Praguri 1310
![]() ![]() ![]() |
Praguri 1310
sorindimulescu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 8 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
1984
|
|||
scania |
![]()
Post
#2
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
Salut, in primul rand bine ai venit pe aici...si acums arevenim la problema, cam naspa din cate stiu eu trebui autogen , eu zic sa incerci un tinichigiu sa faca el treaba e mult de munca si nu cred ca o safaci treaba prea buna fara anumite unelte...
Spor la lucru |
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
sorindimulescu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 8 September 08 ![]() |
Bine v-am gasit!
As incerca sa fac sudura cu tatal meu, e sudor de cativa zeci de ani, as zice profesionist. Si d-aia va intreb care sunt pasii catre trebuie urmati pentru a faca inlocuirea pragurilor eu impreuna cu el. Merci. |
--------------------
DACIA
1310
1984
|
|
TheKing |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru greu de controlat Group: Members Posts: 66 Joined: 20 August 08 From: Sibiu ![]() |
Din cate stiu eu e de taiat si sudat nou .. insa cu argon(?) si trebe aparat special. Cel mai indicat e un tinichigiu si vorba aia : treaba-i treaba
![]() This post has been edited by TheKing: 8 Sep 2008, 19:21 |
--------------------
DACIA
1310 E
1995
- SB-86-LEX Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
autogen sau argon, nu electric(am incercat...si s-a topit tabla)
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
BZN |
![]()
Post
#6
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Nu trebuie neglijat nici aspectul legat de pastrarea "liniei" si mai ales a unghiurilor, deci trebuie evitata orice deformare care ar putea avea loc cu prilejul demontarii - montarii pragului ...
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
tmkrf |
![]()
Post
#7
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 845 Joined: 22 November 08 From: Timisoara ![]() |
deci prima oara te duci in piata sa iti cumperi pragurile si apoi vezi de unde trebe taiat pragul cu flexu .... si dupa te ai apucat cu tatal tau de sudat pragu .... am mai multi prieteni la care tatal lor a mai facut chesti dinastea .... nu e chear asa greu daca zici ca tatal tau e profesionist ...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- TM-02-KRF http://www.daciaclub.ro/TM-02-KRF-Dacia-1310-TLX-1-6-page-7-t169060-s180Dai Click ===> Topicul Masinii Mele
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
pragul este facut din 2 parti
prag partea vizibila curbata+partea de sus de care vine prins stilpul central in general partea superioara nu prea se schimba pt ca apa nu ajunge acolo dar si pt ca e f dificil de schimbat contra pragul cea de a doua parte dar care este f putin vizibila sau partial vizibila de sub masina este prins de partea din fata (cea curbata prin sudura in puncte din 10 in 10 cm (max) pt a lasa spatii pe unde eventuala apa sa se scurga pt schimbarea pragului se va demonta aripa din partea de jos si se va taia cu polidiscul din partea curbata pe toata lungimea lasind o margine de aprox 0.5-1cm in partea de sus in prtea de jos unde pragul si contra pragul sint prinse se rup punctele de sudura cu o dalta se inspecteaza contra pragul iar daca este afectat de rugina se inlocuieste (operatie de inlocuire este f laborioasa de aceia se prefera inlocuiri punctuale)ATENTIE LA INTERIOR MOCHETA CABLURI CARE POT LUA FOC in final se pozitioneaza patrea curbata (pragul )in asa fel incit partea de jos sa depaseasca cu 1-2mm contrapragul |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 8 Sep 2008, 20:31) autogen sau argon, nu electric(am incercat...si s-a topit tabla) E mai vechi postu' dar am o nelamurire: in argon se sudeaza cu energie solara? sau cu lentila? Eu stiam ca si in argon e tot electric dar asta era demult, cind invatam de astea. A, te refereai la sudura electrica = cu transformator? Si acolo se alege diametrul electrodului si "amperajul" functie de grosimea tablei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
slaiciprian |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
prag, 80ron.
