upgrade soft solenza diesel?
![]() ![]() ![]() |
upgrade soft solenza diesel?
johnsws |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Se pot rescrie valorile din tabele pe uce-urile injectie de la dsn incoace prin interfata (dovada rescrierile de la logan)
In mod sigur se poate ce intrebi tu, doar ca eu nu am auzit de chiptuning pe solenza in service-urile dacia. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#3
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum spune si Klaus, la Lgan s-a auzit, dar la SLZ D pana acum nu s-a facut asa ceva de catre uzina sau de service-urile autorizate. Bineinteles ca tu te poti duce la cei care se ocupa de chip-tuning sa-ti rescrie tabelele, dar asta e inafara retelei Dacia.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
ache2 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
acuma intreb si eu, si daca se rescriu tabelele ce se intmpla ?
e mai bine, e mai des ? |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
robert.s |
![]()
Post
#5
|
De la munte Group: Members Posts: 125 Joined: 19 April 04 From: Campulung Muscel ![]() |
QUOTE(johnsws @ 14 Jan 2005, 14:29) un prieten mi-a zis ca un mecanic dintr-un service i-a spus ca pe solenza diesel se poate face upgrade soft, oferit chiar de catre dacia, sau chiar recomandat?! nici el nu stia precis, eu nici atat...o fi adevarat? si oare se poate reprograma uce-ul? stiti de asaceva in reteaua dacia, sau o fi facut vreunul chip-tuning la solenza diesel? La alte marci de masini (Peugeot de ex. ) se face frecvent upgrade de soft in service ca metoda de depanare , dar la Dacia nu am auzit . Daca stie cineva de asa ceva sa ne spuna sa mergem si noi la up-grade ! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#6
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ache2, prin rescrirea tabelelor beneficiezi de un fel de chip-tuning. Se optimizeaza softul de management si deci si comportamentul motorului
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu existe nici o indoiala, tabelele de injectie de la dsn la deal (DSN, SLZ, LGN) se pot scrie prin interfata. Credeti-ma pe cuvant! Nu pot zice mai mult...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ICET |
![]()
Post
#8
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(johnsws @ 14 Jan 2005, 12:29) un prieten mi-a zis ca un mecanic dintr-un service i-a spus ca pe solenza diesel se poate face upgrade soft, oferit chiar de catre dacia, sau chiar recomandat?! nici el nu stia precis, eu nici atat...o fi adevarat? si oare se poate reprograma uce-ul? stiti de asaceva in reteaua dacia, sau o fi facut vreunul chip-tuning la solenza diesel? E adevarat ce zici tu...........eu unul am avut asa ceva la "tractorasu"meu,cum ziceau unii pe aici.........si intradevar,facut de cineva care lucra la dacia,dar nu de service dacia!Si mergea belea rau......... |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
bzip2 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
OBD-tuning vrei sa zici ? ar fi foarte fain daca s-ar putea, si la o adica, unii care au schimbat vreo 3-4 chip-uri s-ar putea sa se zgarie putin pe ochi ....
![]() |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
ache2 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
bogdan, ce nu inteleg de ce nu face fabrica optimizarea asta ... adica de ce fac altii sa mearga motorul mai bine ... daca inteleg bine, chip tuningul inseamna sa schimbi parametri de functionare ai motorului ca sa mai scoti ceva putere din el ...
sau nu e asa ? |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#11
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ache ai dreptate. Prin chip-tuning se incarca stoarcerea unor cai si a unor Nm in plus de la motor. La Dacia treaba asta se poate face, vorba lui Klaus doar din interfata, fara a fi nevoie de schimbarea sau instalarea altui chip. De ce nu face fabrica treaba asta? In cazul Daciei eu zic ca nu prea le au ei cu chestii din astea de finete, desi se poate sa ma insel. Dar nu numai de Dacia e vorba. Se fac chip-tuning-uri si la masinile cu pretentii (a se vedea BMW) si exista firme care se ocupa special de modificari la masini. Producatorii nu fac treaba asta din mai multe motive. Unul din ele ar fi scaderea duratei de viata a motorului si cresterea consumului. Eu sincer nu prea inghit faza ca prin chip-tuning ai si cai in plus, si consum redus, si te tine si mai mult motorul. Ar fi prea frumos. In plus, masina este construita dupa specificatiile motoarelor. Ma refer aici la suspensii, sasiu, elemete ale directiei etc. Nu poti creste puterea si atat. Trebuie sa fac modificari si la restul, modificari ce nu sunt tocmai ieftine.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
ache2 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
corect ! si eu am obosit sa aud ca ti se modifica avansul la aprindere, injectia, etc si iti creste puterea fara sa consume ceva combustibil in plus si sa nici n-ai probleme cu noxele !
