DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cum se porneste corect ?, mai exact cat se sta pe loc ...

vic24
post 21 Oct 2008, 11:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 509
Joined: 14 April 08




Am citit pe acest forum doua opinii legate de cat de repede pleci de pe loc cand pornesti dimineata. Prima spune ca mai ales la masinile noi (cu putini km la bord) nu este bine sa se stea deloc in parcare dupa pornirea motorului - adica imediat cum ai pornit te si pui in miscare (mai ales ca motorul se incalzeste in sarcina). Pe de alta parte am vazut pareri cum ca nu e bine sa pleci imediat, deoarece nu ajunge uleiul peste tot (e necesar sa se stea la relanti cateva minute pt a se asigura ungerea). Cum este cel mai corect ? - mai ales in perioada rece -

This post has been edited by vic24: 21 Oct 2008, 12:40


--------------------
Dacia Sandero 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 21 Oct 2008, 11:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




cartea ce zice ?


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vic24
post 21 Oct 2008, 12:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 509
Joined: 14 April 08




QUOTE(costi @ 21 Oct 2008, 11:49)
cartea ce zice ?
*


nu prea zice unsure.gif


--------------------
Dacia Sandero 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 21 Oct 2008, 12:58
Post #4


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Cartea zice ca trebuie sa pleci si sa conduci ceva mai linistit pina incalzesti motorul (este un paragraf gen conducere economica, verde, etc). Uleiul de azi ajunge peste tot destul de repede, iar scurgerea lui dupa oprire nu lasa chiar motorul neuns. Motorul se unge mult mai bine cind este in sarcina decit la relanti. Nu-i nevoie sa pierzi timp cu incalzitul motorului.

Eu procedez gresit cind e frig, si nu am masina in garaj si trebuie sa car copiii: pornesc motorul si las masina la relanti cel putin 5 minute sa o incalzesc.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-FENS
post 21 Oct 2008, 13:03
Post #5


___________________


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 February 07




Dupa ce pornesti motorul,o iei din loc.Pana se incalzeste mergi usor,n-o forta.


--------------------
Prestige 16v Ph 2+GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 21 Oct 2008, 14:31
Post #6


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




subiectul este unul general valabil pentru orice amrca auto...tine de stilul de exploatare... se muta la Diverse


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 21 Oct 2008, 14:42
Post #7


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Acum in perioada friguroasa pornesc motorul si il las cateva secunde sa mearga in gol ( 10 - 20 s ) . Dupa care plec si merg o suta de metri incet cu 1a .
Intotdeauna cand e rece motorul nu trebuie fortat si nu trebuie turat, iar schimbarile de viteza trebuie sa fie "line" ( fara sa se bruscheze maneta ) .

Iarna cand e zapada pornesc motorul si il las sa mearga in gol cat timp imi curat geamurile si oglinzile .

Intotdeauna la prima pornire de dimineata las motorul sa mearga un pic in gol dupa cum am zis mai sus, cand e o dimineata friguroasa il las mai mult si cand e o "dimineata" cand soarele e sus pe cer, il las mai putin.

In timpul zile pornesc motorul, bag in viteza si plec ( deci merge in gol doar cateva secunde ) .

This post has been edited by SiloS: 21 Oct 2008, 14:46


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
annem
post 21 Oct 2008, 15:18
Post #8


Omul Gras


Group: Members
Posts: 401
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Cum mergi cu motorul rece 100m cu 1a fara sa fortezi? Iar daca schimbarile cutiei de viteza sint "line" iti sugerez sa schimbi uleiul la cutie. Sigur o sa mearga mai repede fara sa bruschezi maneta.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor
2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 21 Oct 2008, 15:26
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE
Cum mergi cu motorul rece 100m cu 1a fara sa fortezi?


Angajez treapta 1, dau drumul usor la ambreiaj apoiu calc acceleratia si merg constant cu ~2000 rpm .

Dupa care schimb usor treapta de viteza si accelerez pana la a 2a si 2000rpm .

QUOTE
Iar daca schimbarile cutiei de viteza sint "line" iti sugerez sa schimbi uleiul la cutie. Sigur o sa mearga mai repede fara sa bruschezi maneta.


Eu nu bruschez si nu e nevoie sa bruschez .
Vreau doar sa precizez ca la rece ( adica ger din-ala nesimtit ) e bine sa schimbi treptele de viteza mai incet . Eu de obicei schimb treptele de viteza repede, dar la rece schimb mai batraneste .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 22 Oct 2008, 08:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




- Stai circa 30 secunde sa se puna in miscare bine uleiul, e mai vascos dupa ce a stat in frig.
- In timpul asta iti cuplezi centura, dai drumul la radio, stergi parbrizul daca e cazul, aprinzi farurile, te foiesti in scaun pana iti gasesti pozitia comoda, etc...
- Pornesti usor si conduci fara accelerari puternice si cu turatie moderata primele cateva minute.
- Apoi, liber la blana!

This post has been edited by IsNa: 22 Oct 2008, 08:18


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 22 Oct 2008, 09:00
Post #11


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




daca tii masina noua doar vreo suta de mii de km, n-are nici o importanta. eventual nu trage de motor cat e rece (sub doua linii). erau probleme la daciile vechi, pana se incalzea corpul carburatorului, insa la astea noi chiar nu mai conteaza.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 22 Oct 2008, 10:13
Post #12


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




@vic24: Daca te referi la masina din semnatura ta, se recomanda plecarea de pe loc la cat mai putin timp dupa pornirea motorului. 15 secunde de stationare ar fi suficient. Pana se incalzeste motorul evita accelerarile bruste, schimba intre 2200-2500rpm, si cam asta ar fi tot.
Cauta mai bine in manualul de utilizare a masinii, trbuie sa ai o sectiune legata de economia de combustibil.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 01:07
Forum Renault