tractarea unei masini cu sufa, cum trebuie...?
![]() ![]() ![]() |
tractarea unei masini cu sufa, cum trebuie...?
Mihaitzu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|||
RIon |
![]()
Post
#2
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Cablul trebuie sa fie intins tot timpul, sa fie unul autorizat, iar masina tractata sa aiba frane, altfel ajungi la asigurari... sa pui avariile, sa mergi incet (30kmh) si cu multa grija, sa alegi un segement orar cand traficul e restrans... eu as merge la ora asta sa o las la poarta, undeva... sincer.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
BZN |
![]()
Post
#3
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu tractatul cu sufa nu este permis...,oricum in cazul tau cel mai bine ai folosi o bara rigida( cam greu insa de procurat).
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
RIon |
![]()
Post
#4
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Nu sunt sigur... eu am un cablu de otel autorizat rar... e 20 de lei.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
Distanta pe care trebuie sa o parcurg este de 25 km am o sufa ca sa i zic asa rezistenta zic eu nu e omologata dar merge s a mai tras cu ea nu e a mea ,precizez ca masina tractata are frane dar nu foarte bune nu tin foarte bine ,motorul nu porneste asa ca adio frana motor si m a gandeam la ceva daca la pantele care le am de coborat desfac sufa si cobor masina singura ca sa elimin riscul de a intra in solenza Doamne fereste si o idee ar fi urmatoarea :Ma ajuta la franare daca cobor cu tr I de viteza si ambreiajul apasat ?incetineste mai bine decat pe liber?ce s ar intampla dak as da drumul din grseala la ambreiaj cu motorul oprit din mers la 30 km /h(de curiozitate).Alte sfaturi.......Multumesc.
|
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
RIon |
![]()
Post
#6
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Nu scoate din viteza; sa traga frana de mana si la dacie, in caz de panta
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
NU tine frana de mana deloc.......
|
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
QUOTE(Mihaitzu @ 20 Aug 2008, 23:44) Ma ajuta la franare daca cobor cu tr I de viteza si ambreiajul apasat ?incetineste mai bine decat pe liber? Tu ai permis? ![]() ![]() ![]() La ce srii tu, ti-as recomanda sa rogi alta persoana sa remorcheze masina. Ce vrei tu sa faci e foarte simplu. Dar nu-i pentru tine. Scuze. This post has been edited by Victoras2001: 20 Aug 2008, 23:12 |
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
kostake |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Victoras are dreptate...e o treaba simpla,dar pt cine a mai facut asta sau daca nu sa isi puna macar mintea la contributie.
PS. Cu caramida legata cu sfoara ai incercat? |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
vet |
![]()
Post
#11
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(Mihaitzu @ 20 Aug 2008, 22:44) Ma ajuta la franare daca cobor cu tr I de viteza si ambreiajul apasat ?incetineste mai bine decat pe liber?ce s ar intampla dak as da drumul din grseala la ambreiaj cu motorul oprit din mers la 30 km /h(de curiozitate).Alte sfaturi.......Multumesc. 1) Pai daca ai ambreiajul calcat....esti la fel ca pe liber. 2)Nu se intampla nimic daca dai drumul la ambreiaj la 30Km/h. Doar "frana de motor...fara motor" ![]() 3) Alte sfaturi : in situatia asta cel mai experimentat sofer va merge cu masina ce trebuie remorcata. De el depinde intinderea cabluilui in majoritatea situatiilor. Unu' care "le are".... va opri el prin franare masina tragatoare (semafoare, prioritati....alte situatii previzibile)...in asa fel incat cablul sa ramana intins. Cel care trage are datoria de a pleca lent de pe loc si de a-si adapta toate manevrele la lungimea totala a ansambluilui. Sa nu faci greseala de a cobori cu masina fara motor....si fara sa fie trasa . Daca ai ceva frane, nu cred ca trebuie sa-ti faci mari probleme. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
omegabear |
![]()
Post
#12
|
![]() membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cel ce trage este simplu: viteza mica si fara manevre bruste, adica cat mai soft. Este greu pentru cel tras, trebuie sa mearga infranat cat sa tina sufa intinsa, mai tare sau mai usor in functie de conditii dar infranat. Acum nici chiar sa-i tarasca rotile blocate pe astfalt... Si e destul de dificil avand in vedere ca se afli chiar in spatele unuia care nu sti exact ce o sa faca, si ai impresia ca nu tine nici frana, ca nu merge servo, si unde mai pui ca te domina o dorinta acuta sa-l depasesti ori sa maresti un pic distanta dar nu te lasa sufa <
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1310 L
1994
- B 10 AGE "Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran |
|
Mirciulik |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Am tractat masina mea de multe ori...pana am puso la punct.