ca nu le au ei cu fineturile, nu stiu ce sa zic, se poate ! totusi, tabele alea sunt rezultatul unor teste si unei optimizari ... trebuie sa stim ce au urmarit tipii care le-au facut daca vrem sa le schimbam ... adica daca-mi schimba cineva ceva vreau sa-mi explice ce face ... dar intreb, ce anume se modifica fara sa se umble la motor, evacuare de gaz sau distributie ... |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#13
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Motorul eu zic ca l-au luat astia de la Dacia de la Renault ca atare, fara sa-i mai faca nimic. De-aia zic ca habar nu au. Cel mai elocvent exemplu, pe care de altfel l-am mai si spus, e cel cu filtrul de praf/polen pe SLZ cu A/C. Marty i-a intrebat de existenta lui si aia au zis ca SLZ nu are asa ceva. Ghici insa ce se afla in carcasa turbinei de aer. Ai ghicit: filtrul respectiv. Cei de la Dacia au luat pur si simplu piesele si le-au montat fara sa se uite. Si daca pt a afla de existenta filtrului era nevoie sa desfaca doar un surub, m-ar mira sa stea ei sa faca tabele pt injectie. Alea au fost gandite de cineva, dar din pacate (sau din fericire, depinde) nu de inginerii de la Dacia.
Nu am prea inteles intrebarea ta. Ai vrut sa intrebi ce poti face sa optimizezi mersul motorului fara a umbla efectiv la acesta? Pai in cazul asta distributia iese din discutie. Poti optimiza traseul gazelor de evacuare, poti pune un filtru sport si cam atat. Pt restul trebui umblat la parametrii UCE injectie. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
ache2 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
intebam ce anume se modifica doar din soft ... adica ce dracu comanda softul de se poate imbunatati fara sa umblu efectiv la motor !
si ma refeream la frantujii care au facut tabelele cu pricina nu la romanasii care raspund la intrebari fara sa stie nimic in cauza ... acuma e interesant de stiut cine anume i-a raspuns lui Marty asemenea bazaconii ! ca doar n-or fi numai dobitoci la Dacia ! |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#15
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Soft-ul comanda timpii de injectie in functie de diferitii parametri atat ai motorlui (turatie, temperatura antigel, pozite clapeta aer etc) cat si exteriori (temperatura si presiunea aerului de exemplu). Umbland la tabelele cu acesti timpi se poate obtine o crestere a performantei motorului, dar asta cred ca numai pe fondul unei cresteri a consumului.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai comanda si aprinderea (avansul). Deci aprindere + dozaj carburant
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tuneam |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Klaus, chiar se merita upgrade la soft? Scade consumul, merge motorul mai bine? treci de ITP cu upgrade-ul? Daca da, da-ne te rog o infomatie unde sa mergem sa facem si noi asta. Si cam ce scoruri sunt, avand in vdere ca un schimb de chip e undeva pe la 350 euro.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
MariusI |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
La un motor aspirat, fie el benzina sau diesel, parerea mea e ca nu merita sa rescrii softul, pentru ca potentialele castiguri sunt mai mici decat riscurile. Singurul caz in care merita sunt update-urile facute de uzina.
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
tuneam |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce crezi asta? Numai uzina poate sa fac update bun? POate ca nu o mai intereseaza de dbn sau solentza... oricum nu prea a interesat-o. La logan e altceva si se vede ... chip tunning din 2 in 2 luni! Si masina (logan) merge intradevar bine, porneste la 1/4 cheie si merge brici! Poate nu ar strica un chip tuning la ale noastre!!
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
La Diesel aspirat, se pot obtine oaresce cresteri de performanta marind cantitatea de motorina injectata. Minusul este ca se va ajunge sa scoata fum negru in sarcina mare, ceea ce este de evitat (arderi incomplete - poluare, probleme ITP - de ce credeti ca le tureaza la maxim???
