dezechilibru frane?
![]() ![]() ![]() |
dezechilibru frane?
je_design |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|||
deconectat |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Acum cat timp ai schimbat placutele de frana? Cati km are masina?
Daca placutele sunt vechi, poate s-au uzat inegal. Alte cauze ar putea fi discuri uzate inegal sau probleme cu pistonasul de la un etrier. Daca placutele sunt foarte noi, mai mergi o vreme si se aseaza ele. In cazul unei franari violente s-ar putea ca masina sa plece destul de tare intr-o parte. O diferenta de 17% mi se pare cam mare... |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
BZN |
![]()
Post
#3
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Daca valoarea admisa este 20 % atunci cred ca e OK , altfel stabileau o toleranta mai mica, stai linistit!
This post has been edited by BZN: 18 Jul 2008, 21:09 |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
je_design |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 27 August 06 ![]() |
masina are aproximativ 15000 km si nu le-am schimbat niciodata. si eu zic ca 17% e cam mare dar asta e. o sa ma duc in service sa imi pun alarma si atunci le zic sa verifice si ei. sa inteleg ca pistonul etrierului e suspect? mizerie/ praf nu pot fi cauza?
|
--------------------
Logan
Laureat plus
2006
|
|
Kojak |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Anexez rezultatul de la testul de frane efectuat in cadrul ITP, la masina din semnatura.
@je_design, dintre toate valorile alea de pe foaie, unde anume se poate citi dezechilibrul ala de care spuneai? Attached thumbnail(s) Picture.jpg ( Size: 320.7k ) Number of downloads: 468 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
deconectat |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Coloana din mijloc, cea cu delta e diferenta, adica dezechilibrul.
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Kojak |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Mersi deco.
![]() Deci "stau" bine. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
tuneam |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Si eu am dezechilibru intre st si drepta 16%. Dr 2225 St 1888 De la ce sa fie? Placutele l-am schimbat acum vreo 15000 km, nu merg sportiv, oricum nu de la placute ar tb sa fie, chiar daca sunt uzate, tot trebuie sa franeze. Cred ca trebuie aerisit un pic circuitul, dar de unde sa aiba aer? ca nu s-a umblat niciodata la el. This post has been edited by tuneam: 24 Nov 2008, 15:34 |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
voinicel |
![]()
Post
#9
|
![]() Noua mea pisica Group: Members Posts: 149 Joined: 9 June 06 ![]() |
Eu am o intrebare: Cum ar putea o masina cu ABS sa aiba dezechilibru la franare? Sau mai bine zis cum pot ei sa masore diferente intre roti atata timp cat ABS-ul nu da voie ca o roata sa se invarta cu o viteza diferita de a altei roti?
(Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrală electronică, patru traductoare de viteză (unul pentru fiecare roată) și două sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de frânare. Unitatea electronică monitorizează constant viteza de rotație a fiecărei roți. Când detectează că una din roți se rotește mai încet decât celelalte, mișcă valvele pentru a scădea presiunea în circuitul de frânare, reducând forța de frânare pe roata respectiva.) This post has been edited by voinicel: 24 Nov 2008, 16:47 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
|
|
tuneam |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() Respecte master.... acuma chiar nu mai inteleg nimic ![]() |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Kruger |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am dezechilibru. ABS-ul nu regleaza forta de franare intre roti, ci doar nu le lasa sa se blocheze. Faptul ca o roata franeaza mai mult ca cealalta, nu inseamna ca viteza de rotatie a lor e diferita.
Practic, daca vrei neaparat sa mergi pe ideea asta, ABS-ul iti va regla forta de franare intre roti...abia cand va inta in functiune, adica in cazul unei franari violente. So, ABS-ul nu te va scapa de un derapaj in frana, daca rotile inca se invart normal. This post has been edited by Kruger: 24 Nov 2008, 17:35 |
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|
voinicel |
![]()
Post
#12
|
![]() Noua mea pisica Group: Members Posts: 149 Joined: 9 June 06 ![]() |
Da da din cate stiu eu (la primul ITP am lipsit ca nu aveam timp si am lasat masina acolo, asa ca nu am de unde sa stiu cum se face la masina cu ABS), testul se face cu pedala la fund. Si oricum la franare intra in calcul mai multe variabile inclusiv aderenta dintre cauciucuri si cilindri aia rotativi de la standurile ITP.
