probleme scanteie, scanteie deloc
![]() ![]() ![]() |
probleme scanteie, scanteie deloc
born2_hate |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 July 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998
- HD 90 MIH
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#2
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Verifica bujia o desfaci o cureti de calmina ungi filetul ei cuulei de pe joja de la motor si o filetezi la loc , distanta la eletrozi trebuie sa fie de 0.7mm. Montezi la loc si cheie. O mai poti curata bujia si in turatie urcand in sarcina cand te depleasezi cu masina pe la 3500 -4000 de ture , Nu PE LOC . Asa ating temperatura de autocuratare a bujiilor de calmina depusa pe interiorul lor.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
baranga |
![]()
Post
#3
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
asa,de curiozitate;i-am pus cuiva bujiile si nu le-am mai facut distanta 0,7;
le-am lasat ca in fabrica ( 0,6 ); ce simptome ar trebui sa dea??? eu merg numai cu 0,8 si sunt f.multumit;dupa 14000km zici ca sunt noi ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
cumpara o bujie noua si inlocuieste-o pe cea veche. Daca tot nu ai scanteie pe cilindrul ala poti incepe cu reglajul jocului culbutorilor si daca nici asta nu rezolva problema te poti astepta la supapa care nu mai etanseaza sau segmenti terminati.
Ca o curiozitate, bujia este plina de ulei ? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#5
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 2 Sep 2008, 18:03) cumpara o bujie noua si inlocuieste-o pe cea veche. Daca tot nu ai scanteie pe cilindrul ala poti incepe cu reglajul jocului culbutorilor si daca nici asta nu rezolva problema te poti astepta la supapa care nu mai etanseaza sau segmenti terminati. Ca o curiozitate, bujia este plina de ulei ? Ce treaba are supapa sau reglatul culbutorilor cu faptul ca el nu are scanteie la bujia respectiva ?? ![]() Poate sa verifice in sens invers bujia-fisa-capac delcou-axul de la delcou (cama de la cilindrul respectiv ) ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
born2_hate |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 July 08 ![]() |
la restu fiselor curenteaza cand le scot in timpu mersului si vibreaza motorul la la bujia de langa radiator nici macar nu curenteaza fisa si bujiile sunt noi ju au decat 200 km deci o sa verific capacul de la delcou desii e relativ nou nu are decat vro 3 luni
|
--------------------
dacia
1310
1998
- HD 90 MIH
|
|
Paca |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
deci omu zice ca nu ajunge curent in fisa...e din delcou cel mai probabil,ce legatura are bujia.verifica capacul delcou,schimba gatul de lebada,etc.nu dispera...e normal ca motoru sa aibe un mers neregulat in 3 pistoane daca n-ai scanteie pe vreuna dintre fise...
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
born2_hate |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 July 08 ![]() |
si care e gatul de lebeda ca nu le prea am cu mecanica abia sunt la inceput de am invatat destul de multe de pe forum
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998
- HD 90 MIH
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(Minel @ 2 Sep 2008, 17:50) Ce treaba are supapa sau reglatul culbutorilor cu faptul ca el nu are scanteie la bujia respectiva ?? ![]() Poate sa verifice in sens invers bujia-fisa-capac delcou-axul de la delcou (cama de la cilindrul respectiv ) ![]() Iti zic din patzanie proprie sau te pregatesti sa ma iei la mijto. In fine la mine a fost cam asa: Bujiile dadeau scantei o perioada, ele fiind noi montate. Dupa sa zicem...2 3 zile ma miram de ce merge motorul lui peste in 2 3 cilindri. Bujiile se terminau inexplicabil, masuram 30 - 50kohmi intre barful bujiei si tzatza aia unde vine fisa. Prima data am zis ca is varza bujiile. A doua oara la fel. Apoi am realizat eu ca ceva nu e ok daca bujiile cand le scot din chiulasa sunt umede si inegrite. De fapt explicatia e cam asa: Supapele nu mai etansau calumea, deci motorul meu nu mai facea nici compresie calumea si intra in el ulei + gaze scapate in carter. Rezultat era distrugerea bujiei, aparent inexplicabil. Remedierea la mine a fost schimbatul chiulasei cu totul pentru ca am avut de unde face rost si aveam si o bujie care nu se mai infileta bine. Acuma vad ca omul mai vine cu un detaliu: ca nu il curenteaza fisa de la cilindrul 4...hmm ia schimba luleaua si capacul delcoului desi miram-as.. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
born2_hate |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 July 08 ![]() |
hai ca am plecat la cumparaturi vad ca are un prieten dea meu un delcou sa incerc sal schimb si daca functioneaza imi iau inul nou stie cineva si un pret