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
MariusI |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
tuneam, am impresia ca faci o confuzie. Una e sa modifici softul in scopul de a 'stoarce' mai multe performante (numit oarecum impropriu chip tuning) si alta e sa ai un update de fabrica pentru repararea anumitor bug-uri.
Si nu e vorba ca numai fabrica stie ce face, ci ca nu ai de unde sa scoti diferente semnificative de performanta dintr-un motor cum sunt cele de dsn/solenza |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
kryll |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 18 Joined: 17 January 05 ![]() |
Niste informatii despre chip tuning pt slz 1.4mpi
la aspad (lacul tei) 021 242 2970 scoti cam 9 cai si ramai in limitele normale fara sa ti se aprinda nici un bec. se poate si mai mult, da micsorezi viata motorului... cam 200Euro cu taxa. nu am incercat inca pt ca acu nu am 200 euro, dar sper sa vad rapid. oricum, mi se pare ca 10 cai in plus la o masina cu masa proprie de 980Kg e ceva dstul de misto |
--------------------
Dacia
Solenza
- B 24 USU
|
|
kryll |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 18 Joined: 17 January 05 ![]() |
sry pr offtopic, nam realizat ca era vorba de diesel, dar oricum, nr de tel ramane valabil
|
--------------------
Dacia
Solenza
- B 24 USU
|
|
ache2 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
in concluzie: vreau mai multa putere, ori iau vitamine
![]() |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
johnsws |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
de fapt eu ma refeream la update la soft facut de dacia. cand ajung la revizie o sa intreb pe la service. ma interesa daca e ceva oficial, ca chip tuning sigur se poate face.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
tuneam |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
OK, fie si pentru repararea bug-urilor merita sa rescri softul (asa cum au facut la Logan). Nu sunt convins sa softurile cu care vin dsn-urile sau solentele sind fabrica e cel mai portivit, mai ales ca dsn-ul are 3-4 ani.
Poate e bine sa facem o scisoare la Dacia pe care sa o semnam mai multi si sa cerem (pentru o lista de probleme la care se poate) un update de soft. Cred ca mai inante ar tb sa facem aici un topic de pb care ar tb rezolvate prin soft (sau care credem noi ca vin de acolo). Cu lista asta sa mergem acolo (Dacia), desi sunt convins ca sunt multi "oficiali" care citestc forumul asta si poate si de la Dacia. Poate se autosesizeaza si ne cheama si pe noi la service (pe bani - unde nu mai e garantie - daca costurile sunt o pb pentru Dacia). Ar fi foarte frumos si profesional. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tuneam @ 21 Jan 2005, 01:08) OK, fie si pentru repararea bug-urilor merita sa rescri softul (asa cum au facut la Logan). Nu sunt convins sa softurile cu care vin dsn-urile sau solentele sind fabrica e cel mai portivit, mai ales ca dsn-ul are 3-4 ani. ..... Sa stii ca parca ai fi paranoic! Fara suparare... Ce naiba, nu merge bine masina? Ce probleme sunt in soft? Ca nu se inchid bine portierele? Hai s-o lasam moarta, unii vad conspiratii peste tot, nu e bun softul etc. etc. Masina a fost omologata Euro II, merge, porneste la cald/rece - asta e masina! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
tuneam |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt paranoic. Si cealalta masina (un Logan) mergea super bine, dar au chemat-o la service pentru un upgrade la soft si verificare...desi merge si mergea impecabil, dar au fost mai interesati de ea si au descoperit (sau (auto)sesizat) ca totusi sunt sau pot fi mici probleme, de ex: de ce nu le-au chemat la service sa puna UCE intr-o punga sa nu intre apa acolo? sau altele...poate sunt si de calculator, da nu ne-am dat noi seama inca, sau nu ne-a interesat. sau (Doamne ajuta) poate chiar nu are probleme.
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
MariusI |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Un ordinator de genul UCE nu e ca un PC, e un cip dedicat si ca atare nu are nevoie in mod normal de 'upgrade-uri' de soft. Fii convins ca daca erau intr-adevar probleme care sa afecteze functionarea masinii chemau ei si solenzele la service..
|
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
tuneam |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ok. M-am linistit. O sa merg cu DSN-ul meu mult mai relaxat!!!
Dar mi-e f greu sa cred a daca stai pt o piesa 8 luni sa o astepti pe garantie, o sa te cheme la service pt o chestie oarecum "minora". E un punct de vedere. Scuze pt offtopic. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:32 |