cu plumb sau fara plumb ?
![]() ![]() ![]() |
cu plumb sau fara plumb ?
mad88 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 26 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
break
95
|
|||
Asi |
![]()
Post
#2
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
cu plumb nu mai exista (efectiv sa aiba tetraetil de plumb)
asadar poti baga de care vrei.. adica premium, sau unleaded 95/98/100 dar si aia premium e pe cale de disparitie |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la petrom au aditiv pt masinile vechi-care inlocuieste tetraetilu de plumb.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Asi |
![]()
Post
#4
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
admitand ipoteza principala pentru care a fost bagat teraetilul de plumb de-a lungul vremii atunci poti baga de care vrei. Tetraetilul asta de plumb este antidetonant.. unu care functioneaza destul de ok fara efecte secundare prea grave (cum ar fi naftalina sau alcoolul.. alcoolu e bun doar ca ar trebui foarte mult alcool! si deja iese din notiunea de aditiv).. adica a fost o smecerie la moda sa dreaga benzina cu co scazut (cum majoritatea era de un 78-85 si aia indoielnici, iar motoarele aveau nevoie de ceva gen co90 alea mai noi de atunci). Practic a fost o chestie relativ pe moment pentru a nu periclita clientii datorita benzinei cu co scazut (temporar pana studiaza si aplica noi metode de rafinare a benzinei pt a obtine co ceva mai mare la un pret ok fara risipa prea mare.. etc.. )
In ziua de azi avem rafinariile care dau direct benzina cu co95-100 fara a fi nevoie de alt antidetonant.. poate aditivi de alte facturi pt controlarea vitezei de ardere sau altceva. Avantajele benzinei cu plumb au fost trecute cu vederea datorita impactului negativ asupra mediului. (eventualele avantaje ar fi o usoara ungere suplimentara a scaunelor supapelor, dar neglijabil) Cum oricum e istorie asta cu plumb, din punctul meu de vedere avem o benzina ok 95/98/100 whatefer, si mai exista benzina care poate nu a trecut ctc-ul de "co95" si mai punem un aditiv doi.. o mai dregem un pic si o bagam la "premium". |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La Dacia 1310 cu motor 102-13, adica majoritatea din ele, care au RC cel mai mare, ca la restul de motoare nu cunosc, producatorul recomanda strict benzina cu CO 98, asa scrie in carte, asa scria pe sticker-ul lipit langa buson.
Nu conteaza daca e cu sau fara plumb, la Dacia pe injectie e acelasi motor, si merge bine mersi. La motoarele mai vechi de 1300 nu stiu, difera unele chestii in chiulasa, acolo cred ca ar face bine aditivul ala cu tatraetil. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:26 |