Va rog ajutor cu frana, Pierd lichid de frana
![]() ![]() ![]() |
Va rog ajutor cu frana, Pierd lichid de frana
ovidius max |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|||
kalyyyyyy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Dispozitivul,daca nu ma insel se numeste limitator de presiune.Daca iti curge lichid pe la imbinarea conductei(conductelor in caz de sistem cu 4 conducte si by-pas) sau la imbinarea racordului flexibil singura solutie este sa il inlocuiesti.Iti recomand sa folosesti piesa de origine si mai ales sa te pregatesti cu ceva bani in plus pentru reglaj ,care iti recoman sa il faci la itp(sau alt service) unde au stand de verificare a frinei,si nu la mecanicul de colt de strada care il regleaza cum ii vine lui.De acest dispozitiv depinde foarte mult distanta de frinare dar mai ales daca se blocheaza sau nu rotile din spate la frinare brusca.
Daca dispozitivul de care vorbrsti este pe axa din spate,el este un simplu teu(pe numele de repartitor).Si acesta se poate inlocui. In ambele cazuri poti incerca mai intai sa strangi conducta la locul in care picura. De mers cu masina ,daca nu curge ca la robinet poti merge un pic.Totusi e recomandabil sa nu iar daca mergi te uiti de fiecare data cand te urci in ea cat lichid mai ai in vas si completezi.Cum iti curge pe la circuitul din spate si sper ca nu ai pompa simplu-circuit o sa ramai cu frina pe fata chiar daca ramai fara lichid in vas.In toate cazurile frinarea pe puntea spate va fi ineficienta. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
ovidius max |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Am frana cu simplu circuit - cu 3 conducte.
![]() Stiu teul de pe axa dar, din pacate nu este acela. ![]() De picurat nu picura pe la imbinarea conductei sau a recordului flexibil ![]() ci pe undeva pe langa un dop de cauciuc (garnitura?). Am sa incerc sa fac o poza si sa o atasez, |
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Avind in vedere ca e simplu circuit ar fi bine totusi sa nu circuli prea mult cu masina(mai degraba deloc).Tu stii cat de repede pierzi lichid,dar daca ramai fara ....
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
,,by-pas"
Hei, ce e asta si unde se gaseste? ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Functia de by-pas o are a 4-a conducta si are rol de siguranta.In caz ca ramai fara presiune in pompa,se face un by-pas(notiune luata din medicina de la transplantul de artere,vene) prin cea de-a 4-a conducta,care preia tot sistemul de frinare.Ea este conectata la puntea spate,daca nu ma insel dupa limitator(in orice caz functia acestuia este eliminata).
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Pfff, multumesc pentru lamurire, dar a IV-a conducta la mine e blocata du un dop, pompa are decat 3 conducte
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ovidius max @ 31 Aug 2008, 14:35) [...] De picurat nu picura pe la imbinarea conductei sau a recordului flexibil ![]() ci pe undeva pe langa un dop de cauciuc (garnitura?).[...] Nu atasa nimic. E vorba de pierderi din limitator pe la pistonasul de limitare. Asta inseamna ca manseta de etansare e distrusa - boala veche a limitatoarelor. Schimba limitatorul, reconditionarea e greoaie, nu gasesti mansete (simeringuri in format mai simplu), nu stii daca nu e uzura si pe axul pistonasului intern..etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ovidius max |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 21 December 07 From: Iasi ![]() |
Dupa ce kalyyyyyy mi-a zis cum se cheama piesa am vazut si in manualul de reparatii Dacia 1300 ca limitatorul nu se repara. Am sa o duc in service.
|
--------------------
Dacia
1300
1980
|
|
gimsys |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 20 September 08 ![]() |
IMI MERGE PEDALA IN GOL ACUM !
