putini bani:)
pai protectia anticoroziva-din prima luna a masinii daca se punea ulei,vaselina....


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 17 Jul 2008, 10:23
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




sincer pe mine...inafara de cutia de viteze...nu m-a lasat nimic...ce-am schimbat am schimbat pentru ca piesa respectiva prezenta o uzura oarecare nu pentru ca cedase...deci per total ma simt oarecum multumit...daniel are dreptate...cam pentru toate nemultumirile daciei exista rezolvari...unele mai costisitoare altele mai ieftine...


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 17 Jul 2008, 11:15
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Adveraul e ca masina are destule pactae dar nu de design. Design-ul a fost unul din cele mai bune ale timpului sau si ramine competitiv si astazi din cauza simplitatii lui. Nu uitati ca R12 exista pe toate continentele si a facut fata cu brio cam la tot ceea ce i s-a cerut.

Problemele sunt mai mult legate de realizarea prectica und ecuvintul cel mai greu l-a avut de spus controlul calitatii. La noi stim cu totii cum a fost treaba asa ca e inutil sa ne intrebam de ce au iesit masinile prost.

Am spus mai demult povestea cu tabla ce venea din japonia cu fiecare foaie impachetata in hirtie cerata care la descarcare in uzina era pur si simplu trintita pe pamint si lasata in ploaie pina ii venea rindul sa intre pe linie. Asa conctiinta nu cred ca au nici africanii care abia s-au dat jos din pom. De ce era necesar sa-ti bati joc de materiale cumparate cu bani grei de peste mari si tari, nu inteleg. Dar se vede treaba ca nu toate materialele erau proaste. Mai erau si oamenii prosti. Si asta e dovedit de diferenta mare intre calitatea masinilor produse cind piesele veneau din Franta si erau doar asamblate la noi si cele facute dupa asimilarea in productie autohtona cind probabil ca s-a taiat de pe lista tot ceea ce trebuia importat pe valuta. Masina tatalui meu a mers fara repros in conditii grele pentru primii 15 ani din viata. Dupa schimbarea primei caroserii deja devenise de nerecunoscut. nu se mai potriveau tablele nicicum, barele erau cele de tip nou cu semnal incorporat (caroseria insasi era de tipul acela), samd. Bordul a ramas acelasi si a durat pina la sfirsitul vietii ei, dimpreuna cu cutia de viteze care inca mergea fara probleme (pe linga alte citeva detalii-scaune, etc). Motorul a fost refacut prima oara dupa mai mult de 200K km si de atunci a luat-o rapid in jos. Al doile a motor a dus doar 20kkm, probabil din cauza mecanicilor extrem de prosti. Al treilea motor este cel cu care si-a sfirsit viata care mergea inca bine la peste 100kkm dupa ce fusese folosita asa cum va spusei sa traga remorci pline cu porumb (la o cintarire am avut 1800kg de porumb, stiu pentru ca eu am condus-o, in masina plus remorca. Era atit de lasata incit la trecerea peste o cale ferata, capatul de jos al surubului cu bila de remorca s-a agatat de sina si am fost nevoiti sa o ridicam cu cricul de bara de remorcare ca sa treaca, cintarirea s-a facut pe cintarul bazei agricole locale, treaba se intimpla prin 1997)

In plus aceeasi masina a transportat bulumaci de beton pentru vie, cartofi, frigidere si cite mai stiu eu! In prima ei tinerete a facut trei excursii transcontinentale, ajungind de doua ori la Paris si o data pina la Berlin fara probleme incarcate de fiecare data cu patru persoane si bagajele imposibile ale unei familii in vacanta pentru doua luni (inclusiv cartofii de rigoare). La a doua tura spre Paris pompa de apa a cedat in Germania inainte sa trecem granita si am mers tiris-grapis sa intram in Franta unde a fost inlocuita la Metz. Mi-aduc aminte si acuma, a costat 237FF. Era pompa cu care iesise din fabrica.

Adaugati la asta trasee facute pe cele mai absurde drumuri de munte, deal si balta (masina a fost luata in balta Brailei la un moment dat la pescuit) iarna, vara sau mai stiu eu ce. A traversat terenuri pe care multe din masinile moderne inclusiv 4x4 astea noi de oras ar fi ramas fara garda la sol (si chiar recent parcind linga un Volvo xc al unui coleg de munca am observat surprins ca garda lui e mai mica decit a mea). Aici in Australia avem un fost reprezentat Renault care ne-a povestit cum la unmoment dat in anii 70 s-a dus in desert cu o echipa de filamre sa realizeze o mica reclama pentru R12. El conducea R12-le si dupa el venea caravana de Land Rover (trei masini) cu echipamentuld e filmare. Cind au ajuns la Dune, el a trebuit sa o ia in fata ca sa gasesca drumul cel mai bun caci land-roverurile se impotmoleau. Masina lui era si automata dupa toate cele! Dar ne-a explicat tehnica lui, el taia duna la 45 de grade in viteza a doua cu un pic de avint, pina in creasta unde lasa balansul si inertia sa il treca dincolo. Spunea ca nu s-a impotmolit niciodata (omul a fost de altfel pilot in echipa de uzina Renault Australia). E drept de asemenea ca taind dunele la 45 de grade Land Roverurile s-ar fi rasturnat caci ar fi fost prea inclinate lateral.

