DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> contact mers inapoi, povestea unor defectiuni

cursmad
post 16 Sep 2008, 21:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 September 08




Am aproape 50 de ani, dar am atins limitele de viteza al modelului meu "logan-troaca", si am testat cu succes timpul de accelerare afisat de producatori, constatand ca este adevarat. Cu toate astea, eu consider ca utilizez masina foarte rational. Sunt pilot de incercari la ... si stiu bine ce si cand sa cer unei masini de serie. Am cumparat un logan pentru ca mi-am permis o distractie si doream sa testez personal, in afara obligatiilor de servici, o masina fabricata in romania dupa 2005. Poate nu stiti, dar la testele oficiale nu sunt permise decat manevre propuse in protocolul de incercare, iar rezultatele testelor sunt facute publice in proportie de maxim 25%, adica numai cele ne-dezavantajoase.

Sirenajul exagerat al cutiei de viteze in treapta I a fost prima mea constatare, dar acesta nu este unul din motivele la care fabrica este sensibila. Veti schimba pinionul de treata I pe cheltuiala proprie, deci nu insist asupra acestui subiect.

A doua constatare a fost incetarea functionarii comutatorului de semnalizare pe pozitia "stanga" dupa parcurgerea a 1km de la receptia masinii. A doua zi am semnalat acest defect dealer-ului si producatorului. Semnul pozitiv a venit Nici un semn, deci am procedat la remedierea defectiunii prin lipirea contactelor in cupla respectiva.
in conditiile exploatarii ideale, dupa circa 1 an, contactul de mers inapoi a iesit din functiune. Configuratia locului meu de parcare nu mi-a permis sa constat momentul precis in care am ramas fara el.

1) Un simplu contact, nu-i asa, dar.. se pare ... atat de greu de facut !!
Ca profesionist, imi e aproape imposibil sa cred ca dupa aproape 200 de ani de utilizare a electricitatii, si dupa mai bine de un secol de constructie si exploatare a electricitatii in toate domeniile de activitate, mai exista inca idioti care nu pot proiecta si realiza un contact electric fiabil.
Atentie: contactul despre care vorbesc nu este unul cu care se joaca niste copii la gradinita, sub conducerea unei educatoare, ci unul dedicat automobilelor, care ar trebui sa fie proiectat de profesionisti si destinat conditiilor grele de functionare.
Defectarea acestui contact este inadmisibila, indiferent cat de economic ar fi proiectat automobilul.
Si totusi ... se intampla la un procent destul de mare de logan-uri, astel incat cei de la toate service-urile sunt deja familiarizati cu acest defect si ii linistesc pe nenorocosi, aratandu-le chiar si statistici cu numarul mare de cazuri.

2) Un mic efort de strecurare sub masina, moment in care realizezi ca nu poti nici macar sa schimbi uleiul fara sa dai scutul jos, desi acesta este atat de mic incat nu apara mai nimic, in afara unei portiuni a fundului baii de ulei - si, daca esti atent, dai cu nasul in contactul de mers inapoi, bine ascuns deasupra unui lonjeron, asa incat accesul la el este destul de dificil. Vezi manualul de service - varianta pentru profani, publicata pe net.
Bucuros ca ai descoperit cauza stresului tau, gasesti o cheie de 24 si incepi sa desurubezi contactul de mers inapoi, desi.. pozitia lui inferioara in cutia de viteze iti trezeste o premonitie...chiar daca nu ai fi profesionist.
Cand mai ai o spira premonitia se adevereste: contactul de mers inapoi este folosit ca dop de surgere a intregului ulei din cutia de viteze. Ca sa-l dai jos si sa incerci macar sa-l repari ai nevoie de un dop cu care sa astupii gaura ca sa nu pierzi uleiul din cutie.
O piesa a sistemului electric este folosita ca dop pentru uleiul din sistemul mecanic.

Aceasta este o incalcare inadmisibila a principiilor de proiectare, savarsita de niste indivizi cu slabe cunostinte de tehnica. Solutia nu este numai a-tehnica ci si total ne-inginereasca, ba mai mult, una contrara bunului simt elementar.

Slaba calitate a logan-ului este intrinseca, in conformitate cu slaba calitate a proiectantilor de la renault si a executantilor care sunt tot cei ce au asamblat dacia 30 de ani.

Pentru cei cu inclinatii reale catre automobilism, ce implica si cateva cunostinte tehnice temeinice, recomand cu toata seriozitatea orientarea catre alti producatori decat renault, cel putin pentru o perioada de minim 50 de ani, pana cei ce au proiectat contactul de mers inapoi ca buson de scurgere a uleiului din cutia de viteze vor fi disparut de mult... si cei pe care-i vor fi invatat o asemenea solutie tehnnica - vor fi iesit deja la pensie !


cursmad






--------------------
logan ambiance 2006 - B32HRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Sep 2008, 21:43
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




No, amu, scutul ala e mic rau am inteles. Comparat cu ce alte scuturi? De la ce alte masini?
Si contactorul de mers inapoi, la alte masini decat renault cum este pozitionat? Ca sa intelegem si noi cum e un contactor bine proiectat, nu de alta.
Si poate detaliati despre ce cupla e vorba la comutatorul de semnalizare si ce ati lipit la ea.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 16 Sep 2008, 21:50
Post #3


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(cursmad @ 16 Sep 2008, 22:12)
Am aproape 50 de ani, [...] Sunt pilot de incercari la ...  [...]
2) Un mic efort de strecurare sub masina, moment in care realizezi ca nu poti nici macar sa schimbi uleiul fara sa dai scutul jos
Eu nu cred ca la o asemenea experienta nu ai putut sa faci schimbul de ulei fara sa dai scutul jos. Este o ditamai gaura in dreptul busonului de scurgere. Cu ochelari ai incercat?

This post has been edited by IRONICK: 17 Sep 2008, 10:27


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
holograma
post 16 Sep 2008, 21:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 20 December 06




QUOTE(cursmad @ 16 Sep 2008, 21:12)
Un mic efort de strecurare sub masina, moment in care realizezi ca nu poti nici macar sa schimbi uleiul fara sa dai scutul jos,
*



wacko.gif va respect ca varsta, va respect ca experienta in domeniul pilotajului, dar sa spuneti ca trebuie sa dati scutul jos ca sa schimbati uleiul... mai bine ramaneti la pilotaj... ca sa parafrazez o reclama simpatica.
no offence!

This post has been edited by holograma: 16 Sep 2008, 21:58


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 17 Sep 2008, 10:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Cu tot respectul, mai studiati manualul de service "varianta pentru profani".
Daca ati face un asemenea lucru, veti gasi urmatoarea imagine in care scrie clar cum e cu busonul de golire.
Si pana la urma, n-am inteles care e problema aia extrordinar de mare pentru care sunteti atat de nemultumit.

Attached thumbnail(s)
busonCV.JPG ( Size: 19.04k ) Number of downloads: 114


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 17 Sep 2008, 11:30
Post #6


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




eu cred ca nu admitem aici topicuri cu mai multe subiecte intr-unul... nu?... iar initiatorul e rugat ca in viitor sa posteze fiecare problema la locul unde DEJA se discuta... sa caute intai cu SEARCH... mesajul trebuie, in opinia mea, postat la impresii... asa ca aici se inchide!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:50
Forum Renault