am lasat masina pe loc , de la ce poate fii ? e la 20 de km de mine masina va rog ajutati-ma cineva mia zis de la garnituri , mi-0am luat un set , se schimba greu ? (nam service auto prin preajma) |
--------------------
Dacia
1300
1978
- CJ 05 AYO
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#11
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ia pompa de frana noua:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gimsys |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 20 September 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1978
- CJ 05 AYO
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
Foarte posibil ... da mai intai vezi daca mai ai lichid ...
|
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
gimsys |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 20 September 08 ![]() |
QUOTE(Ford_V6 @ 21 Oct 2008, 12:10) Lichid mai am dar imi scapa pe la pdeala cate putin , catodata cand franam usor mergea pana in capat pedala fara sa franeze cat costa o pompa ? 21 Oct 2008, 21:55: am desfacut pompa era plin lichidul de frana cu mazga de-aia de a blocat pistonul , am deblocat pistonul am pus pompa inapoi am pus si am tot dat la pedala dar prinde doar acolo jos si nu foarte tare ( destul cat sa ma aduca acas daca as aerisio s-ar rezolva problema ? This post has been edited by gimsys: 21 Oct 2008, 21:55 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- CJ 05 AYO
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
Schimba pompa, curata instalatia cu alcool tehnic si pune un lichid de frana de calitate DOT4.
Mazga aia este acolo ca urmare a lichidului de frana de proasta calitate si neschimbat cu zecile de ani ... Cati schimba lichidul de frana la 2 ani cum este dat la manual ??? Cati folosesc lichid de frana de calitate si nu mizerii gen 2+2 sau Lifrom ????? Dupa aia toti se plang ca Dacia nu are frane ..... |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
gimsys |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 20 September 08 ![]() |
QUOTE(Ford_V6 @ 21 Oct 2008, 22:16) Schimba pompa, curata instalatia cu alcool tehnic si pune un lichid de frana de calitate DOT4. Mazga aia este acolo ca urmare a lichidului de frana de proasta calitate si neschimbat cu zecile de ani ... Cati schimba lichidul de frana la 2 ani cum este dat la manual ??? Cati folosesc lichid de frana de calitate si nu mizerii gen 2+2 sau Lifrom ????? Dupa aia toti se plang ca Dacia nu are frane ..... Am auzit ca sunt probleme cu pompele ca multi au avut probleme cu pompe noi, e adevarat ? unde gasesc cheie de-aia pentru aerisitoare ( la magazine auto sau de scule ?) pun alcolul in borcanelul acela si incep sa "aerisesc" instalatia ? eu mai am lichid lifrom dot 3 , nu e bun ? |
--------------------
Dacia
1300
1978
- CJ 05 AYO
|
|
Cipiotul |
![]()
Post
#17
|
![]() ^RIP^ IS28AUG Group: Members Posts: 264 Joined: 22 July 08 From: Iasi ![]() |
@ gimsys> ca si cheie pt aerisitoare poti folosi o cheie inelara de 8
![]() intrebare pt V6 ... cum se face curatarea instalatiei cu alcool ? acum e in lucru o pompa noua si servo si inainte de a-i pune lichidul (nu stiu de care-i ... tre sa vad ...) as vrea s-o curat... |
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4 MPI
2006
- ISxxSEC ex: Dacia 1310L - 1994 (RIP)
Dacia 1310L - 1995 (RIP 2018) Opel Astra G-CC (Y20DTH) Grabeste-te incet sa intarzii la timp ! |
|
Minel |
![]()
Post
#18
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Si eu am inceput sa fac franele, am gasit pe spate cilindri aproape blocati, vaselina prin tambur ajuns si pe la soboti. Aerisitoare infundate de minzerie.