Asa ca vedeti, depinde si de felul cum tragi sau stii sa te folosesti de ea. La halul in care am tras noi de a noastra, ma mir ca ne-a tinut 32 de ani chiar asa cum ajunsese (vezi tablarie, etc).

Motorul, am mai spus si alta data e cit se poate de bun, fiabil si economic. Este un motor care scoate si astazi cifre impresionante de consum asemanatoare cu cele ale masinilor de greutate si capapcitate similara dar cu injectie si ax cu came in chiulasa. Pentru un motor cu tije impingatoare eu zic ca nu e rau de loc. Materialele proaste si manopera iresponsabila in ro au facut sa i se reproseze motorului fiabilitatea proasta, dar eu sunt convins ca motorul nu e de vina. Conduc si in prezent un R12 asamblat iin Australia si motorul refcaut acum 90kkm trage exuberant desi rotile sunt mai mari decit cele recomandate de constructor. La 100km toarce linistit cu sunetul familiar pe care l-am invatat cind m-am suit in masina cumparata de tatal meu in urma cu 32 de ani (33 in momentul asta, la un an dupa casarea roscatei). Desi n-am nevoie de masina asta, pur si simplu nu gasesc nici un motiv sa renunt la ea. Am mai renuntat o data la o masina fara motiv (un R17) si regret pina in ziua de azi.

Stiu ca e greu de convins pe cineva cind masina lui nu merge si face tot felul de figuri, dar exista solutii. Daca te obisnuiesti cu lipsa aerului conditionat, cu acceleratia molcoma si cu micile ei idiosincrazii, Dacia e o masina demna de toata lauda. In tara inca stiu pe cineva care are una din 71 si care inca nu are rugina (caroserie originala), e drept pastrata in garaj, dar folosita iarna si vara din din belsug. Un model mai aparte, cu frina de mina la picior (sic!) si cu cotiera intre scaunele din fata.

Cu putina sansa si atentie sunt sigur ca se poate gasi o masina care sa te tina bine ani indelungati. Din nefericire pasiunea unora consuma de multe ori obiectul pasiunii pe acolo pe la voi. Recomandarea mea este inca o data sa nu incercati s afaceti din dacie ceva ce nu este (avion, bunaoara). Asa cum e, e destul si poate sa aduca mare placere. Atit de mare, incit cluburile locale organizeaza aici in Australia un raliu anual care traverseaza jumatate de continent prin desert. Editia de anul asta e in plina desfasurare si de cum o sa apara concurentii cu pozele si se posteaza pe forumul de aici, o sa revin cuamanunte. Timpul nu mi-a permis anul asta dar sunt infierbintat la gindul ca la anul am sansa sa particip.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 17 Jul 2008, 14:47
Post #28


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Ghio, superb! Abia astept pozele alea!

Twister, imi pare rau... dar topicul deschis de tine nu-si are rostul la 'imbunatatiri'. Cel mult, cu indulgenta, la 'probleme tehnice', unde majoritatea dintre noi ne-am cam spus of-ul.

Intr-adevar, ca sa te tina o dacie tre sa-i rezolvi problemele curente cat mai repede (sa nu genereze altele) si apoi intretinere la timp.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jul 2008, 14:57
Post #29


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(emircea @ 17 Jul 2008, 15:47)
topicul deschis de tine nu-si are rostul la 'imbunatatiri'. Cel mult, cu indulgenta, la 'probleme tehnice'
*


De acolo vine radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 17 Jul 2008, 20:10
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




QUOTE(Twister @ 16 Jul 2008, 18:46)
Chestiile astea sunt inacceptabile chiar si in aia 3000E sau cat costa batrana Dacie. Cu bani putini se puteau remedia niste lucruri cel putin neplacute, insa dezinteresul uzinei era vecin cu nesimtirea.
*


Nu stiu daca s-a spus, dar sa continui sa imbunatatesti la nivelul aniilor '90- 2000 un concept facut la mijlocul lu '60 este o munca de sisif, costurile ar fi imense, faliment sigur. Vedeti numai cat ajunsese sa coste un papuc diesel si care oricum mergea in pierdere.
Solutia cea mai viabila pe care o avea Dacia pentru acest model se rezuma la aplicarea solutilor de imbunatatire folosite tot in acei ani, pentru acele vremuri, adica deceniul 7, de catre francezi.


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 00:14
Forum Renault