|
--------------------
dacia
1310
1998
- HD 90 MIH
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#11
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ce are de aface gatul de lebada
![]() ![]() Daca nu curenteaza insemna ca plotul nr.4 nu face atingere cu fisa sau e umed si scanteia se scurge la masa prin capac pe interior. Vezi plotul numarul 4 pe interiorul capacului de delco dai un pic cu smirghel fin il stergi cu o carpa uscata si infigi din nou fisa numarul 4 in delco in asa fel in cat sa faca contact . Daca luleaua "rotorul , distribuitorul" cel care arunca scanteie de la fisa centrala pe ploturi e negru il smirgheluiesti. Apropo da-i importanta si carbunelui + arcul care il mentine vezi daca se mica se arcuieste cu carbunele , nu trebuie sa fie teapan . In rest o mica verificare a culbutorilor nu strica sa observi distanta intre ei si supape. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
baranga |
![]()
Post
#12
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
verifica exact ce a zis djasu
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
born2_hate |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 July 08 ![]() |
am inlocuit am curatat capacul si am inlocui axul ala pe care vine platina si platima acum merge perfect multumesc tuturor pt indicatii
3 Sep 2008, 10:40: si as mai avea o intrebare de la problema cu scanteia i posibil sa creasca si consumul ca o carescut cam mult decand trepideaza masina This post has been edited by born2_hate: 3 Sep 2008, 09:40 |
--------------------
dacia
1310
1998
- HD 90 MIH
|
|
Freelancer |
![]()
Post
#14
|
Membru avansat Group: Members Posts: 119 Joined: 24 January 06 ![]() |
Pai daca mergea in 3 normal ca si consuma mai mult.
|
--------------------
DACIA
1310
1994
- B-05-VYK
|
|
casaman_m |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
o problema asemanatoare o am si eu dar la mine da scanteie doar la bujia dinspre radiator iar la celelalte 3 nu da nici o scanteie. am schimbat capac delcou bujii condensator platine nu stiu ce sa mai fac ce sa mai schimb porneste la keie dar merge innecat rau si nu se tureaza ce sa mai fac ce sa mai skimb
|
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#16
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai si cum dracu functioneaza motorul intr-un cilindru
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Hacker |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Pai mai sti, poate are motor din ala : monocilindru ( ca la motoare de teren )
Cand nu e scanteie verifici urmatoarele : Jocul axului central al delcoului. Condesatorul ( asta e bine sa il schimbi ) Platina Luleaua Capacul de delcou ( suspectul principal ) Fise Bujii Daca tot nu e scanteie mai exista un lucru ( bobina sau platoul delcou ) |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
casaman_m |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 16 February 08 ![]() |
se tureaza un pic mai bine atunci cand scot furtunasul de la vacum, schimbat si asta dupa toate alea platine capac delcouu condensator lulea bujii fise si inca ceva se aude un fasait in carburator si daca scot surubul ala cu arc de amestec nu moare motor , am mai gasit diuza aia care vine in furtunasul ala care pleaca de la carb la galerie tocita si infipta in taspicul de la galerie am curatat am schimbato si tot asa merge. deci dupa un mers de 5 min a motorului asa inecat scot bujiile toate si observ ca doar la bujia dinspre radiator scoate fum celelalte nuu, mi se uda sii bujiile si miros a benzina, benzina fiind de la fantana tarii adica de la petrom carburatorul lam curatat si pe ala o fii din carburator ca am schimbtat si plutitorul din camera de nivel cu unul de cupru reglat la 7, 13 mm schimbat si furtunul de la servofrna ce dracu sa mai schimbv ca am omorat 2 baterii si kiar imi vine sa ma urc pe ea toata lumea fac emisto de mine la povestea asta da nu doresc nimanui sa o pateasca sa schimbi si sa nu mearga sa schimbi si sa nu mearga
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
- VS-07-NEG
|
|
Minel |
![]()
Post
#19
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(casaman_m @ 3 Dec 2008, 09:02) Daca scoti furtunul de la capsula vaccumatica si il obturezi si se rotunjeste, avans mare; daca se rotunjeste cu el neobturat, aer putin-adica ceva jicloare aer infundate(cel din carb sau duza ) - Daca crestea turatia cand scoti furtunasul de la delcou se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia. -La relanti, unde motorul merge constant, avansul vaccumatic, are valoarea maxima. Pe masura ce clapeta de acceleratie se deschide, valoarea avansului vacumatic, scade. La turatii mai mari, intra in functie avansul centrifugal. |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:50 |