Nu se pot face niste aparatori pentru aerisitoare sa nu mai intre minzerie? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 22 Oct 2008, 10:39) 1.am gasit pe spate cilindri aproape blocati 2. Nu se pot face niste aparatori pentru aerisitoare sa nu mai intre minzerie? ![]() 1. Iti recomand schimbarea intregului ansablu cilindru receptor , si nu doar a garniturilor , mai ales daca au fost gripati , (depuneri de rugina , uzuri ,etc) 2.Se pot face din furtunul de la spritgel (de la parbriz ) , il incalzesti un pic un capat , apoi il presezi cu un pantent ceva , rezulta un capat inchis , apoi incalzesti si celalalt capac si il montezi direct pe purja (aerisitor ) de la etrier respectiv cilindru receptor ,roti spate .. Bafta si spor la munci !!! ![]() This post has been edited by Minel: 22 Oct 2008, 09:46 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Cipiotul |
![]()
Post
#21
|
![]() ^RIP^ IS28AUG Group: Members Posts: 264 Joined: 22 July 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Minel @ 22 Oct 2008, 09:33) na ca nu-i Lifrom ![]() ambalajul nu arata ca cel din poza dar ala e "tip N" ... inca ma gandesc daca sa-l pun sau o sa caut DOT 4 (vad ca au si de-asta la Guzu) |
--------------------
Dacia
LOGAN 1.4 MPI
2006
- ISxxSEC ex: Dacia 1310L - 1994 (RIP)
Dacia 1310L - 1995 (RIP 2018) Opel Astra G-CC (Y20DTH) Grabeste-te incet sa intarzii la timp ! |
|
emircea |
![]()
Post
#22
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gimsys @ 21 Oct 2008, 10:30) [...]IMI MERGE PEDALA IN GOL ACUM! am lasat masina pe loc , de la ce poate fii ? e la 20 de km de mine masina... va rog ajutati-ma[...] Aviz amatorilor, nu exista ajutor 'la distanta' sau 'prin corespondenta' in cazuri ce tin de siguranta!!! Mai ales daca nu va pricepeti si nu aveti habar, apelati la un service autorizat, care sa dea garantie si sa verifice franele pe stand dupa interventie. De pe forum in cel mai bun caz puteti obtine sfaturi, nu si depanare on-line!!! Imi vine cu greu sa cred, mai ales intr-un caz ca cel de mai sus, ca franele au functionat impecabil, au fost revizuite si intretinute periodic si brusc te lasa. Asta, fara suparare, e de-a dreptul inconstienta. This post has been edited by emircea: 22 Oct 2008, 10:10 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
gimsys |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 20 September 08 ![]() |
QUOTE(emircea @ 22 Oct 2008, 10:08) Aviz amatorilor, nu exista ajutor 'la distanta' sau 'prin corespondenta' in cazuri ce tin de siguranta!!! Mai ales daca nu va pricepeti si nu aveti habar, apelati la un service autorizat, care sa dea garantie si sa verifice franele pe stand dupa interventie. De pe forum in cel mai bun caz puteti obtine sfaturi, nu si depanare on-line!!! Imi vine cu greu sa cred, mai ales intr-un caz ca cel de mai sus, ca franele au functionat impecabil, au fost revizuite si intretinute periodic si brusc te lasa. Asta, fara suparare, e de-a dreptul inconstienta. Buna domnu , si mersi de ajutor dar n-am cerut sa mi se depaeze doar sfaturi ( ca doar de-aia e sectiunea asta a forumului daca stiu eu citi bine ) asa ca nu te mai impacienta asa Am rezolvat frana si azi am sa le aerisesc daca am timp Eu sunt adeptul zicalei cum ti le faci tu nu ti le face nimeni Tu cum crezi ca au invatat mecanicii , asa din carte ? au invatat pentru ca au incercat Am habar de mecanica , dar dacia o am de o luna doar ![]() 23 Oct 2008, 06:30: cum dracu degripez aerisitoarele alea ca mi sa rotunjit deja , am incercat cu spray dar n-a mers This post has been edited by gimsys: 23 Oct 2008, 06:30 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- CJ 05 AYO