Si apropo de unde aveti voi hartia aia cu rezultatele ca mie mi-au inapoi doar talonul cu stapila, iar bulina o aveam deja lipita pe numar? La faza cu blocarea ai dreptate am gasit aceiasi definitie pe WIKI cu o adaugire Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrală electronică, patru traductoare de viteză (unul pentru fiecare roată) și două sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de frânare. Unitatea electronică monitorizează constant viteza de rotație a fiecărei roți. Când detectează că una din roți se rotește mai încet decât celelalte (o condiție ce o va aduce în starea de blocare), mișcă valvele pentru a scădea presiunea în circuitul de frânare, reducând forța de frânare pe roata respectiva. This post has been edited by voinicel: 24 Nov 2008, 18:01 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
|
|
Mihai_eon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mihai Group: Members Posts: 364 Joined: 9 January 08 From: Bucuresti ![]() |
am auzit azi de la cineva din targ ca cica placutele de logan la a 2a jumatate a lor de grosime cica ar avea un material mai solid?stie cineva ceva de chestia asta?e adevarat?
|
--------------------
Chevrolet
Lacetti
2008 1.6 benzina + gpl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
moustache |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Placutele au materialul omogen. Nu sunt mai tari sau mai altfel in prima sau a doua jumatate a grosimii lor. Ar fi si foarte periculos sa fie asa, pt ca daca unele se uzeaza mai repede, ar insemna sa ai coeficienti de frecare diferiti etc. Nu va mai luati dupa toti folcloristii.
This post has been edited by moustache: 25 Nov 2008, 15:28 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
vladpc |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 2 September 08 ![]() |
poate se refera la otelul care ramane dupa ce s-a tocit placuta
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
sandero
2008
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Voinicel tata, EBD e altceva decat ABS. Ala costa bani in plus.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 25 Nov 2008, 19:47) ptiu drace, si eu care credeam ca EBD e inclus in ABS ... Ia zi-le domnu einstein, unde ai vazut matale EBD pe lista de optionale la extra-cost? Diferit de ABS. Dupa aia trecem la analizat si ESP-uri... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
voinicel |
![]()
Post
#18
|
![]() Noua mea pisica Group: Members Posts: 149 Joined: 9 June 06 ![]() |
Un search pe "gugal" nu ar strica!
De la Wikipedia, enciclopedia liberă Distribuția electronică a forței de frânare. Acest echipament asistă ABS-ul. De exemplu, la autovehiculele cu tracțiune în față, partea din față este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acționării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre față. Prin aceasta, aderența la roțile din spate scade simțitor și roțile tind să se blocheze. ABS-ul lucrează în sensul antiblocării roților din spate, iar EBD-ul redistribuie forța de frânare, pentru eficiență maximă. Important: —–> EBD-ul (EBV) este doar un asistent al ABS-ului. Dacă aveți probleme cu ABS-ul, automat rămâneți și fără EBD. “Deciziile” luate de EBD au la bază informațiile culese de senzorii ABS. Cu alte cuvinte EBD este un fel repatitor electronic. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
EBD-ul e pur si simplu ABS-ul in functiune. Nu e nici un sistem suplimentar.
Limitatorul-distribuitor de la masinile fara abs are rolul de a pune in corespondenta greutatea pe puntea spate cu forta de franare. Daca e greutate mare, trebuie forta de franare mai mare pana la blocarea rotilor (care franeaza cel mai bine neblocate), daca e greutate mica, trebuie forta mai mica ca sa se blocheze rotile. Limitatorul limiteaza forta (prin debit) aplicata rotilor spate pentru a nu se bloca repede atunci cand greutatea pe spate e mica (ceea ce conduce la derapaj necontrolat al puntii spate) Insa la ABS acest limitator nu e necesar pentru ca da drumul ABS-ul, prin insasi functia lui, la roata care sta sa se blocheze. EBD-ul este astfel doar o vorba goala de marketing, nu este decat un rezultat firesc al functionarii ABS-ului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Brainie |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
OFF
QUOTE(voinicel @ 26 Nov 2008, 08:50) Iar un minim de analiză cu proprii neuroni ar strica și mai puțin ! QUOTE(voinicel @ 26 Nov 2008, 08:50) De la Wikipedia, enciclopedia liberă ... De exemplu, la autovehiculele cu tracțiune în față, partea din față este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acționării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre față... De exemplu, în acestă frază wikișor a dat-o de 3 ori în bară. |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:48 |