Primul sfat: neaparat sa vorbesti permanent cu cel din spate prin telefon sau statie emisie receptie. Am mers tractat mai bine de 100km pana acasa si practic cel care ma tragea imi spunea:"incetineste", "gata, da drumu la frana", "vezi ca urmeaza viraj, incetineste" si altele. Practic doar cel din spate franeaza pentru ca daca ar frana si cel din fata sufa n-ar mai fi intinsa si ar smuci la pecarea de pe loc. Virajele la 90 grade sunt cele mai dificile. Cel din fata , luand virajul are o viteza foarte mica 5-10km/h in timp ce persoana din spate care inca este in linie dreapta are 10-15km/h. Astfel chiar daca cel din fata nu pisca frana deloc, el incetineste foarte mult. Apoi cand el a iesit deja din viraj are o viteza mai mare decat cel din spate care tocmai ia virajul. Astfel zdruncini masina foarte tare. Eu zic sa vorbesti in permanennta cu cel din spate. PS: Viteza cu care mergeam remorcat era 70km/h sufa avea 2-3 m. Pentru cel din spate e extrem de solicitant sa se uite la masina din fata aflata la doar 3 m. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
paul_p |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(BZN @ 20 Aug 2008, 22:32) Din cate stiu eu tractatul cu sufa nu este permis..., Ai facut scoala pe stilul vechi ![]() Revenind la topic, tractarea 25 de km este prea dificila avand in vedere starea precara a masinii si experienta. Mai bine duci masina cu platforma. |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
wolfin |
![]()
Post
#15
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.802 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
nu ai voie cu sufa elastica pe autostrada ci doar cu sufa fixa. (sau nu ai voie deloc??)
in rest esti liber sa tragi cu orice sufa omologara. daca tin franele cat de cat poate sa o traga. eu am reusit 100km (tota AI+prin buc.) sa tractez cu sufa elastica un clio cu motorul spart deci fara servo. This post has been edited by wolfin: 21 Aug 2008, 15:32 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Hormonelul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 611 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar de ce nu ii aerisesti franele inainte de drum ? E o operatie destul de simpla si macar asa nu mai ai emotii !
|
--------------------
Dacia
1300, 1100
1972, 1968 Uleiul nu curge de la masina...isi marcheaza teritoriul ! |
|
florinutzu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Se poate da cel din masina tractata trebyuie sa fie cel ami cu experienta si daca se poate si sa cunoasca ce si cum tine frana. Era super daca aveai frana de amna ca faceai treaba cu ea. Maxima atentie. Si e bine sa ai sufa de 3-4 m ca sa nu vina peste tine daca il surprinzi cumva cu o frana mai in scurt. Sa pui avariile si sa dai claxoane cand vezi ceva care v-ar incomoda.
|
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|
SiloS |
![]()
Post
#18
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.291 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu am tractat o singura data si am fost tractat de mai multe ori
![]() Ca sfat, pot spune celui tractat ca e indicat ca atunci cand sufa se slabeste un pic sa traga de volan dreapta ( daca sufa e prinsa in spate-stanga si fata-dreapta ) . Astfel se indreapta sufa si se elimina viitorul soc . Oricum, nu e greu sa fii tractat, dar nu e nici pentru orice cizma ! ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
mihalcea1921 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 August 08 From: Timisoara ![]() |
Am fost si eu tractat prin Timisoara, la ora de varf, ca deh, astea au fost conditiile.
![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- TM 04 GAE Dacia 1300 - 1976 - TM 09 KVY
|
|
GIC |
![]()
Post
#20
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
St |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca motorul are compresie cum sa se invarta nepornit?
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
roland |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Dar ce-l impiedica sa se invarta?
In mod normal, motorul invarte cutia si cutia invarte roata. In frana de motor, roata invarte cutia si cutia motorul, indiferent daca are sau nu scanteie motorul. Faptul ca are compresie va induce o rezistenta la invartire, adica o frana de motor. |
--------------------
.
.
.
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
Am rezolvat gata.........masina am tractat o fara incidente ms de sfaturi tuturor m am descurcat trebuie atentie maxima si inteligența sa te poti intelege cu cel din spate sau din fata ta si sa gandesti bine toate manevrele. Va salut si inca odata multumesc Bafta.
|
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
@Mihaitzu
Am fost doar in masina din fata (care trage) si am tras cu un un cablu de otel de vreo 3-4 m. Acum ce pot sa iti spun ca si conducator al masinii din fata avand in vedere ca nu ai mai fost niciodata in situatia asta: - absolut toate manevrele sa le executi mult mai lent fata de cum le executi tu normal; - plecarile de pe loc sa le faci numai cand e sufa intinsa si ambreiajul trebuie sa il patinezi un pic mai mult si implicit sa accelerezi ceva mai cu forta la plecarile de pe loc; - la schimbarile intre trepte: de ex. cand bagi a 2-a in mod normal urci viteza intai un pic mai sus si a doua la fel trebuie ambreiajul mai patinat si accelerat mai sustinut. Ideea e ca atunci cand cupleaza sa nu o lasi la greu dar nu prin bruscarea masinii ci o ajuti prin ce ti-am spus eu acolo. - la faza cu franele: fiind conducatorul masinii din fata incearca pe cat posibilul sa te tii cat mai la distanta de cei din trafic care va "perturba" si v-ar obliga la manevre bruste. Cand te aproprii de un loc unde trebuie sa incetinesti, pune frana exact ca si cum nu prea ai avea frane pentru ca cel tras sa observe ca franezi, incetinesti. Trebuie lucrat foarte fin la partea cu franele. Ca exercitiu de imaginatie, ar trebuie sa franezi cum "nu are frane" masina din spatele tau. Asa sa te atingi si tu de pedala de frana. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la chestia cu frinarea in panta masina tragatoare se punea in spate
![]() This post has been edited by bygy007: 23 Aug 2008, 22:14 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:05 |