contraprag 50ron, manopera 150ron. a iesit treaba meseriasa, dar stiu ca tinichigiul e pro. se poate suda la nevoie electric, daca merge aparatul cu electrozi de 2. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#11
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
mai nou pragul se schimba cu holsuruburi chit si scoci (stiu cativa meseriasi)
ciprian la ce praguri te referi ? conex sau pitesti ? manopera este undeva la 250 - 300 ron depinde de la masina la masina acum unde gasesc si eu niste protectii pentru praguri ? cele de plastic de 1310 ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#12
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
stii de ce am schimbat pragurile? ca fostul proprietar avea aparatori din alea negre si "sport" la praguri!
am pus connex, a mers perfect. e singura piesa connex pe care am luat-o. am dat manopera 1.5 milioane, schimbat prag si contraprag + reparatii in zonele adiacente afectate (pedalier, usa spate). a iesit treaba meserie. ca e meseriasul bun. in partea cealalta trebuie sa schimb doar pragul, manopera o sa fie un milion. pai cum depinde manopera de la masina la masina? vorbim de dacii, nu de dacie vs. mercedes. poate difera de la meserias la meserias... This post has been edited by slaiciprian: 26 Nov 2008, 19:38 |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
badboy_marius |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
pui doze de bere in loc de prag, dai cu chit, vopsea, si valea in targ:)
asa se face pe la noi pe aici. |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
ce sa faci in targ? ca iei bani tot de un bax de bere.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
badboy_marius |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
![]() |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#17
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Referitor la sudura:
La trasformatorul de sudura (se poate pune si o punte de diode cu un C de vreo 200 de microfarazi la o tensiune mai mare ) se poate pune o rezistenta inseriata cu primarul, de cativa ohmi ( vreo 10) din cantal, nichelina, de 1,5 mm in diametru, iar pe firul de masa, 10 - 15 spire di n sarma de 3 sau 4 , bobinate in aer, pe un diametru de 30 mm. Se pot da si mai multe spire , cu prize (facute carlig pentru a-l agata de piesa), si se poate suda cu electrozi de 1,5 si nu va mai gauri tabla, nici pe cea de 0,8 dar, presupune un pic de indamanare la sudat electric. Pentru sudura autogena, am experimentat ( si s-ar putea sa fiu singurul poate din tara) sudura cu gaz di butelia de aragaz. Nu taierea, ca asta se foloseste de mult, ci sudura . De 5 ani folosesc numai gaz de butelie, cu o butelie se poate consuma si 10 tuburi de oxigen, cu acelasi bec se sudeaza de la tabla de 0,3 la 3mm , nu trazneste sa ramana stropi pe geamuri, nu onduleaza tabla ca acetilena, dar presupune un stil putin diferit de a suda. O butelie o poate oricine inprumuta, chiar si un tub de oxigen, si porniti la treaba. Praguri ar fi mai bine sa vi le faceti singuri daca aveti posibilitatea de a indoi tabla, pentru ca daca luati o tabla de 1,5 se pot face ori 4 praguri, ori doua si doua contrapraguri si mai ramane si de petice(la pod), si vor tine 5 ani daca nu le vopsiti. O foaie de tabla e 100 lei. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
inainte de a incepe sudura, propun anuntarea pe forum, macar membrii dacia club sa scape...
vreau sa vad si eu praguri facute de cineva acasa. macar are tupeul sa le arate cricul? |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
motanpaul |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
@ PH-06-BOA: Am citi pe forum ca esti mester in masini.Am si eu o intrebare pentru tine, daca vrei sa imi raspunzi e bine,daca nu tot bine.
Am schimbat arucurile fata deoarece imi statea lasata de partea dreapta fata lasata in jos fata de stanga cu 3 cm. Si am pus un set de arcuri perechi, si cand am pus masina pe roti era perfecta nu stramba.Am iesit cu ea in probe cand ajung acasa iara sa lasat cu 3cm de partea drepata fata, exact cum a fost. Ce poate fi defect? Multumesc si stima ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Vrei poze cu toate pragurile facute de mine, Toma? Nu mi-ar ajunge tot forumul.
28 Nov 2008, 20:42: Motanpaul, ti-am raspuns. This post has been edited by PH-06-BOA: 28 Nov 2008, 20:42 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 12:32 |