DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> De ce nu este bine sa bagi ulei mineral dupa sintetic?

cristimm
post 5 Jun 2003, 21:44
Post #1


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Am auzit pe multi spunand ca dupa ce ai bagat ulei sintetic nu mai ai voie sa bagi mineral (evident alt schimb si fara amestecaturi). Poate cineva sa-mi dea o explicatie mai detaliata?


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 6 Jun 2003, 08:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Eu asa stiu ca invers nu este recomandat, sintetic sa pui dupa ce ai mers pe mineral; explicatia in acest caz este ca componentii de curatare al motorului din uleiul sintetic pot dizolva unele depuneri ramase de la mineral.


--------------------
Opel Zafira 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 7 Jun 2003, 16:03
Post #3


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Si ce e rau in asta? (dizolvarea depunerilor).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 9 Jun 2003, 16:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Ideea ar fi ca toate depozitele alea contribuie la etansari in anumite locuri, pe motiv ca tolerantele la piese sunt mai mari. Daca depozitele sunt dizolvate de uleiul sintetic, exista riscul sa incepi sa mananci ulei.

(Eu asa am auzit :? )


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 10 Jun 2003, 21:43
Post #5


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Multumesc.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MBZ
post 27 Jun 2003, 20:40
Post #6


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 27 November 03




QUOTE
Ideea ar fi ca toate depozitele alea contribuie la etansari in anumite locuri, pe motiv ca tolerantele la piese sunt mai mari. Daca depozitele sunt dizolvate de uleiul sintetic, exista riscul sa incepi sa mananci ulei. 

(Eu asa am auzit  :? )


ai auzit bine, asa este, total nerecomandat, invers se accepta


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 29 Jun 2003, 16:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Eu am auzit ambele variante: nici ulei sintetic in loc de mineral, dar nici ulei mineral dupa ce ai folosit sintetic.
Prima varianta (semisintetic dupa mineral) o voi testa eu pe motorul Daciei 1300. Rezultatele vor aparea prin luna octombrie.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 6 Jul 2003, 21:36
Post #8


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Ma scuzati dar s-ar putea sa revenim la topic:

Ce se intampla daca bagi ulei mineral dupa sintetic sau invers?


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 7 Jul 2003, 12:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




Pentru o masina noua, sau relativ noua, nu este nici o problema sa treci de la mineral la sintetic sau invers. Marea calitate a uleiului sintetic este ca pelicula se rupe foarte greu.

Singura problema posibila (= care se intampla, sau nu) apare la motoarele vechi, daca se trece de la mineral la sintetic. Ce inseamna motor vechi? Oricum peste 30000 .. 40000Km rulati.
Uleiul sintetic are bune calitati de detergent, deci poate dizolva repede reziduurile depuse in timp, si pot aparea efecte secundare precum: infundarea unor canale inguste de ungere, scurgeri de ulei din motor pe la simeringurile invechite.
Pentru a preintampina aceasta probleme, la motoarele vechi, trecerea de la mineral la sintetic se face ruland doua schimburi de semi-sintetic, si/sau ruland relativ putin (2000..4000 Km) primele schimburi de sintetic.

Daca un motor vechi incepe sa consume (mai mult) ulei la trecerea la sintetic, inseamna ca oricum avea nevoie de o revizie a chiulasei (simeringuri / supape / ghiduri supape).


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BORN4XXX
post 18 Mar 2004, 08:25
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 17 March 04
From: Bucuresti




022.gif
nu va mai prostiti
puneti dacia oil cu schimb la 5000 - 6500 km


--------------------
CAM ATAT !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 18:36
Forum Renault