|
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Am pus sus tot la frane, am aerisit. Dar rotiile spate nu franeaza deloc. Am vorbit cu un vecin si a zis ca la 1310 am saboti cu autoreglare. Se poate sa nu ii fi pus bine saboti si sa nu imi prinda pe spate. Inainte prindea si spatele. Multumesc
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
emircea |
![]()
Post
#26
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gimsys @ 22 Oct 2008, 10:59) Am rezolvat frana si azi am sa le aerisesc daca am timp Eu sunt adeptul zicalei cum ti le faci tu nu ti le face nimeni Am habar de mecanica , dar dacia o am de o luna doar <span class='edit'>23 Oct 2008, 06:30:</span> cum dracu degripez aerisitoarele alea ca mi sa rotunjit deja , am incercat cu spray dar n-a mers Sorry, nu prea erai sigur pe tine. Si foarte ciudat mi s-a parut sa te lase, asa brusc, in drum. Noi, indiferent ce sfaturi ti-am da, daca alegi sa le faci cu mana ta si nu te pricepi prea bine, risti s-o dai in bara. Pe noi nu ne dor tastele sa dam sfaturi, dar inveti mai multe vazand un profesionist la lucru. Aerisitoarele, daca-s la rotile din fata, dai jos etrierele, desfaci furtunele (le si inlocuiesti, daca sunt cumva si coapte, daca nu, preventiv, ca ai masina abia de o luna si nu stii cum a fost intretinuta, dar poti banui ca nu prea bine, de vreme ce te-au lasat franele), folosesti degripant si lichid de frana, ciocanesti usor aerisitorul si pana la urma cedeaza. Dupa ce-l inlocuiesti, musai ceri si folosesti capacele de plastic peste aerisitor, iar baza (dupa ce l-ai strans) o lubrifiezi. La rotile din spate aplici acelasi procedeu cu roata data jos si masina suspendata, ca butucul nu poti sa-l iei cu tine, ca pe etrieri. Inlocuiesti si racordul de caucuic spre puntea spate, dai o geana si la repartitor, sa nu lacrimeze. E mult de munca, bafta multa daca vrei s-o faci singur. QUOTE(motanpaul @ 23 Oct 2008, 11:23) [...]a zis ca la 1310 am saboti cu autoreglare. Se poate sa nu ii fi pus bine saboti si sa nu imi prinda pe spate[...] Nu intotdeauna functioneaza cum trebuie mecanismul ala de autoreglare. Nu am facut niciodata asa ceva, dar am inteles ca se da jos butucul, se mai 'intinde' mecanismul cu un dinte, apoi se verifica frana, dupa ce pui butucul. Daca memoria nu ma inseala, undeva la tutoriale, la un topic despre aerisire frane, scria si despre sabotii cu autoreglare. This post has been edited by emircea: 23 Oct 2008, 12:17 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
gimsys |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 20 September 08 ![]() |
QUOTE(emircea @ 23 Oct 2008, 12:11) Aerisitoarele, daca-s la rotile din fata, dai jos etrierele, desfaci furtunele (le si inlocuiesti, daca sunt cumva si coapte, daca nu, preventiv, ca ai masina abia de o luna si nu stii cum a fost intretinuta, dar poti banui ca nu prea bine, de vreme ce te-au lasat franele), folosesti degripant si lichid de frana, ciocanesti usor aerisitorul si pana la urma cedeaza. Dupa ce-l inlocuiesti, musai ceri si folosesti capacele de plastic peste aerisitor, iar baza (dupa ce l-ai strans) o lubrifiezi. La rotile din spate aplici acelasi procedeu cu roata data jos si masina suspendata, ca butucul nu poti sa-l iei cu tine, ca pe etrieri. Inlocuiesti si racordul de caucuic spre puntea spate, dai o geana si la repartitor, sa nu lacrimeze. E mult de munca, bafta multa daca vrei s-o faci singur. Mersi ! Chiar ca e mult de munca , acum tre sa schimb furtunele spate , ca sa rupt cand l-am desfacut |
--------------------
Dacia
1300
1978
- CJ 05 AYO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:30 |