DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tot legat de directie, amestecat cu denivelari

Marius
post 25 Jan 2005, 18:22
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Nu stiu exact daca e o problema dar sa dezbatem problema.
De ceva vreme am sesizat o ciudatenie. In momentul in care trec cu masina peste o succesiune de denivelari, la o viteza redusa (15-20 km/h), imi trage intr-o parte. Ceea ce e mai ciudat este ca nu intr-o anumita parte, ci in ambele in functie de roata (ma refer la cele din fata) cu care dau in hopuri.
Nu pot sa-mi fac o idee exacta mai ales ca un astfel de "carosabil" nu intalnesc decat intr-un singur loc pe tot parcursul traseului ce-l afectuez zilnic (acasa-birou si invers), si anume pe B-dul C-tin Prezan (adica Televiziune -> Arcul de triumf). Este acolo o portiune pana in semafor pavata cu piatra cubica si groaznic de denivelata.
Am impresia ca daca franez tendinta de abatere de la directia initiala se accentueaza.
M-as duce in service, dar ce sa le spun alora? "hai cu mine la Arcul de triumf sa vezi cum face masina?"
Un coleg imi sugera ceva legat de un rulment pozitionat pe amortizoarele fata (daca aberez, ignorati fraza asta). Stiti ceva de chestia asta ?
In linie dreapta nu-mi trage deloc, nici stanga nici dreapta.
Asadar, astept sugestii si comentarii.


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 26 Jan 2005, 09:11
Post #2


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(Marius_MCA @ 25 Jan 2005, 18:22)
Nu stiu exact daca e o problema dar sa dezbatem problema.
De ceva vreme am sesizat o ciudatenie. In momentul in care trec cu masina peste o succesiune de denivelari, la o viteza redusa (15-20 km/h), imi trage intr-o parte. Ceea ce e mai ciudat este ca nu intr-o anumita parte, ci in ambele in functie de roata (ma refer la cele din fata) cu care dau in hopuri.
Nu pot sa-mi fac o idee exacta mai ales ca un astfel de "carosabil" nu intalnesc decat intr-un singur loc pe tot parcursul traseului ce-l afectuez zilnic (acasa-birou si invers), si anume pe B-dul C-tin Prezan (adica Televiziune -> Arcul de triumf). Este acolo o portiune pana in semafor pavata cu piatra cubica si groaznic de denivelata.
Am impresia ca daca franez tendinta de abatere de la directia initiala se accentueaza.
M-as duce in service, dar ce sa le spun alora? "hai cu mine la Arcul de triumf sa vezi cum face masina?"
Un coleg imi sugera ceva legat de un rulment pozitionat pe amortizoarele fata (daca aberez, ignorati fraza asta). Stiti ceva de chestia asta ?
In linie dreapta nu-mi trage deloc, nici stanga nici dreapta.
Asadar, astept sugestii si comentarii.
*



Am patit-o si eu stai linistit. E normal. Masina fiind usoara, in momentul in care roata prinde o denivelare se orienteaza spre stanga sau dreapta, in momentul ala daca franezi e logic sa-si continue franarea sau incetinirea spre directia unde s-a orientat roata din cauza denivelarii. Daca nu franezi tot datorita gabaritului masinii si a faptului ca tu nu ai cum sa sesizezi dinainte incotro se va duce si ce traiectorie va prinde roata, iti scapa pur si simplu volanul din mana cativa mm.
Ca sa vezi daca mai face asa incearca urmatorul lucru: Pune cotul in volan in partea de jos si palma in partea de sus in asa fel incat sa formezi un fel de "antifurt de volan". Cand vei trece peste denivelari ai grija sa tii palma in partea de sus a volanului (stringi bine de volan) si cu cotul sa apesi serios in partea de jos. Daca si atunci patesti acelasi lucru e posibil sa ai ceva defectiuni la directie, dar in mod normal din aceasta pozitie traiectoria masinii se controleaza aproape total.
Nu sunt expert in mecanica dar mi-am permis sa-ti spun cum sta treaba pentru ca sunt sofer profesionist de 15 ani si am urmat in Franta un curs de pilotaj .
Am uitat sa-ti spun. Mana pe care o folosesti trebuie sa fie cea inspre partea opusa viitorului viraj. Daca mergi perfect drept si doresti doar sa o pastrezi dreapta, poti folosi mana care iti convine. (daca esti dreptaci - dreapta, stangaci - stanga, ambidextru - de preferat dreapta)


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 26 Jan 2005, 11:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




nu este nici o problema, mai ales daca la drum drept nu trage intr-o parte. cred ca e normal ca la denivelari sa traga intr-o parte deoarece e vorba de o masina usoara si fara mii de alte chestii suplimentare de corectie a directiei, mentinerea contacului cu solul,etc


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 Jan 2005, 11:48
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




E normala faza. Si eu am sesizat comportamentul, dar asta cand trec prin cratere mai mari unde trebuie sa tin volanul mai strans. Daca nu trage in line dreapta pe drum bun e ok.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 26 Jan 2005, 12:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Scuze daca spun prostii, insa acesta e un comportament tipic pt acest McPherson pe care-l avem. Geometria pe fata se modifica putin functie de incarcarea rotilor fata. Daca roata este libera, (urcata pe elevator de exemplu) pozitia ei se modifica extrem de mult. Daca o incaseaza de la niste denivelari, iar pozitia ei se modifica. Mai mult, daca o roata merge pe o suprafata plana iar cealalta da de "valurelele" de la semafoare, mi se pare normal sa intampine o rezistenta mai mare si masina sa traga nitel in partea aia.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 26 Jan 2005, 14:32
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




pedrovl, am sa incerc si lucrul spus de tine dar am vaga banuiala cu daca voi tine apasat cotul pe volan nu va mai avea nici o tendinta de abatere de la directie. Merci de idee.
Vad ca voi spuneti ca e normal dar eu unul m-am cam speriat prima data cand am trecut pe acolo si am simtit ca in momentul franarii ma urc peste masina oprita pe banda alaturata. Am astepatat sa mai trec inca o data pe acolo si la fel. ohmy.gif
Eu mai puneam comportamentul asta si pe seama schimbarii cauciucurilor cu unele mai late, nu de alta dar innainte nu sesizasem.
Deci, sa nu-mi fac probleme ... Daca ziceti voi. up.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 Jan 2005, 17:42
Post #7


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
ma urc peste masina oprita pe banda alaturata.


Acum stiu si eu... Eu am sesizat ca volanul are tendinta de a se duce intr-o parte sa alta la trecera peste denivelari, dar tendinta e destul de slaba si nu trebuie decat sa tii volanul un pic mai strans, in nici un caz nu am patit ce spui tu. Pe de alta parte, acolo esti in rond si rotile sunt bracate, lucru ce ar putea sa accentueze tendinta. Eu cand trec pe acolo in general am viteza foarte foarte mica (din cauza drumului prost) dar am sa trec putin mai in viteza sa vad ce se ntampla.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 27 Jan 2005, 10:57
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Stii ce e ciudat? Ca nu face mereu. Si asta ma scoate din sarite. mad.gif
Aseara am dat in gropile alea intentionat si nimic. Nu mai stiu ce sa cred.
Si portiunea denivelata rau nu este in rond, este innainte de a intra in rond. Acolo unde este piatra cubica, si daca semaforul e rosu, trebuie sa franezi. Aseara am prins verde. D-aia n-o mai fi facut figuri. blush.gif


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2025 - 18:37
Forum Renault